Welke verhaallijn mag voor jou gauw ten einde zijn?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 261
x 473
Contacteer:

Bericht door daffy duck » wo 09 jun 2021, 23:11

Die Jacques historie. Toch deze avond de slappe lach gekregen toen Judith haar injectie in haar eigen arm moest zetten. Ik dacht : die gaat binnenkort van haar stokje en werkelijk....enkele minuten later zien we haar daar liggen snurken! :lol: :lol: :lol: :lol:
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 857
x 341

Bericht door Christel » do 10 jun 2021, 11:57

Echt hè? :razz:
Ook ik lig tegenwoordig alleen nog maar krom om deze hele verhaallijn... Tim en Dieter die ernstig of dramatisch kijkend tot conclusies komen waar totaal geen logica aan ten grondslag ligt, Dieter die er af en toe bij zit te fronsen en peinzen alsof hij van zichzelf meent dat hij het wiel uitgevonden heeft: het is bijna slapstick - Dieter in actie.
En als hij dan weer aankomt met een "openbaring", vraag ik me tegenwoordig alleen nog maar grinnikend af wat er hier op het forum weer geschreven gaat worden over "Flupke" :mrgreen: :lol: :lol: :lol:

En dan heb ik het nog niet eens over "superhuman" Jacques, die maar door blijft gaan en door blijft gaan... :chores-vacuum:
Laatst gewijzigd door Christel op do 10 jun 2021, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 239

Bericht door Tiboko » do 10 jun 2021, 12:01

Christel schreef:
do 10 jun 2021, 11:57
Dieter die er af en toe bij zit te fronsen en peinzen alsof hij van zichzelf meent dat hij het wiel uitgevonden heeft: het is bijna slapstick - Dieter in actie.
Het is bizar hoe ze die twee afschilderen. Hoewel Tim de chef is, is het steeds Dieter die de beslissingen neemt. En Tim die braaf ja knikt en meegaat in het verhaal, zelfs al betekent het dat ze weer drie stappen te laat zijn.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 239

Bericht door Tiboko » ma 14 jun 2021, 10:41

Nu het seizoen voorbij is, toch een kleine terugblik.

Wat opvalt is hoeveel doden er dit seizoen vielen. Niet alleen de slachtoffers van Jacques (ik denk 6 of zeven vermoorde mensen), maar ook nog Xander (vermoord door dokter Ann), Frederique - de doodslag door Jasper) en helaas wéér een baby, dit keer Fien, het dood geboren kind van Christine & Adil.

Samen dus meer dan 10 op één seizoen, ik vermoed een Thuis-record.

Reken daarbij ook de verkrachting van Thilly en het intermezzo met de gewelddadige dief/overvaller (naam weet ik al niet meer) in o.m. Bar Marie, wat Eddy zijn reukvermogen kostte.

En dan heb ik het nog niet over het overdreven gehypte drugsgebruik van o.m. Jasper en zelfs Lowie en Thilly, waarbij de louche zaak rond Harry en zijn van drugs wemelende vip-club verder nooit meer werd uitgewerkt.

Hopelijk volgend seizoen iets minder doden/drugs & geweld en weer iets meer romantiek, vriendschap en positivisme.
2 x

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 243
x 47

Bericht door nounake » ma 14 jun 2021, 11:16

en misschien ook iets of wat geloofwaardiger ....
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 857
x 341

Bericht door Christel » ma 14 jun 2021, 12:20

Inderdaad...

Daarbij moet ik ook opmerken dat - hoewel ik enorm genoten heb van Leo/Walter en Marianne/Leah tijdens de seizoensfinale (altijd een plezier om die 2 te zien acteren :D ) - ik het nu alweer héél erg jammer vind dat ze deze richting uit gegaan zijn met die 2 personages, en dan vooral de manier waarop. Het is niet persé een verhaallijn die gauw ten einde mag zijn voor mij, want ze zijn nou deze weg ingeslagen en daar valt niet veel meer aan te veranderen (en zoals gezegd; ik zie die 2 sowieso enorm graag spelen, dus ja...).
Maar het zit me toch behoorlijk dwars, vooral omdat het al een indicatie is voor volgende seizoenen en het tegelijkertijd weergeeft hoe er met personages en hun verhaallijnen omgegaan wordt door de schrijvers.

Ik vind Leo en Marianne als geliefden totaal niet bij elkaar passen en ik zie de chemie op dat vlak ook echt niet, vooral door de vooraanzet die ze die 2 al jaren geven met hun gekibbel, waar in feite maar heel weinig warme momenten tegenover staan.
Goede vrienden? Ja, dat geloof ik zeker!
Maar geen stel wat elkaar op een dieper niveau graag ziet :nope:
Het geeft mij allemaal ontzettend de indruk dat dat huwelijk een soort laatste redmiddel is om maar niet alleen achter te blijven. Zeker ook na de opmerkingen van Tamara en Nancy toen Marianne in eerste instantie niet op Leo's aanzoek in ging.

De dames waren kwaad en verontwaardigd, en Marianne moest zich schamen dat ze geen "ja" gezegd had, want Leo verdiende dat niet (alsof ze uit liefdadigheid en voor zijn goede karakter had moeten aanvaarden :-? ) en iemand anders of beter ging ze toch niet meer vinden.
En alleen achterblijven was al helemáál geen optie. :crazy:
Hoe beledigend kun je zijn in je dialogen? En dat geldt zowel tegenover Leo als tegenover Marianne. :sick:

Echt...ik heb me maar zelden zo tot op het bot gestoord aan een wending in Thuis als in dit geval, vooral omdat ik vind dat beide personages véél beter verdienen.

Ik kan Janine Bischops met het seizoen beter en beter begrijpen...
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 573
x 222

Bericht door ikke » ma 14 jun 2021, 13:41

Christel schreef:
ma 14 jun 2021, 12:20
Ik vind Leo en Marianne als geliefden totaal niet bij elkaar passen en ik zie de chemie op dat vlak ook echt niet, vooral door de vooraanzet die ze die 2 al jaren geven met hun gekibbel, waar in feite maar heel weinig warme momenten tegenover staan.
Goede vrienden? Ja, dat geloof ik zeker!
Maar geen stel wat elkaar op een dieper niveau graag ziet
Het geeft mij allemaal ontzettend de indruk dat dat huwelijk een soort laatste redmiddel is om maar niet alleen achter te blijven. Zeker ook na de opmerkingen van Tamara en Nancy toen Marianne in eerste instantie niet op Leo's aanzoek in ging.
Ik wil daar nog aan toevoegen dat ik mij stoorde aan de gelukzalige "Ja" van Tamara op het huwelijksaanzoek van Bob. Was zij er niet vierkant tegen dat Viv en Lowie "wilden" trouwen? Samenwonen, ja, maar trouwen!!!! 't Was precies een vies woord dat Viv en Lowie uitgesproken hadden.
Ik kan alleen maar zeggen dat de laatste aflevering van dit seizoen ietsje minder teleurstellend was dan ik gevreesd had.
Is Jacques deze keer wel echt dood??? Kom en kijk volgend seizoen: "Jacques neemt de ultieme wraak op Rosa" en pleegt daarna zelfmoord omdat hij de pijn van zijn kogelwonde echt niet meer kan verdragen... :mrgreen:
1 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 65
x 127

Bericht door martha » ma 14 jun 2021, 14:36

@ tiboko : ik kan mis zijn maar was de moord op frederique en de verkrachting van thilly niet in het vorige seizoen ? :denk:

Wat het overhaaste huwelijk van Marianne en Leo betref, daar heb ik ook zo mijn twijfels over. We leven toch in 2021 en het is echt geen doodzonde meer om ongetrouwd samen het bed te delen hoor :mrgreen: En voor het geld moeten ze het ook niet doen, integendeel. Ik hoop maar niet dat we de herhaling gaan krijgen met Marianne/Ann/Sandrine. Marianne die zich gaat hechten aan Yasmien, haar zal beschouwen als haar eigen kleindochter en dat het kind terug een chantagemiddel gaat zijn als Nina haar goesting niet krijgt als Marianne niet over de brug zal komen met geld.
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 857
x 341

Bericht door Christel » ma 14 jun 2021, 14:57

ikke schreef:
ma 14 jun 2021, 13:41
Ik wil daar nog aan toevoegen dat ik mij stoorde aan de gelukzalige "Ja" van Tamara op het huwelijksaanzoek van Bob. Was zij er niet vierkant tegen dat Viv en Lowie "wilden" trouwen? Samenwonen, ja, maar trouwen!!!! 't Was precies een vies woord dat Viv en Lowie uitgesproken hadden.
Dat is inderdaad ook zo. Alsof het karakter van die mensen aangepast wordt naar gelang het uitkomt voor het verhaal...

Nou moet ik wel zeggen dat ik het in het geval van Tamara wel kan geloven, ergens. Ze heeft altijd overal een mening over (en ook vaak niet positief) om vervolgens heel anders te reageren als ze zelf in een bepaalde situatie zit. Hoe onverzettelijk stelde ze zich niet op tegenover Lowie en Olivia bijvoorbeeld, toen Lowie een scheve schaats gereden had? Lowie werd door haar nog net niet publiekelijk aan de schandpaal genageld.
Maar zelf nam ze wel zonder blikken of blozen Bob weer terug na zijn "uitstapje" naar Christine. Na hun ruzie om Tamara's zwangerschap had hij nog geen paar weken nodig om meteen een ander te vinden en daar een vaste relatie mee te beginnen, maar dat werd door Tamara zo van tafel geveegd toen Bob besloten had dat hij Christine toch niet wilde.

Dat is voor mij ook de hoofdreden om de liefde tussen dat koppel niet meer serieus te nemen, want zo'n man wil je toch niet meer klakkeloos terug?
Ik zie Bob nu als iemand die niet alleen kan zijn, en Tamara als een vrouw die het niet zag zitten om haar kind alleen op te voeden. Allebei uit noodzaak dus.

En hetzelfde geldt nu voor Marianne en Leo, eigenlijk, want in mijn ogen zijn dat 2 mensen die elkaar gewoon heel graag mogen, maar die zich uit eenzaamheid o.i.d. nu kennelijk verplicht hebben gevoeld om met elkaar te trouwen.
Dat heeft in mijn ogen allemaal helemaal niks met graag zien of romantiek te maken, en ook ik vind dat bovendien inderdaad écht niet meer van deze tijd :nope:
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 261
x 473
Contacteer:

Bericht door daffy duck » ma 14 jun 2021, 16:30

Christel schreef:
ma 14 jun 2021, 14:57
En hetzelfde geldt nu voor Marianne en Leo, eigenlijk, want in mijn ogen zijn dat 2 mensen die elkaar gewoon heel graag mogen, maar die zich uit eenzaamheid o.i.d. nu kennelijk verplicht hebben gevoeld om met elkaar te trouwen.
Dat
Voor mensen in deze situatie zou een LAT relatie toch veel beter uitkomen. Je vrijdom hebben en samen genieten van mooie momenten zoals een etentje, een uitstap, televisie kijken,... maar toch nog onafhankelijk zijn. Denk toch wel dat je in die richting groeit na zolang alleen te zijn geweest zoals Leo en Marianne.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 573
x 222

Bericht door ikke » ma 14 jun 2021, 18:39

daffy duck schreef:
ma 14 jun 2021, 16:30
Voor mensen in deze situatie zou een LAT relatie toch veel beter uitkomen. Je vrijdom hebben en samen genieten van mooie momenten zoals een etentje, een uitstap, televisie kijken,... maar toch nog onafhankelijk zijn. Denk toch wel dat je in die richting groeit na zolang alleen te zijn geweest zoals Leo en Marianne.
't Schijnt dat trouwen toch nog de beste financiële oplossing is voor mensen die willen samenwonen...Dus... Leo en Marianne kiezen eieren voor hun geld. Ik zie 't wel zitten, hun huwelijk. Ze kennen mekaar al lang genoeg om te weten wanneer ze de ander zijn/haar vrijheid (plezier) moeten gunnen. Zolang ze maar niet te vaak hun gekibbel op TV tonen heb ik er vrede mee.
0 x

Plaats reactie