Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
jorah69
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1

Bericht door jorah69 » ma 27 jan 2020, 23:45

Angèle die de naam Ter Smissen vermeldt alsof ze die enkel kent van horen zeggen, maar er zelf nog gewerkt heeft.
1 x

ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 3
x 10

Bericht door ThuisStan123 » di 28 jan 2020, 21:04

Het is het teken dat het onderhand ver weg zit, zeker? :mrgreen:

Afijn, dat kan bijna niet anders. Toen ik begon, was het al jaren de Withoeve en Taxi Leo. Ter Smissen was een café, volgens mij, maar meer weet ik er ook niet van. :denk:
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 136
x 60

Bericht door Christel » wo 29 jan 2020, 10:04

Mja, als ze er schrik voor hebben dat er inmiddels veel kijkers zijn die zich Ter Smissen niet meer herinneren, dan kunnen ze die naam beter gewoon vermijden in zo'n scène, denk ik dan. Het is jarenlang toch echt een heel belangrijk onderdeel van Thuis geweest - een soort boegbeeld zelfs, waar zowat alle personages bij elkaar kwamen en waar ook het nodige gebeurd is - dus voor kijkers die dat wel heel goed meegekregen hebben, is het nogal vreemd om iemand die daar nog gewerkt heeft het enkel tussen neus en lippen door te horen vernoemen...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

rudidj
Nog geen rang
x 1

Bericht door rudidj » do 30 jan 2020, 11:41

Tja, de cafè's...vroeger gingen "de mannen" al eens naar "De Welkom", maar daar is precies geen bier meer te verkrijgen ?
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 29

Bericht door Tiboko » do 06 feb 2020, 13:23

De manier waarop Vic "verdween" van de speelplaats.

Als je de filmpjes beluistert (we hebben ze niet gezien) op de gsm van Britney, dan hoor je Vic schreeuwen, terwijl die twee pesters hem hard aanpakken. Da's logisch, want dit ventje haat wat ze met hem doen. Op een bepaald moment wou hij daarom zelfs niet meer naar school.

Bij het verhaal dat Eddy (de getuige) vertelt ging dat ventje gewoon mee met die twee pesters, maar blijkbaar zonder tegenstribbelen/roepen...

Anders had Eddy toch meteen ingegrepen (hela, wat doen jullie daar !!!!) en nu is hij hen gewoon gevolgd, omdat hij het raar vond.

Ik weet niet, dit is een story die met haken en ogen aan elkaar hangt.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 62
x 99

Bericht door satine » do 06 feb 2020, 13:34

Tiboko schreef:
do 06 feb 2020, 13:23
Als je de filmpjes beluistert (we hebben ze niet gezien) op de gsm van Britney,
Dat waren toch oudere filmpjes?
Het filmje van de ontvoering is achteraf op de smartphone van Jelle gevonden, die hij blijkbaar verloren was.
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 29

Bericht door Tiboko » do 06 feb 2020, 22:31

Ik bedoel maar dat het jongetje toen duidelijk protesteerde en huilde (op de filmpjes die we hoorden).

En dat het raar was dat hij dat bij de ontvoering blijkbaar niet deed, anders had iemand op die school dat toch opgemerkt. Een huilend kind op een lege speelplaats...
1 x

rudidj
Nog geen rang
x 1

Bericht door rudidj » vr 07 feb 2020, 06:29

Dat Eddy nog altijd met een enkelband moet rondlopen...Is maximaal 1 jaar,behalve in Thuisland :naughty:
0 x

Ferrero
Nog geen rang

Bericht door Ferrero » vr 07 feb 2020, 20:37

Paulien en Kobe moeten aan een hele rits van voorwaarden voldoen om een kindje te kunnen adopteren, terwijl dokter Ann zonder aan enige voorwaarde te voldoen Sandrine kon adopteren?
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 136
x 60

Bericht door Christel » ma 10 feb 2020, 11:06

De adoptie van Sandrine werd destijds rechtstreeks geregeld tussen Ann en de biologische moeder (Peggy), dus dat zal qua voorwaarden wel een verschil maken, denk ik. Bovendien heeft Ann toen wel degelijk allerlei cursussen en informatie-middagen afgelopen.
Ik herinner me nog heel goed de opmerking van Marianne daarop, dat biologische ouders toch ook niet zo'n parcours af hoefden te leggen voordat ze aan kinderen begonnen. Met de (vrij sarcastische :mrgreen: ) kanttekening erbij dat dat voor sommigen misschien geen overbodige luxe was geweest... ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

jeff
Nog geen rang

Bericht door jeff » wo 12 feb 2020, 22:29

Ja, Eddy moet zijn "verleden" heel lang met zich mee blijven bijdragen. En Femke blijft zich onvergeeflijk tegenover hem gedragen.
Maar wat Femke Simonne destijds heeft aangedaan waardoor Simonne bijna het leven liet, dat is al lang vergeten en vergeven. Ze vallen elkaar nu zelfs in de armen. Ik denk dat dit in de reële wereld nooit het geval zou zijn. Ongeloofwaardig! Idem met de bijna doodslag van Lowie op Luc destijds. Ter zake werd nadien ook vlug terug tot de orde van de dag overgegaan, zonder gerechtelijke gevolgen voor Lowie. Maar bij Eddy is dit blijkbaar een kapstok waar men telkens opnieuw een verhaallijn aan kan vasthangen. Vandaar
0 x

apestaart
Poster rang 2
Poster rang 2
x 13

Bericht door apestaart » wo 12 feb 2020, 22:58

Je mag niet vergeten dat Femke nooit iets van Eddy moest hebben, hoeveel keer heeft zij haar moeder gesmeekt om hem aan de deur te zetten dus dat kan een rol spelen dat zij Eddy blijft haten en die verbanning op De Withoeve handhaaft.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 62
x 99

Bericht door satine » vr 14 feb 2020, 09:19

Dat klopt allemaal Apestaart, maar toen Lucas nog leefde en ze op een bepaald moment niet meer met hem in de crèche terecht konden, was Eddy wel goed genoeg om elke dag voor Lucasje te zorgen. En toen was iedereen blij, want Eddy was de allerbeste bompa voor zijn 'kleine kameraad'.
Dat maakt dat ik soms wel eens het gevoel heb dat het er bij Femke ook van afhangt in hoeverre iemand anders op dat moment in haar kraam past, want enig opportunisme is haar niet vreemd.
En toen Peter opbiechtte dat hij Eddy had moeten afremmen maar dat niet gedaan had, integendeel, dan was het allemaal liefde en tranen en 'het is uw schuld niet'.
Waarmee ze er volgens mij toch wel een ietsepietsie naast zat.
En ondertussen zijn we jaren verder, heeft Eddy al lang op allerlei mogelijke manieren bewezen dat hij zijn leven gebeterd heeft: hij heeft een vaste job waar ze op hem kunnen rekenen, een vaste relatie, hij is een goeie papa voor Britney...

En ik weet dat het zo in de verhaallijn paste, maar toen Vicje zo moeilijk deed, hebben wij hier thuis meer dan eens gezegd: 'Praat eens met dat kindje!!!!!!!!!!!'.
Maar nee, een beetje met Peter palaveren aan de koffietafel, meer werd er niet aan gedaan.
En een kind van 3 kan het misschien nog allemaal niet onder woorden brengen, maar IETS van aanwijzing krijg je er als ouder toch wel uit.
Als je de moeite wil doen tenminste.
1 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 6
x 6

Bericht door tvx1 » wo 19 feb 2020, 00:38

jeff schreef:
wo 12 feb 2020, 22:29
Ja, Eddy moet zijn "verleden" heel lang met zich mee blijven bijdragen. En Femke blijft zich onvergeeflijk tegenover hem gedragen.
Maar wat Femke Simonne destijds heeft aangedaan waardoor Simonne bijna het leven liet, dat is al lang vergeten en vergeven. Ze vallen elkaar nu zelfs in de armen. Ik denk dat dit in de reële wereld nooit het geval zou zijn.
Dat is dan ook omdat dat met Femke en Simonne een ongeluk was. Femke heeft nooit de intentie gehad om Simonne aan te rijden. Wat Eddy vroeger allemaal met Femke gedaan heeft was echter wel bewust. En al had hij niet de intentie om Lukas te doden, heeft hij uiteindelijk wel de remmen van de bestelwagen opzettelijk gesaboteerd. Die feiten zijn dus ook niet te vergelijken.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 6
x 6

Bericht door tvx1 » wo 19 feb 2020, 00:41

Ferrero schreef:
vr 07 feb 2020, 20:37
Paulien en Kobe moeten aan een hele rits van voorwaarden voldoen om een kindje te kunnen adopteren, terwijl dokter Ann zonder aan enige voorwaarde te voldoen Sandrine kon adopteren?
Dat is omdat Ann die adoptie deed in onderlinge overeenkomst met de biologische moeder. Dan is het ook gewoon de biologische moeder die enige "voorwaarden" opstelt. Paulien en Kobe gaan echter voor een adoptie via officiële instanties. Dat is iets helemaal anders.
0 x

Plaats reactie