Personage waar ik mij het meest aan erger

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2301
x 1107

Bericht door Christel » di 30 mei 2023, 16:30

jessie V. schreef:
di 30 mei 2023, 16:25
Wie was Raphael ook weer?
Dat was die kruiperige, gluiperige broer van Femke waar ze ook nog een relatie mee gehad heeft. :sick: :mrgreen:
Ik was hem alweer vergeten, maar bij mij ging de TV dan ook op "mute" wegens te hoge irritatiegraad. Net zoals nu bij Lowie inderdaad ook het geval is. :razz: :lol:
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 177
x 290

Bericht door Thom » di 30 mei 2023, 21:13

Domme, kortzichtige Ilias en Dieter. En ook egoïstische Bob en opvliegende Lowie.
2 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 669
x 938
Contacteer:

Bericht door daffy duck » di 30 mei 2023, 23:03

Ook Dieter. Ferme hoofdinspecteur. Vooringenomen en oliedom. Hij mag niet eens deelnemen aan het onderzoek wegens betrokkenheid. En zit daar onzinnige taal te spuwen tegen Vince.
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 602
x 768

Bericht door heidiw » wo 31 mei 2023, 01:14

Is er dit weekend toevallig promotie in een doe-het-zelf keten? Wat bakstenen, cement, gyprocplaten en 7 lagen behangpapier zouden Dieter toch wel even uit beeld houden :twisted:
2 x

Kiki_Dee
Poster rang 3
Poster rang 3
x 25
x 210

Bericht door Kiki_Dee » wo 31 mei 2023, 06:43

Dieter, zo'n tunnelvisie
2 x

apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 114

Bericht door apestaart » wo 31 mei 2023, 09:22

Kiki_Dee schreef:
wo 31 mei 2023, 06:43
Dieter, zo'n tunnelvisie
Niet alleen Dieter maar ook Ilias denkt dat Vince het gedaan heeft.
1 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 669
x 938
Contacteer:

Bericht door daffy duck » wo 31 mei 2023, 10:46

Heb het ook wel even gehad met de onbeschoftheid van Lowie. Viv uitnodigen om over de buik te wrijven van Tamara...het is precies alsof zij ook z'n eigendom is en enkel een voorwerp om zijn wens waar te maken. Maar ook hoe hij onbeheerst uitvliegt tegen Bob. Al weken geeft die aan dat er iets scheef zit bij hem betreffende Bowie, maar Lowie maar doordrammen en niet eens deftig luisteren naar Bob z'n argumenten. Veel respect heeft hij ook niet voor de gesprekken die Bob momenteel heeft voor z'n herstel.
3 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2301
x 1107

Bericht door Christel » wo 31 mei 2023, 12:08

daffy duck schreef:
wo 31 mei 2023, 10:46
Heb het ook wel even gehad met de onbeschoftheid van Lowie. Viv uitnodigen om over de buik te wrijven van Tamara...het is precies alsof zij ook z'n eigendom is en enkel een voorwerp om zijn wens waar te maken. Maar ook hoe hij onbeheerst uitvliegt tegen Bob. Al weken geeft die aan dat er iets scheef zit bij hem betreffende Bowie, maar Lowie maar doordrammen en niet eens deftig luisteren naar Bob z'n argumenten. Veel respect heeft hij ook niet voor de gesprekken die Bob momenteel heeft voor z'n herstel.
Daar ben ik het echt 100% mee eens. Ik vind zijn egoïsme gewoonweg verbijsterend en ik blijf me verbazen dat die jongen, met zijn enorme rotkarakter, ondanks alles toch elke keer nog mensen overhoudt die hem maar blijven tolereren. :sick:
Maar ik erger me ook aan zweverige Tamara, blinde Viv en egoïstische Bob. Die hele toestand rond dat kind plaatst dat groepje wat mij betreft in een heel onplezierige hoek. Ik sla die stukken tegenwoordig echt over...
heidiw schreef:
wo 31 mei 2023, 01:14
Is er dit weekend toevallig promotie in een doe-het-zelf keten? Wat bakstenen, cement, gyprocplaten en 7 lagen behangpapier zouden Dieter toch wel even uit beeld houden :twisted:
:lol: :lol: :lol:
Vind ik echt een prima idee! Ik help met veel plezier mee met klussen :thumbup: :mrgreen:
3 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 31
x 650

Bericht door Tiboko » do 01 jun 2023, 00:30

Karin.

Terwijl "arme luis" Eddy bereid was zijn loon op te offeren (en zelfs opzegvergoeding laat vallen), komt deze stinkend rijke madame, die nog maar net in eigen naam een extra lap grond heeft gekocht) even Adil vertellen dat ze hem in gebreke gaat stellen als hij niet op eigen kosten een volledig nieuwe installatie zonnepanelen in "haar bedrijf" komt installeren. Nul empathie, zo kennen we haar weer.

Shame on you, Karin :thumbdown:

Bovendien krijgt ze er ook nog een lap bovenop omdat ze alweer "vergeten" is de partners te verwittigen van deze ongeziene move.
2 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 669
x 938
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 01 jun 2023, 08:15

Tiboko schreef:
do 01 jun 2023, 00:30
Nul empathie, zo kennen we haar weer.
Ha, de oude Karin is terug! Wat een move om haar nog maar eens te laten gelden. Komt ze iets tekort misschien? 🤔 Ze moet weer eens tonen hoe ze de wet kent en niks menselijkheid. Enkel regeltjes maar alle meevoelen blijkt ver zoek. Ze hadden dat met Tom z'n advocatenkantoor moeten doen, het verder neerhalen met die persrommel en dan dreigend faillissement. Zou ze dan ook zo gereageerd hebben. Dus ferme lap in haar richting! :boo: :boo:
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2301
x 1107

Bericht door Christel » do 01 jun 2023, 12:38

Nou... Ik kan Karin wel begrijpen, eerlijk gezegd.

Met alle respect voor de problemen van Adil - want zoals ik al wel vaker geschreven heb, heb ik echt heel erg met hem te doen -, maar hij heeft een bedrijf wat behoorlijk wat geld ontvangen heeft voor een product wat niet deugt. Dat zou normaal gesproken echt wel zijn probleem zijn (dat is het risico van ondernemerschap), en niet van zijn klanten en personeel.

Neem Eddy bijvoorbeeld; hoewel ik het enorm lief vind van hem dat hij ineens zoveel begrip toont dat hij blijkbaar aan alle kanten zijn geld gewoon weggeeft (want daar komt het feitelijk wel op neer en dat had hij vroeger, toen hij zijn geld nog goed kon gebruiken, ook echt nooit van z'n leven gedaan), is dat weinig realistisch.

Realistisch gezien, waren er al lang veel meer mensen geweest zoals Karin die gewoon graag waar voor hun betaalde geld zouden krijgen. Want laten we eerlijk zijn: Feniks is in dit geval ook een bedrijf wat hun geld goed kan gebruiken. Dat is geen liefdadigheidsinstelling.
Dergelijke voorvallen laten ook zien dat het nooit verstandig is om zaken te doen met familie en vrienden, want het kan altijd verkeerd gaan en dan zit je wel in een heel lastig parket.

Ik begrijp dat het in Thuis weer eens zo gedraaid wordt dat Karin hier als feeks moet dienen, want daar gooien ze graag bij tijd en wijle mee om duidelijk te blijven maken dat het toch een "keihard kreng" is zonder scrupules.
Maar dat wordt dan wel weer heel selectief en onrealistisch gebracht, vind ik persoonlijk.

Ik erger me dan ook eigenlijk meer aan Christine, die stiekem neerkijkt op de noodoplossing die haar man gevonden heeft voor hun financiële problemen (met haar minzaam snoetje en opgetrokken neus: "Oh, klusjes zoals eigenlijk de Kabouters deden, vroeger"), maar die tegelijkertijd zelf alleen maar verbeten allerlei scheldwoorden de lucht in zit te slingeren over een klant die, terecht, bang is dat ze een hoop geld kwijt raakt.
3 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 602
x 768

Bericht door heidiw » do 01 jun 2023, 14:24

Tiboko schreef:
do 01 jun 2023, 00:30
Shame on you, Karin
En waarom dan wel? Zou jij het pikken als je duizenden euro's hebt geïnvesteerd in iets wat niet naar behoren werkt? Bovendien bestaat er ook nog zoiets als wettelijke garantie, niet enkel voor fabrikanten maar ook voor installateurs. Adil zijn problemen zijn Adil zijn problemen, niet die van zijn klanten.
5 x

Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 177
x 290

Bericht door Thom » do 01 jun 2023, 15:56

Inderdaad, je betaalt er tenslotte zoveel geld voor. Waarom zou ze Sinterklaas moeten spelen uit solidariteit voor Adil? Ze zal hoogstwaarschijnlijk (toch in ieder geval buiten de Thuis-wereld) ook niet de enige zijn die een voldoende compensatie wilt zijn en terecht ook.
3 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 31
x 650

Bericht door Tiboko » do 01 jun 2023, 16:41

Als ik het goed begrepen heb, waren een beperkt aantal panelen stuk, niet allemaal dus. Die x stukken had Adil laten vervangen door andere, die blijkbaar niet de juiste maat hadden.

Dus gaat het niet over dat er geen opbrengst meer is, vermoed ik, maar minder.

Die installatie heeft ook één (of twee?) jaar goed gewerkt en er is dus een verminderde restwaarde.

Vandaar dat ik een volledig nieuwe installatie op kosten van ACE overdreven vindt. En Karin had sowieso haar partners moeten raadplegen, of is zij daar ineens de enige aandeelhouder??
0 x

Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 177
x 290

Bericht door Thom » di 06 jun 2023, 20:55

Waldek en Christine die elke excuus aangrijpen om kwaad te zijn op Karin en alle schuld op maar op haar afschuiven :roll:
1 x

Plaats reactie