Eigen kweek

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Plaats reactie
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Eigen kweek

Bericht door ikke » ma 04 nov 2013, 16:09

Ik kan morgen niet naar de eerste aflevering kijken, maar ben wel benieuwd naar wat de kijkers ervan vinden/vonden.
Wie geeft mij/ons een eerste verslag?
Dank bij voorbaat!

annekeHU
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Eigen kweek

Bericht door annekeHU » ma 04 nov 2013, 19:07

Mijn zoon ( 18 jaar) wil zeker kijken, dus wellicht kijk ik ook wel ( al dan niet met een half oog , 't zal er vanaf hangen of het me aanspreekt) . Ik zal mijn mening morgen dus met alle plezier hier neer zetten.. en als het interessant genoeg is , om echt aandachtig te kijken, maak ik je een verslag!

martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door martha » ma 04 nov 2013, 19:18

Wij kijken : het is grotendeels opgenomen in Wietschate, in het mooi nederlands "Wijtschate" en dat ligt hier op 6 km. van mijn thuis. Maar ik vermoed dat er wel veel dialectische tongvallen zullen zijn met uitzondering van het west-vlaams.

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » ma 04 nov 2013, 19:30

martha schreef:Wij kijken : het is grotendeels opgenomen in Wietschate, in het mooi nederlands "Wijtschate" en dat ligt hier op 6 km. van mijn thuis. Maar ik vermoed dat er wel veel dialectische tongvallen zullen zijn met uitzondering van het west-vlaams.
Behalve dat ik Maxime niet graag zie spelen, zal ik toch kijken als ik de mogelijkheid heb. Nu ben ik bezig met een cursus op dinsdagavond...
Als je mij dus een beetje op de hoogte wilt houden van de laagten in Wietskoate....Dank je heel stijf straf.

Sanneke
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Sanneke » di 05 nov 2013, 09:34

Wij twijfelen nog of we het zullen opnemen of niet. Kan iemand toevallig een beetje vertellen waar de serie over zal gaan?
Sanne

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » di 05 nov 2013, 09:38

Sanneke schreef:Wij twijfelen nog of we het zullen opnemen of niet. Kan iemand toevallig een beetje vertellen waar de serie over zal gaan?
Over een patattenboer van wie de oogst mislukt. Die begint dan maar wiet te planten om te overleven.
Een reeks naar een echt gebeurde historie.
Er werd de laatste tijd op TV vaak reklame gemaakt, met previews incluis, niet gezien????? :denk:

Sanneke
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Sanneke » di 05 nov 2013, 09:47

Jawel, maar ik vind dat nog iets te weinig zeggen om er echt al een beeld van te hebben.
Sanne

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » di 05 nov 2013, 15:31

Sanneke schreef:Jawel, maar ik vind dat nog iets te weinig zeggen om er echt al een beeld van te hebben.
Eigen kweek
dinsdag om 20.40
Ze wonen in het West-Vlaamse Wijtschate en ze zitten financieel aan de grond. Het gaat de familie Welvaert niet bepaald voor de wind in onze nieuwe fictiereeks Eigen kweek. Terwijl vader Jos met zoon Steven een creatief plan beraamt, zit zoon Frank op een roze liefdeswolk. In ons exclusief fragment zie je hoe hij voor het eerst met zijn nieuw lief thuis arriveert.

Ik vorm mij maar een beeld na 't bekijken van één of meerdere afleveringen. Je kan moeilijk al een (volledig) beeld hebben/krijgen als 't nog moet beginnen, hé?! :denk: Bij 't bekijken van de preview neem ik enkel de beslissing of ik al dan niet zal kijken. ;)

martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door martha » di 05 nov 2013, 18:08

Ik lees in de humo dat de eerste aflevering (die van vanavond) wordt heruitgezonden volgende week maandag na het laat avondnieuws (rond 22u30').

Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers » di 05 nov 2013, 19:18

Ik verwacht wel veel van deze reeks, het is een goede cast en West-Vlaams is een sappig dialect. Hopelijk wordt het geen flop zoals reeksen als Albert II of het Goddeloze Monster of De Ridder waar ik ook veel van verwachtte.
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!

Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers » di 05 nov 2013, 22:24

De eerste aflevering was gewoon fantastisch. Wie nog niet gekeken heeft maar het opgenomen heeft moet zeker kijken. Het is een aanrader. Heel grappig ook en luchtig en zo levensecht. Engels West-Vlaams klinkt echt zoals die Frank het sprak.

You want teurt? Earth bei teurt, you know? Eurth beis? Freizen, no? Ah ja 't zal zijn dat ze dat daar niet kennen he in de Fillipines. :laughing-rolling: :laughing-rolling: :laughing-rolling:

In the Philipines we mostly eat rice.
- Rais? Rais?? Ooooh Rais-t! :lol:

You like the car? 140 pk. Pi Kei, you know pi kei? :mrgreen:

Alleen Sien Eggers past wat minder in deze West-Vlaamse reeks. Maaike Cafmeyer speelt het dan weer super :thumbup:
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » di 05 nov 2013, 22:29

martha schreef:Ik lees in de humo dat de eerste aflevering (die van vanavond) wordt heruitgezonden volgende week maandag na het laat avondnieuws (rond 22u30').
Joepie!

annekeHU
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door annekeHU » di 05 nov 2013, 22:32

Meningen verschillen... maar dat mag! (En dat maakt het leven interessant!) Ik heb dus gekeken, maar dus niet met volle aandacht... het sprak me niet voldoende aan, om echt aandachtig te blijven kijken!

Maar zoals beloofd aan "ikke"....

Wat ik er van mee heb:
Het begint met een feestje ter ere van het 40 jarig huwelijksjubileum van het echtpaar Jos en Ria Welvaert.
Een blonde jongeman ( een neef van het feestvierend koppel )overtuigt daar Jos om te investeren in een project.Op zijn beurt kan Jos Frank overtuigen om mee te investeren. De kinderen van het echtpaar (Steve en Frank) zijn niet zo'n feestvierders. Frank heeft wat problemen met een ex-lief Chantal , om haar te ontlopen gaat hij naar het toilet , en spreekt met een Filipijnse dame , die getrouwd is met ene Lucien ( een familielid?) Ze laat hem een foto van haar zus zien , die ook graag naar België zou komen.
In de volgende scenes met dit koppel zien we hoe de zus (ik ben haar naam al weer vergeten) aankomt in België, totaal de taal en de gewoontes en de leefwijze hier amper begrijpt, maar wel met Frank naar bed wil. Deze laatste vindt dat allemaal te snel gaan.
Wanneer ze op bezoek gaan bij de zus worden ze tegengehouden voor controle door Chantal die bij de politie is.

Jos komt er na een paar maanden achter dat de neef de boel bedrogen heeft, en is dus nu al zijn spaarcenten kwijt. Ook de aardappeloogst mislukt, dus hij is bankroet. ( of zo goed als) Hij leent nog geld bij een vriend/gebuur. Ria mag van niets weten.
In de krant leest hij dat wiet telen strafbaar is, maar wel veel geld opbrengt.Hij besluit met zijn andere zoon Steve( die liever lui is dan moe) te gaan praten, omdat hij vermoedt dat die hem aan connecties binnen de wereld van de wiettelers kan helpen.
Het blijkt dat Steve al bezig is met wiet telen, zij het op zeer beperkte schaal en de resultaten blijken niet spectaculair te zijn. Jos besluit de zaken groots aan te pakken.

dit is dus zeer summier ,de belangrijkste dingen... hopelijk wordt een en ander nog aangevuld door de andere kijkers

Taliver67
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Taliver67 » di 05 nov 2013, 23:24

Spijtig dat ik het grootste deel gemist heb, wegens vergeten :think: ... heb nog een beetje kunnen zien, goed dat het nog eens wordt heruitgezonden, dat mag ik nu niet vergeten :whistle:

satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door satine » wo 06 nov 2013, 06:55

Crackers schreef:Alleen Sien Eggers past wat minder in deze West-Vlaamse reeks
Ria is dan ook niet van West-Vlaanderen, maar van Duffel.

En 't was 240 pk. :razz:

Plaats reactie