Bericht
door Jitskee » di 25 okt 2011, 18:58
Het langverwachte thuisverhaal van Tom, Peggy, Rosa, Jenny, Marianne & ik. Het noemt terug in de tijd. We gaan terug naar het moment dat Tom in Marokko zat om Robin te ontvoeren. Vandaar ook deze titel. Geniet ervan!!!
Jitse was weggelopen van huis. Het 17-jarige meisje had zin in avontuur, en niet in school. Het moeilijkste was het achterlaten van haar vrienden & familie, maar ergens zou ze toch een nieuwe familie krijgen, of eerder een thuis. Ze had haar gevoel gevolgd en was in een hotel aangekomen. Ze ging hotel ‘Ter Smissen’ binnen.
Vrouw: “Kan ik u helpen?”
Jitse: “Ik zou graag een kamer huren.”
Vrouw: “Eens kijken. Kamer 3 is nog vrij. Hoelang wilt u blijven?”
Jitse: “Dat is nog niet duidelijk. Maar ik heb een probleem.”
Vrouw: “En dat is?”
Jitse: “Ik heb geen geld en geen werk. Hebt u niets voor mij?”
Vrouw: “Je mag de paarden mee verzorgen als dat lukt.”
Jitse: “Perfect…ik ken je naam niet.”
Vrouw: “Rosa, Rosa Verbeeck. Mijn dochter Peggy kan elk moment binnenkomen. Zij zal u alles uitleggen. Hoe is uw naam?”
Jitse: “Mijn naam is Jitse.”
Peggy komt binnen.
Peggy: “Dag mama, heeft Tom al iets laten weten?”
Rosa: “Nee, snuiteke. Hij zit nog altijd in Marokko.”
Peggy: “Den koppige ezel. Moest die nu echt ons Bi kwetse door Robin te ontvoeren?”
Rosa: “Ja, maar jij hebt hem hopelijk kunnen tegenhouden he Peggytje.”
Peggy: “Als hij te weten komt dat ik ons Bi heb gewaarschuwd, dan is het uit tussen ons.”
Jitse: “Nee, Peggy. Daar zal ik wel voor zorgen.”
Peggy: “Omai, das een toffe!”
Rosa: “Die komt mee de paarden verzorgen.”
Peggy: “We zullen er eens aan beginnen! Kom euhm…dingske!”
Jitse: “Zeg maar Jitse.”
In de stallen.
Jitse: “Zeg Peggy, wat is dat allemaal tussen u en Tom?”
Peggy: “Dat is een lang verhaal.”
Jitse: “Ik heb tijd.”
Peggy begint: “Tom, ik en mijn halfzus Bianca woonde in Canada. Toen Bianca een weekendje weg was, hadden Tom en ik een one night stand. Ik ontdekte dat ik zwanger was, en reisde terug naar België. Tom en Bianca kwamen me achterna. Ik beviel van een meisje Sandrine. Ik stond haar af aan de zus van Tom, An, die geen kinderen kan krijgen. Daar heb ik later spijt van gehad. Tom en ik waren nog steeds verliefd op elkaar en op middagen spraken we geheim af. Tom wou Bianca niet achterlaten voor de reactie van zijn familie. Hij moest trouwen met Bianca en kreeg een kind met haar, maar in bijzijn van heel de familie heb ik verteld dat Tom de vader was Sandrine. Tom wou mij opgeven, maar het lukte hem niet. Nu hebben we een relatie. We hebben ook nog Sandrine proberen terug te krijgen, maar dat is niet gelukt. Ondertussen kreeg Bianca een kind Robin, en ze riep als vader Mo uit. Bianca en Mo vluchtte op het laatste moment met Robin naar Marokko. Samen met moeder en kreng Marianne heeft Tom Robin weten te vinden. Hij is hem nu achterna om hem te laten ontvoeren, zonder ik het wist. Ik waarschuwde tante Jenny, zodra ik wist dat Tom in Marokko zat.”
Jitse: “En nu ben je bang als hij terugkomt, dat er dan wat gebeurt?”
Peggy: “Als Tom te weten komt dat ik dit verteld heb aan tante Jenny, dan vergeeft hij mij dit nooit.”
Jitse: “Je wou alleen maar je halfzus beschermen.”
Peggy: “Het is precies of je bent al jaren een vriendin van me en ik ken je nog maar net.”
Jitse: “Je leert me nog wel kennen.”
Peggy: “Hoe oud ben je eigenlijk?”
Jitse: “17 jaar.”
Peggy: “Waarom ben je naar hier gekomen?”
Jitse: “Ik wou avontuur.”
Jitse voelt zich al helemaal thuis in ‘Ter smissen’. Iedereen is vriendelijk en verwondert haar te zien. Een week later is Tom terug. Robin heeft hij niet bij.
In de loft:
Tom: “Hey dag prinses.” En hij kust Peggy.
Peggy: “Schatzie, hoe wast op congres?”
Tom: “Ik heb eigenlijk alleen maar aan u gedacht.” En wilt Peggy vastnemen.
Peggy duwt hem weg en zegt: “Tooom, gij zat in Marokko voor Robin!”
Tom: “Hoe weet gij da?”
Peggy: “Van tante Jenny. This wel de bedoeling in een relatie da ge ook wel eerlijk zijt tegen mij.”
Tom: “Ja sorry schat, maar mijn moeder vond da ik niks mocht zeggen.”
Peggy: “En sinds wanneer luisterde gij naar uw moeder?”
Tom: “Het gaat hier wel over mijn kind he!”
Peggy: “En het gaat hier over onze toekomst, Tom!”
Tom: “Er kan toch ook een toekomst zijn met jou en Robin?”
Peggy: “Ja, maar niet door middel van een ontvoering en dan nog wel van mijn halfzus!”
Tom: “Sorry, maar het was nu of nooit.”
Peggy: “Och Tom, ik hoef uwe uitleg ni! Ga bij uw moeder slapen!”
Tom pakt zijn koffer en verlaat de loft. Peggy is er helemaal ondersteboven van en gaat bij haar moeder in ‘Ter Smissen’ slapen.
Ondertussen verteld Tom aan zijn moeder wat er gebeurd is.
Marianne: “Tommeke toch, maar waarom is alles toch misgelopen?”
Tom: “Ik weet het niet, moeder.”
Marianne: “Volgens mij zit Peggy en haar familie hierachter.”
Tom: “Mama asjeblieft zeg! Ik hou van Peggy, ja? Of ze nu kwaad is of niet.”
Marianne: “En toch denk ik dat ze ervoor iets achter zit!”
Marianne zoekt het uit en komt te weten dat Peggy een smsje gestuurd heeft naar Jenny, zodat Jenny Bianca kon waarschuwen. Marianne pakt haar geheim pistool uit de lade, steekt het in haar handtas en rijd naar ‘Ter Smissen’.
Ze haalt het boven als ze de deur open doet.
Marianne: “Waar is Peggy?!” En ze richt op Rosa.
Rosa: “Zeg doe dat pistool is weg!”
Jenny: “Wat is dat lawaai hier allemaal?!”
Marianne: “Jenny, waar is Peggy?!” En ze richt met haar pistool op Jenny.
Rosa: “Zijt gij nu helemaal zot geworden?!”
Marianne: “Als je me nu niet verteld waar ze is, dan schiet ik Jenny dood!”
Jenny: “Ze is in de stallen!”
Marianne draait zich om en loopt naar de stallen. Ze gaat binnen. Peggy is net bezig met haar paard te voeren.
Marianne: “Gij se sloeri! Ik laat u niet meer tussen mij en mijne zoon komen!”
Peggy: “Achterlijk wijf! Wa krijgt gij nu?”
Marianne: “Nu is het genoeg geweest!” En Marianne wilt schieten.
Jitse: “Ik dacht het ni!” En ze duwt het pistool uit Marianne haar handen. “Peggy pak het pistool!”
Peggy wilt het pakken, maar Marianne is haar nog net op tijd voor.
Marianne: “Zo makkelijk ben je niet van mij vanaf!”
Maar ondertussen heeft Jitse het paard losgemaakt. Het is heel woest geworden en loopt naar Marianne. Marianne begint te lopen en het paard loopt erachter. Ze laat het pistool vallen. Peggy raapt het op. Tom komt net binnen in de stallen.
Tom: “Wat is hier gebeurd?”
Peggy: “Uw lief mamake heeft mij willen vermoorden. En als Jitse er niet geweest was, dan was ik nu dood.”
Tom: “Sorry schat, ik had u moeten geloven.” En ze kussen elkaar.
Peggy: “Tom, kom eens mee. Ik moet met u iets bespreken.”
Tom: “Ok.”
Peggy: “Wat zou ge er van vinden als we Jitse nu is adopteren?”
Tom: “Jitse? Hoe komt ge daarbij?”
Peggy: “Awel, ik was daarover aan het nadenken en aangezien we Sandrine en Robin toch nimeer kunnen krijgen en ik toch geen kindjes meer kan krijgen. Ze is nog maar 17 jaar en echt zo lief.”
Tom: “Ja, dat is waar. Het is dankzij haar dat je nog leeft.”
Peggy: “Dus ge vindt het goe?”
Tom: “Ja, ok.”
Peggy: “Tom, je bent geweldig!”
Peggy en Tom gaan terug bij Jitse staan.
Peggy: “Jitse, wat zou ge er van vinden dat wij u adopteren?”
Jitse: “Mij adopteren?”
Peggy: “Ja, we hebben het gevoel da gij bij ons hoort.”
Jitse: “Peggy, ik vind dat allemaal heel lief van u enzo, maar ik heb nog echte ouders. Die leven nog. En ik vind het hier echt heel plezant, maar ik mis mijn vrienden zo hard: Anneke, Els, Celine en al die ander.”
Peggy: “Dus je wilt terug?”
Jitse: “Ja eigenlijk wel als jullie dat niet erg vinden.”
Peggy: “Nee, ok, het is jouw leven.”
De volgende dag pakte Jitse haar koffers. Tom, Peggy en Jitse namen nog afscheid van elkaar in de hal van ‘Ter Smissen’.
Jitse: “Ik beloof dat ik ooit terugkom.”
Peggy: “This u geraden!”
Tom: “We zullen je echt missen. En we willen je ook nog bedanken. Zonder jou, was er geen Peggy en ik meer geweest.”
Peggy: “Inderdaad. We zijn je dankbaar!”
Jitse: “Ik ga jullie ook missen.” En ze geeft hen een knuffel.
Buiten:
Jitse: “Tot de volgende!”
Peggy & Tom: “Dada!”
Peggy & Tom zwaaien Jitse uit en ze kussen elkaar.
WORD VERVOLGD...
0 x
True Friends aren't true friends forever, but most of all, they are