Wanneer we weten wie in de rode tentjes ligt...

Alle spoilers over Thuis komen hier. Inhouden, nieuwe personages, ...
Forumregels
Hier komen alle spoilers over de serie te staan. Een spoiler is een tekst (of foto) die informatie verklapt over de serie die voor de kijker verborgen had moeten blijven. Opgelet: speculaties horen in het speculatieforum thuis!
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 114
x 193

Bericht door satine » zo 20 sep 2020, 18:46

Er zijn wel meer mensen die Ann nauw aan het hart liggen:
Judith, Emma, Stan, Paulien,... om er maar een paar te noemen.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 332
x 134

Bericht door Christel » ma 21 sep 2020, 09:48

Inderdaad. En ze kan ook gewoon heel erg overstuur zijn door de schok, toch? Het hoeft volgens mij niet eens persé iemand te zijn waar ze heel gek mee is...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 98
x 183
Contacteer:

Bericht door daffy duck » ma 21 sep 2020, 11:49

Christel schreef:
ma 21 sep 2020, 09:48
En ze kan ook gewoon heel erg overstuur zijn door de schok, toch? Het hoeft volgens mij niet eens persé iemand te zijn waar ze heel gek mee is...
0 x
Leek me toch meer alsof het voor haar een bekende was. We zullen zien en hopelijk is het iemand waarvan wij zeggen, haar of zijn rol was wel een beetje uitgespeeld!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 19

Bericht door tvx1 » ma 21 sep 2020, 13:53

Tiboko schreef:
zo 20 sep 2020, 12:13
mag je er inderdaad van uitgaan dat het een flash forward was en de persoon in het tentje iemand was die Ann nauw aan het hart lag. Dan verkleint de lijst kandidaten tot ofwel Tania, ofwel Tom (betwijfel ik), ofwel Xander (omdat het de zoon van haar lief is), ofwel Marianne en/of Leo. Iemand van hen moet het zijn.
Jij gaat er dus van uit dat Ann compleet overstuur een reactie is op de dode in het tentje in de Dreef? Dat is toch wel al serieus giswerk. We weten niet zeker of die scènes bij elkaar horen. Er kan ook nog iets anders gebeurd zijn...
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 2
x 80

Bericht door Tiboko » ma 21 sep 2020, 17:01

Uiteraard, het blijft voorlopig allemaal giswerk ;)
0 x

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 98
x 183
Contacteer:

Bericht door daffy duck » ma 21 sep 2020, 17:34

Tiboko schreef:
Iemand van hen moet het zijn.
denk ook in die richting. Ofwel is ze zo geschokt door dit voorval omdat dit haar herinnert aan het ongeval met Sandrintje.
0 x

apestaart
Poster rang 2
Poster rang 2
x 21

Bericht door apestaart » za 26 sep 2020, 12:08

Christine kwam gisteren in stokken met Jacques en dat doet mij de mogelijkheid rijzen dat zij wel eens het volgende slachtoffer van Jacques zou kunnen worden: Jacques gaat Christine verkrachten en vervolgens vermoorden en vervolgens haar lijk in het kanaal dumpen.
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 46
x 59

Bericht door martha » za 26 sep 2020, 12:38

Wanneer we het gaan weten ? Heel simpel nu vrijdag want na "brookenwood mysteries" was er een trailer over thuis met als enig item, de ontvoering van Robin en het laatste beeld was Tim in één rood tentje (die van 's avonds).
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 224
x 98

Bericht door ikke » za 26 sep 2020, 13:41

Ik vrees dat we zullen moeten afscheid nemen van Robin.
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 2
x 80

Bericht door Tiboko » za 26 sep 2020, 14:20

Zou dan behoorlijk pijnlijk zijn voor Frank. Na zijn dochter Bianca ook nog eens diens zoon.

K'hoop echt dat het niet waar is.
0 x

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 98
x 183
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 26 sep 2020, 16:48

Tiboko schreef:
za 26 sep 2020, 14:20
K'hoop echt dat het niet waar is.
Heb al eens opgemerkt dat het echt niet veilig is om als kind in Thuis te leven! :nope: Je mag je gelukkig prijzen als je al zo oud kunt worden als Britney. Hoop dat het een ander scenario is!
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 19

Bericht door tvx1 » za 26 sep 2020, 18:51

Tiboko schreef:
Om het zinnetje "voortschrijdend inzicht" maar eens in deze context te gebruiken...

mag je er inderdaad van uitgaan dat het een flash forward was en de persoon in het tentje iemand was die Ann nauw aan het hart lag. Dan verkleint de lijst kandidaten tot ofwel Tania, ofwel Tom (betwijfel ik), ofwel Xander (omdat het de zoon van haar lief is), ofwel Marianne en/of Leo. Iemand van hen moet het zijn.
Of Robin?
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 19

Bericht door tvx1 » za 26 sep 2020, 18:53

Christel schreef:
di 08 sep 2020, 11:46
Precies! Een flash-forward is alleen effectief als deze op een plausibele manier gebracht wordt, waarbij er een directe link is met het verhaal wat je zit te kijken en je dus de context een beetje kunt volgen. Zoiets maakt je dan nieuwsgierig naar wat er precies voorgevallen is, bijvoorbeeld.

Maar in dit geval hebben ze 2 rode tentjes voor onze neus gegooid waarvan je niet eens (zeker) weet met welke verhaallijn ze misschien te maken gaan hebben, laat staan dat je weet wie erin liggen of wat er precies gebeurd is. Er is nergens een link te bekennen, en voor hetzelfde geld blijkt achteraf dat 1 van de 2 tentjes bezet werd door de plaatselijke zwerver die bezweken is aan een bedenkelijke voedselvergiftiging.

Kortom: het enige wat overblijft zijn 2 rode tentjes die daar voorlopig nog zonder reden stonden.
Compleet overbodig, inderdaad...
Bwa. Ik heb toch de indruk dat het z'n effect wel heeft gehad. We zijn toch met velen erg nieuwsgierig wie er in de tentjes ligt. Getuigen daarvan meerdere topics zoals dit.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 332
x 134

Bericht door Christel » ma 28 sep 2020, 10:00

tvx1 schreef:
za 26 sep 2020, 18:53
Bwa. Ik heb toch de indruk dat het z'n effect wel heeft gehad. We zijn toch met velen erg nieuwsgierig wie er in de tentjes ligt. Getuigen daarvan meerdere topics zoals dit.
Als ze in het eindshot heel duidelijk 2 plantjes in een pot hadden laten zien, zouden mensen ook zijn gaan speculeren waarom ze die zo expliciet in beeld gebracht hebben. Mensen zijn nou eenmaal nieuwsgierig. :razz:
Maar al die vreemde flash-forwards brengen in mijn ogen alleen maar een hoop verwarring.
Ann ook pas, die helemaal overstuur buiten stond. Het is niet zo kenmerkend als 2 onderzoeks tentjes, dus sommige kijkers zijn misschien zelfs al vergeten dat het überhaupt voorgevallen is tussen andere scènes door, maar wat heeft die informatie zonder afloop verder opgeleverd? Tegen de tijd dat we te weten komen wat de oorzaak is van Ann's reactie, heeft het totaal geen nut meer dat die scène vooraf getoond is. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de tentjes, die op zichzelf waarschijnlijk al schokkend genoeg gaan zijn door de doden die erin liggen. Oké, het heeft voor wat ge-speculeer gezorgd (en ik begrijp dat de makers van Thuis daar op gokken vanwege de kijkcijfers), maar ik kan niet zeggen dat ik vind dat het de verhaallijn spannender gemaakt heeft, en dat is toch waar flash-forwards doorgaans voor dienen. :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 224
x 98

Bericht door ikke » ma 28 sep 2020, 12:06

Christel schreef:
ma 28 sep 2020, 10:00
maar ik kan niet zeggen dat ik vind dat het de verhaallijn spannender gemaakt heeft, en dat is toch waar flash-forwards doorgaans voor dienen
Juist, die tentjes en een ontredderde Ann kwamen veel te vroeg, zomaar uit de lucht gevallen, zeg maar. Dat draagt helemaal niets bij tot een spannende verhaallijn. Verre van! Hoe je't draait of keert, die flashes, of ze nu vooruit of achteruit zijn, komen in Thuis niet op het juiste moment. Ik heb gezegd! :twisted: Ik blijf kijken om de stomme reden dat ik wil weten welke aap ze uit welke mouw zullen laten komen.
0 x

Plaats reactie