Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 181
x 79

Bericht door ikke » do 10 sep 2020, 13:01

Dieren op de set vormen een probleem. Een soap is geen film , ze moeten het met een veel kleiner budget doen. En dit onderwerp kwam, zoals ik eerder schreef, al eens uitgebreid aan bod op dit forum.
0 x

Thuisforum
Administrator
Administrator
x 13

Bericht door Thuisforum » do 10 sep 2020, 13:44

ikke schreef:
do 10 sep 2020, 13:01
En dit onderwerp kwam, zoals ik eerder schreef, al eens uitgebreid aan bod op dit forum.
Inderdaad, in dit topic
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 14

Bericht door tvx1 » do 10 sep 2020, 15:10

johan1969 schreef:
do 10 sep 2020, 11:43
Ik heb het niet gelezen.

Ik geloof dat 1 op 2 gezinnen in Vlaanderen een kat of hond heeft, maar die heb ik nog niet gezien in Thuis buiten vroeger, de familie van Marianne, die in de loft woonde en n Golden Retriever hadden. De goudvis in de bokaal was idd wel zielig
Toen de familie Verbeeck-Kosinski in de Zus&Zo woonden hebben die even een kat gehad. Ook Lowie&Olivia hebben er één gehad.
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 11

Bericht door johan1969 » vr 11 sep 2020, 09:13

Aangezien ik in de bovengenoemde topic niet kan reageren, dan maar hier. Ik ben ook Gaia-aktivist en ik denk niet dat Gaia tegen het positief in beeld brengen van huisdieren is. De goudvis in de veel te kleine ronde bokaal was er natuurlijk over. Ik denk dat een hond of kat ms te moeilijk in t verhaal past of er geen goede trainers zijn.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 97
x 159

Bericht door satine » vr 11 sep 2020, 10:05

Ik denk dat dieren alleen in beeld komen als ze ook deel uitmaken van het verhaal.
Anders zijn ze maar (dure) beeldvulling.
Tenzij iemand van de cast of crew regelmatig zijn of haar huisdier mee brengt, moet er ook een dier en zijn of haar baasje/begeleider/trainer voorzien worden.
En dat kost extra geld.

Verder is het werken met dieren niet altijd makkelijk, dus waarom zouden ze al die kosten en moeite doen als het geen meerwaarde voor het verhaal oplevert?

En niet alles wat je opvalt of anders zou willen zien, is iets wat niet klopt. ;)
1 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 181
x 79

Bericht door ikke » vr 11 sep 2020, 12:32

johan1969 schreef:
vr 11 sep 2020, 09:13
Ik ben ook Gaia-aktivist en ik denk niet dat Gaia tegen het positief in beeld brengen van huisdieren is.
Dan zou jij eigenlijk wel moeten weten dat Gaia aan de basis ligt van het niet meer in beeld brengen van dieren in Thuis. En positief in beeld brengen van dieren in Thuis??? Wat stel je je daar dan bij voor? Indertijd werd regelmatig gewandeld met de hond van Leo, die hem overgenomen had van , weet ik niet meer... Als Gaia al moord en brand schreeuwt dat een hond te lang in een bench moet zitten tussen de opnames door. En een goudvis niet (tijdelijk) in een bokaal mag zitten, een kanarie niet in een kooi... Komaan, de verhaallijnen worden er niet beter op als Frank af en toe tegen zijn kanarie praat, hé?!
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 14

Bericht door tvx1 » vr 11 sep 2020, 15:48

ikke schreef:
vr 11 sep 2020, 12:32
johan1969 schreef:
vr 11 sep 2020, 09:13
Ik ben ook Gaia-aktivist en ik denk niet dat Gaia tegen het positief in beeld brengen van huisdieren is.
Dan zou jij eigenlijk wel moeten weten dat Gaia aan de basis ligt van het niet meer in beeld brengen van dieren in Thuis. En positief in beeld brengen van dieren in Thuis??? Wat stel je je daar dan bij voor? Indertijd werd regelmatig gewandeld met de hond van Leo, die hem overgenomen had van , weet ik niet meer... Als Gaia al moord en brand schreeuwt dat een hond te lang in een bench moet zitten tussen de opnames door. En een goudvis niet (tijdelijk) in een bokaal mag zitten, een kanarie niet in een kooi... Komaan, de verhaallijnen worden er niet beter op als Frank af en toe tegen zijn kanarie praat, hé?!
Gaia ligt helemaal niet aan de basis daarvan. Dat is gewoon een vermoeden dat hier soms eens geopperd wordt. Gaia heeft echter geen enkele autoriteit om hen iets te verbieden. De reden waarom er weinig dieren voorkomen in Thuis is zoals hierboven al werd aangegeven dat het veel kosten en regelingen met zich meebrengt voor wat uiteindelijk vooral beeldvulling is. Als Gaia daar ook maar iets aan te zeggen zou hebben, dan zouden ze bijvoorbeeld nooit toegelaten hebben dat Rositska, de kat van de familie Kosinski-Verbeeck, destijds de nek werd omgewrongen...
0 x

eviva
Nog geen rang
x 8
x 3

Bericht door eviva » vr 11 sep 2020, 21:30

In Ter Smissen waren vroeger paarden. En ook een kat, nog vermoordt door Veronique als ik me goed herinner.

En die vogel van ons moe, hoe heette dat beestje nu ook weer?
0 x

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 83
x 134
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 11 sep 2020, 23:26

De verklaring van Tania: Ze moet de laatste jaren toch ferm verbeterd zijn: dertig jaar geleden was ze blijkbaar blind, doof en had ook geen reuk of voelzin. Want als je je niks meer herinnert van je aanrander, dan moet je toch niks meer van werkende zintuigen gehad hebben! Dat kan toch niet dat je dergelijke black out kreeg dat alle herinnering verdwenen is.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 181
x 79

Bericht door ikke » za 12 sep 2020, 09:26

daffy duck schreef:
vr 11 sep 2020, 23:26
dertig jaar geleden was ze blijkbaar blind, doof en had ook geen reuk of voelzin
Bestaat covid 19 dan al zo lang??? :mrgreen:
1 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 97
x 159

Bericht door satine » za 12 sep 2020, 10:31

daffy duck schreef:
vr 11 sep 2020, 23:26
De verklaring van Tania: Ze moet de laatste jaren toch ferm verbeterd zijn: dertig jaar geleden was ze blijkbaar blind, doof en had ook geen reuk of voelzin. Want als je je niks meer herinnert van je aanrander, dan moet je toch niks meer van werkende zintuigen gehad hebben! Dat kan toch niet dat je dergelijke black out kreeg dat alle herinnering verdwenen is.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze ofwel heel erg dronken gevoerd was, of dat ze gedrogeerd werd.
Tania heeft het indertijd blijkbaar tegen niemand verteld, maar ze bleek wel zwanger.
En niemand heeft zich dan nooit afgevraagd hoe dat kwam? :denk:
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 267
x 111

Bericht door Christel » za 12 sep 2020, 10:54

Vooral dat laatste vind ik ook raar; dat niemand daar kennelijk ooit vragen bij gesteld heeft. :-?
En iemand loopt uiteraard een ongelofelijk trauma op door een verkrachting, waar diegene dan misschien totaal niet over wil praten en dat verdringt. Maar zeker als daar een kind uit voortkomt, kan ik ik me niet voorstellen dat het zoveel jaren duurt voordat dat trauma ineens naar boven komt. En dan nog zodanig dat diegene daar compleet hoteldebotel van is. :nope:
Tania moet daar gedurende al die jaren toch al Vaker aan terug gedacht hebben, al was het maar omdat Xander haar daar - alleen al door zijn aanwezigheid - constant mee confronteert? :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 181
x 79

Bericht door ikke » za 12 sep 2020, 12:36

satine schreef:
za 12 sep 2020, 10:31
En niemand heeft zich dan nooit afgevraagd hoe dat kwam?
't Kwam door een geilige geest... :angel:
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 11

Bericht door johan1969 » za 12 sep 2020, 17:02

tvx1 schreef:
vr 11 sep 2020, 15:48
Gaia ligt helemaal niet aan de basis daarvan. Dat is gewoon een vermoeden dat hier soms eens geopperd wordt. Gaia heeft echter geen enkele autoriteit om hen iets te verbieden. De reden waarom er weinig dieren voorkomen in Thuis is zoals hierboven al werd aangegeven dat het veel kosten en regelingen met zich meebrengt voor wat uiteindelijk vooral beeldvulling is. Als Gaia daar ook maar iets aan te zeggen zou hebben, dan zouden ze bijvoorbeeld nooit toegelaten hebben dat Rositska, de kat van de familie Kosinski-Verbeeck, destijds de nek werd omgewrongen...
Klopt ! De goudvis in die veel te kleine bokaal, daar kwam gaia wel tegen in opstand en terecht. Paul Goossens (Frank) is trouwens n Gaia-sympathisant of aktivist en veggie en gebruikt zijn bekendheid om voor dierenwelzijn op te komen.

Moderator bericht:
Dit heeft niets meer te maken met wat er niet klopt in Thuis en dus ook niet met dit topic.

(ontopic)
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 1
x 58

Bericht door Tiboko » di 15 sep 2020, 23:55

In een ander topic op dit forum lees ik de preview bij het volgende Thuis-boek "Opgedoken".

Dit boek draait rond Tom en Tania, die ooit jeugdvrienden waren. Talloze zomers beleefden ze samen. Vakanties vol zon, liefde en spanning. Maar ligt er ook een donker verleden begraven onder het zand...? We nemen je mee naar zee. Naar een zomer, lang geleden. Naar de surfclub, waar Tom en Tania elkaar leerden kennen. Waar het allemaal begon en waar nog onopgeloste vragen rijzen die de levens van Tom en Tania en Thuis nu nog altijd kwellen.

Wat ik me ineens afvraag. Tom heeft tijdens zijn jeugd quasi al zijn vakanties aan zee doorgebracht en zijn vriendin daar al die jaren was Tania. Hoe kan het dan dat Ann bij hun eerste ontmoeting (toen Tania bij Judith de keuken kwam installeren) niet wist wie Tania was? Had Tom nooit een foto getoond van dat "zomerliefje" voor wie hij een boon had, was Ann nooit bij Tom aan zee op bezoek geweest? Raar :doh:

Uit Thuis-wiki

Nieuwe keuken voor Ann en Judith

Judith haar keukenkasten laten het afweten. Ze laat een binnenhuisarchitect komen, maar diens prijzen zijn buiten proportie. Ze laat echter ook Tania langskomen. Zij biedt een prijs-kwaliteit die haar erg aanstaat. Tania maakt ook direct kennis met Ann, die bij Judith inwoont. Ann heeft het wel voor Tania en belt haar later op om te vragen of ze wil afspreken. Al laat ze aanvankelijk merken dat ze geen interesse heeft, gaat ze uiteindelijk in op de uitnodiging van Ann en beleven de twee een onenightstand.

'Tommyboy'

Tania en Ann spreken later opnieuw af en komen tot een verrassende ontdekking: Anns broer Tom, door Tania 'Tommy boy' genoemd, zat vroeger op surfcamp met Tania. Hij had een zware boon voor haar, al bleef deze onbeantwoord. Toen hij op een dag de moed verzamelde om Tania te kussen, beantwoorde zij het met hem een 'beste vriend' te noemen.

Tania gaat naar Tom om bij te praten en het wordt een gezellige avond. Tom probeert alsnog een move te maken, maar zij maakt duidelijk dat ze hier geen interesse in heeft. Aangezien ze ver moet rijden, beslist ze om te overnachten, maar dan wel op de zetel. Ann wordt echter bij een tweede keer getuige hiervan nadat Tania haar gsm vergeten was en zij deze nabracht. Ze reageert woest, aangezien ze ook zware ruzie heeft met haar broer, maar Tania legt de situatie uit en de twee leggen het bij.

Enzoverder.
0 x

Plaats reactie