Ooit aan gedacht om scenarios te schrijven?Dejavuke schreef:
- Tom komt in contact met een aantal louche figuren, er gebeurt vanalles wat het daglicht niet kan verdragen maar op het einde trekt hij zich toch terug. Hij moet dit echter zwaar bekopen want één van de mannen schiet hem neer. Gelukkig had hij op de plaats van zijn schotwond geen nier meer want anders was hij dood geweest ...
Verzin je eigen thuis-verhaallijn ...
-
- Nog geen rang
Re: Verzin je eigen thuis-verhaallijn ...
0 x
-
- Nog geen rang
Vorig jaar waren er geruchten dat Leontien terug zou komen in 2010 of 2011, zelf vind ik dat dit interessante verhaalmogelijkheden biedt. Allereerst zou dit een reden zijn voor Luc om te breken met Rosa zodat zij en Waldek eindelijk terug bij elkaar komen, Luc kan zich herenigen met zijn zoon. Leontien heeft natuurlijk haar haren lang laten groeien om al die jaren incognito te gaan zodat niemand haar ooit zou kunnen herkennen. Verder heerst er een vreemde spanning tussen haar en Tom, geen van de twee kan echter zeggen waarom. (Dit is natuurlijk een writers-joke, aangezien Wim Stevens en Marijke Hofkens nog samen hebben gespeeld, remember Vic de bodyguard?)
We gaan nog eens goed moeten nadenken over de reden waarom Leontien terugkeerd, een ziek kindje hebben we al eens gehad met Nand en Eva, dus het moet echt iets origineels zijn.
Dit is een beeld van Marijke Hofkens met lang haar, natuurlijk moet dit veel langer zijn als ze terug haar intrede in Thuis maakt:
We gaan nog eens goed moeten nadenken over de reden waarom Leontien terugkeerd, een ziek kindje hebben we al eens gehad met Nand en Eva, dus het moet echt iets origineels zijn.
Dit is een beeld van Marijke Hofkens met lang haar, natuurlijk moet dit veel langer zijn als ze terug haar intrede in Thuis maakt:
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1418
- x 2149
waarom moet haar haar langer zijn als ze zou terugkomen?
zijn er geen kappers in Mexico dan?
zijn er geen kappers in Mexico dan?
0 x
- kittykattenfan
- Poster rang 1
Je kan haar een band geven met een ander personage. Bv Katrien gaat voor een Erasmusproject verpleegkunde gaan bestuderen in Mexico en komt daar in een gastgezin terecht. Ze is zo onder de indruk van het warme onthaal daar dat ze de twee spontaan uitnodigd. Leontien ziet er geen erg in: Belgie is groter dan je denkt en een weekje kan geen kwaad. Tot ze in Zaventem ontdekt waar Katrien precies woont...Dejavuke schreef:Vorig jaar waren er geruchten dat Leontien terug zou komen in 2010 of 2011, zelf vind ik dat dit interessante verhaalmogelijkheden biedt. Allereerst zou dit een reden zijn voor Luc om te breken met Rosa zodat zij en Waldek eindelijk terug bij elkaar komen, Luc kan zich herenigen met zijn zoon. Leontien heeft natuurlijk haar haren lang laten groeien om al die jaren incognito te gaan zodat niemand haar ooit zou kunnen herkennen. Verder heerst er een vreemde spanning tussen haar en Tom, geen van de twee kan echter zeggen waarom. (Dit is natuurlijk een writers-joke, aangezien Wim Stevens en Marijke Hofkens nog samen hebben gespeeld, remember Vic de bodyguard?)
Of Leontien beseft dat ze geen geld meer heeft. Ze weet enkel nog een erfenis van haar vader zijn die ergens op een bank in Belgie staat. Ze besluit om even terug te keren om het geld op te nemen, maar stuit daar op Luc. Het komt tot een heftige ruzie, gevolgd door de vraag waar Lowie is. Wat is er met Lowieke gebeurd?
Of: Waldek besluit toch maar datgene te doen wat hij met Jelena wou doen: een Bed en Breakfast in Mexico beginnen. Daar komt hij Leontien opnieuw tegen. Samen hebben ze innnerlijke wraakgevoelend. Hij liet haar zot verklaren, en bij Waldek zorgde hij voor een litteken op zijn hand (zie de affaire van de illegale transporten) en nam hij zijn grote geliefde Rosa af. Samen smeden ze snode plannen op wat de onderneming van de 21ste eeuw moet worden: de perfecte moord.
Je kan ook Lowieke alleen laten terugkomen. Leontien geraakt in de gevagenis voor schriftvervalsing en eindelijk krijgt Luc bericht waar zijn zoon is. Enig minpuntje: Lowie heet niet langer Lowie, maar reageert nu enkel op zijn schuilnaam: Bennie. Daar heeft Luc het nogal moeilijk mee, mits er ooit een Bennie was die hem héél wat centjes doen verliezen heeft.
Inspiratie genoeg?
0 x
- Crackers
- Poster rang 5
Deze topic op aanraden van satine eens van onder het acht maanden oude stof halen
Komaan Shabba, laat je hier maar eens volledig gaan... wat vind jij over hoe Bram moet evolueren richting Franky toe...
Komaan Shabba, laat je hier maar eens volledig gaan... wat vind jij over hoe Bram moet evolueren richting Franky toe...
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- Ganja
- Poster rang 3
Op een bepaald moment verdwijnen Bianca en Mo naar Marokko. Robin groeit daar op als een kleine moslim. Dan valt Bianca voor Yousef en ze trouwen en Mo en Aisha worden zot van verdriet en sterven. De kleine robin wil niet in Marokko blijven en gaat alleen terug maar die reis duurt 1 jaar want hij is nog klein en kan de weg niet vinden. Tegen dat hij terug is ziet hij er half verwilderd uit en woont hij onder een brug. Daar wordt hij gevonden door Franky die inmiddels is getrouwd met Max en hij neemt de kleine Robin mee naar huis en adopteert hem.
Ondertussen weet niemand dat het Robin is al hebben sommigen wel een vermoeden. Enkele jaren later is Robin 16 jaar en komt hij zijn halfzusje Sandrine tegen en ze worden verliefd. En ze gaan dan natuurlijk met elkaar naar bed en Sandrine wordt zwanger en Marianne is in alle staten omdat ze niet kan verdragen dat Robin is opgevoed door twee homo's waarna ze Sandrine naar Frankrijk stuurt om daar stiekem te gaan bevallen. Dat kindje blijft daar dan achter en Sandrine komt terug maar wil Robin niet meer zien. Dan komt het uit dat ze broer en zus zijn en gaan de poppen aan het dansen.
Ondertussen zijn Rosa en Waldek al lang terug samen en plots staat Kasper terug voor hun neus. Ze zijn natuurlijk heel blij maar na enkele weken komen ze te weten dat Franky zijne Max bedriegt met Kasper. Max verdwijnt dan terug uit de serie en Franky en Kasper gaan samen wonen. Rosa en Waldek zijn er het hart van in en besluiten na een tijdje een kindje te adopteren en ze gaan naar Frankrijk. Daar adopteren ze Liesje en Tommy een tweeling waarvan later blijkt dat het de kinderen zijn van Sandrine en Robin
Wanneer Marianne er later achter komt dat Liesje en Tommy de kinderen zijn van Robin en Sandrine doet ze er alles aan om die twee klein mannen weg te halen bij Rosa en er volgt weer een rechtszaak. Maar nog voor dat de uitspraak komt zijn Liesje en Tommy achter de waarheid gekomen en hebben ze ondertussen Marianne leren kennen als bitch. En dan vlak voor dat ze naar de rechtbank moeten vermoord Tommy Marianne en loopt hij samen met zijn zusje Lies weg. Wat ze dan niet weten is dat Mariannne niet dood is maar wel in een rolstoel is beland van waaruit ze nog altijd weten te domineren en de bitch te blijven spelen zwaaiend met haar wandelstok, want ondertussen is ze al erg oud natuurlijk
Ondertussen weet niemand dat het Robin is al hebben sommigen wel een vermoeden. Enkele jaren later is Robin 16 jaar en komt hij zijn halfzusje Sandrine tegen en ze worden verliefd. En ze gaan dan natuurlijk met elkaar naar bed en Sandrine wordt zwanger en Marianne is in alle staten omdat ze niet kan verdragen dat Robin is opgevoed door twee homo's waarna ze Sandrine naar Frankrijk stuurt om daar stiekem te gaan bevallen. Dat kindje blijft daar dan achter en Sandrine komt terug maar wil Robin niet meer zien. Dan komt het uit dat ze broer en zus zijn en gaan de poppen aan het dansen.
Ondertussen zijn Rosa en Waldek al lang terug samen en plots staat Kasper terug voor hun neus. Ze zijn natuurlijk heel blij maar na enkele weken komen ze te weten dat Franky zijne Max bedriegt met Kasper. Max verdwijnt dan terug uit de serie en Franky en Kasper gaan samen wonen. Rosa en Waldek zijn er het hart van in en besluiten na een tijdje een kindje te adopteren en ze gaan naar Frankrijk. Daar adopteren ze Liesje en Tommy een tweeling waarvan later blijkt dat het de kinderen zijn van Sandrine en Robin
Wanneer Marianne er later achter komt dat Liesje en Tommy de kinderen zijn van Robin en Sandrine doet ze er alles aan om die twee klein mannen weg te halen bij Rosa en er volgt weer een rechtszaak. Maar nog voor dat de uitspraak komt zijn Liesje en Tommy achter de waarheid gekomen en hebben ze ondertussen Marianne leren kennen als bitch. En dan vlak voor dat ze naar de rechtbank moeten vermoord Tommy Marianne en loopt hij samen met zijn zusje Lies weg. Wat ze dan niet weten is dat Mariannne niet dood is maar wel in een rolstoel is beland van waaruit ze nog altijd weten te domineren en de bitch te blijven spelen zwaaiend met haar wandelstok, want ondertussen is ze al erg oud natuurlijk
0 x
- ThomSten
- Poster rang 2
- Contacteer:
Hahaha zalig.
Alleen is het dan geen 'Thuis' meer he, maar vooral 'Elders'
Alleen is het dan geen 'Thuis' meer he, maar vooral 'Elders'
0 x
- dylan
- Poster rang 1
episch ganja, episch
0 x
So come along, it won't be long 'til we return happy
Shut your eyes, there are no lies in this world we call sleep
Let's desert this day of work, tomorrow we'll be free
Let's not fight, I'm tired, can't we just sleep tonight?
Shut your eyes, there are no lies in this world we call sleep
Let's desert this day of work, tomorrow we'll be free
Let's not fight, I'm tired, can't we just sleep tonight?
-
- Nog geen rang
Ik ben een eigen thuis-verhaal aan het schrijven.
Het gaat over dat ik in het leven kom van Rosa, Tom, Peggy en Marianne. Het belooft een spannend verhaal te worden.
groetjes
Het gaat over dat ik in het leven kom van Rosa, Tom, Peggy en Marianne. Het belooft een spannend verhaal te worden.
groetjes
0 x
True Friends aren't true friends forever, but most of all, they are
- doken18
- Poster rang 2
Dat zou ik wel graag eens lezenJitskee schreef:Ik ben een eigen thuis-verhaal aan het schrijven.
groetjes
0 x
Fanpagina Myriam Bronzwaar: https://www.facebook.com/MyriamBronzwaarFansite
Fanpagina Joy Anna Thielemans: https://www.facebook.com/pages/De-Joyer ... ef=tn_tnmn
Fanpagina Joy Anna Thielemans: https://www.facebook.com/pages/De-Joyer ... ef=tn_tnmn
-
- Nog geen rang
Het is nog niet helemaal af. Ik zet het hierop zodra het af isdoken18 schreef:Dat zou ik wel graag eens lezenJitskee schreef:Ik ben een eigen thuis-verhaal aan het schrijven.
groetjes
0 x
- doken18
- Poster rang 2
SuperJitskee schreef:Het is nog niet helemaal af. Ik zet het hierop zodra het af isdoken18 schreef:Dat zou ik wel graag eens lezenJitskee schreef:Ik ben een eigen thuis-verhaal aan het schrijven.
groetjes
0 x
-
- Nog geen rang
Terug in de tijd
Het langverwachte thuisverhaal van Tom, Peggy, Rosa, Jenny, Marianne & ik. Het noemt terug in de tijd. We gaan terug naar het moment dat Tom in Marokko zat om Robin te ontvoeren. Vandaar ook deze titel. Geniet ervan!!!
Jitse was weggelopen van huis. Het 17-jarige meisje had zin in avontuur, en niet in school. Het moeilijkste was het achterlaten van haar vrienden & familie, maar ergens zou ze toch een nieuwe familie krijgen, of eerder een thuis. Ze had haar gevoel gevolgd en was in een hotel aangekomen. Ze ging hotel ‘Ter Smissen’ binnen.
Vrouw: “Kan ik u helpen?”
Jitse: “Ik zou graag een kamer huren.”
Vrouw: “Eens kijken. Kamer 3 is nog vrij. Hoelang wilt u blijven?”
Jitse: “Dat is nog niet duidelijk. Maar ik heb een probleem.”
Vrouw: “En dat is?”
Jitse: “Ik heb geen geld en geen werk. Hebt u niets voor mij?”
Vrouw: “Je mag de paarden mee verzorgen als dat lukt.”
Jitse: “Perfect…ik ken je naam niet.”
Vrouw: “Rosa, Rosa Verbeeck. Mijn dochter Peggy kan elk moment binnenkomen. Zij zal u alles uitleggen. Hoe is uw naam?”
Jitse: “Mijn naam is Jitse.”
Peggy komt binnen.
Peggy: “Dag mama, heeft Tom al iets laten weten?”
Rosa: “Nee, snuiteke. Hij zit nog altijd in Marokko.”
Peggy: “Den koppige ezel. Moest die nu echt ons Bi kwetse door Robin te ontvoeren?”
Rosa: “Ja, maar jij hebt hem hopelijk kunnen tegenhouden he Peggytje.”
Peggy: “Als hij te weten komt dat ik ons Bi heb gewaarschuwd, dan is het uit tussen ons.”
Jitse: “Nee, Peggy. Daar zal ik wel voor zorgen.”
Peggy: “Omai, das een toffe!”
Rosa: “Die komt mee de paarden verzorgen.”
Peggy: “We zullen er eens aan beginnen! Kom euhm…dingske!”
Jitse: “Zeg maar Jitse.”
In de stallen.
Jitse: “Zeg Peggy, wat is dat allemaal tussen u en Tom?”
Peggy: “Dat is een lang verhaal.”
Jitse: “Ik heb tijd.”
Peggy begint: “Tom, ik en mijn halfzus Bianca woonde in Canada. Toen Bianca een weekendje weg was, hadden Tom en ik een one night stand. Ik ontdekte dat ik zwanger was, en reisde terug naar België. Tom en Bianca kwamen me achterna. Ik beviel van een meisje Sandrine. Ik stond haar af aan de zus van Tom, An, die geen kinderen kan krijgen. Daar heb ik later spijt van gehad. Tom en ik waren nog steeds verliefd op elkaar en op middagen spraken we geheim af. Tom wou Bianca niet achterlaten voor de reactie van zijn familie. Hij moest trouwen met Bianca en kreeg een kind met haar, maar in bijzijn van heel de familie heb ik verteld dat Tom de vader was Sandrine. Tom wou mij opgeven, maar het lukte hem niet. Nu hebben we een relatie. We hebben ook nog Sandrine proberen terug te krijgen, maar dat is niet gelukt. Ondertussen kreeg Bianca een kind Robin, en ze riep als vader Mo uit. Bianca en Mo vluchtte op het laatste moment met Robin naar Marokko. Samen met moeder en kreng Marianne heeft Tom Robin weten te vinden. Hij is hem nu achterna om hem te laten ontvoeren, zonder ik het wist. Ik waarschuwde tante Jenny, zodra ik wist dat Tom in Marokko zat.”
Jitse: “En nu ben je bang als hij terugkomt, dat er dan wat gebeurt?”
Peggy: “Als Tom te weten komt dat ik dit verteld heb aan tante Jenny, dan vergeeft hij mij dit nooit.”
Jitse: “Je wou alleen maar je halfzus beschermen.”
Peggy: “Het is precies of je bent al jaren een vriendin van me en ik ken je nog maar net.”
Jitse: “Je leert me nog wel kennen.”
Peggy: “Hoe oud ben je eigenlijk?”
Jitse: “17 jaar.”
Peggy: “Waarom ben je naar hier gekomen?”
Jitse: “Ik wou avontuur.”
Jitse voelt zich al helemaal thuis in ‘Ter smissen’. Iedereen is vriendelijk en verwondert haar te zien. Een week later is Tom terug. Robin heeft hij niet bij.
In de loft:
Tom: “Hey dag prinses.” En hij kust Peggy.
Peggy: “Schatzie, hoe wast op congres?”
Tom: “Ik heb eigenlijk alleen maar aan u gedacht.” En wilt Peggy vastnemen.
Peggy duwt hem weg en zegt: “Tooom, gij zat in Marokko voor Robin!”
Tom: “Hoe weet gij da?”
Peggy: “Van tante Jenny. This wel de bedoeling in een relatie da ge ook wel eerlijk zijt tegen mij.”
Tom: “Ja sorry schat, maar mijn moeder vond da ik niks mocht zeggen.”
Peggy: “En sinds wanneer luisterde gij naar uw moeder?”
Tom: “Het gaat hier wel over mijn kind he!”
Peggy: “En het gaat hier over onze toekomst, Tom!”
Tom: “Er kan toch ook een toekomst zijn met jou en Robin?”
Peggy: “Ja, maar niet door middel van een ontvoering en dan nog wel van mijn halfzus!”
Tom: “Sorry, maar het was nu of nooit.”
Peggy: “Och Tom, ik hoef uwe uitleg ni! Ga bij uw moeder slapen!”
Tom pakt zijn koffer en verlaat de loft. Peggy is er helemaal ondersteboven van en gaat bij haar moeder in ‘Ter Smissen’ slapen.
Ondertussen verteld Tom aan zijn moeder wat er gebeurd is.
Marianne: “Tommeke toch, maar waarom is alles toch misgelopen?”
Tom: “Ik weet het niet, moeder.”
Marianne: “Volgens mij zit Peggy en haar familie hierachter.”
Tom: “Mama asjeblieft zeg! Ik hou van Peggy, ja? Of ze nu kwaad is of niet.”
Marianne: “En toch denk ik dat ze ervoor iets achter zit!”
Marianne zoekt het uit en komt te weten dat Peggy een smsje gestuurd heeft naar Jenny, zodat Jenny Bianca kon waarschuwen. Marianne pakt haar geheim pistool uit de lade, steekt het in haar handtas en rijd naar ‘Ter Smissen’.
Ze haalt het boven als ze de deur open doet.
Marianne: “Waar is Peggy?!” En ze richt op Rosa.
Rosa: “Zeg doe dat pistool is weg!”
Jenny: “Wat is dat lawaai hier allemaal?!”
Marianne: “Jenny, waar is Peggy?!” En ze richt met haar pistool op Jenny.
Rosa: “Zijt gij nu helemaal zot geworden?!”
Marianne: “Als je me nu niet verteld waar ze is, dan schiet ik Jenny dood!”
Jenny: “Ze is in de stallen!”
Marianne draait zich om en loopt naar de stallen. Ze gaat binnen. Peggy is net bezig met haar paard te voeren.
Marianne: “Gij se sloeri! Ik laat u niet meer tussen mij en mijne zoon komen!”
Peggy: “Achterlijk wijf! Wa krijgt gij nu?”
Marianne: “Nu is het genoeg geweest!” En Marianne wilt schieten.
Jitse: “Ik dacht het ni!” En ze duwt het pistool uit Marianne haar handen. “Peggy pak het pistool!”
Peggy wilt het pakken, maar Marianne is haar nog net op tijd voor.
Marianne: “Zo makkelijk ben je niet van mij vanaf!”
Maar ondertussen heeft Jitse het paard losgemaakt. Het is heel woest geworden en loopt naar Marianne. Marianne begint te lopen en het paard loopt erachter. Ze laat het pistool vallen. Peggy raapt het op. Tom komt net binnen in de stallen.
Tom: “Wat is hier gebeurd?”
Peggy: “Uw lief mamake heeft mij willen vermoorden. En als Jitse er niet geweest was, dan was ik nu dood.”
Tom: “Sorry schat, ik had u moeten geloven.” En ze kussen elkaar.
Peggy: “Tom, kom eens mee. Ik moet met u iets bespreken.”
Tom: “Ok.”
Peggy: “Wat zou ge er van vinden als we Jitse nu is adopteren?”
Tom: “Jitse? Hoe komt ge daarbij?”
Peggy: “Awel, ik was daarover aan het nadenken en aangezien we Sandrine en Robin toch nimeer kunnen krijgen en ik toch geen kindjes meer kan krijgen. Ze is nog maar 17 jaar en echt zo lief.”
Tom: “Ja, dat is waar. Het is dankzij haar dat je nog leeft.”
Peggy: “Dus ge vindt het goe?”
Tom: “Ja, ok.”
Peggy: “Tom, je bent geweldig!”
Peggy en Tom gaan terug bij Jitse staan.
Peggy: “Jitse, wat zou ge er van vinden dat wij u adopteren?”
Jitse: “Mij adopteren?”
Peggy: “Ja, we hebben het gevoel da gij bij ons hoort.”
Jitse: “Peggy, ik vind dat allemaal heel lief van u enzo, maar ik heb nog echte ouders. Die leven nog. En ik vind het hier echt heel plezant, maar ik mis mijn vrienden zo hard: Anneke, Els, Celine en al die ander.”
Peggy: “Dus je wilt terug?”
Jitse: “Ja eigenlijk wel als jullie dat niet erg vinden.”
Peggy: “Nee, ok, het is jouw leven.”
De volgende dag pakte Jitse haar koffers. Tom, Peggy en Jitse namen nog afscheid van elkaar in de hal van ‘Ter Smissen’.
Jitse: “Ik beloof dat ik ooit terugkom.”
Peggy: “This u geraden!”
Tom: “We zullen je echt missen. En we willen je ook nog bedanken. Zonder jou, was er geen Peggy en ik meer geweest.”
Peggy: “Inderdaad. We zijn je dankbaar!”
Jitse: “Ik ga jullie ook missen.” En ze geeft hen een knuffel.
Buiten:
Jitse: “Tot de volgende!”
Peggy & Tom: “Dada!”
Peggy & Tom zwaaien Jitse uit en ze kussen elkaar.
WORD VERVOLGD...
Jitse was weggelopen van huis. Het 17-jarige meisje had zin in avontuur, en niet in school. Het moeilijkste was het achterlaten van haar vrienden & familie, maar ergens zou ze toch een nieuwe familie krijgen, of eerder een thuis. Ze had haar gevoel gevolgd en was in een hotel aangekomen. Ze ging hotel ‘Ter Smissen’ binnen.
Vrouw: “Kan ik u helpen?”
Jitse: “Ik zou graag een kamer huren.”
Vrouw: “Eens kijken. Kamer 3 is nog vrij. Hoelang wilt u blijven?”
Jitse: “Dat is nog niet duidelijk. Maar ik heb een probleem.”
Vrouw: “En dat is?”
Jitse: “Ik heb geen geld en geen werk. Hebt u niets voor mij?”
Vrouw: “Je mag de paarden mee verzorgen als dat lukt.”
Jitse: “Perfect…ik ken je naam niet.”
Vrouw: “Rosa, Rosa Verbeeck. Mijn dochter Peggy kan elk moment binnenkomen. Zij zal u alles uitleggen. Hoe is uw naam?”
Jitse: “Mijn naam is Jitse.”
Peggy komt binnen.
Peggy: “Dag mama, heeft Tom al iets laten weten?”
Rosa: “Nee, snuiteke. Hij zit nog altijd in Marokko.”
Peggy: “Den koppige ezel. Moest die nu echt ons Bi kwetse door Robin te ontvoeren?”
Rosa: “Ja, maar jij hebt hem hopelijk kunnen tegenhouden he Peggytje.”
Peggy: “Als hij te weten komt dat ik ons Bi heb gewaarschuwd, dan is het uit tussen ons.”
Jitse: “Nee, Peggy. Daar zal ik wel voor zorgen.”
Peggy: “Omai, das een toffe!”
Rosa: “Die komt mee de paarden verzorgen.”
Peggy: “We zullen er eens aan beginnen! Kom euhm…dingske!”
Jitse: “Zeg maar Jitse.”
In de stallen.
Jitse: “Zeg Peggy, wat is dat allemaal tussen u en Tom?”
Peggy: “Dat is een lang verhaal.”
Jitse: “Ik heb tijd.”
Peggy begint: “Tom, ik en mijn halfzus Bianca woonde in Canada. Toen Bianca een weekendje weg was, hadden Tom en ik een one night stand. Ik ontdekte dat ik zwanger was, en reisde terug naar België. Tom en Bianca kwamen me achterna. Ik beviel van een meisje Sandrine. Ik stond haar af aan de zus van Tom, An, die geen kinderen kan krijgen. Daar heb ik later spijt van gehad. Tom en ik waren nog steeds verliefd op elkaar en op middagen spraken we geheim af. Tom wou Bianca niet achterlaten voor de reactie van zijn familie. Hij moest trouwen met Bianca en kreeg een kind met haar, maar in bijzijn van heel de familie heb ik verteld dat Tom de vader was Sandrine. Tom wou mij opgeven, maar het lukte hem niet. Nu hebben we een relatie. We hebben ook nog Sandrine proberen terug te krijgen, maar dat is niet gelukt. Ondertussen kreeg Bianca een kind Robin, en ze riep als vader Mo uit. Bianca en Mo vluchtte op het laatste moment met Robin naar Marokko. Samen met moeder en kreng Marianne heeft Tom Robin weten te vinden. Hij is hem nu achterna om hem te laten ontvoeren, zonder ik het wist. Ik waarschuwde tante Jenny, zodra ik wist dat Tom in Marokko zat.”
Jitse: “En nu ben je bang als hij terugkomt, dat er dan wat gebeurt?”
Peggy: “Als Tom te weten komt dat ik dit verteld heb aan tante Jenny, dan vergeeft hij mij dit nooit.”
Jitse: “Je wou alleen maar je halfzus beschermen.”
Peggy: “Het is precies of je bent al jaren een vriendin van me en ik ken je nog maar net.”
Jitse: “Je leert me nog wel kennen.”
Peggy: “Hoe oud ben je eigenlijk?”
Jitse: “17 jaar.”
Peggy: “Waarom ben je naar hier gekomen?”
Jitse: “Ik wou avontuur.”
Jitse voelt zich al helemaal thuis in ‘Ter smissen’. Iedereen is vriendelijk en verwondert haar te zien. Een week later is Tom terug. Robin heeft hij niet bij.
In de loft:
Tom: “Hey dag prinses.” En hij kust Peggy.
Peggy: “Schatzie, hoe wast op congres?”
Tom: “Ik heb eigenlijk alleen maar aan u gedacht.” En wilt Peggy vastnemen.
Peggy duwt hem weg en zegt: “Tooom, gij zat in Marokko voor Robin!”
Tom: “Hoe weet gij da?”
Peggy: “Van tante Jenny. This wel de bedoeling in een relatie da ge ook wel eerlijk zijt tegen mij.”
Tom: “Ja sorry schat, maar mijn moeder vond da ik niks mocht zeggen.”
Peggy: “En sinds wanneer luisterde gij naar uw moeder?”
Tom: “Het gaat hier wel over mijn kind he!”
Peggy: “En het gaat hier over onze toekomst, Tom!”
Tom: “Er kan toch ook een toekomst zijn met jou en Robin?”
Peggy: “Ja, maar niet door middel van een ontvoering en dan nog wel van mijn halfzus!”
Tom: “Sorry, maar het was nu of nooit.”
Peggy: “Och Tom, ik hoef uwe uitleg ni! Ga bij uw moeder slapen!”
Tom pakt zijn koffer en verlaat de loft. Peggy is er helemaal ondersteboven van en gaat bij haar moeder in ‘Ter Smissen’ slapen.
Ondertussen verteld Tom aan zijn moeder wat er gebeurd is.
Marianne: “Tommeke toch, maar waarom is alles toch misgelopen?”
Tom: “Ik weet het niet, moeder.”
Marianne: “Volgens mij zit Peggy en haar familie hierachter.”
Tom: “Mama asjeblieft zeg! Ik hou van Peggy, ja? Of ze nu kwaad is of niet.”
Marianne: “En toch denk ik dat ze ervoor iets achter zit!”
Marianne zoekt het uit en komt te weten dat Peggy een smsje gestuurd heeft naar Jenny, zodat Jenny Bianca kon waarschuwen. Marianne pakt haar geheim pistool uit de lade, steekt het in haar handtas en rijd naar ‘Ter Smissen’.
Ze haalt het boven als ze de deur open doet.
Marianne: “Waar is Peggy?!” En ze richt op Rosa.
Rosa: “Zeg doe dat pistool is weg!”
Jenny: “Wat is dat lawaai hier allemaal?!”
Marianne: “Jenny, waar is Peggy?!” En ze richt met haar pistool op Jenny.
Rosa: “Zijt gij nu helemaal zot geworden?!”
Marianne: “Als je me nu niet verteld waar ze is, dan schiet ik Jenny dood!”
Jenny: “Ze is in de stallen!”
Marianne draait zich om en loopt naar de stallen. Ze gaat binnen. Peggy is net bezig met haar paard te voeren.
Marianne: “Gij se sloeri! Ik laat u niet meer tussen mij en mijne zoon komen!”
Peggy: “Achterlijk wijf! Wa krijgt gij nu?”
Marianne: “Nu is het genoeg geweest!” En Marianne wilt schieten.
Jitse: “Ik dacht het ni!” En ze duwt het pistool uit Marianne haar handen. “Peggy pak het pistool!”
Peggy wilt het pakken, maar Marianne is haar nog net op tijd voor.
Marianne: “Zo makkelijk ben je niet van mij vanaf!”
Maar ondertussen heeft Jitse het paard losgemaakt. Het is heel woest geworden en loopt naar Marianne. Marianne begint te lopen en het paard loopt erachter. Ze laat het pistool vallen. Peggy raapt het op. Tom komt net binnen in de stallen.
Tom: “Wat is hier gebeurd?”
Peggy: “Uw lief mamake heeft mij willen vermoorden. En als Jitse er niet geweest was, dan was ik nu dood.”
Tom: “Sorry schat, ik had u moeten geloven.” En ze kussen elkaar.
Peggy: “Tom, kom eens mee. Ik moet met u iets bespreken.”
Tom: “Ok.”
Peggy: “Wat zou ge er van vinden als we Jitse nu is adopteren?”
Tom: “Jitse? Hoe komt ge daarbij?”
Peggy: “Awel, ik was daarover aan het nadenken en aangezien we Sandrine en Robin toch nimeer kunnen krijgen en ik toch geen kindjes meer kan krijgen. Ze is nog maar 17 jaar en echt zo lief.”
Tom: “Ja, dat is waar. Het is dankzij haar dat je nog leeft.”
Peggy: “Dus ge vindt het goe?”
Tom: “Ja, ok.”
Peggy: “Tom, je bent geweldig!”
Peggy en Tom gaan terug bij Jitse staan.
Peggy: “Jitse, wat zou ge er van vinden dat wij u adopteren?”
Jitse: “Mij adopteren?”
Peggy: “Ja, we hebben het gevoel da gij bij ons hoort.”
Jitse: “Peggy, ik vind dat allemaal heel lief van u enzo, maar ik heb nog echte ouders. Die leven nog. En ik vind het hier echt heel plezant, maar ik mis mijn vrienden zo hard: Anneke, Els, Celine en al die ander.”
Peggy: “Dus je wilt terug?”
Jitse: “Ja eigenlijk wel als jullie dat niet erg vinden.”
Peggy: “Nee, ok, het is jouw leven.”
De volgende dag pakte Jitse haar koffers. Tom, Peggy en Jitse namen nog afscheid van elkaar in de hal van ‘Ter Smissen’.
Jitse: “Ik beloof dat ik ooit terugkom.”
Peggy: “This u geraden!”
Tom: “We zullen je echt missen. En we willen je ook nog bedanken. Zonder jou, was er geen Peggy en ik meer geweest.”
Peggy: “Inderdaad. We zijn je dankbaar!”
Jitse: “Ik ga jullie ook missen.” En ze geeft hen een knuffel.
Buiten:
Jitse: “Tot de volgende!”
Peggy & Tom: “Dada!”
Peggy & Tom zwaaien Jitse uit en ze kussen elkaar.
WORD VERVOLGD...
0 x
- Crackers
- Poster rang 5
Een heel leuk verhaal Jitskee!!
Alleen Bianca is niet de halfzus van Tom en opletten met dt-fouten
Maar wel boeiend geschreven!
Alleen Bianca is niet de halfzus van Tom en opletten met dt-fouten
Maar wel boeiend geschreven!
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- doken18
- Poster rang 2
Leuk verhaal Jitskee.
Ik wil zeker het vervolg lezen
Ik wil zeker het vervolg lezen
0 x