Wat heb je net bekeken?

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 445
x 698

Wat heb je net bekeken?

Bericht door satine » zo 17 okt 2021, 10:13

How to get away with murder op Netflix - niet meteen opbeurend, maar wel goed bevonden.
En iets luchtiger: Superstore - ook op Netflix. Met Amercia Ferrera (Ugly Betty) in de hoofdrol.
Het is een grappige reeks, die je toch wel even doet stilstaan bij onze sociale zekerheid en hoe goed we het hier als werknemers eigenlijk wel hebben, vergeleken met andere 'rijke' landen.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 774
x 362

Wat heb je net bekeken?

Bericht door ikke » zo 17 okt 2021, 10:22

Gisteren net bekeken: "Outlier", 't was spannend, alleen één minpuntje: ik vind de hoofdrolspeelster (het personage dat ze vertolkt) ietwat arrogant.
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 94
x 191

Wat heb je net bekeken?

Bericht door martha » ma 18 okt 2021, 14:36

Ik vond Outlier ook wel goed (zonder gratuit geweld muz van de openingsscène in aflevering 1) Ik vond Maja niet arrogant. Integendeel, de toespraak die ze op het einde hield tegen die zak van een Johan die in mijn ogen onrechtstreeks de oorzaak is van de de gijzeling en de dood van die meisje omdat hij liever met rust wou gelaten worden, was een groot :clap: waard. Ik denk dat vele vrouwen die geconfronteerd worden met dergelijke conservatieve zakken van bazen dat zelf graag hadden gezegd (ik incluis maar het adagio is nog altijd "zwijg en blijf mooi") . Het zou me niet verwonderen dat er nog een vervolg komt want wat gaat Maja doen met de beschuldiging dat haar eigen broer haar heeft misbruikt als kind ?
Ikzelf ben een groot liefhebber van de scandinavische reeksen. Op NPO 3 is er de zaterdagavond "Those who kill" (denk deens).

@ Ikke : heb je er ook opgelet bij outlier dat er soms wel in dat noors heel westvlaamse klanken kwamen.

Heb geen netflix maar die"how to get away with murder" denk ik hebben ze jaren geleden getoond op één. Dat is toch met die zwarte professor en haar studenten. Soms vond ik het chaotisch, want er zaten toch speciallekes tussen die studenten en de professor zelf dat was ook geen "gewone".
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 774
x 362

Wat heb je net bekeken?

Bericht door ikke » ma 18 okt 2021, 15:27

martha schreef:
ma 18 okt 2021, 14:36
@ Ikke : heb je er ook opgelet bij outlier dat er soms wel in dat noors heel westvlaamse klanken kwamen.
Dat hebben we al meermaals aan den lijve ondervonden. Als we iets niet uitgelegd krijgen in het Engels (als we bij Zweedse vrienden zijn) dan proberen we het in het plat Vlaams. Lukt niet altijd, en als 't lukt levert dat soms hilarische toestanden op. Vraag bijvoorbeeld nooit "wa kost da" als je geen Zweeds of Noors begrijpt, want je krijgt gegarandeerd de prijs te horen in hun taal en dan weet je toch nog hoeveel 't kost. :lol:
@Martha; ook wij houden van Skandinaafse reeksen net zoals films of reeksen die zich in Schotland afspelen. Zalig genieten is dat!
Ps: gisteren gekeken naar "Woman at war"... speelt zich af in Ijsland... :thumbup:
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 94
x 191

Wat heb je net bekeken?

Bericht door martha » ma 18 okt 2021, 15:42

Opgenomen.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13
x 391

Wat heb je net bekeken?

Bericht door Tiboko » di 19 okt 2021, 01:05

martha schreef:
ma 18 okt 2021, 14:36
Ikzelf ben een groot liefhebber van de scandinavische reeksen. Op NPO 3 is er de zaterdagavond "Those who kill" (denk deens).
Idem dito hier voor mijn vrouw en ik ;)

Outlier ook vanavond het slot gezien. Wel duidelijk dat het budget niet van dezelfde orde was als series als The Brigde e.d. Vooral het einde vond ik toch niet zo goed uitgewerkt. En de hoofdrolspeler was inderdaad bij momenten redelijk irritant, ze verweet (terecht) tunnelvisie, maar maakte zelf ook dezelfde fouten...
Spoiler: Bekijk
De "ontvoerder/moordenaar" lokt Maja (die inderdaad vooral met haar eigen verleden bezig was, wat onrechtstreeks tot de dood van Elle geleid heeft) naar het bos omdat hij "de nood heeft om met haar te praten" ?? Alsof hij het misbruik bekennen belangrijker vond dan al die moorden die hij heeft gepleegd ?? Wat dan ook vanop afstand via de telefoon gebeurt, waarna ze eindelijk begrijpt wat haar vroeger overkomen is. Daarna pleegt hij zelfmoord, nadat hij eerst nog even Elle omgebracht heeft. Daarna gaat Maja gewoon weer naar Londen, om haar leven weer op te pikken. Intussen blijf je als kijker toch met tig vragen zitten, die niet beantwoord worden. Bijvoorbeeld wat was de rol van de neef precies? Wist de moeder van het misbruik? Pleegde de broer zelfmoord? En de vader, waarom pas na al die jaren? En vooral - waarom Maja - toen Elle heel dat eind naar haar toe gewandeld was - dat meisje niet de kans gaf om haar verhaal te doen, ze zei "het interesseert de politie niet en mij eigenlijk ook niet". Waarop ze een fles wijn leeg dronk en Elle zomaar wegstuurde. Die even later tijdens haar wandeltocht (langs die verlaten bosweg) op weg naar huis ontvoerd werd. En waarom pleegde de dader zelfmoord, hij was in een immens bos, op de grens tussen enkele landen. Kent alle wegen daar, kon makkelijk nog ontsnappen.
Nee. voor mij was het wel spannend, maar het hing een beetje met haken en ogen aan elkaar.
Laatst gewijzigd door Tiboko op di 19 okt 2021, 21:35, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 774
x 362

Wat heb je net bekeken?

Bericht door ikke » di 19 okt 2021, 09:32

Tiboko schreef:
di 19 okt 2021, 01:05
voor mij was het wel spannend, maar het hing een beetje met haken en ogen aan elkaar.
Inderdaad, er blijven nog openstaande vragen. Maar misschien komt er nog een vervolg. Ik denk dat hij zelfmoord pleegde omdat hij , in het nauw gedreven, Elle had vermoord.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13
x 391

Wat heb je net bekeken?

Bericht door Tiboko » di 19 okt 2021, 09:34

Ik vond het vreemd, normaal gezien als de dader geen uitweg meer ziet, is er ook geen reden meer om het laatste slachtoffer...

Jammer, want geen happy end (voor zover mogelijk) en dat meisje (Elle) was eigenlijk nog de sympathiekste van heel de bende. Al heb ik nooit begrepen waarom ze met de telefoon van haar vermoorde vriendin bleef rondlopen, ze had die op dag één aan de politie moeten geven, toch?
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 774
x 362

Wat heb je net bekeken?

Bericht door ikke » di 19 okt 2021, 10:14

Tiboko schreef:
di 19 okt 2021, 09:34
Jammer, want geen happy end
Dat hoeft voor mij ook niet. Ik krijg vaak de kriebels van (geforceerde) happy-ends. 't Leven is geen sprookje. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik alleen maar miserie en moord en doodslag wil zien, hé?! Een moordenaar die gevat wordt, dat mag zeker ook vóór er nog meer slachtoffers vallen. Maar 't is niet omdat ik een personage een warm hart toedraag (Elle) dat die kost wat kost moet blijven leven in een moordverhaal.
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 94
x 191

Wat heb je net bekeken?

Bericht door martha » wo 20 okt 2021, 13:13

Tiboko schreef:
di 19 okt 2021, 09:34
Al heb ik nooit begrepen waarom ze met de telefoon van haar vermoorde vriendin bleef rondlopen, ze had die op dag één aan de politie moeten geven, toch?
Ze is daar toch mee naar de politie geweest en had de pech om op die zak van een Stefan te botsen. Liever lui dan moe en zeker geen nieuwe ingewikkelde dossiers voor hem. Ik ergerde me verschrikkelijk aan die vent.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13
x 391

Wat heb je net bekeken?

Bericht door Tiboko » wo 20 okt 2021, 13:35

Die kerel was inderdaad een rare kwast, straf dat zijn collega's dat gedrag maar bleven pikken.
Spoiler: Bekijk
Als ik het goed onthouden heb - want als je tegelijk ook naar het iets betere Those who kill kijkt :) ging ze eerst met die gsm naar de moeder van Sofie, maar was het haar zusje dat dan zei dat Sofie wel vaker een paar dagen weg was en dat ze die gsm mocht houden, dat was in aflevering een. In aflevering 2 denk ik vonden ze Sofie's lijk en toen sprak Elle met haar vader over die gsm, maar die vader zei - hou je daar buiten, ik heb geen zin in gedoe met de politie. Toen ging ze wéér naar die zus, maar ook nu waren ze niet geïnteresseerd. Pas in aflevering 3 of 4 dacht Elle dat het wel belang had om die naar de flikken te brengen, maar in plaats van een ijverige Dieter kwam ze daar bij die commissaris terecht. Nu weet ik dat in kleine dorpjes all round werk is bij de cops, maar dat iemand binnenkomt en de enige aanwezige op dat politiekantoor de grote chef is, is toch redelijk onwaarschijnlijk. Dat die man haar wegstuurde is ronduit idioot, want hij wist dat het meisje vermoord was en die gsm was dus bewijsmateriaal. Maar okee, wellicht paste dat beter in het verhaal. Hij zei daarop Maja houdt zich bezig met die zaak en dus besloot het meisje dan maar naar Maja te gaan, wat dus echt wel tot haar dood geleid heeft, want was ze in het dorp gebleven, was ze nooit die moordenaar tegen gekomen. Allez dus allemaal redelijk ongeloofwaardig.

De reden dat ik dus bleef kijken was omdat ik wou weten hoe het met Elle zou aflopen. Maar dan blijkt die gewoon zonder reden in de laatste aflevering nog snel even vermoord. Ik vond het echt jammer.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 445
x 698

Wat heb je net bekeken?

Bericht door satine » zo 31 okt 2021, 22:08

Gavin and Stacey op dvd, een aanrader. 🙂
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 336
x 643
Contacteer:

Wat heb je net bekeken?

Bericht door daffy duck » ma 01 nov 2021, 08:20

Showtrail, nieuwe minireeks op de BBC
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13
x 391

Wat heb je net bekeken?

Bericht door Tiboko » ma 01 nov 2021, 12:44

Vienna Blood, ook op BBC.

Speelt in 1906, met een eigenzinnige detective en (wellicht) de allereerste profiler ooit. Goed geacteerd en mooie tijdsbeeld.
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 10

Wat heb je net bekeken?

Bericht door hannanaske » wo 03 nov 2021, 22:01

Ben gisteren gestart met Locke & Key, een fantasiereeks, op netflix. Heb wel nog maar drie afleveringen gezien en er zijn al twee seizoenen van,
maar voorlopig is het wel leuk om naar te kijken.

Het gaat over een moeder die met haar drie kinderen verhuist nadat de vader is gestorven. De jongste zoon hoort in hun nieuwe huis fluisterende stemmen. Zo vindt hij telkens een nieuwe sleutel die een magische kracht bezit. En hij ontdekt ook dat er een heks in de waterput zit die ook graag deze sleutels wil bemachtigen.

Het is zo fantasie en horror... dus er komt ook duistere magie aan bod. En ook steeds meer details over de vader en de mensen waarmee hij vroeger bevriend was.

Misschien een aanrader voor mensen zoals Satine ofzo (Young adult,fantasie,geesten....) :smile:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.

Plaats reactie