De Dag

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Plaats reactie
Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2
Contacteer:

De Dag

Bericht door Duimelijntje » zo 16 dec 2018, 15:51

Ik had al veel gehoord over deze serie, en net daarom stond ik er wat scptisch tegenover. Iets dat allom bejubeld wordt, vind ik zelden goed.
Maar nu ze er op vier volop reclame voor maken omdat het vanaf januari op tv komt, besloot ik om het toch maar een keer te kijken. Telenet klanten konden het al een hele tijd zien via Play More.

Ik heb alle 12 afleveringen bekeken, op minder dan een week. En op het einde wilde ik vooral verder kijken, om te weten hoe het zou aflopen, en hoe het nu precies in elkaar zat.
Best een goeie serie dus, en het heeft een paar verrassende elementen.

Het verhaal gaat over een gijzeling in een bank.
In de eerste aflevering zien we wat de politie onderneemt als ze dit ontdekken. In de tweede aflevering krijgen we dezelfde tijdspanne te zien, maar vanuit het standpunt van de gijzelaars en de gijzelnemers. Zo vallen er bij elke tweede aflevering heel wat puzzelstukjes in elkaar.
Dat vond ik een heel goeie ingeving.

Voor wie twijfelt om te kijken. Ik zou het zeker een kans geven.
En doen weinig echt grote namen mee, al herkende ik wel 3 van de zussen uit de serie Clan en twee van de broers uit Nieuw Texas.

pnele
Nog geen rang

Re: De Dag

Bericht door pnele » di 12 feb 2019, 14:36

Ik ben deze reeks nu ook aan het volgen op tv en ik moet zeggen dat ik het een geweldige serie vind. Niets is voorspelbaar en elke aflevering weer kom je net dat ietsje meer te weten waardoor je zeker nog verder wilt blijven kijken. Ik kijk enorm uit naar de laatste afleveringen en ben zeer benieuwd hoe dit nu nog zal aflopen.

martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door martha » di 12 feb 2019, 18:10

Awel, normaal heb ik zo mijn reserves als een reeks met veel poeha wordt aangekondigd maar .... na de eerste 10 minuten werd ik meegezogen en ik vind het een keigoede reeks. De beste in dat genre dat ik al jaren gezien heb. Ik vind het ook goed dat Vier twee afleveringen direct na elkaar zet (de zienswijze van de politie en de zienswijze van de daders/slachtoffers) want de tweede is altijd wat minder spannend als de eerste. Donderdag helaas de laatste 2 afleveringen maar ik had nooit gedacht dat die Freya eigenlijk de bazin en het brein achter die overval zat en hoe zij koelbloedig één van haar kompanen om het leven bracht :shock: Heel ingenieus in elkaar gestoken. :thumbup:

Zondag de laatste aflevering van "Over Water" en alhoewel ik me niet verveel als ik kijk vraag ik mij nu nog altijd af naar waar het verhaal eigenlijk naartoe leidt :denk:

pnele
Nog geen rang

Bericht door pnele » wo 13 feb 2019, 09:34

Ik vond dat ook een heel verrassende wending. We hadden nog maar net gezien dat zij mee in het complot zat en toen bleek al dat ze eigenlijk alleen met het geld wilt gaan lopen.
Freya is bij mij echt in een paar minuten tijd van een toevallige klant in die bank en een slachtoffer veranderd naar een koelbloedige dame die alles behalve daar toevallig was. Ik heb nu heel wat minder sympathie voor haar dan in het begin. Nu begrijp ik ook waarom ze Michaël zijn plannetjes in de bank telkens dwarsboomde.
Heel benieuwd naar de afloop morgen en ik hoop zo dat Freya niet zal slagen in haar opzet.

martha
Poster rang 5
Poster rang 5

De Dag

Bericht door martha » ma 18 feb 2019, 18:23

Omdat mijn vorige post blijkbaar door het forumonderhoud ergens in cyberspace rondvliegt, hier nog maar eens mijn eindconclusie over De Dag. Ik vond het een supergoede reeks :thumbup: in jaren (in dat genre) :thumbup: Spannend tot de laatste seconde en wat hebben we geleerd ? Dat als twee (in dit geval drie :mrgreen: honden) vechten om een been dan loopt de derde (in dit geval de vierde) er mee heen. En het was een goed idee om de aftiteling te laten lopen want ... daar verscheen ze.

Plaats reactie