Wanneer we weten wie in de rode tentjes ligt...

Alle spoilers over Thuis komen hier. Inhouden, nieuwe personages, ...
Forumregels
Hier komen alle spoilers over de serie te staan. Een spoiler is een tekst (of foto) die informatie verklapt over de serie die voor de kijker verborgen had moeten blijven. Opgelet: speculaties horen in het speculatieforum thuis!
Plaats reactie
jono
Nog geen rang
x 4

Bericht door jono » di 01 sep 2020, 16:30

een.be plaatste vandaag dit artikel omtrent het mysterie rond de rode tentjes: https://www.een.be/thuis/wat-is-er-aan- ... de-tentjes
Maar één ding kunnen we beloven: we komen het hele verhaal achter de rode tentjes dit seizoen nog te weten, en misschien zelfs dit jaar...
"misschien ZELFS dit jaar"... :whistle:

Ik ga raden dat we de gebeurtenissen mid-oktober gaan zien, in de afleveringen die oorspronkelijk de seizoensfinale zouden zijn geweest.
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 2
x 80

Bericht door Tiboko » wo 02 sep 2020, 00:09

jono schreef:
di 01 sep 2020, 16:30
ik ga raden dat we de gebeurtenissen mid-oktober gaan zien
Ik zou het jammer vinden dat we nog zo lang moeten wachten :cry:
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 114
x 194

Bericht door satine » wo 02 sep 2020, 12:17

Ik vind dat ze met hun 'teasertjes' volledig de mist zijn in gegaan.
Ze hebben die rode tentjes er echt op een amateuristische wijze bij gesleurd.
Die doen voorlopig niks ter zake, kijkers begrijpen niks van wat die opeens daar kwamen doen en zitten nu vol ongeduld op 'de doden' te wachten.
Terwijl andere verhaallijnen daardoor volledig op de achtergrond geraken, want alle focus ligt op 'de tentjes'.

'De kijker' had echt wel begrepen waarom er geen finale was zoals andere jaren en de meesten onder ons hadden maandag gewoon terug gekeken naar het vervolg.
Ook zonder tentjes.

Just my two cents. ;)
2 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 332
x 134

Bericht door Christel » do 03 sep 2020, 13:17

Hier dezelfde two cents als jij, satine. :mrgreen: :lol:

Compleet onbegrijpelijk waarom ze die tentjes er nog vlug in gegooid hebben voordat Thuis eindigde, zeker als ze vervolgens nog zo lang gaan wachten om er weer wat mee te doen.

Zoals met veel verhaallijnen de laatste seizoenen, zijn ze volgens mij meer tijd en moeite kwijt aan online uitleggen wat de bedoeling van een bepaalde verhaallijn is, dan dat ze tijd besteden aan het fatsoenlijk uitwerken ervan op TV.
Dit artikel ook weer... :roll: :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 11
x 48

Bericht door jessie V. » do 03 sep 2020, 13:42

Ik geef de scenaristen toch een beetje krediet. Het is niet niks wat er allemaal gaande is door dat virus. Maar als we nu alle personages die deze weken in beeld komen weg schrappen blijven de slachtoffers die in het tentje liggen over. Toch?
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 46
x 59

Bericht door martha » do 03 sep 2020, 18:44

wat er vergeten wordt is dat de huidige verhaallijnen doodgewoon diegenen zijn die normaal in april verder moesten lopen. Daarom dat ze eerder voortkabbelen omdat er doodeenvoudig geen seizoensfinale met enkele cliffhangers was. En nog altijd wordt er bij het begin van iedere aflevering gezegd dat de opnames voor de corona maatregelen dateren (zou me niet verwonderen krokusvakantie want Robin en Britney lopen rond en ik denk dat die kinderen opnames hebben in de schoolvakanties) Ik hoef helemaal nog niet te weten wie er in de rode tentjes ligt.
0 x

jono
Nog geen rang
x 4

Bericht door jono » ma 07 sep 2020, 01:41

jessie V. schreef:
do 03 sep 2020, 13:42
Maar als we nu alle personages die deze weken in beeld komen weg schrappen blijven de slachtoffers die in het tentje liggen over.
Dat is niet hoe flash forwards werken...
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 225
x 98

Bericht door ikke » ma 07 sep 2020, 14:54

Werken die wel, flash forwards? In "Thuis" toch niet, heb ik de indruk! :denk:
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 114
x 194

Bericht door satine » di 08 sep 2020, 09:53

ikke schreef:
ma 07 sep 2020, 14:54
Werken die wel, flash forwards? In "Thuis" toch niet, heb ik de indruk! :denk:
Nee, in Thuis waren ze compleet overbodig.
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 332
x 134

Bericht door Christel » di 08 sep 2020, 11:46

Precies! Een flash-forward is alleen effectief als deze op een plausibele manier gebracht wordt, waarbij er een directe link is met het verhaal wat je zit te kijken en je dus de context een beetje kunt volgen. Zoiets maakt je dan nieuwsgierig naar wat er precies voorgevallen is, bijvoorbeeld.

Maar in dit geval hebben ze 2 rode tentjes voor onze neus gegooid waarvan je niet eens (zeker) weet met welke verhaallijn ze misschien te maken gaan hebben, laat staan dat je weet wie erin liggen of wat er precies gebeurd is. Er is nergens een link te bekennen, en voor hetzelfde geld blijkt achteraf dat 1 van de 2 tentjes bezet werd door de plaatselijke zwerver die bezweken is aan een bedenkelijke voedselvergiftiging.

Kortom: het enige wat overblijft zijn 2 rode tentjes die daar voorlopig nog zonder reden stonden.
Compleet overbodig, inderdaad...
0 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 11
x 48

Bericht door jessie V. » di 08 sep 2020, 21:41

Ik denk dat die rode tentjes in beeld brengen een kleine vergissing is geweest. Ik denk ze maar even weg. We zien wel.
1 x

Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2
x 30
x 11
Contacteer:

Bericht door Duimelijntje » za 19 sep 2020, 18:32

het einde van de aflevering van donderdag
Ann die compleet ontredderd tegen die gevel stond te huilen, was dat nu ook een flash forward (want oorspronkelijk een vrijdagaflevering)???
want toen ik de aflvering van vrijdag bekeek was ik eerst helemaal niet mee.... ik dacht, huh, waarom doet ze nu weer normaal (allez, voor haar doen)
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 332
x 134

Bericht door Christel » zo 20 sep 2020, 00:01

Hier ook geen idee wat er nou precies de bedoeling was de beelden van Ann afgelopen donderdag... :nope:
Met alle respect voor de mensen die Thuis in elkaar zetten, want ik heb echt wel begrip voor de moeilijkheden waar ze waarschijnlijk tegenaan zijn gelopen met Corona, maar dan had ik persoonlijk toch liever gezien dat ze de "sensatiezucht" wat achterwege lieten en gewoon een volgbaar verhaal gepresenteerd hadden in plaats van dit.

Ik vind dat ze er maar een chaotische bedoening van aan het maken zijn op deze manier...
2 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 46
x 59

Bericht door martha » zo 20 sep 2020, 11:54

Ik denk dat geen enkele acteur momenteel staat te springen om in één van die rode tentjes (wie zegt dat het eerste iets te maken had met Thuis, het kon ook gewoon een ongeval geweest zijn :denk: ) te gaan liggen :mrgreen: Vooral nu de cultuursector op zijn gat zit en meedraaien in Thuis momenteel voor de acteurs brood op de plank is (zelfs voor diegenen die normaal hun neus ophalen voor "soaps").

En ja dat van Ann : ik vroeg het mij ook af omdat bij het begin van de aflevering zij haar bruine jas aanhad en dan op het einde heel verward in een blauw truitje liep. Ik dacht nog "wat scheelt er met de die nu"
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 2
x 80

Bericht door Tiboko » zo 20 sep 2020, 12:13

martha schreef:
zo 20 sep 2020, 11:54
Ik dacht nog "wat scheelt er met de die nu"
Om het zinnetje "voortschrijdend inzicht" maar eens in deze context te gebruiken...

mag je er inderdaad van uitgaan dat het een flash forward was en de persoon in het tentje iemand was die Ann nauw aan het hart lag. Dan verkleint de lijst kandidaten tot ofwel Tania, ofwel Tom (betwijfel ik), ofwel Xander (omdat het de zoon van haar lief is), ofwel Marianne en/of Leo. Iemand van hen moet het zijn.
0 x

Plaats reactie