Joren De Witte (Mathieu Carpentier)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Joren De Witte (Mathieu Carpentier)

Bericht door jessie V. » do 07 feb 2019, 16:15

En in Thuis is nou eenmaal niets voorspelbaar :razz:

Thom
Nog geen rang

Bericht door Thom » wo 20 feb 2019, 23:59

Ik hoop dat hij Stan , nu het allicht aan is, wat in toom kan houden en hem hopelijk ook wat meer zelfreflectie brengen. En vooral dat hij meer voor zichzelf opkomt, zoals nu met die glas wodka. Voorlopig geef ik Stan het voordeel van de twijfel, omdat ik wel het idee dat hij er ook voor wilt gaan, getuige zijn blikken en zijn eerste zet. Het Thuis-dorp kennende zal het ook niet lang meer duren voordat iedereen het van hun weet.

niemand
Nog geen rang

Bericht door niemand » di 12 mar 2019, 21:30

Joren begint nu duidelijk ook te twijfelen aan Jacques en te denken dat hij toch bijbedoelingen had. Ik vind het wel erg voor hem; hij leek nu wat stabiliteit te hebben en nu wordt zijn leven weer overhoop gehaald, dankzij zijn lief notabene. Hij kan niet eens meer gerust gaan zwemmen.

dejonges
Nog geen rang

Bericht door dejonges » za 30 mar 2019, 07:31

Waarover zouden de berichten tussen Stan en Joren gaan?

Elha
Nog geen rang

Bericht door Elha » za 30 mar 2019, 08:47

Volgens mij moogt ge geen gsm hebben in de psychiatrie, en moet je die afgeven.
Of ben ik verkeerd?

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » za 30 mar 2019, 09:19

Elha schreef:
za 30 mar 2019, 08:47
Volgens mij moogt ge geen gsm hebben in de psychiatrie, en moet je die afgeven.
Of ben ik verkeerd?
Ik denk dat het ervan afhangt op welke afdeling je bent. In de gesloten afdeling mag je idd je gsm niet de hele tijd bij je hebben.

satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door satine » za 30 mar 2019, 09:34

Mijn ervaring met mensen die in de psychiatrie verbleven: als je 'vrijwillig' opgenomen bent mag je je gsm houden, je hebt ook toegang tot internet en mag elke dag bezoek ontvangen.
Maar met minderjarigen zit het misschien anders, dat weet ik niet.
Stan heeft zich vrijwillig laten opnemen, het zou mij verwonderen als hij van de buitenwereld wordt afgesloten.
Ik vind het dan ook vreemd dat blijkbaar nog niemand hem is gaan bezoeken.

Wat Joren betreft: ik had gisteren echt met hem te doen.
Hij is al niet de meest mededeelzame en nu lijkt hij helemaal weg te kruipen in zijn schulp.
Hopelijk kan hij snel bij iemand zijn hart luchten want ik denk wel dat hem dat goed zou doen.
En ik zie hem niet graag zo ongelukkig, hij heeft al zoveel meegemaakt en hij is (denk ik) best een goeie jongen.

Thom
Nog geen rang

Bericht door Thom » za 30 mar 2019, 12:30

Zou Stan hem op de hoogte hebben gebracht over zijn leugens over Jacques, en zijn opname? Dat hij zo in zichzelf gekeerd is, zegt niet veel goeds. :(

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » za 30 mar 2019, 12:46

Thom schreef:
za 30 mar 2019, 12:30
Dat hij zo in zichzelf gekeerd is, zegt niet veel goeds.
Hij is een gesloten persoon. Dat hij niet spontaan over zijn problemen praat is dus normaal. Ik zie hem als een heel kwetsbaar, gevoelig mens, wiens vertrouwen al meermaals geschonden werd, al dan niet met opzet. Ik duim voor hem dat hij op een dag Sam en Tim, in vertrouwen neemt. Zij zijn er voor hem, maar dat heeft ie nog niet helemaal door... Verstand komt maar met de jaren...

Tarless
Nog geen rang

Bericht door Tarless » za 30 mar 2019, 14:05

Hallo iedereen, even ter info, heb namelijk wat ervaring in de psychiatrie. Nu hangt het van plaats tot plaats af. Maar de meestal is het zo dat je de eerste a tweede week geen bezoek mag ontvangen. Ook zijn er afdelingen, ik zal ze intake noemen, waar er naar de problemen word gezocht, waar je geen gsm mocht hebben, of van een bepaalde uur tot een bepaalde uur. En meestal word je dan doorverwezen naar een andere afdeling en daar hangt het van de afdelingsregels af (hangt af voor welke probleem uw afdeling min of meer bevoegd is) dat je uw gsm mag hebben de hele tijd of na de therapie sessies.

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » za 30 mar 2019, 15:05

Geen bezoek hebben de eerst à tweede week? Dat verschilt dan ook van kliniek tot kliniek. Dat er voor bepaalde afdelingen enkel beperkt bezoek wordt toegelaten op bepaalde uren en met bepaalde duur, dat wist wel. Maar geen bezoek? Dat is dan voor een heel erg gesloten afdeling, vermoed ik.
Soit, ik verwacht niet dat het 100% waarheidsgetrouw zal worden weergegeven. De kijkervaring heeft mij geleerd dat vele dingen in Thuis veel makkelijker opgelost worden dan in 't echte leven.

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Tiboko » za 30 mar 2019, 17:24

De vraag is wat Joren heeft meegekregen over Stan en wat hij van Stan zélf heeft gehoord.

Dat hij in de psychiatrie is opgenomen zal vermoedelijk bij Joren toch ook de vraag doen rijzen waarom dat is. Tenzij Stan hem heeft 'wijsgemaakt" dat het is omdat hij gecrasht is na het zogezegde misbruik door Jacques.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat Stan tegen zijn maatje/vriend zal zeggen dat hij daar zit omdat hij zijn moeder af en toe in elkaar slaat.

dejonges
Nog geen rang

Bericht door dejonges » za 30 mar 2019, 17:46

Joren moet weten dat er iets met Stan is aangezien hij niet naar school gaat en je zag hem vrijdag ook berichten sturen (vermoedelijk naar Stan) toen hij de bus gemist had. Het zou me niet verbazen dat Joren weet wat er met Stan gebeurd is. Stan heeft vaak geprobeerd om met iemand er over te praten en vermoedelijk is Joren de enigste geweest die geluisterd heeft maar niet weet hoe er mee om te gaan.

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door hannanaske » za 30 mar 2019, 18:34

Ik denk ook niet dat hij echt de bus gemist heeft. Waarschijnlijk was hij ook niet in de stemming om op school te zitten.
Imagination is the only weapon in the war against reality.

satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door satine » za 30 mar 2019, 20:08

hannanaske schreef:
za 30 mar 2019, 18:34
Ik denk ook niet dat hij echt de bus gemist heeft. Waarschijnlijk was hij ook niet in de stemming om op school te zitten.
Die indruk had ik ook wel, ik dacht even dat hij ging weigeren om met Sam mee te rijden.
Maar hij zal haar ondertussen wel goed genoeg kennen om te weten dat ze dan vragen zou gaan stellen.

Plaats reactie