Guilty pleasure op Tv ?

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 13

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door hannanaske » zo 17 okt 2021, 13:42

Christel schreef:
zo 17 okt 2021, 01:14
Ah ja, Friends is hier ook een "guilty pleasure"
En bedankt voor de spoiler! Ik had wel een beetje verwacht dat het om die personen zou gaan uiteindelijk, maar zeker niet op die manier. En ik was toch wel heel erg benieuwd hoe het af zou lopen...
Graag gedaan! :lol: Nog efkes wat nuanceren dan:
Spoiler: Bekijk
Het was vooral vreemd dat in die tweede aflevering de focus werd gelegd op de financiële situatie van de personages, behalve bij Meneer. Hij wou gewoon terugkeren omdat hem niet veel toekomst meer werd beloofd door de tumor in zijn hoofd. Dat was wel een beetje vreemd en ik was benieuwd naar de achtergrond ervan. Doordat hij vaak een zeer verwarde indruk naliet, had ik ergens het idee dat hij niet helemaal bewust was waarom hij daar zat en dat hij daarom ook niet zo angstig leek als andere spelers.

Meneer was weldegelijk ziek en er werd hem ook geen lang leven meer beloofd. Hij was ook enorm rijk en kon zich daardoor ook van alles veroorloven. Hij had daardoor een héél saai leven en had daarom samen met een paar andere rijke stinkerds het spel op gezet om zo de verveling te verdrijven. En door zijn ziekte wou hij deze keer ook zelf meespelen ipv gewoon toekijken. :crazy:

Er komt dus nog een nieuwe reeks aan. Ik vermoed dat ze van de vader gaan willen dat hij het nieuwe evenement gaat organiseren
en dat hij hiervoor zal moeten rebelleren ofzo. Die vader is veel te menselijk om te blijven meegaan in dat belachelijk regime. Hij zal diegene moeten zijn om dat systeem in verval te brengen.

Blijkbaar is Alice in Borderland een gelijkaardig concept waar mensen ook spellekes spelen en waar deelnemers vermoord worden... 't Is een japanse serie dacht ik en ook véél bekeken. Da's iets voor volgende week.

Dus af en toe een luchtig programma als friends is ideaal om het een beetje te verteren.
1 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 13

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door hannanaske » vr 22 okt 2021, 17:39

De slimste mens blijf ik nog steeds volgen ondanks dat er wel wat sleet op zit ondertussen, maar 't is leuk om te kijken en ondertussen een beetje verder te knutselen enzo... :yup:

Was wel blij toen Bart Cannaerts het nog efkes aanhaalde dat Wiam hem deed denken aan Janice uit Friends.... 8) Dat was al mijn gedacht bij de eerste seconde toen ik haar zag. En toen zij nog de ontbrekende antwoorden verder kon aanvullen uit een Friends Fragmentje eerder deze week, was ik al luidop tegen mijn tv aan't praten: "allez, en niemand snapt dat zij de antwoorden weet omdat ze er zelf aan mee heeft gedaan!" :lol:
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 175
x 218

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door martha » vr 22 okt 2021, 18:05

Naar de slimste mens kijk ik al enkele seizoenen niet meer maar Janice "OH ..... MY .... GOD, HE HE HE" die herinner ik me nog levendig (ex van Chandler). Friends is voor mij geen guilty pleasure, heb vorig jaar of zoiets nog eens gans de reeks op play 4 herbekeken (op het laatste van de reeks werd het saai) doch alhoewel de reeks dateert van de jaren 90 van de vorige eeuw, zit er zeker geen sleet op. Ik herinner me dat ik (in de jaren 90 dus :lol: ) altijd klaar zat als een nieuw seizoen van Friends begon.
1 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 13

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door hannanaske » vr 22 okt 2021, 18:57

nav die reünie had ik een podcast (denk van de knack) beluisterd over Friends & daarin ging het over de populariteit van het programma
en hoe het komt dat er zoveel jongeren kijken. (één van de meest bekeken series op netflix)
Het gaat dan vooral om mensen die nog niet eens geboren waren toen het werd uitgebracht.

Blijkbaar ligt het vooral aan de herkenbaarheid; Het toekomstbeeld dat je als 16 jarige had blijkt toch niet helemaal te kloppen; Velen denken al dat ze gaan trouwen op hun 25ste, een eerste kind zullen hebben op hun 26 en een tweede op hun 28. Of dat je op uw 30ste al een eigen huis moet bezitten. Het geeft dat vertrouwend gevoel dat die dingen soms héél anders lopen en dat je daar niet altijd voor kiest.

Het tweede is ook het nostalgische gevoel. Zelfs al heb je die jaren niet meegemaakt, toch kun je er toch een fijn gevoel over hebben. Vrienden die nog samen in de zetel zitten zonder constant op een gsmscherm te kijken etc...

En het ging er ook over hoe 'woke' het programma is. :lol: Tsjah, sommige van die mopkes zijn wel gedateerd en ik denk ook niet dat je in 2021 nog zoiets zou kunnen maken. Véél onderwerpen liggen tegenwoordig al iets te gevoelig, maar soit.
Het is een humoristische sitcom en er wordt met véél dingen gelachen, dus jongeren beseffen dat ook wel dat je dat een beetje in de tijdsgeest moet plaatsen.

Daarom dat ik het dus ook maar 'guilty' noem, maar dat is idd helemaal niet guilty.
Wanneer is iets guilty trouwens?

Ik vond het eigenlijk wel een interessante podcast btw. :yup:
1 x

ikke
x 359

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door ikke » vr 22 okt 2021, 19:09

hannanaske schreef:
vr 22 okt 2021, 18:57
Wanneer is iets guilty trouwens?
Goeie vraag. Ik denk dat, als je 't openbaar durft maken dat je naar dit of dat programma kijkt, het schuldgevoel er al grotendeels niet (meer) is.
1 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 13

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door hannanaske » ma 25 okt 2021, 10:50

Gunther :(
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1494
x 566

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door Christel » ma 25 okt 2021, 11:43

hannanaske schreef:
ma 25 okt 2021, 10:50
Gunther :(
Inderdaad... :(
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 529
x 761

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door satine » ma 25 okt 2021, 11:50

Mijn favoriet personage in Friends :(
1 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 13

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door hannanaske » ma 25 okt 2021, 12:00

Die aflevering waar Ross Nederlands leert in Central Perk :lol:

Gunther scheldt hem uit voor ezel maar Ross heeft dat niet door. Dan zoekt hij zo héél gemotiveerd het woord ezel in zijn woordenboek. :lol:
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 529
x 761

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door satine » ma 25 okt 2021, 12:03

0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 13

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door hannanaske » ma 25 okt 2021, 12:13

Haha! :-) Dat fragment zat precies toch iets verder dan ik dacht en 't klopt dus ook niet met wat ik zei....

maar wel dat het iets met ezel was... :lol:
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1494
x 566

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door Christel » ma 25 okt 2021, 13:46

satine schreef:
ma 25 okt 2021, 11:50
Mijn favoriet personage in Friends :(
Ja, het mijne ook...
"I broke a cup" :lol:
1 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 13

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door hannanaske » za 13 nov 2021, 14:31

Aiaiai! :eek:

Gisteren bezoek gehad van vrienden met hun kinderen: Dochter 10 jaar & zoon bijna 8 jaar;

Ze waren nog maar één minuut binnen toen hun ogen al vielen op mijn salontafel waar mijn gehaakte squidgame-figuurtjes stonden. (Ik heb die gehaakt. JA! :twisted: ) "Squid GAAAAAAAME!" klonk het enthousiast in koor.
Dan zagen ze wat verder de clown uit IT. "PENNYWIIIIIISSEE!" riep de dochter.

(Nochtans hebben die vrienden geen netflix en is de dochter geen al te grote fan van griezelige dingen, maar blijkbaar kennen die dat toch van computerspelletjes en van op school en vinden ze dat echt wel cool! :angel: )

Toen de dochter vroeg wat ik nu aan het maken was toonde ik het popje aan haar & legde ik uit dat het een personage was uit Stranger Things, een serie op netflix.
"ja, ik ken dat ook. Dat is met Eleven!"

Mijn mond viel bijna open van verbazing, en die van haar ouders ook. :lol:

Ze heeft één en ander uit te leggen aan haar mama en haar papa denk ik. :problem:

Het grappige was dat haar papa mijn coronavirus ook zag staan en vroeg wie dat was. Ze dacht dat het een spin was. :twisted:

Mijn huis staat dus vol met Guilty pleasures en misschien moet ik eerst een een grondige huiszoeking doen alvorens ze nog eens op bezoek komen.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1494
x 566

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door Christel » do 23 jun 2022, 10:32

Oh, haak jij die figuurtjes allemaal? Wat super leuk! :clap:
Vind dat altijd zo knap als mensen dat kunnen! :yup:
(btw, een gehaakt coronavirus? :laughing-rolling: :D )

En ik ben er ook van overtuigd dat kinderen vaak véél beter op de hoogte zijn van alles, dan veel volwassenen denken. Dat levert soms heel grappige situaties op, maar soms vind ik het ook wel een beetje akelig. Ze teveel beschermen is niet goed uiteraard, maar van de andere kant vind ik kinderen tegenwoordig wel veel vaker al vrij vroeg "volwassen". Er is in mijn ogen niks mis met een beetje langer kind blijven. :angel: (zonder al te bejaard over te willen komen :mrgreen: )

Maar ik heb dan wel de indruk dat de kinderen van jouw vrienden eerder de figuurtjes interessant vinden, dan het verhaal, en zowel in het geval van Squid Game als Pennywise is dat misschien maar goed. :scared-eek: :razz:
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 13

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door hannanaske » di 05 jul 2022, 01:22

Op internet vind je tegenwoordig wel veel gratis haakpatronen en kooppatronen. Die figuurtjes van Squid Game heb ik wel nagemaakt van een patroon. Daar vind je echt veel youtubefilmjes van. :yup:

De patronen van Stranger things zijn voornamelijk te betalen, maar dan had ik gewoon een basispopje gevonden en de kleren een beetje aangepast en hun haar enzo :lol:
Uiteindelijk als je een basispopje hebt en je probeert wat te prutsen met het kapsel en de kledij, dan kun je daar zelf al een beetje creatief mee zijn.

Dat is het leuke eraan: In het begin oefen je veel met dingen die je vindt op het internet, maar naarmate dat je 't wat onder de knie hebt kun je al eens iets proberen op basis van een foto. Er mislukken ook heel wat dingen hoor. :lol:

Niet echt guilty pleasure maar:

Ik ben net klaar met het derde seizoen van breaking bad. Ik had vroeger seizoen 1 en 2 wel al gezien, maar dan niet meer verder gekeken
dusjah...ben dan ook maar meteen opnieuw gestart. Ben nu wel van plan om het deze keer helemaal uit te zien :yup:

En ik was eigenlijk zo onder de indruk van die moeilijke rol van Walter Junior, dat ik onlangs toch eens de naam van de acteur opzocht.
Blijkt dat die acteur in het echt ook een lichte hersenverlamming heeft. Dus dat deel is helemaal niet gespeeld. :(
Ik wist da zelfs niet. Niet dat hij daarom plotseling een minder goeie acteur is ofzo...maar ik ben daar precies wat in teleurgesteld.
Vooral ook omdat ik het eigenlijk ook gewoon een beetje triestig vind voor die man.
0 x

Plaats reactie