Dat zou kunnen, natuurlijk.Tiboko schreef:Zo ver zie ik Bob heus niet gaan.apestaart schreef: Ik hoop dat Bob Tamara niet voor een ultimatum zal stellen: abortus plegen of anders einde van de relatie.
Hij is serieus geschrokken, maar zoals ook vorige keer is niets definitief gebroken. Hij heeft gewoon tijd nodig om dit te verwerken en hoe meer druk ze op hem leggen, hoe moeilijker dat wordt.
Ik vrees dan ook dat hij er een tijdje tussen uit zal moeten.
Maar deze keer gaat het wel over iets meer dan alleen een meningsverschil of een flirt, dus of er in dit geval niks definitief gebroken is, vraag ik me af.
Bob gaf duidelijk aan dat hij pertinent nooit kinderen wil, en dat valt in mijn ogen op geen enkele manier te rijmen met het zich uiteindelijk toch maar neerleggen bij een zwangerschap.

In een relatie is het op alle vlakken geven en nemen, maar ouderschap is voor het leven en als iemand dat niet wil, dan geloof ik niet dat dat nog goedkomt. Dat is niet iets waarover je water bij de wijn kunt doen, eigenlijk.
Ik vind het wel heel apart dat Bob het daar nog nooit met Tamara over gehad heeft (zeker met al het baby-gedoe bij hen in huis. Je zou zeggen dat het dan toch wel eens ter sprake komt), en ook dat hij de verantwoordelijkheid volledig bij Tamara heeft gelegd. Enkel de pil als anticonceptie is nogal magertjes, namelijk, en ik zou van Bob toch verwachten dat hij zoiets niet aan het toeval overlaat...