Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 162
x 268

Bericht door heidiw » za 11 sep 2021, 12:08

Tiboko schreef:
za 11 sep 2021, 11:14
Dan de affaire rond Christine. Alsof de dood van haar baby niet volstond als drama, moet ze ineens ook gaan "flippen" en zien we haar wellicht niet meer terug, zodat op een o zo doorzichtige manier Adil en Pauline weer naar elkaar kunnen toegroeien, samen zorgend voor Jaan.
Daphne Paelinck (Christine in 't echt) kreeg ook af te rekenen met een vroeggeboorte. Dit scenario zal noodzakelijk zijn om haar moederschapsverlof op te vangen.
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 958
x 388

Bericht door Christel » za 11 sep 2021, 15:12

satine schreef:
za 11 sep 2021, 10:05
Er bestaan natuurlijk ook zeilen voor die dingen, om wat je vervoert droog te houden. ;)
Ja, ik weet het, maar die waren in mijn verbeelding tijdelijk uitverkocht omdat dat beter uitkwam in het verzopen-kat scenario wat ik in mijn hoofd had :angel: :mrgreen: :lol:
En dan had ik nog niet eens stilgestaan bij het feit dat die wijnflessen dus ook kapot kunnen rammelen, met een heel ander soort ondergelopen bak als gevolg :twisted: :lol: ;)

Verder vind ik het ook ontzettend jammer dat Nina vertrokken is met Yasmine, om precies dezelfde redenen. Yasmine zag ik ook heel graag spelen. :yup:

En ik had eerlijk gezegd mijn hoop op Nina gevestigd om Peter eens flink op zijn neus te zien kijken, met het liefst wél een keer verregaande gevolgen deze keer. Niet dat hij nu weer tijdenlang zielig kan gaan lopen doen, want dat gun ik hem niet. Ik heb zelden zo'n grote hekel gehad aan een personage als aan Peter Vlerick, wat voor een groot deel veroorzaakt wordt door het feit dat hij in mijn ogen een ontzettend uit de hoogte doende narcist is die echt geen fluit geeft om de mensen om hem heen. Ook ik kijk er niet naar uit om hem nu weer heel veel voorbij te zien komen, zonder dat hij eens een flink lesje geleerd krijgt.

Maar goed...

Verder kan het heel goed aan mij liggen, laat ik dat voorop stellen, maar ik vind de dialogen in Thuis op het moment zo verschrikkelijk geforceerd overkomen... :-?
Eerder was het alleen af en toe en bij bepaalde personages, maar inmiddels vind ik het bijna in iedere scène merkbaar. Alsof dingen die normaal aan de verbeelding overgelaten worden, tegenwoordig allemaal helemaal uitgeschreven en verteld worden.
Neem bijvoorbeeld de scène met Marianne die tegen het rouwkaartje van Leo stond te praten van de week; normaal is dat een van de meest natuurlijk overkomende personages, maar zelfs dat vond ik er zo ingestudeerd uitkomen.
Of dat gedoe bij Bowie over hun brainstorm-sessies...

En dan heb ik het nog niet over Rosa, want met alle respect voor de actrice, maar dat vind ik momenteel soms echt bijna op het tenenkrommende af.
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 286
x 530
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 11 sep 2021, 17:13

Christel schreef:
za 11 sep 2021, 15:12
Ik heb zelden zo'n grote hekel gehad aan een personage als aan Peter Vlerick,
Idem dito! Ik heb het gehad met die Brylcreamkop en daaronder dat zelfvoldane gezicht waar geen enkele emotie van afstraalt! :( Hij is het personage dat heel veel op z'n kerfstok heeft, maar waar alles vanaf glijdt zonder enige consequentie. Denk maar aan Luc, Peggy, aan het deel dat hij erin had toen z'n zoon verongelukte. En Eddy maar voor alles laten opdraaien!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 638
x 252

Bericht door ikke » zo 12 sep 2021, 14:37

Christel schreef:
za 11 sep 2021, 15:12
Neem bijvoorbeeld de scène met Marianne die tegen het rouwkaartje van Leo stond te praten van de week; normaal is dat een van de meest natuurlijk overkomende personages, maar zelfs dat vond ik er zo ingestudeerd uitkomen.
Ik had er ook een heel raar gevoel bij. Misschien kwam het ook omdat het een te lange monoloog was?
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 958
x 388

Bericht door Christel » ma 13 sep 2021, 11:08

ikke schreef:
zo 12 sep 2021, 14:37
Ik had er ook een heel raar gevoel bij. Misschien kwam het ook omdat het een te lange monoloog was?
Dat zou best kunnen inderdaad... :yup:
Maar ik heb het vaker de laatste tijd, dat ik dingen er heel gekunsteld en ingestudeerd uit vind komen. En aangezien we veel van die acteurs al jaren zien en ik hen voorheen altijd heel natuurlijk vond overkomen, kan ik het alleen wijten aan de scripts die ze krijgen en de dialogen die daarin staan.

Dat voorbeeld van Marianne was er eentje wat me heel snel te binnen schoot omdat ik het van haar écht niet gewend ben en het er daar ook heel dik op lag. Angèle is voor mij nog zo'n voorbeeld waar ik het soms heel bewust bij merk.
Maar ik vind dat de laatste tijd sowieso echt vaak voorkomen, bij allemaal eigenlijk; heel geforceerde zinnen en dingen die een mens normaal niet zo uitgebreid zou benoemen en zo.

Ik vind het een beetje toneelmatig op die manier, en op toneel mag dat (en kijk ik daar persoonlijk graag naar), maar op TV (omdat de camera er recht op staat en je echt alles meekrijgt) komt het op mij heel "nep" over.
2 x

Lucske_Bomans
Nog geen rang
x 1
x 8

Bericht door Lucske_Bomans » ma 13 sep 2021, 13:20

Heeft dat gekunstelde niveau qua dialogen in de scripts er niet misschien mee te maken dat er een nieuwe headwriter is sinds halverwege vorig seizoen? In de laatste weken van S26 merkte ik bijvoorbeeld heel veel cliffhangers op die puur en alleen op het schok-effect zaten (de deuren in het spookhuis van Jacques die open en dicht sloegen, Lowie die bijna leek te vallen bij het klimmen) en de volgende aflevering eigenlijk geen bevredigend vervolg hadden.
Christel schreef:
vr 10 sep 2021, 16:28
Weet het ook niet precies meer, maar hebben ze dat niet opgelost door nieuwe dingen zoals fietstochten en overnachten in een barrel te introduceren?
Wat - volgens wat Femke gisteren zei - echt héél goed loopt allemaal.
Qua scriptniveau dus ook weer iets wat er alleen dus is ingebracht om Peters geldoverdrachten naar Belize en daarmee Nina's terugkeer aan te zwengelen. Jammer, want ik had wel een verhaallijn willen zien waarin Peter én Femke al hun bezittingen waren kwijtgeraakt door hoge schulden en mismanagement :twisted:
Christel schreef:
vr 10 sep 2021, 16:28
Daar moest ik gisteren ook mee lachen. Ook ik zie Rosa al gaan, door de kletterende regen met een bakfiets vol ondergelopen bestellingen.
Heel fijn dat die fiets elektrisch is, maar voor zo'n werkzaamheden is het toch niet direct een vervanging voor een auto...
Wel mooi ook dat Waldek er vrijdag zelf ook nog even over begon, of Rosa nog wel zo enthousiast was als ze in de barre weersomstandigheden die leveringen moest doen. En Rosa die daar natuurlijk helemaal geen probleem in ziet :lol:
1 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 11
x 60

Bericht door tvx1 » di 14 sep 2021, 02:52

Die aflevering van vrijdag, dat was toch ook wel een groot reclamefilmpje voor elektrische bakfietsen. Dat overdreven enthousiasme van Rosa viel echt niet op hoor… :roll:
2 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 958
x 388

Bericht door Christel » di 14 sep 2021, 10:32

Da's waar...

Maar buiten dat; is er tegenwoordig eigenlijk wél iets waar Rosa niet krampachtig enthousiast op inspringt?
Geen idee of het een voorteken is, want het zou best kunnen dat de klap dadelijk nog komt en dat ze moet toegeven dat het (logischerwijs) niet zo goed gaat met haar na alles wat ze met Jacques heeft meegemaakt, maar vooralsnog heb ik constant het idee dat ze op Duracell batterijen loopt. Gisteren ook weer met die wijncursus en haar (geforceerde) grapjes met Waldek...
1 x

Lucske_Bomans
Nog geen rang
x 1
x 8

Bericht door Lucske_Bomans » di 14 sep 2021, 10:45

Dat geforceerde gedoe van Rosa is wel een voorteken dat ze de klap nog niet te boven is. Zal me zelfs niks verbazen moest ze stoppen met die wijncursus omdat zelfs dát haar teveel aan Jacques doet denken.

En is Nancy soms voorzitter van de Peter Vlerick Fanclub? Hoe zij die vent alsmaar aan het ophemelen is, ook gisteren weer, doet me zelfs bijna vermoeden dat ze stiekem al jaren verliefd is op die kwal :roll:
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 73
x 153

Bericht door martha » di 14 sep 2021, 14:58

En ook al vergeten hoe ze al die jaren afgeblaft geweest is door Peter. En als een domme kip behandeld. Hoeveel keer heeft hij niet tegen Femke gezegd "je moeder, die is echt niet te doen". Ik weet het : ik kijk ook de middagafleveringen en daar zie je het duidelijk (verhaallijn nav de "verdwenen" trouwring van Rosa).. Maar moest toch bijna :clap: voor Femke toen die binnenkwam en rustig zei "De Peter die we kenden bestaat niet meer".
1 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 11
x 270

Bericht door Tiboko » di 14 sep 2021, 21:27

Niet veel van onthouden, buiten wéér wat reclame voor de bakfiets (wow Frank, op zijn ouwe dag, bergop met dat volgeladen ding).

Wat me wel is opgevallen was die verliefde blik bij Thilly, toen Adil de werkplek verliet. Volgens mij zal het niet lang meer duren voor ze hem probeert binnen te doen.
1 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 286
x 530
Contacteer:

Bericht door daffy duck » di 14 sep 2021, 23:09

tegenwoordig ga je toch een beetje op automatische piloot over bij de afleveringen. Er gebeurt zo weinig, en altijd maar in diezelfde pot ronddraaien, tot vervelens toe... zinloze gesprekken... thuis wordt een beetje een lege doos.
3 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Icarus123
Nog geen rang
x 2
x 20

Bericht door Icarus123 » di 14 sep 2021, 23:41

daffy duck schreef:
di 14 sep 2021, 23:09
tegenwoordig ga je toch een beetje op automatische piloot over bij de afleveringen. Er gebeurt zo weinig, en altijd maar in diezelfde pot ronddraaien, tot vervelens toe... zinloze gesprekken... thuis wordt een beetje een lege doos.
Ik moet bekennen dat ik vandaag ook op automatische piloot heb gekeken. Maar dat gebeurt wel vaker, vermoedelijk zal er over enkele weken wel weer vaart zitten in het verhaal.

En aansluitend bij de discussie hierboven over tenenkrullende dialogen: ik schakel bij scenes ten huize Judith/Tania/Thilly/Emma, bij Boowie, bij het jongerenhuis en bij de wijnshop van Rosa ook vaak over naar automatische piloot. De combinatie van over-opgewekte dialogen, personages die 'grappig' willen doen en een compleet gebrek aan inhoud maakt die scenes al te vaak tenenkrullend.

Ik dacht eerst dat we geen sluitstuk meer gingen krijgen op de Jacques-verhaallijn. Maar jawel dus: Rosa & de Bakfiets. Ze zal vallen, waardoor tientallen liters wijn over de straatstenen zullen gutsen met duizenden euro's schade tot gevolg, denk ik.
1 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 73
x 153

Bericht door martha » wo 15 sep 2021, 15:41

Tiboko schreef:
di 14 sep 2021, 21:27
wow Frank, op zijn ouwe dag, bergop met dat volgeladen ding).
Ik dacht begrepen te hebben dat Frank de leveringen ging doen met de auto :denk:

Wat mij gisteren opviel :
Nancy heeft haar phablet ingeruild voor een gewone GSM.
Peter had vergeten gel in zijn haar te doen :lol:
En Didi, waarvan wij kijker nooit iets te weten gekomen zijn over zijn privé leven vooraleer hij Nancy leerde kennen, ziet een bekende met de naam "Fuck :lol: " in de verhoorkamer zitten.
4 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 11
x 60

Bericht door tvx1 » wo 15 sep 2021, 17:35

Tiboko schreef:
di 14 sep 2021, 21:27
Niet veel van onthouden, buiten wéér wat reclame voor de bakfiets (wow Frank, op zijn ouwe dag, bergop met dat volgeladen ding).
Dat ding is toch elektrisch. :denk:
0 x

Plaats reactie