Guilty pleasure op Tv ?

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1142
x 459

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door Christel » wo 13 okt 2021, 18:11

hannanaske schreef:
wo 13 okt 2021, 15:39
'k Heb me ook maar eens laten meeslepen met de hype: Squid Game... Ge moet er zelfs niet naar gekeken hebben om er wel al ergens iets over gehoord/gezien te hebben.
:lol:
Echt hè... Ik heb me ook laten vangen :mrgreen:

Ik heb nog maar 2 afleveringen gekeken en weet zelfs niet of ik hem verder uit ga zitten, want mijn maag draaide al bijna om bij "Red Light, Green Light". Wat ik er nu van kan maken, willen ze toch vooral laten zien tot hoe ver mensen zouden kunnen gaan als ze maar wanhopig genoeg zijn, niet? En eerlijk gezegd, hoe extreem en absurd die serie ook is, vrees ik dat ze daar nog wel eens niet zo ver van de waarheid zitten wat dat betreft, hoe eng dat idee ook is.
Maar goed, geen idee dus of ik het tot het eind ga bekijken... :angel: ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 10

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door hannanaske » wo 13 okt 2021, 20:21

ACH, dan zit ik één aflevering verder dan jij. Nog zes te gaan en voorlopig wil ik nog wel verder kijken.

'k Geloof dat ze kinderspelletjes hebben gebruikt omdat die niet complex zijn en dat ze de focus meer willen leggen op de personages. Maar daardoor ziet het er idd héél raar uit en zelfs grappig. Grappig omdat het zodanig absurd is, ook al is het eigenlijk gewelddadig. Dat reusachtig robotmeisje die dan zo telkens omdraait en de setting van een speelplaats, en dan die deelnemers die wanhopig hun best moeten doen om niet uit balans te geraken. :lol:
In de derde aflevering spelen ze een tweede spelletje die er nog stommer uitziet :smile:

In dat opzicht snap ik de vergelijking met hunger games wel een beetje. Daar hebben de makers (president Snow) van de spelen ook het plezier en de entertainment om wanhopige mensen te gebruiken. En in de derde aflevering van squid game zie je dat ze ook wat bondjes proberen te sluiten.
En dat verhaal van the hunger games is toch ook absurd.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 727
x 312

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door ikke » do 14 okt 2021, 10:01

Gisteren ging het er over op de radio. 't Zou moeten verboden worden, vind ik. Zoveel onschuldige dingen worden stomweg verboden, maar zo'n spelletjes worden toegelaten.. :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: Heel gevaarlijk!
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 10

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door hannanaske » do 14 okt 2021, 21:36

't Was gisteren zelfs al een heel nieuwsitem in't journaal met sioen is de studio.... 8) Ben ik diegene die dat record heeft verbroken? :lol:

Tsjah, als ze om de 5 botten de reeks vermelden op de radio, sociale media, nieuws....dan is het logisch dat die jongeren daar ook nieuwsgierig naar zijn.

4 & 5 ook bekeken!
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 727
x 312

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door ikke » vr 15 okt 2021, 08:48

hannanaske schreef:
do 14 okt 2021, 21:36
Tsjah, als ze om de 5 botten de reeks vermelden op de radio, sociale media, nieuws....dan is het logisch dat die jongeren daar ook nieuwsgierig naar zijn.
Ik werd er vooral ongerust door, ga die reeks zeker niet/nooit bekijken. Er worden minder onschuldige speeltjes en reeksen verboden... :denk:
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1142
x 459

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door Christel » vr 15 okt 2021, 11:21

hannanaske schreef:
do 14 okt 2021, 21:36
Dat is zeker waar. :yup:
Het was iig ook voor mij de reden dat ik ben beginnen kijken, ook al behoor ik niet meer tot de jongeren. :mrgreen:
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik op voorhand helemaal niet wist wat me te wachten stond, want anders had ik er niet eens aan begonnen waarschijnlijk. Het is juist die gewelddadigheid die er nu voor zorgt dat ik hem niet verder bekeken heb en dat waarschijnlijk ook niet ga doen.

Ik hoef echt niet alleen maar vrolijke dingen op TV te zien, maar dit is in mijn ogen zo naargeestig en akelig - en inderdaad absurd, maar voor mij helaas niet op een positieve of grappige manier - dat ik er op geen enkele manier nog genoegen in schepte om te kijken.

Dat ligt aan mij hoor, en dat weet ik ook. Films waarin veel geschoten wordt hoef ik bijvoorbeeld ook nooit te zien, ook al is het fictie. Ik hou wel van drama en actie, maar dan op een bedeesdere manier denk ik. :)

Maar ik vind het toch ook wel een heel zorgelijke ontwikkeling als je dan hoort dat sommige jongeren er kennelijk zo in opgaan dat ze het na gaan spelen. Daar word ik dan toch een beetje ongemakkelijk van, eerlijk gezegd.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 727
x 312

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door ikke » vr 15 okt 2021, 12:39

Ik vind het bangelijk dat dergelijke programma's worden gebruikt op de speelplaatsen. Normale kinderspellekes worden vervormd. Niet raar dat kinderen niet meer weten wat goed of fout is als slaan en schoppen en moorden in kinderspellekes worden gegoten. Waar gaat dit naartoe?
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1142
x 459

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door Christel » vr 15 okt 2021, 14:12

ikke schreef:
vr 15 okt 2021, 12:39
Niet raar dat kinderen niet meer weten wat goed of fout is als slaan en schoppen en moorden in kinderspellekes worden gegoten.
Wat mij betreft is het niet eens zozeer dat het in kinderspelletjes wordt gegoten, maar meer dat de dood van mensen gewoon gepresenteerd wordt alsof het niks is. Vooral ook hoe het in beeld gebracht wordt. De "manier waarop" was iig hetgeen er bij mij voor zorgde dat mijn eten bijna zijn retour maakte.
Spoiler: Bekijk
Mensen die (in close-up :sick: ) gewoon door hun hoofd en lijf geschoten worden, bloed wat alle kanten uit spettert; héél grafisch allemaal.
Dat het in kinderspelletjes zit, maakt dan niet eens zoveel meer uit wat mij betreft. Dat maakt het hooguit absurd, maar meer ook niet.

Wat ik vooral ook niet begrijp, is hoe (kennelijk nog heel jonge) kinderen die zo'n kinderspelletje niet eens kunnen scheiden van de zooi die op TV komt, die beelden gezien hebben. Want ik weet niet veel zeker, maar wel dat ik mijn Netflix-app nog eerder zou blokkeren of gewoon verwijderen dan dat ze die rommel van mij te zien kregen. Dat is niet iets wat op iedere leeftijd te plaatsen is, en zelfs dan...
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 10

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door hannanaske » vr 15 okt 2021, 14:42

Als je 't niet leuk vindt, vind je 't niet leuk hé! ;-)
Dus voor jou is het geen guilty pleasure! :lol:

Ik kijk wel graag naar horrorachtige films/series, maar als het één langgerekt gedoe is van zombies, afslachtingen en schrikeffecten (ik hou er niet van om de hele tijd te verschieten) haak ik af. Een goed verhaal is minstens even belangrijk. :yup:

En dat geldt ook voor gewelddadige series. Het is gelukkig niet alleen maar schieten en bloed en nog meer doden...
Er zit ook een verhaal in van vriendschap, zelfopoffering en "verraad" (Verraad zet ik maar tussen haakjes want het gaat om overleven, en dat van dierbaren die buiten het spel op u zitten te wachten)
Als je de Hunger Games hebt gezien weet je misschien ook dat het hoofdpersonage vriendschappen sluit, dat ze haar eigen leven op het spel zet om anderen te helpen, maar dat ze ook dolgraag wil blijven leven om haar zusje en moeder te beschermen.
Er zitten ook overmoedige personages in die fysiek sterk zijn, personages die fysiek zwak zijn maar wel slim zijn, personages die zich overgeven,...) Diezelfde karaktereigenschappen vind je dus terug in deze serie! :yup:
Alleen het verhaal waarom ze daar zitten is anders en er is meer bloed.

Het meest zorgwekkende van deze hype bij de jeugd, is dat ze het oppikken via verkeerde kanalen. Naar het schijnt circuleren er veel tiktokfilmpjes en zien ze dat vooral kinderen geslagen worden als ze een spelletje verliezen. :crazy:
Als ze dat gaan naspelen op de speelplaats, dan is dat inderdaad wel erg beangstigend. :cry:
Er wordt ook duidelijk vermeld dat de serie aanbevolen wordt vanaf 16 jaar, maar als kinderen het opzoeken achter de rug van de ouders of ze horen er van alles over op school (jammer genoeg heb je dat als ouder niet volledig meer in de hand) & ze zien enkel dit zonder het hele verhaal te kennen, dan is het misschien beter om als ouder samen met uw 12jarig kind naar een volledige aflevering te kijken. Zo kan je het ook een beetje kaderen. Als ouder moet je ook beetje kunnen inschatten hoe uw kind is.
Natuurlijk ook geen 10 jarig kind he! :lol:

Ik vind het wel een toffe serie maar smaken verschillen inderdaad & dat is helemaal oké als jij daar niet van overtuigd bent! ;-)
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 10

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door hannanaske » vr 15 okt 2021, 15:02

Christel schreef:
vr 15 okt 2021, 14:12
Wat mij betreft is het niet eens zozeer dat het in kinderspelletjes wordt gegoten, maar meer dat de dood van mensen gewoon gepresenteerd wordt alsof het niks is. Vooral ook hoe het in beeld gebracht wordt. De "manier waarop" was iig hetgeen er bij mij voor zorgde dat mijn eten bijna zijn retour maakte.
Die redenering kan ik volledig volgen. Het gemak waarop de deelnemers worden neergeschoten is absurd. Een paar seconden later wordt er afgeroepen dat nr ...(zoveel) uit het spel is en dat ze nog met ...(zoveel) overblijven. En een paar seconden later verschijnen ze ook met de doodskisten.
De spanning van het verhaal zit hem ook niet in de moorden, maar in het verhaal van de overlevenden.
Dat maakt het voor mij dan wel minder angstaanjagend. Moest ik mezelf terug katapulteren naar de leeftijd van 15 ongeveer:
Ik zou daar niet bang voor zijn. :naughty: Ik zou eerder angstig zijn voor die vreselijke Voldermort met zijn angstaanjagend gezicht & zijn vreselijke glibberige slang die Harry Potter minutenlang onder bedwang houdt :lol:
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 10

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door hannanaske » vr 15 okt 2021, 18:08

Ai! Ai! Christel? Ik hoop dat je niet in Rotterdam of Maastricht woont? 🤔 Ik lees net dat ze dit weekend een red light, green light spel gaan houden in die twee steden.

Indien wel zal je ook moeten rennen, de andere kant uit. 😉 Stilstaan gelukkig niet. 😳
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1142
x 459

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door Christel » vr 15 okt 2021, 21:10

hannanaske schreef:
vr 15 okt 2021, 14:42
Het meest zorgwekkende van deze hype bij de jeugd, is dat ze het oppikken via verkeerde kanalen. Naar het schijnt circuleren er veel tiktokfilmpjes en zien ze dat vooral kinderen geslagen worden als ze een spelletje verliezen. :crazy:
Als ze dat gaan naspelen op de speelplaats, dan is dat inderdaad wel erg beangstigend. :sad:
Ah, op die manier dus! Dan wordt het voor ouders ook wel heel moeilijk in goeie banen te leiden ja... Ik had eens gekeken op Youtube (waar veel jongeren toch ook heel gemakkelijk op kunnen kijken), en daar zag ik dat een van de meest heftige scènes inderdaad ook gewoon in de trailer zit. Dus ja... :-?
Ik kom er nu dus wel achter dat ik misschien veeeeeeeel te zwaar til aan dergelijke beelden op TV dan, als zoiets al gewoon zonder waarschuwing op Youtube en aanverwanten gegooid wordt :oops: :mrgreen:
hannanaske schreef:
vr 15 okt 2021, 14:42
Er wordt ook duidelijk vermeld dat de serie aanbevolen wordt vanaf 16 jaar, maar als kinderen het opzoeken achter de rug van de ouders of ze horen er van alles over op school (jammer genoeg heb je dat als ouder niet volledig meer in de hand) & ze zien enkel dit zonder het hele verhaal te kennen, dan is het misschien beter om als ouder samen met uw 12jarig kind naar een volledige aflevering te kijken. Zo kan je het ook een beetje kaderen. Als ouder moet je ook beetje kunnen inschatten hoe uw kind is.
Daar heb je wel een heel goed punt natuurlijk :yup:

En nee, een guilty pleasure is het voor mij niet echt geworden inderdaad :angel: :lol:
Maar de achterliggende gedachte en de manier waarop het geacteerd wordt kon ik wel waarderen, hoor. Hopelijk heb jij er nog veel plezier van iig. :)

Ennuh...ik woon niet zo heel ver van Maastricht, maar waarschijnlijk wel ver genoeg? Denk ik? Hoop ik? *help* :mrgreen:
Het moet niet gekker worden :lol: ;)
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 10

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door hannanaske » za 16 okt 2021, 22:29

't Is ondertussen al acht uur geleden dat ik de laatste aflevering heb gezien & ik ben er nog niet goed van :razz:

efkes spoileren....
Spoiler: Bekijk
In aflevering 4 moesten de overlevende groepjes vormen van 10. Die vader die toch wat te doen had met "meneer" (die oude man met zijn tumor in zijn hoofd) nam hem mee in de groep. Toen hoorden ze dat de volgende opdracht touwtje trekken was. Het verliezende team zou meters naar beneden de afgrond ingaan. Aangezien meneer zo oud fragiel was, waren de 10 tegenstander opgelucht en waren de negen groepsleden ongerust over hun zwakke team. Meneer had een plan bedacht hoe ze het spel slim konden spelen. Dat lukte ook en ze overleefden het.

In aflevering 5 moesten de overlevende duo's vormen. Die vader die ondertussen al een klik had met meneer vertrouwde hem en pakte hem terug in zijn team. De teleurstelling was dan ook groot toen ze deze keer niet samen speelden, maar tegen elkaar.
Het was een spelletje met knikkers. Ondanks dat die vader zich echt schuldig voelde tegenover meneer, wou hij wel terug naar zijn kind en profiteerde hij een beetje van zijn verwardheid. .
Toen de vader het spelletje gewonnen had zag je het schuldgevoel zo van zijn gezicht afdruipen. :(
Hij liep ook naar buiten om niet te hoeven toekijken hoe meneer werd doodgeschoten.

In de laatste aflevering (nr 9) is de vader de winnaar. 1 jaar later, wanneer ze een nieuwe editie starten, krijgt hij een brief.
Hij gaat terug en wie treft hij daar?
MENEER! :twisted: (zijn nummer werd wel afroepen en we hebben een schot gehoord, maar nooit gezien dat hij echt dood geschoten werd)
Hij was diegene die achter die spellen zat.

Tijdens die 5de aflevering dacht ik dat ze een manier zouden vinden om een executie te vermijden en dat ze de proef beiden zouden overleven
en ik was er efkes niet goed van toen Meneer toch dood leek te zijn.

'k Heb die man zo onterecht vertrouwd! 'k Had het eigenlijk moeten weten dat er iets achter zat! :eek:

Echt guilty kun je het niet noemen, maar ik kijk wel graag naar Friends. :-) Moet eerlijk toegeven dat ik daar vroeger nooit naar keek,
maar nu het op netflix staat heb ik alle afleveringen wel bekeken
en kijk ik alles nog voor een tweede keer opnieuw! :razz:
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1142
x 459

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door Christel » zo 17 okt 2021, 01:14

Ah ja, Friends is hier ook een "guilty pleasure" :yup:
En bedankt voor de spoiler! :D Ik had wel een beetje verwacht dat het om die personen zou gaan uiteindelijk, maar zeker niet op die manier. En ik was toch wel heel erg benieuwd hoe het af zou lopen... :angel: :mrgreen: ;)
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 727
x 312

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door ikke » zo 17 okt 2021, 08:31

Mijn foute gewoonte is dit forum. Ik schreeuw het niet van de daken dat ik hier vaak vertoef. Maar ik zal eerder laten om naar Thuis te kijken dan hier te komen neuzen wat er voor nieuws te lezen valt.
0 x

Plaats reactie