Lander Mertens (Andy Van Kerschaver)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
jorah69
Nog geen rang

Re: Lander Mertens (Andy Van Kerschaver)

Bericht door jorah69 » di 04 dec 2018, 22:44

Na vandaag lijkt het me wel duidelijk wie onze carjacker/moordenaar/inbreker is... :mrgreen:

Afbeelding

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door tvx1 » wo 05 dec 2018, 17:28

jorah69 schreef:Na vandaag lijkt het me wel duidelijk wie onze carjacker/moordenaar/inbreker is... :mrgreen:

Afbeelding
Er worden toch wel meer dan één paar gemaakt van een model schoenen zeker...

heidiw
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door heidiw » wo 05 dec 2018, 18:26

tvx1 schreef:
jorah69 schreef:Na vandaag lijkt het me wel duidelijk wie onze carjacker/moordenaar/inbreker is... :mrgreen:

Afbeelding
Er worden toch wel meer dan één paar gemaakt van een model schoenen zeker...
Ze zetten ons te graag op het verkeerde been... Trouwens, áls het Lander is zou dat betekenen dat hij zijn zoontje 's nachts moederziel alleen laat terwijl hij zich overdag in 1000 bochten wringt om opvang te vinden.

Tegelprutser
Nog geen rang

Bericht door Tegelprutser » vr 21 dec 2018, 21:59

Het net sluit zich, met mondjesmaat.

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door jessie V. » za 22 dec 2018, 10:05

Een wolf in schaapskleding? ? Ik heb de link nog niet gelegd. Hoe weet Lander waar Frank woont? Stiekem , buiten beeld, gevolgd toen hij Frank tegen kwam. Frank die toen op weg was naar huis? :roll:

eviva
Nog geen rang

Bericht door eviva » za 22 dec 2018, 10:32

jessie V. schreef:Een wolf in schaapskleding? ? Ik heb de link nog niet gelegd. Hoe weet Lander waar Frank woont? Stiekem , buiten beeld, gevolgd toen hij Frank tegen kwam. Frank die toen op weg was naar huis? :roll:
Blijkbaar is er bij anderen in de buurt ook ingebroken. Misschien wist hij helemaal niet waar Frank woonde. Ik zou niet weten wat hij tegen Frank heeft en gok dat hij doet omwille van geldproblemen.

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Tiboko » za 22 dec 2018, 11:43

ALS (ik zeg wel als) Lander inderdaad de overvaller is en hij daarbij DIE handschoenen droeg, dan lijkt het mij quasi onmogelijk dat hij diezelfde (zes maten te groot) handschoenen ook zou laten gebruiken door zijn zoontje.

Emile: "die heb ik gekregen van mijn papa".

Hoe dom kan je dan zijn ??

Al past de verhaallijn wel in de plot die ze lijken voor te stellen. Emile die quasi constant bij Olivia over de vloer komt en na arrestatie (en gevangenschap van zijn vader) er definitief intrekt?

satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door satine » za 22 dec 2018, 11:49

Bij mij ook een grote ALS - ik hoop dat als het inderdaad Lander is, dat daar dan een fatsoenlijke uitleg aan gegeven wordt.
Hoe het komt dat hij zo diep in de financiële shit zit dat hij mensen moet gaan neerslaan voor wat geld. Zelfs op klaarlichte dag.
En gaan inbreken bij mensen waarvan hij niet eens weet of er iets te rapen valt.
Het feit dat hij alleenstaande ouder is, is geen reden op zich. :nope: :nope: :nope:

En waar Emil is als papa 's nachts zijn roofronde doet.
Overdag moet hij hem noodgedwongen bij de juf of diens buurman achter laten.
En 's nachts laat hij hem dan alleen?
Of stopt hij Emil vol valium zodat hij zeker niet wakker wordt? :eh:

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door jessie V. » za 22 dec 2018, 12:34

Dat van die handschoenen en de schoenen ligt er wel erg dik bovenop.
Misschien zijn het gangbare en goedkope merken :razz:
Ze zullen inderdaad met een goede uitleg mogen komen als blijkt dat Lander de overvaller/inbreker is.
En nu krijgen waarschijnlijk weer het spektakel Frank Bomans in actie :roll: e.

ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske » za 22 dec 2018, 13:50

Er zal niets anders opzitten dan iedereen die deze schoenen en handschoenen draagt
te verdenken van overval en inbraak ?

heidiw
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door heidiw » za 22 dec 2018, 13:58

Awel ja, ik heb het in het begin al gezegd: het ligt er te dik op en ze zetten ons te graag op het verkeerde been. En net als Satine ook al gezegd: zich overdag in 1000 bochten wringen om opvang te vinden voor Emiel en hem 's nachts moederziel alleen laten om te gaan inbreken...
En die handschoenen... in de Decathlon gekocht waar er 100000 paar van verkocht worden?
Neen, als dit de plot wordt vind ik het toch maar een heel triestige :thumbdown:

kingpietro105
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door kingpietro105 » za 22 dec 2018, 21:16

Thuis gebruikt gewoon red herring en foreshadowing :twisted:

https://www.youtube.com/watch?v=DFbxip5WIIw

De waarheid laten ze duidelijk zien maar toch denken we dat het niet waar is.

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door johan1969 » ma 24 dec 2018, 04:44

In het begin, toen Lander pas in de serie kwam, en de carjacking gebeurde, werd ook wel heel hard benadrukt dat Lander het als single vader niet breed had, en dacht ik ook dat hij er wat mee te maken had. Nu weet ik het niet meer... Die handschoenen had Emiel idd ook gewoon kunnen vinden als de dief ze had weggesmeten en ms zijn er in die streek wel heel veel van verkocht

Devilex
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Devilex » ma 24 dec 2018, 10:30

Hoe kan die zich overdag zo makkelijk vrij maken om een carjacking te gaan plannen?

Trouwens als het Lander effectief zou zijn, dan zal die worden opgepakt door Tim en horen we daar voor de rest niks meer over. Net zoals we ook nooit iets gehoord hebben over de arrestaties en veroordelingen van Julia en Arne.

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Tiboko » ma 24 dec 2018, 14:23

Devilex schreef:Net zoals we ook nooit iets gehoord hebben over de arrestaties en veroordelingen van Julia en Arne.

Het is straf dat die laatste nog steeds in voorhechtenis zit, vooral met een advocate als Karin.

Terug naar Lander. Dat hij overdag gaat carjacken kan best natuurlijk. Hoe vaak staan die chauffeurs niet uren aan het station te wachten op een klant. Hij kan dus makkelijk zeggen tegen Femke dat hij aan het station op een klant wacht en intussen ergens anders een overvalletje gaan plegen. Geen getuigen natuurlijk en meteen een alibi.

Plaats reactie