Terugkeer Marie ?
Forumregels
Hier komen alle spoilers over de serie te staan. Een spoiler is een tekst (of foto) die informatie verklapt over de serie die voor de kijker verborgen had moeten blijven. Opgelet: speculaties horen in het speculatieforum thuis!
Hier komen alle spoilers over de serie te staan. Een spoiler is een tekst (of foto) die informatie verklapt over de serie die voor de kijker verborgen had moeten blijven. Opgelet: speculaties horen in het speculatieforum thuis!
- satine
- Poster rang 5
- x 1593
- x 2404
Terugkeer Marie ?
Ik denk niet dat Luc Andreas erkend heeft, volgens wat ik in het artikel lees, wist Luc zelfs niets van diens bestaan af.
Maar misschien zijn er achterpoortjes, waardoor postuum nog de afstamming kan bewezen worden? Ik ben van die wetgeving niet op de hoogte.
En het is Thuis natuurlijk; waar alles kan, maar waar ook verhaallijnen lang niet altijd fatsoenlijk afgerond worden.
Dus de kans is groot dat hierover niets meer gezegd wordt.
Maar misschien zijn er achterpoortjes, waardoor postuum nog de afstamming kan bewezen worden? Ik ben van die wetgeving niet op de hoogte.
En het is Thuis natuurlijk; waar alles kan, maar waar ook verhaallijnen lang niet altijd fatsoenlijk afgerond worden.
Dus de kans is groot dat hierover niets meer gezegd wordt.
0 x
-
- Poster rang 2
- x 83
- x 103
- martha
- Poster rang 5
- x 863
- x 549
Terugkeer Marie ?
Als ik in mijn geheugen graaf mbt Luc/Marie herinner ik me dat Marie (buiten beeld) verkracht is geweest door Luc, misschien zij daardoor zwanger is geraakt
En het was toch Marie die samen met Leontien Luc begraven heeft omdat ze dachten dat hij dood was, later bleek dat niet waar te zijn. Marie haar exit herinner ik me nog : ze ging een B&B uitbaten in Frankrijk.

0 x
-
- Poster rang 5
- x 876
- x 1400
Terugkeer Marie ?
Het was eerder een retorische vraag Satine

Over die erfenis, Peter en Femke hebben zijn aandeel in de Withoeve ontfutseld, maar ik heb het altijd raar gevonden dat louche Luc geen verborgen geldvoorraad had. Of dat is ook weer zo'n los eindje dat nooit ter sprake is gekomen.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1593
- x 2404
Terugkeer Marie ?
Er was vroeger een forummer die daar om de haverklap over begon, over dat oog.
Die vond het heel leuk om de moddie (ik, in die periode) daarmee te pesten.
Ik heb toen verspreid over een aantal dagen/weken daar uuuuuuuuuuren in gestoken, om die flauwekul te verwijderen. Tot de forummer in kwestie een tijdelijke ban kreeg.
Dus ja, ik schoot heel even in een kramp... Flashbacks en zo...

0 x
- bragolin-01
- Nog geen rang
- x 9
Terugkeer Marie ?
Als zijn vader hem nooit erkend heeft, dan doet de rechtbank dat wel. Zie als voorbeeld de rechtszaak die Delphine Boël tegen haar biologische vader heeft gewonnen.
0 x
-
- Poster rang 1
- x 46
- x 75
Terugkeer Marie ?
Jamaar, Albert leeft nog en daardoor is Delphine erkend geworden als biologische dochter en bij leven. Luc is al enkele jaren dood en de erfenis die Lowie gekregen heeft mogelijk allang opgesoupeerd (met alle recht langs zijn kant).Als zijn vader hem nooit erkend heeft, dan doet de rechtbank dat wel. Zie als voorbeeld de rechtszaak die Delphine Boël tegen haar biologische vader heeft gewonnen.
0 x
-
- Poster rang 2
- x 83
- x 103
- satine
- Poster rang 5
- x 1593
- x 2404
Terugkeer Marie ?
Voor zover ik mij herinner heeft Lowie van Luc niks geërfd - het geld waarmee hij zijn deel van het huis heeft gekocht, heeft hij van Leontien.
En hij heeft misschien nu een appeltje voor de dorst, door de verkoop van de domotica en Boowie. Maar Luc was alles kwijt door toedoen van Peter en Femke.
1 x
-
- Poster rang 2
- x 83
- x 103
Terugkeer Marie ?
Hoe komt het dat Peter en Femke weg zijn met zijn erfenis? Of hoe hebben ze dat gearrangeerd?
0 x
- apestaart
- Poster rang 4
- x 179
Terugkeer Marie ?
Luc had destijds fraude gepleegd met de boekhouding van de toenmalige Zus en Zo en Peter is daar achtergekomen en heeft Luc onder zware druk gezet om het achtergehoude geld terug te geven maar hij moest ook al zijn bezittingen afgeven zodat Luc berooid achterbleef zoniet zou Peter aangifte doen bij de politie wat zou betekenen dat Luc voor lange tijd in de gevangenis zou belanden.frankeneddy1 schreef: ↑di 11 mar 2025, 22:27Hoe komt het dat Peter en Femke weg zijn met zijn erfenis? Of hoe hebben ze dat gearrangeerd?
Het vervolg kennen we: na een mislukte zelfmoord poging is Luc veranderd in een zwaar hulpbehoevende persoon met serieuze mentale en lichamelijke beperkingen.

1 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1593
- x 2404
Terugkeer Marie ?
Gisteren viel het wel op dat Marie blijkbaar niet van plan is om meteen terug te vertrekken. En financieel zit ze niet op rozen, want ze vroeg Femke of die niet 'toevallig' een job had voor haar.satine schreef: ↑ma 10 mar 2025, 10:34“Interessante verhaallijnen met de nodige twists, want Andreas is de halfbroer van Lowie en neef van Frank. Marie wil dat haar zoon zijn familie leert kennen, maar misschien duiken er weldra nog wel andere redenen op waarom ze net nu verschijnt. (lacht mysterieus) In elk geval keert Marie anders terug naar de Dreef, want het moederschap heeft haar zachter en begripvoller gemaakt. Al weet ze nog altijd goed wat ze wil en duiken de bitchy trekjes die ze vroeger als zakenvrouw had, af en toe weer op. Marie keert trouwens terug als alleenstaande mama. Op relationeel vlak ligt alles dus open.”
Ook dat Femke zei dat ze toch 'oh zoveel aan Luc te danken had', vond ik opvallend. Zou de nogal aparte aanpak van Peter indertijd, om de Withoeve in handen te krijgen, opnieuw worden opgerakeld?
Want Luc heeft Andreas nooit erkend, maar blijkbaar kunnen postume officiële vaststellingen van afkomst wel - denken we maar aan Albert II en Delpine.
Ik ben wel benieuwd of deze oude koe - naar aanleiding van het 30ste seizoen - uit de gracht zal worden gehaald.
1 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 41
- x 948
Terugkeer Marie ?
Postuum met als voorbeeld Albert & Delphine ??
Maar Albert is toch niet dood, dacht ik
En hoe kan je iemand erkennen als je al dood bent? En Luc stierf arm, dus aanspraak op een erfenis is er voor Andreas ook al niet...
Vermits niet Femke maar Peter achter heel die afpersingstoestand zat, lijkt het me heel complex om ooit nog iets aan bewijs te vinden. Ik vrees dus voor Marie dat heel die zaak voorgoed achterhaald is.
Maar Albert is toch niet dood, dacht ik

En hoe kan je iemand erkennen als je al dood bent? En Luc stierf arm, dus aanspraak op een erfenis is er voor Andreas ook al niet...
Vermits niet Femke maar Peter achter heel die afpersingstoestand zat, lijkt het me heel complex om ooit nog iets aan bewijs te vinden. Ik vrees dus voor Marie dat heel die zaak voorgoed achterhaald is.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1593
- x 2404
Terugkeer Marie ?
Nee, dat klopt inderdaad niet 
Maar goed, ik denk niet dat Marie enkel en alleen is terug gekomen om theetjes en koffies te drinken met iedereen.

Maar goed, ik denk niet dat Marie enkel en alleen is terug gekomen om theetjes en koffies te drinken met iedereen.
0 x
-
- Poster rang 2
- x 3
- x 108
Terugkeer Marie ?
Misschien zakenpartner van Peter worden, en op Tim aast ze ook, wel niet als zakenpartner als je me begrijpt.
1 x