Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
heidiw
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door heidiw » di 12 mar 2019, 13:56

ikke schreef:
di 12 mar 2019, 12:59
heidiw schreef: ↑di 12 mar 2019, 12:45
De meeste ziekenhuizen sluiten de deuren maar om 20.30 of 21u. Dus zo raar is het niet en vooral gezien het nu ook nog donker is 's avonds krijgen we de indruk dat het een gat in de nacht was.

In de meeste ziekenhuizen "vlieg" je als bezoeker buiten tegen 20u!
Soms wel ja, maar daarom zijn de deuren nog niet gesloten hé :nope:

satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door satine » di 12 mar 2019, 14:20

In sommige ziekenhuizen wel, daar gaat alles om 20 uur potdicht.
En dan kan je alleen nog buiten via de spoed-afdeling, zodat zeker niemand ongemerkt binnen kan als iemand anders buiten gaat.

Wat mij deed vermoeden dat het al lang na het bezoekuur was, was het feit dat het nogal donker was in de gangen... :denk:

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Tiboko » di 12 mar 2019, 19:34

Sowieso klopt hier iets niet.

Na de vorige aanval (waarbij de dader ook betrapt werd) was Tom razend op Tim omdat er geen bewaking was bij die deur.

Blijkbaar hebben ze daar geen lessen uit getrokken. Als er onvoldoende personeel is, zou een camera in die kamer plaatsen (zodat de verpleegster vanuit haar waakhok de patiënt in kwestie kan zien) of gewoon de deur op slot doen in dit geval al een serieus kleiner risico gegeven hebben.

Maar nee, niks van dit alles.

Ziekenhuis aansprakelijk stellen, schadevergoeding eisen ??

heidiw
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door heidiw » wo 13 mar 2019, 21:37

Wat ABSOLUUT niet kan, tenzij ze bij de taxi's een bestelwagen hebben, is dat Simonne Steven met een elektrische rolstoel in haar taxi naar de Withoeve gebracht heeft. Een elektrische rolstoel kan je gewoonweg niet in een auto krijgen omdat je die niet kan plooien.

Tegelprutser
Nog geen rang

Bericht door Tegelprutser » wo 13 mar 2019, 22:31

Goed opgemerkt. Hey, uitzondering is de regel in Thuis en als Luc met zijn rolwagen in een home-car kon, dan kan Steven zeker in een taxi, met rolwagen en al. :dance:

apestaart
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door apestaart » do 14 mar 2019, 00:49

Tiboko schreef:
di 12 mar 2019, 19:34
zou een camera in die kamer plaatsen
Ik geloof dat het verboden is, privacy je weet wel. :icon-wink:

martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door martha » do 14 mar 2019, 12:59

Ach, blijkbaar heb ik gemist dat Simonne Steven was komen halen :doh: Ik dacht dat hij met zijn electrische rolstoel helemaal zelf naar de withoeve was gereden :lol:

En wat ik niet vond kloppen was dat Peter zelf niet op het idee gekomen is dat er een bouwaanvraag moet zijn om een erker bij te bouwen. Hij is tenslotte toch de eigenaar, niet ?

niemand
Nog geen rang

Bericht door niemand » do 14 mar 2019, 13:28

Ik neem dat Peter dat wel wist en aannam dat Bowie dat wel zou regelen. De bouwaanvraag opzich is tenslotte niet het probleem, Bowie heeft een gediplomeerde architect met wie ze samenwerken die dat zou regelen zei Lowie, gewoon het feit dat Steven niet zo lang wil wachten.

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Tiboko » do 14 mar 2019, 19:42

niemand schreef:
do 14 mar 2019, 13:28
Bowie heeft een gediplomeerde architect met wie ze samenwerken die dat zou regelen zei Lowie, gewoon het feit dat Steven niet zo lang wil wachten.
Een bedrijfsleider met de carrière van Steven zou toch moeten weten dat als je verbouwt je een bouwvergunning nodig hebt en dat dit enige tijd vraagt. Als hij bij zijn bedrijf ook zo "zaak voerde", zal hij vaak met de neus tegen de deur gelopen zijn :violin:

vdbemdsa
Nog geen rang

Bericht door vdbemdsa » vr 15 mar 2019, 10:22

Tiboko schreef:
do 14 mar 2019, 19:42
Een bedrijfsleider met de carrière van Steven zou toch moeten weten dat als je verbouwt je een bouwvergunning nodig hebt en dat dit enige tijd vraagt. Als hij bij zijn bedrijf ook zo "zaak voerde", zal hij vaak met de neus tegen de deur gelopen zijn
Mensen met geld die denken altijd dat zij alles kunnen beslissen, voor die zijn er geen wetten.

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Christel » vr 15 mar 2019, 11:05

Eventjes geleend uit het "pluimen-topic":
Tiboko schreef:
do 14 mar 2019, 19:53
Hoort eigenlijk in het topic "klopt niet" - maar ik vraag me af of een huisbaas (in dit geval Peter) zomaar de gevel van zijn pand ingrijpend zou laten veranderen door een huurder (Steven), die nog niet eens met een zaak begonnen is en die bovendien (lijkt wel duidelijk) de enige is van zijn nog niet opgestarte bedrijf die iets "ziet" in die wijnhandel. Wat als Steven tegen de zomer aan (finale) sterft - dat zit Peter daar met een omgebouwde gevel en een erfgenaam (Kobe) die liever niks meer met die zaak te maken heeft. Dan werd de verbouwing (ook voor later) wel betaald, maar het is toch wel iets dat niet meer in dezelfde staat kan hersteld worden. Zei Peter voordat hij zijn akkoord gaf. Raar.
Ik denk dat een huisbaas dan vooral de afweging maakt of zijn pand door dergelijke veranderingen meer waard wordt, en ook of hij er daardoor meer huur voor kan vragen in de toekomst. Het is inderdaad een ingrijpende verandering die waarschijnlijk niet gedaan wordt als een pand daardoor bijvoorbeeld nog maar voor 1 doel gebruikt zou kunnen worden of zo. Maar als het bijvoorbeeld juist meer ruimte oplevert, of meer lichtinval binnen o.i.d., dan zal een huisbaas niet zo moeilijk doen, denk ik.

Zelf woon ik ook in een huurhuis, en hier is het zo dat - wanneer je iets wilt veranderen (bijvoorbeeld een luxere badkamer, een dakkapel of uitbouw) - je contact opneemt met de verhuurder die dan je plannen bekijkt en toestemming tot verbouwing geeft. Vervolgens laat je zelf de boel verbouwen en doen ze nergens meer moeilijk over, maar als je gaat verhuizen en dus bijgevolg de huur opzegt, dan komt er een opzichter om het huis te inspecteren. Als de verandering van destijds goed gedaan is, en ze kunnen de huur van het huis daardoor voor de volgende huurder verhogen, dan krijg je een (kleine) vergoeding voor gedane moeite en mag je de verandering laten zoals het is. Vinden ze het verbouwde deel niet goed (genoeg) gedaan, dan zal de huurder er sowieso geen geld voor terug krijgen, maar moet hij het soms zelfs in de originele staat terugbrengen. Zo'n huurbaas loopt dan ook eigenlijk niet zoveel risico, toch? :)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Tiboko » vr 15 mar 2019, 13:22

Christel schreef:
vr 15 mar 2019, 11:05
Zo'n huurbaas loopt dan ook eigenlijk niet zoveel risico, toch? :)
OK, bedankt voor je toelichting :)

In Thuis is het helaas zo dat Steven die verbouwing illegaal wil laten doen door Eddy en of Frank.

Ik kan me niet voorstellen dat Peter in dit geval zou akkoord gaan, want dan komt een mogelijke boete later wel bij hem terecht.

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Christel » vr 15 mar 2019, 17:34

Nee, ik denk ook niet dat Peter staat te springen als ze daar illegaal aan de slag willen gaan. :nope:
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » za 16 mar 2019, 11:46

Het klopt helemaal niet dat Frank daar een slag zou kunnen geven tegen de gevel van De Withoeve. Peter weet nu toch ook al dat de werken stilgelegd zijn omdat er (nog) geen bouwvergunning is?
En wat er ook niet klopt is dat Peter niet zou weten dat er een bouwvergunning moet worden aangevraagd, of ging hij er van uit dat Steven dat zou aanvragen? Dat zou wel kloppen. Zo stom kunnen hij en Steven toch niet zijn dat ze dat niet zouden weten?

heidiw
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door heidiw » za 16 mar 2019, 17:00

Ik heb daar een beetje info proberen over te vinden, het is zeer verwarrend. Je moet echt al jurist zijn om eruit te geraken. Voor het ene moet de huurder, Steven dus, voor de vergunningen zorgen; voor iets anders is het de verhuurder, Peter dus die het moet in orde brengen. Lowie, of de erkende architect waar Boowie mee samenwerkt zal dit wellicht ook wel weten, laar ja, Steven heeft connecties hé... En idd, ik denk ook niet dat Frank ver zal geraken met zijn voorhamer, maar ja Frank en Eddy samen...

Plaats reactie