SUPER POP POLL THUISPERSOONLIJKHEID VAN HET JAAR

Gesloten

Wie wordt het populairste Thuispersonage 2013?

Peiling eindigde op vr 03 jan 2014, 15:25

Bram
20
27%
Femke
6
8%
Frank
12
16%
Jens
9
12%
Marianne
6
8%
Nancy
6
8%
Peter
1
1%
Simonne
4
5%
Tim
6
8%
Waldek
5
7%

Totaal aantal stemmen: 75

Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

SUPER POP POLL THUISPERSOONLIJKHEID VAN HET JAAR

Bericht door Crackers » ma 09 dec 2013, 15:25

Het is eindelijk zover! Na lang wachten staat de belangrijkste pop poll van het jaar online. Vanuit alle uithoeken van de wereld kan nu worden gestemd op het populairste Thuispersonage 2013. Vijf weken lang konden Thuisfans in de voorrondes hun grootste favorieten nomineren, dit zowel op het thuisforum als op de Thuisfansite. Er werd massaal gestemd en wij danken u daar hartelijk voor!

Er kwam een ingewikkeld wiskundig systeem aan te pas om de winnaars en vooral de wildcards te kunnen uitdelen en de 10 hoogst genoteerde personages door te sturen naar de grote finale. Er werd niet alleen gekeken naar het absolute aantal stemmen dat een personage achter zijn of haar naam kreeg, maar ook naar het procentuele aandeel van het aantal stemmen ten opzichte van het totale aantal uitgebrachte stemmen. De resultaten van het Thuisforum en de Thuisfansite werden daarna bij elkaar opgeteld.

In een ongemeen spannende nek-aan-nekrace werden door u genomineerd .... roffel roffel roffel .... in de oudere categorieën Marianne, Waldek, Frank en Nancy, in de categorieën met de jongere personages: Femke, Tim, Bram en Jens. Simonne en Peter kaapten als beste subtoppers UITERST NIPT de wildcards weg voor de neus van Jana, Lowie, Geert en Eddy.

U kunt nu stemmen op maximaal drie genomineerden. Eén van hen zal op vrijdag 3 januari 2014 de prijs wegkapen van POPULAIRSTE THUISPERSONAGE VAN HET JAAR 2013. Vorig jaar werd Femke De Grote het populairste Thuispersonage, voor Tim Cremers en Bram Schepers. Laat uw stem horen en kies mee wie de felbegeerde trofee dit jaar mee naar (T)huis mag nemen!!!
Laatst gewijzigd door Crackers op vr 03 jan 2014, 13:33, 3 keer totaal gewijzigd.

Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: SUPER POP POLL THUISPERSOONLIJKHEID VAN HET JAAR

Bericht door Crackers » ma 09 dec 2013, 15:26

PS: op de Thuisfansite werden heel wat meer stemmen uitgebracht dan op het Thuisforum. Zo haalde Lowie meer stemmen op de Thuisfansite dan Jens, maar op het forum scoorde Jens procentueel dan weer veel beter dan Lowie. Jens gaat door naar de finale, Lowie niet. Denk dus niet dat uw stem op het forum geen zin heeft gehad tegenover het grote aantal stemmen op de Thuisfansite. Bram haalde 1.615 stemmen op de Fansite tegenover 'slechts' 27 op het Forum maar ook het procentuele aandeel van het aantal stemmen ten opzichte van het totaal aantal uitgebrachte stemmen is dus belangrijk. Dat kan mogelijks ook bepalend zijn in deze EINDPOLL waar het populairste personage van het jaar wordt verkozen.
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!

Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers » ma 09 dec 2013, 20:20

De poll is op de Thuisfansite (http://www.thuisfansite.be of je klikt bovenaan het forum op HOME) een enorm succes!! Nadat de poll pas vier uur geleden online is gekomen, zijn er daar al meer dan 800 stemmen uitgebracht door meer dan 300 deelnemers! Hopelijk gaat het hier ook zo vlotjes en zoals je weet: de percentages zijn ook belangrijk, niet alleen het aantal stemmen. Je stem op het forum kan dan ook meer doorwegen doordat het aantal stemmen traditioneel lager ligt. Op het forum én op de thuisfansite stemmen weegt natuurlijk nóg zwaarder door. Veel succes met je favoriet!

annekeHU
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door annekeHU » vr 13 dec 2013, 17:11

Ik ken niet veel van wiskunde... maar ik vraag me af , waarom op het thuisforum het aantal stemmen onderaan word gezet ...41 stemmen ( zijnde dus ongeveer 14 personen die gestemd hebben) en bij de thuisfansite het aantal stemmers onderaan wordt gezet 913 stemmers, wat dus goed is voor( in principe) 8139 stemmen.
Ook als ik de procentuele verdeling bekijk , snap ik het niet goed.. op het thuisforum klopt de rekening ongeveer ,want alle percentages bij elkaar opgeteld, maakt 98 % , maar op de thuisfansite kom ik op 252 % ..of mag dat zo niet opgeteld worden?
Enige vergelijking tussen die 2 plaatsen waar kan gestemd worden , is op die manier toch niet mogelijk??

Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers » vr 13 dec 2013, 22:36

Hier op het forum is het juist. Matthi zal eens haarfijn uitleggen hoe de percentages op de Thuisfansite berekend worden :mrgreen:

Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers » wo 18 dec 2013, 23:47

We hopen op nog iets meer stemmen dan 55! Over ruim twee weken wordt de winnaar bekend gemaakt.

Matthi
Administrator
Administrator

Bericht door Matthi » za 28 dec 2013, 13:49

annekeHU schreef:Ik ken niet veel van wiskunde... maar ik vraag me af , waarom op het thuisforum het aantal stemmen onderaan word gezet ...41 stemmen ( zijnde dus ongeveer 14 personen die gestemd hebben) en bij de thuisfansite het aantal stemmers onderaan wordt gezet 913 stemmers, wat dus goed is voor( in principe) 8139 stemmen.
Ook als ik de procentuele verdeling bekijk , snap ik het niet goed.. op het thuisforum klopt de rekening ongeveer ,want alle percentages bij elkaar opgeteld, maakt 98 % , maar op de thuisfansite kom ik op 252 % ..of mag dat zo niet opgeteld worden?
Enige vergelijking tussen die 2 plaatsen waar kan gestemd worden , is op die manier toch niet mogelijk??
Goeie opmerking ! Had ik zelf nog niet gezien. Volgens mij bekijkt de fansite het aantal stemmers t.o.v. het totaal aantal stemmers. Zo kiest 74 procent van de stemmers voor Bram. Aangezien je 3 keer kan stemmen, kan je tot 300 procent gaan. Natuurlijk stemt niet iedereen 3 keer en bekom je zo die 252 procent.
Houd de thuisfansite in de gaten voor alle nieuwtjes rondom 'thuis'. | Volg ons via facebook om steeds op de hoogte te blijven van het recentste ‘thuisnieuws’.

annekeHU
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door annekeHU » za 28 dec 2013, 14:28

Hierboven in mijn posting dus een rekenfout, waarop geen enkele reactie kwam(worden mijn postings niet gelezen :lol: ).... als er 913 stemmers waren, en ze stemmen elk 3 keer, dan levert dat 2739 stemmen op, en geen 8139!!! Hoe ik aan dat getal kwam, geen idee!

Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers » ma 30 dec 2013, 21:27

Er kan maar een kleine drie dagen meer gestemd worden. Vrijdagmiddag wordt de THUISPERSOONLIJKHEID van 2013 bekend gemaakt! Stem nu je nog kan voor je nog eens een jaar moet wachten om je stem uit te brengen!

Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers » vr 03 jan 2014, 12:34

De stembussen zijn gesloten, de uitslag van de grote populariteitspoll waarin we op zoek gingen naar de Thuispersoonlijkheid van het voorbije jaar is bekend!

Vorig jaar werden 779 stemmen uitgebracht, dit jaar hadden we bijna 2000 unieke stemmers (!!!!!). Een onverhoopt succes! We willen dan ook iedereen van harte bedanken voor zijn of haar stem!

Na vier voorrondes gingen er van de 40 personages die in 2013 meespeelden in Thuis slechts 10 door naar de finale: Waldek, Tim, Simonne, Peter, Nancy, Marianne, Jens, Bram, Femke en Frank.

Het werd al vrij snel duidelijk dat Peter, Simonne, Marianne, Waldek, Nancy en Tim niet zouden meedingen naar de hoofdprijs. Peter werd daarbij betreurenswaardig laatste.

De winnares van de vorige editie Femke De Grote volgde op het Thuisforum op gelijke tred met de middenmoot maar op de Thuisfansite kaapte ze toch een verdienstelijke vierde plaats weg. Bijna 1 op de 3 deelnemers aan de poll gaf Femke een stem achter haar naam. Maar zichzelf opvolgen als populairste personage zat er nooit echt in.

Het ging dan nog tussen Jens, Bram en Frank. Vorig jaar werd Jens 9e in de populariteitspoll. Frank werd 5e en Bram werd - op respectabele afstand van winnares Femke - knap tweede.

En die volgorde werd dit jaar eigenlijk mooi gerespecteerd: Jens De Belder kaapt dit jaar het brons weg. Het zilver is voor Frank Bomans en de uiteindelijke winnaar - met meer dan het dubbel aantal stemmen van Frank - wordt dit jaar niemand minder dan de populairste onder de populairen: de rechterhand van Jens, het kloppende hart van Jana, de achillespees van Luc Bomans, de enige echte BRAM SCHEPERS!!!

Dit is de volledige ranking van de pop poll 2013 met het aantal stemmen achter hun naam (dit zijn de stemmen van het Forum en van de Thuisfansite bij elkaar opgeteld)

1. BRAM (1.439 stemmen)
2. FRANK (653 stemmen)
3. JENS (578 stemmen)
4. FEMKE (571 stemmen)
5. NANCY (448 stemmen)
6. WALDEK (370 stemmen)
7. TIM (307 stemmen)
8. MARIANNE (210 stemmen)
9. SIMONNE (176 stemmen)
10. PETER (144 stemmen)

Proficiat aan de winnaar Bram en jullie heel erg bedankt voor het stemmen! Graag tot een volgende editie!

avivamichaela
Nog geen rang

Bericht door avivamichaela » zo 23 feb 2014, 15:11

Had ik zelf nog niet gezien. Volgens mij bekijkt de fansite het aantal stemmers t.o.v. het totaal aantal stemmers. Zo kiest 74 procent van de stemmers voor Bram. Aangezien je 3 keer kan stemmen, kan je tot 300 procent gaan. Natuurlijk stemt niet iedereen 3 keer en bekom je zo die 252 procent.

Gesloten