Verzin je eigen thuis-verhaallijn ...

Plaats hier al je creaties over thuis zoals screenshots, filmpjes, collages, gedichtjes, bewerkte afbeeldingen,... die je zelf gemaakt hebt en niet zomaar van Internet gehaald.
Dejavuke
Nog geen rang

Verzin je eigen thuis-verhaallijn ...

Bericht door Dejavuke » vr 29 sep 2006, 20:07

Oké dit is een nieuw ideetje, de titel zegt het zelf al lijkt me, verzin een aantal verhaallijnen voor thuis voor dit seizoen, of dingen die je eventueel anders had gedaan.
Ik zal beginnen:

- Allereerst had ik Werner nooit zomaar zijn zelfmoordpoging laten overleven, deze keer had hij zelf niet de gebruikelijke coma. Hij heeft er nu niets aan overgehouden, afgezien van slechte herinneringen. Dus ik had hem in een rolstoel gezet, totaan zijn middel permanent verlamd. Je kan zeggen dat de mogelijkheden beperkt worden met zo'n personage, maar ik denk dat je net méér mogelijkheden hebt met een invalide, en een véél sterker verhaal.

- Hetgene wat me kan irriteren in thuis zijn die personages die wegwillen uit thuis, maar hun acteurs die liever willen blijven spelen, (Jenny, Eva,...).
Het Jenny-verhaal uit vorig seizoen was wellicht één van de slapste verhalen ooit, had haar terug kanker gegeven of een nieuwe liefde, maar niet zo.
Mathilde die Eva drogeert vond ik ook een slap idee, een ontvoering had interessanter geweest, idd wel voorspelbaarder.

- Laat dokter Ann EINDELIJK een nieuwe vlam vinden, want het Ann-Manon verhaal is tot op het bot uitgekauwd. En idd, liefst terug een lesbische vriendin.

- Het proces tegen Swerts had ik ook graag gezien, + een zwart-wit scène van hoe hij alles voorbereid en uitgevoerd had.

- Frank daagt één van komende weken wel weer op in thuis, wellicht met een sterke hersenspoeling.

- Nu mijn favoriete verhaallijn, KASPER. Toen ik het eerst deze zin las: "Hij heeft een serieuze leerachterstand opgelopen, en krijgt af te rekenen met enkele pestkoppen, Kevin en Tom" kreeg ik koude rillingen. Laat dit alsjeblieft niet zo'n slappe verhaallijn worden zoals we in "Spring" zovaak kregen voorgeschoteld, dat hij op het einde van het jaar beste maatjes is met die Kevin en Tom.
Neen, laat hem zo gepest worden dat hij met een PISTOOL naar school komt om af te rekenen met degenen die hem het hele jaar gepest hebben, School Shooting.
Kevin en Tom sneuvelen, en de derde die ten onder gaat aan de psychotische Kasper (wel hij heeft wat meegemaakt) is ...
Aisha! Haar karakter is ook zo beu gespeelt als wat, dus een ideaal slachtoffer. Als hij zijn vierde slachtoffer wil maken word hij gestopt door...
Sam! Hij raakt in een gevecht met Kasper en het pistool gaat af,...
Zijn handen liggen onder het bloed, maar het is Kasper's bloed!
Sam nu gezien als een held, is in shock, en vertrekt...

En nu is het jullie beurt om nieuwe of oude verhaallijnen te verzinnen.
Commentaar of bedenkingen zijn trouwens altijd welkom!

edit: codes aangepast...
edit2: Werner is permanent verlamd (had ik er direkt bij moeten zeggen
Laatst gewijzigd door Dejavuke op vr 29 sep 2006, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 723
x 1040
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 29 sep 2006, 20:13

zijn er verder nog met bloedige of moorddadige trekjes in de familie of is het tot bij jou beperkt gebleven ? :lol:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

gerrit
Nog geen rang
Contacteer:

Re: Verzin je eigen thuis-verhaallijn ...

Bericht door gerrit » vr 29 sep 2006, 22:22

Dejavuke schreef:Dus ik had hem in een rolstoel gezet, totaan zijn middel verlamd. Je kan zeggen dat de mogelijkheden beperkt worden met zo'n personage, maar ik denk dat je net méér mogelijkheden hebt met een invalide, en een véél sterker verhaal.
Dat hééft er al ingezeten he. Remember het ongeval waarbij Ingrid het leven liet, de openingsscène voor Ann Ceurvels overigens...
0 x
... there's a man in a smiling bag...

Dejavuke
Nog geen rang

Bericht door Dejavuke » wo 29 nov 2006, 22:10

Misschien komt dit topic beter tot zijn recht in het subforum creatief ...

Ik heb nog eens zitten nadenken over het school shooting idee dat ik had, en het een beetje beter uitgedacht. Sinds de verkrachtingszaak hebben we geen verhaallijn meer gehad die ons op het puntje van onze stoel laten zitten (ja als je die dubbelgangerverhaallijn serieus wilt nemen), en ik denk dat een school shooting dit weer terug zou kunnen doen.

Nadat Kasper is aangepakt door de pesters vindt hij ergens langst de rivier het wapen van Manfred. [drastisch muziekje] Bonnie en Frank hadden het daar achtergelaten voor ze naar Brazilië vertrokken (met een wapen kom je niet langst de douane). Hij neemt het mee naar huis en verstopt het op zijn kamer. De komende dagen wordt het er niet beter op. Op één dag gaan de pesterijen te ver en Kasper gaat thuis langst. Hij neemt het pistool en stopt het in zijn rugzak. Onderweg komt hij Rosa nog tegen, hij verzint een goedkoop excuus, en gaat.

Aïsha is toevallig op school om haar verhaal te doen aan de vertrouwensleerkracht, Kaat.

Kasper komt de hal binnen, en zoekt zijn kwelgeesten op. Heel rustig wandelt hij door de gangen, zijn rugzak stevig in zijn armen geklemd. Hij vindt ze in één van de gangen. Tom scheldt hem uit, maar Kevin voelt dat er iets niet pluis is. Kasper haalt het pistool uit zijn rugzak en richt het op Tom. Zijn gezicht vertrekt, hij trekt zich terug maar wordt geraakt in de borst. Kevin loopt weg van Kasper maar hij raakt hem in zijn zij. Leerlingen rennen door de gangen opweg naar de uitgang, maar Aïsha en Kaat kruisen zijn weg. Aïsha schrikt hevig van Kasper, Kaat probeert Aïsha weg te halen ...

Kasper (roept): Loop niet weg van mij!
Aïsha: Kasper, wat ben je aan het doen?
Kasper: Dag Aïsha, blij dat ik je gevonden heb ...
Aïsha: Wat?
Kasper: Je had niet mogen klikken, je maakte alles veel erger.
Aïsha: Kasper, stop, nu het nog kan!
Kasper: Het is te laat,... ik heb al iemand neergeschoten.

Kasper schiet Aïsha door het hoofd neer, Kaat gilt, ze rent weg. Kasper loopt langzaam dezelfde richting uit. Hij drijft Kaat in het nauw, richt het wapen op haar, wilt schieten ...

en hoort een stem. De speciale eenheden zijn opgerukt, ze proberen Kasper om te praten om toch niet te schieten. Kasper zegt dat het te laat is, en wilt schieten, maar hij wordt langst achteren neergeschoten door enkele kogels. De speciale eenheden hebben hem neergeschoten.

[einde aflevering]

Bij het begin van de volgende aflevering zien we de afgesloten school, waar de SIE de feiten vaststelt, terwijl de leerlingen in de klassen gehouden worden.

Rosa wordt in Ter Smissen opgebelt met het verzoek om onmiddelijk naar Kasper's school te gaan.

Rondom de school is het ook een chaos van politie, ambulances en de media. Rosa en Waldek komen bij de school aan. Daar komen ze te weten van een politieman dat er een schietpartij was. Waldek wil onmiddellijk gaan kijken of zijn zoon oké is, maar net dan wordt Kevin met een beademingstoestel naar de ambulance gebracht. Rosa vermoed het ergste, de politieman zegt dat er minstens vier schoten gevallen zijn en Kasper verdacht wordt de dader te zijn. Hun wereld stort in ...

We krijgen beelden te zien van iedereen in thuis die 's avonds naar tv kijkenn, een droevig muziekje speelt, en in de achtergrond horen we het verhaal van de schietpartij in het journaal.

Deze middag was er een schietpartij in (school), vier schoten zijn gevallen, drie studenten zijn dood, een vierde in kritieke toestand. De dader werd naar verluid al maanden gepest, en wou zijn pesters daarom doden. Deze middag kwam hij op school met het wapen in zijn rugzak, toen hij de jongens die hem pesten vond heeft hij één iemand in de brost geschoten en een andere die wegliep in zijn zij. Het derde slachtoffer was een bekende van de dader, zij was die middag op de school om de school informatie te verschaffen over de pesters en werd daarom tragisch vermoord. De speciale eenheden probeerden de dader nog om te praten, maar toen hij een vierde slachtoffer wilde maken hadden ze geen andere keuze dan hem neer te schieten. Waar de dader het wapen gevonden heeft is momenteel nog onduidelijk ...

Rosa en Waldek troosten elkaar ...

- - - - - - -

Dit is dus mijn uitgewerkte idee voor een verhaallijn in thuis, nogal drastisch onderwerp, maar hopelijk goed genoeg uitgewerkt. De schietpartij heeft op veel mensen nog een invloed, en biedt dus ook voer voor nieuwe verhaallijnen:

- De directrice Lily Somers was al weken op voorhand ingelicht dat Kasper gepest en gesteamd werd, maar ze vond het nooit nodig om wat te doen, zij zal ontslagen worden en Martin kan haar plaats terugnemen.

- Kevin herstelt (de acteur neemt ondertussen wat acteerlessen) maar leeft verder in een rolstoel. Hoe zal hij omgaan met de dood van Kasper? Zullen Waldek en Rosa hem ooit kunnen vergeven? Zal hij Kasper kunnen vergeven? Zal hij naar de begrafenis komen?

- Hoe zullen mensen reageren tegenover Waldek en Rosa? Ik denk nu vooral aan Marianne.

Reacties welkom!

(Elke vergelijkenis met bestaande gebeurtenissen, personen en/of programma's berust op puur toeval :P )
0 x

PasoFino
Nog geen rang

Bericht door PasoFino » do 30 nov 2006, 20:19

Al ooit aan een carrière als scenario-schrijver-van-thuis gedacht? :D Ik denk niet echt dat het de bedoeling is bij Thuis dat het bloed van je scherm druipt... Maar het idee klinkt wel ... spannend 8) :P
0 x

zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door zotteken » do 30 nov 2006, 20:52

Krijgen we dan zo een school shoot out op zen Matrix ?
Kasper in zo een strak leren pak met mantel en zonnebril ... compleet freaken 8) Ja meer van dat ! :lol: :lol: :roll2:
0 x
Never put a sock in a toaster

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13
x 157

Bericht door johan1969 » do 30 nov 2006, 22:28

Wie is Martin ? :wink:

Nieuwe verhaallijn :

Marie gaat op stap in de Sam en Shake en komt de jonge blonde God X tegen (rol gespeeld door Johan B). Ze beleven een passioneel weekend en hij verdwijnt op een even mysterieuze manier als hij gekomen was. :wink:
0 x

willem93
x 359

Bericht door willem93 » do 14 dec 2006, 20:29

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de mensen zitten te wachten op kasper als seriemoordenaar 8)
0 x

Dejavuke
Nog geen rang

Bericht door Dejavuke » za 16 dec 2006, 15:42

willem93 schreef:Ik denk eerlijk gezegd niet dat de mensen zitten te wachten op kasper als seriemoordenaar 8)
Komop, ter compensatie van die melige verhaallijn om hem IN thuis te krijgen mag dat wel :wink:
0 x

kittykattenfan
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door kittykattenfan » ma 18 dec 2006, 18:14

Ik heb misschien een ideetje

Er komt een nieuw gezin in thuis, ouders met een tienerdachter. (dan wordt thuis ook weer wat jeugdiger)

Kasper wordt smoorverliefd op de dochter van 16. Met alle gevolgen van dien. Na enkele maanden blijkt het meisje zwanger, van kasper. Het zou een goede verhaallijn zijn om tieners aan te tonen dat een kind krijgen op jonge leeftijd niet altijd rozegeur en maneschijn is, maar ook heel wat financiele en sociale problemen met zich meebrengen.

tis maar een abstract ideke hé :?
0 x
Afbeelding

Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1
x 20

Bericht door Nicolaske » ma 18 dec 2006, 18:22

kittykattenfan schreef:Ik heb misschien een ideetje

Er komt een nieuw gezin in thuis, ouders met een tienerdachter. (dan wordt thuis ook weer wat jeugdiger)

Kasper wordt smoorverliefd op de dochter van 16. Met alle gevolgen van dien. Na enkele maanden blijkt het meisje zwanger, van kasper. Het zou een goede verhaallijn zijn om tieners aan te tonen dat een kind krijgen op jonge leeftijd niet altijd rozegeur en maneschijn is, maar ook heel wat financiele en sociale problemen met zich meebrengen.

tis maar een abstract ideke hé :?
Voor het ogenblik zijn er toch al genoeg tieners en dergelijke in thuis, vind ik.. :?
Maar voor de rest, leuk ideetje :P
0 x

Dejavuke
Nog geen rang

Bericht door Dejavuke » za 06 jan 2007, 12:18

Zoals ik al in het awards topic zei ben ik bezig met een nieuwe verhaallijn,

What if Werner died after his suicide attempt?

Omdat dit nogal wat research vraagt zal ik hier wel een langere tijd mee bezig zijn, als het af is post ik het natuurlijk direkt hier.
0 x

Dejavuke
Nog geen rang

Bericht door Dejavuke » zo 04 mar 2007, 21:57

Om het themo "zinloos geweld" aan te pakken naar aanleiding van de "sigaret-moord" enkele weken geleden stel ik voor dat we dit ook in thuis aanpakken. Wat zouden jullie ervan denken als een vast thuispersonage uit het niets vermoord werd?

Ik zou het interessant vinden mocht bv. Sam neergestoken worden. Hij heeft zowat contact met iedereen die in thuis meespeelt, het zou interessant zijn om de reacties van iedereen op dit zinloze geweld te zien.

Wat denken jullie?
0 x

zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door zotteken » ma 05 mar 2007, 11:46

Neersteken ! Neersteken ! :lol:
Zinloos geweld ... *vreselijke term* maar jej wat een idee ..
nu moet je er alleen nog een educatief iets aan toevoegen :wink:
0 x
Never put a sock in a toaster

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13
x 157

Bericht door johan1969 » ma 05 mar 2007, 23:15

Marie en Luc worden in Parijs overvallen. Luc laat het leven en Marie wordt gered door de jonge blonde God, Nick, gespeeld door de tot dan onbekende acteur J uit A.

Marie wordt natuurlijk hals over kop verliefd op haar redder.
0 x

Plaats reactie