Wat komt in Thuis niet overeen met de werkelijkheid?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 131
x 49

Bericht door ikke » do 26 mar 2020, 08:40

heidiw schreef:
wo 25 mar 2020, 14:47
terwijl ik er toch vanuit ga dat je voor het leger psychisch stabiel moet zijn.
Ik ken er niet veel van, maar als ik goed opgelet heb tijdens "Kamp Waes" was toch duidelijk dat Aoron ook problemen had met zijn psyche en karakter en hij daarom buitengebonjoerd werd?!
Dus voor mij, zelfs zonder dit "bewijs" is dit de zoveelste zware blunder van de scenaristen. Zoals ieder mens met gezond verstand wel zal gedacht hebben: het is LEVENSGEVAARLIJK om mensen zoals Stan toe te laten in het leger of bij de politie of om het even waar er wapens aan te pas komen. Hij is er in ieder geval niet klaar voor. En waarschijnlijk ook niet geschikt, ik heb ook nog nooit gemerkt dat Stan een goede fysieke conditie heeft... :crazy:
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 77
x 127

Bericht door satine » do 26 mar 2020, 09:29

ikke schreef:
do 26 mar 2020, 08:40
En waarschijnlijk ook niet geschikt, ik heb ook nog nooit gemerkt dat Stan een goede fysieke conditie heeft...
Niet elke milicien krijgt een opleiding à la Kamp Waes - de basis is lang niet zo zwaar als dat.
Of Stan er voor de rest geschikt voor is, dat valt inderdaad nog af te wachten.
1 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 21
x 85

Bericht door heidiw » do 26 mar 2020, 09:31

Ja Ikke, maar Kamp Waes ging wel over Special Forces en Aaron moest eruit omdat hij teveel de aandacht naar zich trok omdat ipv het groepsbelang voorop te stellen. Voor Stan zijn er mogelijkheden: soldaat-kok, soldaat-logistiek soldaat-magazijnier...Maar nergens op heel die site iets over psychische aandoeningen. En volgens HLN is de samenwerking gekomen op vraag van Defensie. Niet specifiek voor het personage Stan, maar om een personage voor het leger te laten kiezen. Hadden ze beter gewacht en Joren gestuurd, die studeert iets met techniek.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 77
x 127

Bericht door satine » do 26 mar 2020, 10:16

Bij de selectieproeven zouden er 'psychotechnische proeven' gedaan worden.
Via verschillende computergestuurde testen gaan we op zoek naar de persoonlijkheidskenmerken en competenties die jou kenmerken en wat je motiveert voor een job bij Defensie.
Je legt dus verschillende testen af.
De resultaten ervan worden door een psycholoog samengebracht en besproken tijdens je interview.
Bron: https://www.mil.be/sites/mil.be/files/f ... reen_5.pdf

En inderdaad, niet iedereen die bij Defensie werkt, krijgt een wapen in zijn of haar hand.
Maar misschien wel tijdens de basisopleiding? :denk:
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 44

Bericht door Tiboko » do 26 mar 2020, 11:32

Laat ons wel wezen.

-Stan heeft een hekel aan autoriteit (mensen die hem zeggen wat hij moet doen) - remember zijn ervaringen bij StevenSon.
-Stan is behoorlijk labiel. Toen hij de afgelopen weken bij Judith woonde, trok hij om de haverklap voor een paar dagen naar de psychiatrie om daar even "tot rust te komen". Gaat hij dat ook doen tijdens zijn opleiding in het leger?
-En dan is er nog zijn kort lontje. Wat als zo'n sergeant hem opdraagt om door een modderplas te kruipen, de kans bestaat dat hij hem een kopstoot of iets dergelijks geeft.

Wel duizend redenen eigenlijk waarom hij niet geschikt is voor dit traject.
0 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 21
x 85

Bericht door heidiw » do 26 mar 2020, 12:04

satine schreef:
do 26 mar 2020, 10:16
Bij de selectieproeven zouden er 'psychotechnische proeven' gedaan worden.
Ja, maar dat zijn gewoon de testen die je bij elk selectiebureau kunt voorgeschoteld krijgen, waarschijnlijk wat meer op het leger gericht. Een psychotechnische proef peilt je karaktertrekken zoals leiderschapskwaliteiten, initiatief, probleemoplossend denken... maar niet of je een psychische aandoening hebt. Ze kunnen er wel uit afleiden of je dominant bent, of gezag aanvaardt, maar (waarschijnlijk) niet of je borderline hebt. Het is ook niet de taak of bevoegdheid van een psycholoog om die diagnose te stellen...
0 x

ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 3
x 11

Bericht door ThuisStan123 » do 26 mar 2020, 13:06

Stan als legerkok of magazijnier zie ik nog wel gaan. Het is niet dat je daar heel erg veel discipline voor moet hebben of dat dat zo delicaat is. Desnoods de toiletten schoonmaken met een tandenborstel :D

Het is maar als Stan echt in het veld zou gaan of met wapens zou moeten werken, dat er reden is tot erg serieuze zorg.
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 44

Bericht door Tiboko » do 26 mar 2020, 15:55

Waar ik me ook vragen bij stel.

Een van de belangrijkste dingen in een advocatenkantoor is discretie.

In Thuis daarentegen kan iedere bezoeker bij het overliggende Boowie gewoon zien wie er bij de adcvocaat zit.

En vaak (bijna altijd) staan de deuren ook nog open. Zodat je kan horen wat er gezegd wordt (het lijkt Sturm der Liebe wel) of gewoon binnen stormen (Tamara gisteren).

Bizar 🤔
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 25
x 27

Bericht door martha » do 26 mar 2020, 16:00

Het had nog erger gekund : dat Stan besloten had om in het klooster te gaan :lol:

Maar efkens serieus : één van mijn neefjes (waarvan ik de doopmeter ben) die besloot ook eens van de één op de andere dag naar het leger te gaan. Wij vielen van onze stoel : :shock: hij die nooit of te nimmer discipline had, altijd en eeuwig zijn goesting moest en zou hebben, school dat was voor losers enz. Doch verder dan de medische proeven is die niet geraakt hoor. Hij moest om te beginnen zijn gebit laten verzorgen en de gaten in zijn oren (door al die stretch oorbellen toestanden) laten dichtnaaien :lol: Kwam daarbij dat hij dacht dat hij direct bij de paracommando's kon gaan want o ja, hij kon heel goed gamen.
1 x

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 62
x 93
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 26 mar 2020, 17:22

martha schreef:
do 26 mar 2020, 16:00
o ja, hij kon heel goed gamen.
Ben je zeker dat je neefje en Stan niet één en dezelfde persoon zijn?? :lol:
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 131
x 49

Bericht door ikke » do 26 mar 2020, 17:51

heidiw schreef:
do 26 mar 2020, 09:31
En volgens HLN is de samenwerking gekomen op vraag van Defensie. Niet specifiek voor het personage Stan, maar om een personage voor het leger te laten kiezen. Hadden ze beter gewacht en Joren gestuurd, die studeert iets met techniek.
Idd, ze hadden beter iemand als Joren gestuurd, dat zou stukken geloofwaardiger zijn geweest.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 131
x 49

Bericht door ikke » do 26 mar 2020, 17:55

ThuisStan123 schreef:
do 26 mar 2020, 13:06
Stan als legerkok of magazijnier zie ik nog wel gaan. Het is niet dat je daar heel erg veel discipline voor moet hebben of dat dat zo delicaat is.
Geen discipline voor nodig, en niet delicaat? Hij zou potdorie de ganse legereenheid kunnen vergiftigen als hij tilt zou slaan omdat één of andere hogergeplaatste hem iets opdraagt wat hem niet zint! En behalve misschien afwassen en afdrogen heeft ie waarschijnlijk nog nooit of toch heel zelden een poot uitgestoken in de keuken thuis. En dan zou zo iemand moeten geschikt zijn om in een grootkeuken te helpen??? :denk:
0 x

apestaart
Poster rang 2
Poster rang 2
x 17

Bericht door apestaart » do 26 mar 2020, 18:30

ikke schreef:
do 26 mar 2020, 17:55
nooit of toch heel zelden een poot uitgestoken in de keuken thuis
Hij heeft nochtans veel gekookt thuis maar inderdaad als hij zou doorflippen dan zou hij wel eens ratttegif in het eten doen zodat heel de kazerne vol met lijken zullen liggen dus Stan zou dan evolueren tot een massamoordenaar.
0 x

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 62
x 93
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 26 mar 2020, 20:04

ikke schreef:
do 26 mar 2020, 17:51
dat zou stukken geloofwaardiger zijn geweest.
iNderdaad, wat met nog fris in het geheugen: de job die hij had in de wijngaard! Moest wat fysieke arbeid verrichten en sloeg al tilt!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 3
x 11

Bericht door ThuisStan123 » do 26 mar 2020, 21:44

Zijn job in de wij gaatd is een episode doe ik rats gemist heb, dus daar was ik niet zo goed van op de hoogte. Nu, als kok zie ik het hem nog wel doen, maar jullie hebben ook wel gelijk. Misschien is koken voor hem te 'laag' en kan hij daardoor beginnen doordraaien.

Afijn, ik voel eigenlijk allang niet meer zoveel mee met Stan als ongeveer een jaar geleden. Eigenlijk kan het me niet heel erg veel meer schelen hoe het verdergaat :whistle:
0 x

Plaats reactie