Bravo voor de acteur/actrice, al dan niet met getuigschrift.

Geef hier je mening over de Thuis-Acteurs/Actrices.
Forumregels
Hier komt alles over bepaalde acteurs en actrices uit thuis. Je kan het hier bijvoorbeeld hebben over de manier waarop ze acteren.
pnele
Poster rang 1
Poster rang 1
x 8
x 8

Bericht door pnele » wo 18 dec 2019, 12:34

heidiw schreef:
wo 18 dec 2019, 11:41
Bravo voor papa Geert Hunaerts. Blijkbaar zat "Vic" echt tranen met tuiten te huilen in wat eigenlijk een speelmoment had moeten zijn. Het was dus improviseren voor zijn tv-papa om hem te troosten (HLN.be)
Dat die tranen echt waren zag ik wel maar ik dacht eerst dat het zo hoorde en dat ze hem dus hebben doen wenen op een of andere manier. Maar daarna leek mij die verhaallijn wat raar over komen en dat komt dus blijkbaar doordat het niet zo hoorde te zijn.
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 53

Bericht door Tiboko » wo 18 dec 2019, 17:14

pnele schreef:
wo 18 dec 2019, 12:34
en dat komt dus blijkbaar doordat het niet zo hoorde te zijn.
Nu kan je kinderen van die leeftijd niet op commando laten lachen of huilen of wat dan ook, zeker niet als de persoon met wie ze "acteren" niet hun échte mama of papa is.

Dat zag je ook al bij Hannah en anderen.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 151
x 56

Bericht door ikke » wo 18 dec 2019, 18:19

pnele schreef:
wo 18 dec 2019, 12:34
Dat die tranen echt waren zag ik wel maar ik dacht eerst dat het zo hoorde en dat ze hem dus hebben doen wenen op een of andere manier.
LOL, ik heb mij zelfs luidop afgevraagd hoe ze erin geslaagd waren om dat kindje zo te laten huilen. :oops:
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 80
x 133

Bericht door satine » wo 22 jan 2020, 21:57

Knappe acteerprestaties vandaag van Geert Hunaerts en Marilou Mermans.
Ik ben geen fan van het personage Peter, maar na de scènes van vandaag verdienen ze allebei applaus. :clap: :clap: :clap:
Ik zat hier met een flinke krop in mijn keel - zo aangrijpend, zo echt.
1 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 31

Bericht door jessie V. » do 23 jan 2020, 10:01

Daar ben ik het helemaal mee eens. prachtig acteerwerk van beiden
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 212
x 91

Bericht door Christel » do 23 jan 2020, 15:13

Daar sluit ik me ook volledig bij aan :yup: :clap:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 69
x 104
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 23 jan 2020, 17:28

Christel schreef:
do 23 jan 2020, 15:13
Daar sluit ik me ook volledig bij aan
Inderdaad, kwam heel geloofwaardig over! :thumbup:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 69
x 104
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 14 feb 2020, 08:44

Favoriete acteurs, actrices, poll van het laatste nieuws. Ben met sommige toch niet akkoord!
https://www.hln.be/showbizz/tv/-thuis-k ... ~a6aaee8e/
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 212
x 91

Bericht door Christel » vr 14 feb 2020, 10:23

Heel eerlijk: die uitslag verbaast mij echt totaal niet, en het commentaar van "de makers van Thuis" nog veel minder...
Hans Roggen - Producer van Thuis schreef: Dat vinden ook de makers van ‘Thuis’, die zien dat hun werkwijze aanslaat. “Volgens ons brengen vooral jongeren hun stem uit bij zo’n online poll en dat schemert in deze uitslag wel wat door”, zegt ‘Thuis’-producer Hans Roggen. “Jongeren herkennen zich meer in de avontuurlijke losbollen, die Lowie en Thilly zijn. En dus bijvoorbeeld veel minder in de moeders en taxichauffeurs, die Nancy en Simonne zijn.
en
Hans Roggen - Producer van Thuis schreef:Ik ben heel blij dat onze twintigers en dertigers in de cast zo goed aanslaan bij de jonge fans, want zij vormen de basis voor de volgende 25 jaar ‘Thuis’. Maar elke generatie heeft zijn favoriete personages. Leah, Pol, Ann, Bart, Annick, Daan en al die anderen zullen wel in andere lijstjes scoren. Wij willen verhalen vertellen over en voor alle generaties heen.”
Dat commentaar sluit naadloos aan op de verhaallijnen die Thuis momenteel zo'n beetje domineren. Ze kunnen wel zo mooi roepen dat ze "verhalen willen vertellen over en voor alle generaties heen" (rare zin is dat), maar dat zie ik eerlijk gezegd helemaal niet op TV terug 's avonds. De meeste wat oudere personages worden vliegensvlug aan een partner geplakt om toch maar een verhaal te kunnen verzinnen over het mislopen van die relatie en het feit dat je nooit weet wat voor iemand je in huis haalt (Rosa en Jacques bijvoorbeeld, of wat langer geleden Marianne en William), en als ze niet aan een partner worden gekoppeld, dan draaien hun verhaallijnen eigenlijk alleen maar om de dingen die hun kinderen beleven. Een eigen leven lijken die personages niet meer te hebben.

Ik vind het in elk geval redelijk kortzichtig allemaal, en heel erg jammer ook. Want als je mij op dit moment vraagt naar mijn favoriete acteur of actrice, dan zou ik zo snel niet kunnen kiezen. Natuurlijk heb ik wel lichte voorkeuren, maar over het algemeen vind ik dat Thuis echt alleen maar schitterende acteurs in dienst heeft. Over de scenaristen en hun verhaallijnen ben ik echter heel wat minder enthousiast...
2 x

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 69
x 104
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 14 feb 2020, 10:30

Christel schreef:
vr 14 feb 2020, 10:23
De meeste wat oudere personages worden vliegensvlug aan een partner geplakt om toch maar een verhaal te kunnen verzinnen
Helemaal akkoord hiermee. Veel empathie voor die mensen bestaat er niet meer en zoals thuis nu evolueert begint het meer en meer een serie te worden voor Ketnet. Akkoord dat jonger publiek moet meegenomen worden in de thuis saga, maar we hebben toch ook nog iets als de Luizenmoeder, Dertigers die die generatie verwent. Voor alle generaties gaat langzaam de mist in. :denk:
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 80
x 133

Bericht door satine » vr 14 feb 2020, 10:44

We mogen het feit dat sommige acteurs de pensioenleeftijd al voorbij zijn toch niet vergeten.
Walter Moeremans is vorige maand 80 geworden, om er maar eentje te noemen.
Akkoord, hij is waarschijnlijk de oudste op dit moment, maar met bepaalde dingen zoals leeftijd en mogelijke aankomende ongemakken moet toch wel min of meer rekening gehouden worden.
En ik ben zelf niet meer van die 'jongere generatie', maar dat wil niet zeggen dat ik de voorkeur geef aan personages van mijn leeftijd.
Ik zie liever bijvoorbeeld Joren en Viv op mijn scherm verschijnen dan Frank en Simonne.

Zoveel mensen, zoveel meningen en smaken. ;)
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 212
x 91

Bericht door Christel » vr 14 feb 2020, 16:28

Daar ben ik het wel mee eens eigenlijk, ik kan ook niet zeggen dat ik de jongeren teveel in beeld vind komen of zo. En Joren en Viv zijn 2 personages die ik ook graag voorbij zie komen :yup:
Ik kan me bovendien ook heel goed voorstellen dat de wat oudere acteurs misschien (ook met het oog op de toekomst) niet meer de "zwaarste" of meest dragende verhaallijnen krijgen. Maar ik heb wel een probleem met de manier waarop ze in beeld gebracht worden, dat wel...

Als je dan beslist ze wat minder aanwezige verhaallijnen te geven, werk die dan in elk geval fatsoenlijk uit en maak er wat interessants van. Laat ze gewoon een eigen leven leiden, wat in het dagelijks leven toch ook gewoon het geval is, ook al zijn die mensen wat ouder.
Maar maak er geen bordkartonnen zeurpieten van die niks anders doen dan zich obsessief met hun kinderen moeien of op alles en iedereen lopen te sakkeren, bijvoorbeeld. Het lijkt wel alsof ze er bij "Thuis" totaal geen tijd en aandacht meer aan willen besteden, en dat vind ik buiten een logische verklaring voor jongeren die niet zoveel kunnen met die personages, sowieso echt een gemiste kans voor alle kijkers van alle leeftijden.
1 x

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 69
x 104
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 14 feb 2020, 17:16

Christel schreef:
vr 14 feb 2020, 16:28
werk die dan in elk geval fatsoenlijk uit en maak er wat interessants van. Laat ze gewoon een eigen leven leiden,
Jup, dat is wat ik bedoelde. Ik zie ook graag die jonge gasten bezig, maar wil wat meer inhoud voor de oudere generatie. Stuk voor stuk prachtartiesten en dat moeten de schrijvers meer gebruiken in hun verhaallijnen. Misschien voor Marianne eens een interessante vriendin uit hun hoed toveren, zelf wat in het buitenland gaan genieten, kan weer boordevol avonturen zijn. Laat Frank niet langer aardappelen schillen en op kleinkinderen passen (kan ook goed zijn maar niet te) , misschien staat er ergens een avontuurlijk vrijwilligers jobke op hem te wachten (ziekenhuis, voedselverdeling,....) en ik stuur Simonneke terug naar de schoolbanken. Een totaal nieuwe richting uitgaan op haar leeftijd is geen nono hoor! Heb ik gedaan op die leeftijd. Weer een pad dat openligt voor spanning en fris uitgangspunt.
2 x

catherine
Nog geen rang
x 1
x 1

Bericht door catherine » vr 14 feb 2020, 19:37

Komt nog bij dat ze de jongere generatie acteurs er constant plotsklaps tijdelijk en soms definitief moeten uitschrijven wegens hun andere persoonlijke projecten/ambities en of zwangerschap enz. Wat leidt tot soms rare en onlogische bokkensprongen in het scenario en vreemde wendingen.
Thuis moet vooral geloofwaardig blijven, over de generaties heen
0 x

deborah1
Nog geen rang
x 5

Bericht door deborah1 » ma 17 feb 2020, 12:02

catherine schreef:
vr 14 feb 2020, 19:37
omt nog bij dat ze de jongere generatie acteurs er constant plotsklaps tijdelijk en soms definitief moeten uitschrijven wegens hun andere persoonlijke projecten/ambities en of zwangerschap enz.
Precies of enkel de jongere generatie wordt eruit geschreven omdat ze nevenprojecten hebben. Ik herinner mij dat Marleen Merckx en Leah Thys ook even uit beeld zijn verdwenen omdat ze een ander project hadden. Dus is niet perse de jongere generatie.

En uiteindelijk is het een wisselwerking, sommige acteurs willen wel verder in Thuis spelen, maar de scenaristen vinden dat hun rol op is.

Op dit moment is volgens mij enkel Moora die er tijdelijk uitgeschreven is.
0 x

Plaats reactie