Dries Van Aken (Yemi Oduwale)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 134
x 239

Bericht door satine » wo 26 feb 2020, 22:35

Ik denk dat hij om de gezondheid van Marianne denkt op dit moment.
Ze heeft een hersenschudding en dan is opwinding het laatste wat ze nodig heeft.
Marianne en Reinhilde hebben al eens een aanvaring gehad in de Withoeve, misschien wil hij haar haar boosheid besparen?
1 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 25

Bericht door tvx1 » wo 26 feb 2020, 23:15

Kiki_Dee schreef:
wo 26 feb 2020, 21:27
Ik vermoed dat Dries Reinhilde wat wil beschermen.
Waarom zou hij dat doen? En waarom heeft hij dan verklaard aan de politie dat hij denkt dat zij Marianne heeft aangereden?
Kiki_Dee schreef:
wo 26 feb 2020, 21:27
Tim en Lexie zeggen waarschijnlijk niets omdat dit niet mag (denk ik) volgens de wet? Voor die ene keer dat ze het boekje zouden volgen
Marianne is het slachtoffer. Zou wel heel straf als ze volgens de wet niet aan een slachtoffer zouden mogen zeggen dat ze een verdachte hebben. En Ann&Tom zijn de kinderen van het slachtoffer. Ook aan hen mogen ze dat gewoon vertellen.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 389
x 155

Bericht door Christel » do 27 feb 2020, 10:05

Ook ik denk eerder dat Dries dat niet aan Marianne verteld heeft om haar zoveel mogelijk opwinding en boosheid te besparen vanwege haar gezondheid. Marianne is al over haar toeren genoeg door wat er gebeurd is op zichzelf, en ook door het gedrag van Tom (over Ann sprak ze gisteren al niet eens meer, wat ook behoorlijk tekenend was).
Daarbij denk ik ook wel dat Dries' schuldgevoel hem tegenhoudt om tegen Marianne te zeggen dat de schuldige wel eens zijn voormalige klandizie kan zijn. Marianne was al nooit fan van zijn bijberoep, en het feit dat dit net gebeurd is nadat Reinhilde zijn afwijzing nogal slecht kon verkroppen, zit hem duidelijk heel erg dwars.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 121
x 222
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 27 feb 2020, 17:10

Dries neemt wel de taak op zich die Ann en Tom moeten doen. Namelijk wat meer oog hebben voor hun moeder.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 4
x 96

Bericht door Tiboko » do 27 feb 2020, 17:45

Hij is dan ook de enige van de Thuis-personages die geen job heeft.

Nancy bijvoorbeeld kan het zich niet permitteren om heel de dag naast Marianne's bed te zitten.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 25

Bericht door tvx1 » vr 28 feb 2020, 01:01

Dries begint nu ineens wel serieuze streken gekregen. Gaat hij gewoonweg eens gaan bepalen hoelang iemand Marianne mag bezoeken...
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 134
x 239

Bericht door satine » vr 28 feb 2020, 09:15

Ergens begreep ik hem wel. Nancy kan behoorlijk ruimte-vullend zijn. ;)
De manier waarop hij het zei kon inderdaad wel anders, maar Nancy heeft soms duidelijkheid nodig.
1 x

apestaart
Poster rang 2
Poster rang 2
x 28

Hart onder de riem

Bericht door apestaart » wo 25 mar 2020, 20:16

Ik hoop dat Peter Dries goed zal verdedigen mocht die klachten van Rheinhilde voor de rechtbank komen en hopelijk zal de rechtbank die klachten verwerpen, in dat geval kan Dries 2 klachten indienen nl één voor laster en eerroof en één voor tergend en roekeloos procederen dan mag Rheinhilde een ferme schadevergoeding betalen aan Dries.
0 x

apestaart
Poster rang 2
Poster rang 2
x 28

Bericht door apestaart » do 26 mar 2020, 01:46

Nu dat Dries ontslagen is lijkt het erop dat hij zijn activiteiten als gigolo zal hervatten en bovendien heeft hij zijn kamer in het gemeenschapshuis opgezegd omdat hij denkt dat iedereen hem verdenkt van die aanranding.
De vraag is waar hij zal wonen, waarschijnlijk gaat hij zijn intrek nemen op De Withoeve.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 121
x 222
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 26 mar 2020, 08:30

apestaart schreef:
do 26 mar 2020, 01:46
iedereen hem verdenkt van die aanranding.
Of hoe zegevierende individu's, Karin en degoutante vriendin, een heel mensenleven kunnen verwoesten op basis van leugens! :oops: Hij kan enkel zwijgen en z'n kop intrekken voor al het vuil dat er naar hem gegooid wordt. :silent:
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 134
x 239

Bericht door satine » do 26 mar 2020, 09:34

En meteen al een goeie klant, Kristel.
Was dat ook niet een vriendin van Karin?
Of zou die relatie nog steeds onder vriespunt zitten na het opnemen van het filmpje indertijd?
Ik vond dat Reinhilde wel heel snel op de hoogte was van het feit dat Dries' 'activiteitenpagina' terug online stond.
Tenzij zij dit elke dag een paar keer checkt natuurlijk.

Ik vind het vreemd dat hij zo snel terug die weg in slaat.
Ok, er moet brood op de plank komen, maar er zijn toch nog andere bedrijven buiten Boowie die een bedrijfsjurist kunnen gebruiken?
Reinhilde zit toch ook niet in ELKE raad van bestuur? :denk:
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 4
x 96

Bericht door Tiboko » do 26 mar 2020, 11:46

satine schreef:
do 26 mar 2020, 09:34

Was dat ook niet een vriendin van Karin?
Of zou die relatie nog steeds onder vriespunt zitten na het opnemen van het filmpje indertijd?
Dit is nu meteen iets wat ik totaal niet begrijp. Karin is helemaal geen vriendin van Reinhilde (ze zat op te scheppen tegen Tom over wat voor een dikke vis ze had binnengehaald voor het kantoor) en bovendien wéét ze inderdaad - na dat filmpje - dat ze Reinhilde voor geen haar kan vertrouwen.

Onlangs was ze ook heel boos op Karin en dreigde ze ermee hun "samenwerking" stop te zetten.

Anderzijds snap ik ook die extreme obsessie van Reinhilde niet voor Dries.

Tenslotte Dries zelf, die had ook nog een studio. De reden dat hij bij Tamara & co kwam wonen was onder meer omdat hij zo vaak babysit op Leo en het dan makkelijker is dat hij er ook woont.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 389
x 155

Bericht door Christel » do 26 mar 2020, 15:08

satine schreef:
do 26 mar 2020, 09:34
Ik vind het vreemd dat hij zo snel terug die weg in slaat.
Ok, er moet brood op de plank komen, maar er zijn toch nog andere bedrijven buiten Boowie die een bedrijfsjurist kunnen gebruiken?
Reinhilde zit toch ook niet in ELKE raad van bestuur? :denk:
Dat is natuurlijk waar, maar ergens kan ik Dries toch wel begrijpen...
Hij had al een hele strijd geleverd om zijn diploma te halen en had al te maken gehad met achterbakse Karin die hem zo goed als alle poten onder zijn stoel vandaan zaagde. Zijn bijberoep als gigolo heeft hem toen "gered", en langzamerhand is hij er weer bovenop geklommen.

Nu is hij nét geslaagd en heeft hij zich nét door Tamara en Marianne laten overtuigen om ook echt iets met zijn diploma te doen, of hij wordt weer meteen onderuit gemaaid door Karin en Reinhilde.
Wéér die valse beschuldigingen waar hij tegen moet vechten, wéér die scheve blikken die hij te verduren krijgt, wéér zijn veilige thuisomgeving om zeep (o.a. omdat politiewonder Tim daar kritisch kijkend rondloopt en zijn 2 ex-collega's er ook wonen), en wéér opnieuw op zoek naar een baan waar hij niet eens een fatsoenlijke referentie op kan geven, mochten ze hem daar naar vragen.

Een mens zou voor minder de moed verliezen en teruggrijpen naar iets was vertrouwd is en wel "werkte", denk ik...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 121
x 222
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 26 mar 2020, 17:33

Christel schreef:
do 26 mar 2020, 15:08
maar ergens kan ik Dries toch wel begrijpen...
toch wel heel zwak van Bob om hem zomaar te laten vallen. Hij had toch de brokken gered door dat snode plan van die huisvestingsmaatschappij juridisch te counteren. En hoe kwam die 'goede klant' nu ineens te weten wat er daar intern gaande was bij Bowie?
1 x

apestaart
Poster rang 2
Poster rang 2
x 28

Bericht door apestaart » do 26 mar 2020, 18:11

daffy duck schreef:
do 26 mar 2020, 17:33
En hoe kwam die 'goede klant' nu ineens te weten wat er daar intern gaande was bij Bowie?
Moet je dat nog vragen? Karin en waarschijnlijk ook Rheinhilde zitten daar achter.
0 x

Plaats reactie