Bill De Witte (Gunther Samson)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Donderkop

Re: Bill De Witte (Gunther Samson)

Bericht door Donderkop » zo 02 dec 2018, 21:08

ranske schreef:Bill, de vader verslaafd, echtscheiding,Joren de zoon ging bij grootmoeder..
't Werd haar te zwaar, ze gaf hem door aan Sam. Ben vergeten wat er met de moeder gebeurde ?
Er was eens gezegd dat die moeder een lastig serpent was, iedereen was blij dat Bill er van verlost was. Ik begin die vrouw te snappen...

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door jessie V. » wo 05 dec 2018, 20:57

Ik ben bang dat Bill nog voor ernstige problemen gaat zorgen.

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Tiboko » wo 05 dec 2018, 21:15

jessie V. schreef:Ik ben bang dat Bill nog voor ernstige problemen gaat zorgen.
Die wordt nog door zijn schoonbroer gearresteerd, zoveel is nu wel duidelijk.

apestaart
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door apestaart » wo 05 dec 2018, 23:14

Allee, dat afkicken heeft niet lang geduurd ,hij heeft in De Frens een glas whiskey achter over gekapt, hij is dus hervallen, proficiat Bill goed bezig. :naughty: :mad:

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » do 06 dec 2018, 12:26

apestaart schreef:Allee, dat afkicken heeft niet lang geduurd ,hij heeft in De Frens een glas whiskey achter over gekapt, hij is dus hervallen, proficiat Bill goed bezig. :naughty: :mad:
Dat is idd wat ze ons willen laten geloven.
Maar het ook best zijn dat ie morgen weer tot inkeer komt en de drank weer laat staan.

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Christel » do 06 dec 2018, 13:19

ikke schreef:
apestaart schreef:Allee, dat afkicken heeft niet lang geduurd ,hij heeft in De Frens een glas whiskey achter over gekapt, hij is dus hervallen, proficiat Bill goed bezig. :naughty: :mad:
Dat is idd wat ze ons willen laten geloven.
Maar het ook best zijn dat ie morgen weer tot inkeer komt en de drank weer laat staan.
Dat zou kunnen, maar voor een alcoholist is zijn gedrag niet echt verstandig (en dan druk ik me nog voorzichtig uit).
Opgeteld bij alle andere dingen die we inmiddels over Bill te weten zijn gekomen, kan ik me met de dag beter voorstellen waarom Joren het contact met zijn vader langs geen kanten meer ziet zitten... :nope:
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

heidiw
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door heidiw » do 06 dec 2018, 13:30

Is er eigenlijk ooit gezegd dat hij alcoholist is? Hij is afgekickt, maar dat kan evengoed van pillen of gokken zijn.

apestaart
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door apestaart » do 06 dec 2018, 14:30

heidiw schreef:Is er eigenlijk ooit gezegd dat hij alcoholist is? Hij is afgekickt, maar dat kan evengoed van pillen of gokken zijn.
Of nog erger: van de drugs.

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » do 06 dec 2018, 18:02

heidiw schreef:Is er eigenlijk ooit gezegd dat hij alcoholist is? Hij is afgekickt, maar dat kan evengoed van pillen of gokken zijn.
Ik denk niet dat het expliciet is gezegd geweest dat hij alcoholist is/was. Maar de scène van gisteren in de Frens was overduidelijk, mijn gedacht.
Ik hoop dat het opkikkertje hem deugd heeft gedaan maar dat het daarbij blijft. En ja, dat kan. Moeilijk gaat immers ook. Als ie opeens heel nuchter(figuurlijk) nadenkt zal hij wel beseffen dat hij met (opnieuw?) aan de drank te gaan, zijn kans op een hernieuwde band met Joren helemaal verspeelt...

satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door satine » za 15 dec 2018, 20:09

Uit het topic van zijn zus Sam:
jessie V. schreef:Je kan een alcoholist nou eenmaal niet dwingen te doen wat goed voor hem/haar is. Dat weten ze zelf ook wel. En dat gaat averechts werken. Als Bill niet bewust 100% achter het plannetje van Sam staat en daar veel moeite voor wil doen, lukt dat van geen kant en zit Adil straks met de gebakken peren.
Ik twijfel er ook sterk aan of dit de juiste oplossing is voor Bill.

Een paar dagen geleden zei hij: 'ik ben afgekickt, in therapie gegaan - allemaal voor Joren'.
En daar zit hij fout, hij moet dit niet doen voor een ander, maar voor zichzelf.
Zolang hij met zichzelf niet in het reine is, heeft hij een ander ook niet veel te bieden.
Hij had zèlf werk moeten zoeken en niet een onmiddellijke beloning verwachten voor wat hij heeft gedaan.
(Joren die hem meteen weer in zijn armen sluit)
Ik denk niet dat het een gemakkelijk proces geweest is, dus ergens bewonder ik hem wel.
Want alcohol is echt overal, zeker als je er moet af blijven, dus de verleiding is bijna constant aanwezig.
Maar zolang hij het allemaal niet om de juiste redenen doet, heeft het weinig zin gehad.
Het verwondert mij wel dat dit niet uit de therapie gekomen is.
Of het is wel gezegd, maar hij heeft het anders vertaald.
Mensen die in de put zitten, leggen hiervoor vaak de 'schuld' bij anderen.
Want dat houdt dan in dat anderen de situatie gaan veranderen en dan moeten ze daar niks voor doen.
Ik vraag me af of Bill nog een therapeut ziet - het zou geen overbodige luxe zijn.

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door jessie V. » zo 16 dec 2018, 14:46

Hij beweert stellig dat hij afgekickt is, maar levert tegelijkertijd het bewijs van het tegendeel. Een kleine tegenslag en hij gaat weer drinken. Niet afgekickt dus.
Ik weet niet wat hij dronk uit dat blikje voordat hij naar Adil ging voor dat gesprek, maar het zou met niet verbazen..........

Yole
Nog geen rang

Bericht door Yole » zo 16 dec 2018, 23:30

Wat gaat dat geven, Bill die gaat werken bij de Kabouters... daarna samen met Eddy... Eddy die graag een pint gaat drinken... Dat gaat nog leuk worden...

Devilex
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Devilex » ma 17 dec 2018, 09:51

jessie V. schreef:Hij beweert stellig dat hij afgekickt is, maar levert tegelijkertijd het bewijs van het tegendeel. Een kleine tegenslag en hij gaat weer drinken. Niet afgekickt dus.
Ik weet niet wat hij dronk uit dat blikje voordat hij naar Adil ging voor dat gesprek, maar het zou met niet verbazen..........
Kasteelbier Rosé, echt het type bier dat een vent drinkt...

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door jessie V. » wo 19 dec 2018, 22:04

Wedden dat er in zijn thermosflesje geen water zit. En ook geen thee en ook geen koffie.

apestaart
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door apestaart » wo 19 dec 2018, 22:15

jessie V. schreef:Wedden dat er in zijn thermosflesje geen water zit. En ook geen thee en ook geen koffie.
Dat is jenever die hij drinkt alsof het water is, Bill is in ieder geval niet goed bezig, wil het uitkomen dan vliegt hij met zijn klieken en klakken buiten bij De Kabouters.

Plaats reactie