Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door satine » di 11 jun 2019, 09:27

De verhaallijn over Stan mag gaan afgerond worden.

Als het niet geloofwaardig kan gebracht worden, wordt er beter over gezwegen.
Vrijwillig opgenomen of niet, een psychiatrische instelling is geen hotel waar je binnen en buiten loopt wanneer het je uitkomt.
Al dan niet zat.

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Christel » di 11 jun 2019, 10:18

^ Daar sluit ik me echt helemaal bij aan.
Ik vind het met de dag bedenkelijker worden hoe dat alles voorgesteld wordt. Judith die vraagt of Stan thuis komt slapen of in de instelling, en Stan die daarop antwoordt dat hij nog wel zal zien? :-?
Echt, het moet niet gekker worden...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door martha » di 11 jun 2019, 14:59

Helemaal akkoord dat Nancy niet zomaar mag bepoteld worden door een zatte Tom. Geen enkele vrouw trouwens !!!. Maar ik vrees dat nu er een advocate wordt bij betrokken en er een "zaak" wordt van gemaakt het weer koren op de molen zal zijn van de "mannen" die de #me too beweging als een wraakactie beschouwen van oudere vrouwen die te lelijk en te oud zijn geworden om nog te bespringen maar die het wel aangenaam vonden toen ze nog jong en aantrekkelijk waren. En o ja, ik heb al dergelijke reacties gehoord IRL. Daarom dat ik hoop dat ze het niet uit de hand zullen laten lopen.

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Tiboko » di 11 jun 2019, 18:36

martha schreef:
di 11 jun 2019, 14:59
Daarom dat ik hoop dat ze het niet uit de hand zullen laten lopen.
Oh maar dat is juist wel de bedoeling natuurlijk.

Een kromme verhaallijn, die nodig is om de Aspe-actrice een rol met betekenis te geven.

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Christel » wo 12 jun 2019, 15:04

Tsja...
Eerst Tom die Nancy ineens bespringt (dat zag geen mens aankomen), vervolgens haar omgeving (inclusief echtgenoot!) die het tegen alle verwachtingen in allemaal wel amusant en totaal geen probleem vindt, daarna Marianne die - om haar zoontje op zijn plaats te zetten - een rechtszaak blijkbaar hetzelfde bekijkt als een flinke oorvijg, en dan als klap op de vuurpijl een advocate die compleet aan het clichébeeld van een soort carrièregerichte mannenhaatster voldoet, terwijl Nancy steeds verder doorslaat in de gevolgen van haar aanranding.

Echt, je ziet dit hele gebeuren gewoon per aflevering verder uit de klauwen lopen... :doh: :nope:

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door jessie V. » wo 12 jun 2019, 16:38

Een carrièregerichte mannenhaatster. Dat is het. En Nancy is de dupe van dat hele gedoe.

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Christel » wo 12 jun 2019, 17:59

Die laat zich inderdaad compleet meeslepen, met alle gevolgen van dien, vooral omdat ze zich totaal niet gehoord voelde door Dieter, Femke en Peter.
En eerlijk gezegd snap ik dat nog wel. Ik begrijp helemaal niks van hun reacties op die kus. Het is niet de gruwelijke aanranding die Nancy er hoe langer hoe meer van maakt, maar een normale gang van zaken is zo'n kus toch ook niet? Ik vind hen wel extreem laconiek over wat er gebeurd is, en Nancy inmiddels dan weer extreem dramatisch.

Marianne begrijp ik misschien nog wel het minste in dit hele verhaal. Het druipt er gewoon vanaf dat ze wraak wil nemen op Tom omdat hij & Karin dat "geintje" met haar uitgehaald hebben, maar dat ze het drijft tot in de rechtbank, vind ik verbijsterend. Heel haar leven is haar er alles aan gelegen geweest om haar zoontje uit de wind te houden. Ze heeft nota bene zelfs nog ooit op het punt gestaan om tegen haar zin met Yvo Courtois te trouwen, gewoon zodat Tommeke geen slechte naam zou krijgen, en nu zou ze voor een zatte kus (waar Nancy in eerste instantie niet eens heel moeilijk over deed) actief zijn hele naam en carrière naar de vaantjes helpen?
Echt...wie is die vrouw met dat platinablonde haar, en wat heeft ze met Marianne gedaan? :-? :crazy:

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » wo 12 jun 2019, 18:52

Christel schreef:
wo 12 jun 2019, 17:59
Echt...wie is die vrouw met dat platinablonde haar, en wat heeft ze met Marianne gedaan?
Juist! :shock:
Maar 't is niet die vrouw die schuldig is, maar wel de scenaristen. Ik vind het tenenkrullend dat die verder hun gang kunnen gaan.

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » za 15 jun 2019, 16:43

De aflevering van gisteren? Euh, waarover ging die ook alweer? :oops:

apestaart
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door apestaart » za 15 jun 2019, 20:16

ikke schreef:
za 15 jun 2019, 16:43
De aflevering van gisteren? Euh, waarover ging die ook alweer?
Kijk eens op VRTnu: https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/thuis/24/thuis-s24a4654/

Plaats reactie