De Mol
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 37
- x 867
De Mol
Een interview met Sven gelezen waarin hij zei dat zijn laatste twijfels over Uma (die hij tijdens de opnames nog had) weggenomen werden toen zijn broer in de op tv uitgezonden Aqua-aflevering zag hoe de partner van Uma twee geldkokers had verwisseld.
Toch bizar dat de finale gespeeld werd nadat de kandidaten alle afleveringen op tv hadden kunnen zien én analyseren. Hoe serieus moet je dit spel dan uiteindelijk nemen? Hoop dat het volgend seizoen weer volledig afgerond is ""voor" het op tv komt, anders gaan veel mensen afhaken.
Toch bizar dat de finale gespeeld werd nadat de kandidaten alle afleveringen op tv hadden kunnen zien én analyseren. Hoe serieus moet je dit spel dan uiteindelijk nemen? Hoop dat het volgend seizoen weer volledig afgerond is ""voor" het op tv komt, anders gaan veel mensen afhaken.
0 x
-
- Poster rang 1
- x 65
- x 134
De Mol
In een ander interview zegt Sven dan weer dat hij vanaf de proef in Aqualand 100% zeker was dat Uma de mol was.
Niet dat het belangrijk is, maar soms wel wat verwarrend.
En Yens zei dat hij op La Gomera al zijn vragen beantwoord had met Sven als mol in gedachte.
Als er dan van de 30 nog maar 5 overblijven om tijdens de finale te beantwoorden, dan is je kans sowieso verkeken.
Ik vond het wel erg voor Yens, hij was zichtbaar aangedaan.
Als de finale gewoon gefilmd wordt, kan er nog geknipt en geplakt worden.
Nu stond hij daar ten aanzien van al die mensen als 'de verliezer'.
Terwijl je anders je nog wat kan herpakken voor je reactie gefilmd wordt.
Wat mij betreft mag het volgend jaar terug een 'gewone mol' zijn.
Hoewel, zoals Martha zei: misschien eens een seizoen met twee mollen?
Die het dan van elkaar niet weten.
Dat zou nog wel leuk kunnen zijn.
Maar ik had niet het gevoel dat dit bij dit seizoen al het geval was.
Niet dat het belangrijk is, maar soms wel wat verwarrend.
En Yens zei dat hij op La Gomera al zijn vragen beantwoord had met Sven als mol in gedachte.
Als er dan van de 30 nog maar 5 overblijven om tijdens de finale te beantwoorden, dan is je kans sowieso verkeken.
Ik vond het wel erg voor Yens, hij was zichtbaar aangedaan.
Als de finale gewoon gefilmd wordt, kan er nog geknipt en geplakt worden.
Nu stond hij daar ten aanzien van al die mensen als 'de verliezer'.
Terwijl je anders je nog wat kan herpakken voor je reactie gefilmd wordt.
Wat mij betreft mag het volgend jaar terug een 'gewone mol' zijn.
Hoewel, zoals Martha zei: misschien eens een seizoen met twee mollen?
Die het dan van elkaar niet weten.
Dat zou nog wel leuk kunnen zijn.
Maar ik had niet het gevoel dat dit bij dit seizoen al het geval was.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 6
- x 29
De Mol
Bij Gert & James zei Yens dat hij alles op Sven had gezet. Dus in die proef met dat geitje etc. had ie dus toch niet door dat het Uma was.
Ik dacht dat hij haar daar aan het testen was, niet dus.
Héél raar, ik heb Sven nooit verdacht.
En Yens: Ik vind uw grappige pakjes superleuk, maar laat uw haar maar terug groeien.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
- martha
- Poster rang 5
- x 678
- x 493
De Mol
Vanavond op NPO1 start het nieuwe seizoen van "wie is de mol". Deze keer in zuid afrika (de belgen mogen later aan de slag, in arizona USA). Alhoewel het nederlandse formaat met bekende nederlanders is, zijn dat meestal voor mij en met uitbreiding veel landgenoten allemaal onbekenden.
0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 678
- x 493
De Mol
Okeen het is nog niet De Mol (start op 19 maart as) maar ik kijk (tot mijn eigen verbazing want ben geen VTM kijkster) een viertal weken naar "bestemming X" en ik moet zeggen ik vind het fantastisch Heel goed gemaakt en iedere keer denk ik dat ik eigenlijk naar de Mol aan het kijken ben Overal zie ik mollenstreken en sabotages Het zal raar zijn de komende weken : de zondag naar De Mol kijken en de dag erop naar "bestemming X" en nu zaterdag is er de finale van de nederlandse Mol.
En te bedenken dat ik eigenlijk nooit naar reality tv kijk (ben zelfs de enige vlaming die niet naar de masked singer kijk"
En te bedenken dat ik eigenlijk nooit naar reality tv kijk (ben zelfs de enige vlaming die niet naar de masked singer kijk"
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1439
- x 2189
De Mol
Ik hoor ook overal dat het een goed programma is, maar ik kijk naar de Mol omdat mijn kinderen kijken en dan is het fijn om daarover te praten als we mekaar zien.
Anders voel ik mij te veel 'de oude buitenstaander'
Het is niet echt mijn genre, daarom kijk ik ook niet naar 'Bestemming X', maar de Mol vind ik wel leuk. Ook omdat het al jaren traditie is, van toen mijn kinderen nog thuis woonden.
En wat The Masked Singer betreft: ik kijk daar ook niet naar.
Heb vorig jaar - toen dochter dat absoluut wou - daar 1 aflevering van gezien omdat haar vrienden daar naar keken.
Ik ben na een halfuur aan de strijk begonnen en zij heeft er een boek bij gepakt. Niet ons ding dus...
Je bent niet alleen, Martha!
Anders voel ik mij te veel 'de oude buitenstaander'
Het is niet echt mijn genre, daarom kijk ik ook niet naar 'Bestemming X', maar de Mol vind ik wel leuk. Ook omdat het al jaren traditie is, van toen mijn kinderen nog thuis woonden.
En wat The Masked Singer betreft: ik kijk daar ook niet naar.
Heb vorig jaar - toen dochter dat absoluut wou - daar 1 aflevering van gezien omdat haar vrienden daar naar keken.
Ik ben na een halfuur aan de strijk begonnen en zij heeft er een boek bij gepakt. Niet ons ding dus...
Je bent niet alleen, Martha!
1 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 6
- x 29
De Mol
oooh, dit vind ik superjammer voor 'steve'
nog erger is dat mijn eerste indruk over lancelot ook niet erg bevalt, hopelijk wordt dat later bijgesteld.
"ik vind dat mensen te snel wenen, ik heb dat en dat al meegemaakt" erg empathisch klonk hij niet
nog erger is dat mijn eerste indruk over lancelot ook niet erg bevalt, hopelijk wordt dat later bijgesteld.
"ik vind dat mensen te snel wenen, ik heb dat en dat al meegemaakt" erg empathisch klonk hij niet
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1003
- x 1419
- Contacteer:
De Mol
Neeje Martha, ik krijg dikke bubbels van dat programma! Ook Mol fan! Had eerst: oh neen, toch ook niet BV's hierbij betrokken, maar 'Steve' viel geweldig mee!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 37
- x 867
De Mol
Ik kan me vergissen, maar ik had toch wel meteen het idee dat dit vooraf gepland was. Een kandidate die geen enkele proef heeft meegemaakt en logischerwijze dus quasi niks kon antwoorden scoort beter dan "Steve" (Matteo) die overal met zijn neus opstond ?
Nee - dit was een lokkertje om extra kijkers te werven en het was nooit de bedoeling dat de VIP heel het traject zou meedoen. Wellicht is hij er nog voor betaald ook
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 6
- x 29
De Mol
Maar nee! Je moet al rekening houden dat die kandidaten ook in aparte groepjes samenwerken. Matteo moest dansen, hoe kan hij informatie verzamelen over de andere deelnemers die daar op die vreselijke hoogte over die koord moesten wandelen?
Je moet al chance hebben dat je in de eerste opdracht samen zit met de mol, en dan moeten die vreemde handelingen ook nog opvallen in het heetst van de strijd. Dan heb je er misschien een beetje voordeel van.
Het is belangrijk om in die eerste eliminatieronde nog zoveel mogelijk te spreiden en je niet teveel laten gaan door een tunnelvisie. Dat was wellicht juist een groot voordeel voor Lieselot, dat ze nog geen tunnelvisie had. Gewoon gokken en er niet teveel tijd over laten gaan.
Ik had gehoord of gelezen dat Matteo daar veel langer heeft over nagedacht, dat hij de traagste was?
En dan werd hij nog met een haast onmogelijke opdracht opgezadeld ook, dat zorgt ook voor stress, iets wat hem een serieus nadeel kan geven.
Hij heeft gewoon pech. Ik vind het oprecht jammer omdat het een kans was geweest om hem eens bezig te zien zoals hij is, geen personage die hij moest spelen voor een serie! In die ene aflevering vond ik het alleszins al goed meevallen.
Je moet al chance hebben dat je in de eerste opdracht samen zit met de mol, en dan moeten die vreemde handelingen ook nog opvallen in het heetst van de strijd. Dan heb je er misschien een beetje voordeel van.
Het is belangrijk om in die eerste eliminatieronde nog zoveel mogelijk te spreiden en je niet teveel laten gaan door een tunnelvisie. Dat was wellicht juist een groot voordeel voor Lieselot, dat ze nog geen tunnelvisie had. Gewoon gokken en er niet teveel tijd over laten gaan.
Ik had gehoord of gelezen dat Matteo daar veel langer heeft over nagedacht, dat hij de traagste was?
En dan werd hij nog met een haast onmogelijke opdracht opgezadeld ook, dat zorgt ook voor stress, iets wat hem een serieus nadeel kan geven.
Hij heeft gewoon pech. Ik vind het oprecht jammer omdat het een kans was geweest om hem eens bezig te zien zoals hij is, geen personage die hij moest spelen voor een serie! In die ene aflevering vond ik het alleszins al goed meevallen.
1 x
- martha
- Poster rang 5
- x 678
- x 493
De Mol
Ik hoop vooral dat Matteo geen voorbode is om een Mol te maken volgend seizoen met 10 BV's. Want dan haak ik af
Maar heb gisteren toch genoten : Sedona en de rode rotsen, ben daar 2x geweest. Het is daar inderdaad mooi. Vraag me af of ze naar monument valley zullen gaan maar vrees van niet (is eigendom van de navajo's). Herinner me nog dat we in Phoenix geland zijn midden in een zandstorm. Dat was creepy maar ik was zo moe dat ik eerder apatisch reageerde. En de dag daarna kreeg ik een bericht van het thuisfront dat ze die zandstorm bij ons in het nieuws hadden getoond.
Maar wat ik me afvroeg : bij die proef van die danskoord (creepy ) hoe kwam het dat wanneer er één kandidaat over die koord aan het lopen was, de andere drie bij elkaar zaten om commentaar te geven Of werden de kandidaten terug over het koord getrokken naar het beginpunt ?
En laat de mol aub eens iemand van de oudere garde zijn . die leraar misschien. Geeft les hier in het atheneum in Ieper. En Jens van vorig jaar woont ook in Ieper (eigenlijk Brielen deelgemeente).
Maar heb gisteren toch genoten : Sedona en de rode rotsen, ben daar 2x geweest. Het is daar inderdaad mooi. Vraag me af of ze naar monument valley zullen gaan maar vrees van niet (is eigendom van de navajo's). Herinner me nog dat we in Phoenix geland zijn midden in een zandstorm. Dat was creepy maar ik was zo moe dat ik eerder apatisch reageerde. En de dag daarna kreeg ik een bericht van het thuisfront dat ze die zandstorm bij ons in het nieuws hadden getoond.
Maar wat ik me afvroeg : bij die proef van die danskoord (creepy ) hoe kwam het dat wanneer er één kandidaat over die koord aan het lopen was, de andere drie bij elkaar zaten om commentaar te geven Of werden de kandidaten terug over het koord getrokken naar het beginpunt ?
En laat de mol aub eens iemand van de oudere garde zijn . die leraar misschien. Geeft les hier in het atheneum in Ieper. En Jens van vorig jaar woont ook in Ieper (eigenlijk Brielen deelgemeente).
1 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 6
- x 29
De Mol
Ik kan Martha volgen als ze zegt dat ze niet meteen staat te springen voor een moleditie met 10 bekende mensen, maar ik geloof best wel dat we er nu niet teveel achter moeten zoeken. Die mens wou daar ook gewoon eens aan meedoen, dat kan toch? Of ben ik zo naïef?
Het is nu niet dat ik zijn allergrootste fan ben of in zwijm val als ik die zie passeren (Ik vind hem ook geen slechte acteur of lelijk uitzien) maar ik vind het wel jammer omdat ik best wil geloven dat da hij sympathiek kan zijn en omdat ik hem graag eens op een andere manier had leren kennen.
Verder ben ik er ook bewust van dat het een spel is van verraad en manipulatief gedrag om een spel te doen mislukken en dat het een missie is om iemand op een verkeerde spoor te zetten, niet dat je vanbinnen hard en meedogenloos moet zijn naar andere mensen toe, en dat je geen empathie mag hebben naar andere mensen toe. Net daarom vond ik het zo leuk dat Philippe vorig jaar bewees dat een mol zijn niet de makkelijkste rol is en dat het soms heel eenzaam kan voelen. Ik hoop daarom oprecht dat het slechts om een minder goed knip-en plakmomentje gaat en dat Lancelot toch iets sympathieker in beeld mag komen. Het gaat echt niet over het feit dat hij niet meezocht want dat kan evengoed een mollenstreek zijn, maar wel zijn uitspraken over mensen die te gemakkelijk wenen, alsof je een oordeel mag hebben over iemand zijn trauma. Ik vond die echt overkomen als een koele kikker en daar heb ik, zelfs in de mol, geen nood aan. Het cliché van een onbetrouwbare en gladde vastgoedmakelaar wil ik liever niet!
Het is nu niet dat ik zijn allergrootste fan ben of in zwijm val als ik die zie passeren (Ik vind hem ook geen slechte acteur of lelijk uitzien) maar ik vind het wel jammer omdat ik best wil geloven dat da hij sympathiek kan zijn en omdat ik hem graag eens op een andere manier had leren kennen.
Verder ben ik er ook bewust van dat het een spel is van verraad en manipulatief gedrag om een spel te doen mislukken en dat het een missie is om iemand op een verkeerde spoor te zetten, niet dat je vanbinnen hard en meedogenloos moet zijn naar andere mensen toe, en dat je geen empathie mag hebben naar andere mensen toe. Net daarom vond ik het zo leuk dat Philippe vorig jaar bewees dat een mol zijn niet de makkelijkste rol is en dat het soms heel eenzaam kan voelen. Ik hoop daarom oprecht dat het slechts om een minder goed knip-en plakmomentje gaat en dat Lancelot toch iets sympathieker in beeld mag komen. Het gaat echt niet over het feit dat hij niet meezocht want dat kan evengoed een mollenstreek zijn, maar wel zijn uitspraken over mensen die te gemakkelijk wenen, alsof je een oordeel mag hebben over iemand zijn trauma. Ik vond die echt overkomen als een koele kikker en daar heb ik, zelfs in de mol, geen nood aan. Het cliché van een onbetrouwbare en gladde vastgoedmakelaar wil ik liever niet!
1 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1439
- x 2189
De Mol
Matteo wou inderdaad gewoon meedoen, heeft zijn kandidatuur gesteld en heeft gewoon alle proeven om te mogen deelnemen doorlopen, inclusief psychologische testen - net zoals alle andere kandidaten. Dat is gisteravond in Café De Mol duidelijk gezegd.
En een reeks met alleen BV's is allesbehalve het plan. Maar het was ook nooit de bedoeling dat BV's compleet uitgesloten werden van deelname.
Alleen moest het voor hen via dezelfde weg als voor andere kandidaten en dat is bij Matteo blijkbaar wel degelijk gebeurd.
Waarom daar vanalles achter gezocht moet worden, is mij een raadsel. Buiten het feit dat het maandag is.
En er werd ook gezegd dat de kans heel groot is dat hij er uit gevlogen is omdat hij teveel eieren in 1 mand gelegd heeft en dat Lieselot waarschijnlijk de vragen op een kortere tijd heeft beantwoord, wat ook een rol speelt.
En een reeks met alleen BV's is allesbehalve het plan. Maar het was ook nooit de bedoeling dat BV's compleet uitgesloten werden van deelname.
Alleen moest het voor hen via dezelfde weg als voor andere kandidaten en dat is bij Matteo blijkbaar wel degelijk gebeurd.
Waarom daar vanalles achter gezocht moet worden, is mij een raadsel. Buiten het feit dat het maandag is.
En er werd ook gezegd dat de kans heel groot is dat hij er uit gevlogen is omdat hij teveel eieren in 1 mand gelegd heeft en dat Lieselot waarschijnlijk de vragen op een kortere tijd heeft beantwoord, wat ook een rol speelt.
0 x
-
- Poster rang 1
- x 39
- x 67
De Mol
@Tiboko
Ik kan me vergissen, maar ik had toch wel meteen het idee dat dit vooraf gepland was. Een kandidate die geen enkele proef heeft meegemaakt en logischerwijze dus quasi niks kon antwoorden scoort beter dan "Steve" (Matteo) die overal met zijn neus opstond ?
Nee - dit was een lokkertje om extra kijkers te werven en het was nooit de bedoeling dat de VIP heel het traject zou meedoen. Wellicht is hij er nog voor betaald ook
Ik had dat gevoel ook
Ik had dat gevoel ook
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 37
- x 867
De Mol
Café De Mol is entertainment, waarin vooral veel gelachen wordt
Het is niet omdat daar iets gezegd wordt, dat het meteen ook waar is hé. Of zouden de makers na aflevering 1 live op tv bekennen dat het inderdaad opgezet spel was? Ik mag denken van niet. In ieder geval leek (lijkt) Matteo niet de domste van de hoop, maar zo komt hij nu wel in beeld. Hoe kon hij dan bij de tien besten uit de selectieproeven komen waar enkele duizenden mensen aan deelnamen
0 x