Als je 't niet leuk vindt, vind je 't niet leuk hé!
Dus voor jou is het geen guilty pleasure!
Ik kijk wel graag naar horrorachtige films/series, maar als het één langgerekt gedoe is van zombies, afslachtingen en schrikeffecten (ik hou er niet van om de hele tijd te verschieten) haak ik af. Een goed verhaal is minstens even belangrijk.
En dat geldt ook voor gewelddadige series. Het is gelukkig niet alleen maar schieten en bloed en nog meer doden...
Er zit ook een verhaal in van vriendschap, zelfopoffering en "verraad" (Verraad zet ik maar tussen haakjes want het gaat om overleven, en dat van dierbaren die buiten het spel op u zitten te wachten)
Als je de Hunger Games hebt gezien weet je misschien ook dat het hoofdpersonage vriendschappen sluit, dat ze haar eigen leven op het spel zet om anderen te helpen, maar dat ze ook dolgraag wil blijven leven om haar zusje en moeder te beschermen.
Er zitten ook overmoedige personages in die fysiek sterk zijn, personages die fysiek zwak zijn maar wel slim zijn, personages die zich overgeven,...) Diezelfde karaktereigenschappen vind je dus terug in deze serie!
Alleen het verhaal waarom ze daar zitten is anders en er is meer bloed.
Het meest zorgwekkende van deze hype bij de jeugd, is dat ze het oppikken via verkeerde kanalen. Naar het schijnt circuleren er veel tiktokfilmpjes en zien ze dat vooral kinderen geslagen worden als ze een spelletje verliezen.
Als ze dat gaan naspelen op de speelplaats, dan is dat inderdaad wel erg beangstigend.
Er wordt ook duidelijk vermeld dat de serie aanbevolen wordt vanaf 16 jaar, maar als kinderen het opzoeken achter de rug van de ouders of ze horen er van alles over op school (jammer genoeg heb je dat als ouder niet volledig meer in de hand) & ze zien enkel dit zonder het hele verhaal te kennen, dan is het misschien beter om als ouder samen met uw 12jarig kind naar een volledige aflevering te kijken. Zo kan je het ook een beetje kaderen. Als ouder moet je ook beetje kunnen inschatten hoe uw kind is.
Natuurlijk ook geen 10 jarig kind he!
Ik vind het wel een toffe serie maar smaken verschillen inderdaad & dat is helemaal oké als jij daar niet van overtuigd bent!

Imagination is the only weapon in the war against reality.