Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 215
x 92

Re: Marianne Bastiaens

Bericht door Christel » za 29 jan 2011, 14:04

satine schreef:Ik vind ze daar allemaal nogal snel van mening veranderen.
En ge kunt Mo een principieel mens noemen, en jaloers en al wat ge wilt, maar ik zou mijn dochter met een blaaskaak als Tom ook niet graag zien thuiskomen!
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ze vliegen daar met z'n allen van het ene uiterste in het andere. En wat Tom en Mo betreft; die vind ik allebei ook nare trekjes hebben. Ik vind de een niet leuker dan de ander eigenlijk en zou met beide niet blij zijn. Mo is begripvol, vriendelijk en een grote steun zolang het naar zijn zin gaat, maar gebeurt er iets waar hij zich niet goed bij voelt, dan gaan alle remmen los en valt er met hem niet meer te praten (dat heeft hij voorheen ook al verschillende keren laten zien). En dat geldt voor Tom ook, alleen begint hij te manipuleren en te liegen als iets hem niet aan staat. Om over zijn blaaskaak gehalte inderdaad nog maar te zwijgen...

Wat Peggy betreft heb ik niet eens het idee dat ze schrik heeft dat Tom haar laat vallen voor Bianca. Ze lijkt daar allerminst jaloers op. Ze wil alleen niet dat Tom contact heeft met Robin, wat ik eerlijk gezegd nogal vreemd vind.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 81
x 134

Bericht door satine » za 29 jan 2011, 14:39

Christel schreef: Wat Peggy betreft heb ik niet eens het idee dat ze schrik heeft dat Tom haar laat vallen voor Bianca. Ze lijkt daar allerminst jaloers op. Ze wil alleen niet dat Tom contact heeft met Robin, wat ik eerlijk gezegd nogal vreemd vind.
Het zou wel elke keer opnieuw haar er aan herinneren dat zij Sandrine kwijt is :?:
En ik denk ook niet dat ze bang is dat Tom haar gaat laten vallen, maar wel dat - als Tom Bianca te hard pusht - zij haar vriendin (weer) kwijt is.
Alhoewel, als ik zie wat Marianne heeft bereikt in deze paar weken, zou het mij toch niet echt verwonderen moest het op termijn toch nog tot een breuk komen tussen Peggy en Tom.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 215
x 92

Bericht door Christel » za 29 jan 2011, 17:20

satine schreef:
Christel schreef: Wat Peggy betreft heb ik niet eens het idee dat ze schrik heeft dat Tom haar laat vallen voor Bianca. Ze lijkt daar allerminst jaloers op. Ze wil alleen niet dat Tom contact heeft met Robin, wat ik eerlijk gezegd nogal vreemd vind.
Het zou wel elke keer opnieuw haar er aan herinneren dat zij Sandrine kwijt is :?:
En ik denk ook niet dat ze bang is dat Tom haar gaat laten vallen, maar wel dat - als Tom Bianca te hard pusht - zij haar vriendin (weer) kwijt is.
Alhoewel, als ik zie wat Marianne heeft bereikt in deze paar weken, zou het mij toch niet echt verwonderen moest het op termijn toch nog tot een breuk komen tussen Peggy en Tom.
Dat Marianne de voorzet heeft gegeven, lijkt me niet echt de enige reden dat Tom Robin wat meer wil zien. Tom wilde dat eerder ook al, totdat Peggy hem gewoon een ultimatum stelde: het is Robin of ik. Tom heeft toen eieren voor zijn geld gekozen en Peggy haar zin gegeven, maar dat wil nog niet zeggen dat dat verlangen weg is. Bovendien gaat hij Robin dadelijk sowieso regelmatig zien, aangezien ze zo vlak bij elkaar wonen. En ze hebben nu toch een bezoekregeling voor Sandrine? Waarom is het o.k. om Sandrine af en toe te zien, maar Robin niet? Tom vraagt bovendien ook niet om een bezoekregeling hè?
Bianca is daarin inmiddels zelfs begripvoller dan Peggy... :|

Bovendien zou Peggy haar vriendschap met Bianca dus belangrijker vinden dan Toms gevoelens, maar van het zoontje van Bianca, waar ze ook nog eens tante van is eigenlijk, daar wil ze niks van weten. Die vriendschap staat nogal op losse schroeven als je het mij vraagt, om over de rest van de hele "toestand" nog maar te zwijgen. Marianne hoeft ook niet veel te stoken om het hele wankele, belachelijke zooitje in elkaar te laten storten...
Wat niet wegneemt dat ik het behoorlijk irritant vind dat ze van dat stoken de laatste tijd haar levenswerk lijkt te maken. ;)
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 81
x 134

Bericht door satine » za 29 jan 2011, 17:53

Zo had ik het nog niet bekeken, maar het is wel waar.

Ik vind het wel grappig dat Marianne Tom altijd omschrijft als 'de biologische vader', het klinkt zo'n beetje als 'de verwekker' want eigenlijk is Tom op dit moment niet veel meer dan dat.
0 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 30

Bericht door jessie V. » za 29 jan 2011, 18:47

Hij hoeft ook niet meer te zijn. Hij heeft Bianca bedrogen met Peggy, toen ze zwanger van hem was. Dat is ook iedereen vergeten. Hoe groot is het recht dat hij heeft om dat kind regelmatig te zien? Het is door Marianne dat hij daar nu over begint te zeuren, eerst taalde hij daar niet naar. Net zo min als hij belangstelling had voor Sandrine in het begin.
Toch blijf ik er bij, dat als Marianne zich niet zo intensief met die levens bemoeid had, de
relaties veel hechter zouden zijn. Nee, de foto moet werkelijkheid worden eerder zal ze niet rusten.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 215
x 92

Bericht door Christel » za 29 jan 2011, 22:32

Tom is inderdaad alleen maar "de verwekker" op dit moment. Eigenlijk alleen een soort van "donor", maar dan helaas wel eentje die echt bergen problemen met zich meebrengt! Dat wordt inderdaad allemaal best pijnlijk duidelijk als Marianne weer eens loopt te schermen met dat "biologische vader" en je denkt daar op door. Van een echte "vader" kan bepaald niet gesproken worden! Je kunt veel zeggen van Marianne, maar ze is dus wel nauwkeurig in haar uitspraken... :lol: ;)
0 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 30

Bericht door jessie V. » wo 02 feb 2011, 20:50

De blindedarminfectie van An bracht Marianne op de volgende stap in haar strategie. Moeiteloos werd Sandrine voor een paar dagen meegegeven aan Peggy (!). Oma, An, Sandrien, Tom en Bianca verenigd aan het ziekbed. Alleen denk ik, dat er nu 2 mensen zijn, die haar door beginnen te krijgen. An, maar vooral Bianca. Ben benieuwd naar het vervolg.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 215
x 92

Bericht door Christel » do 03 feb 2011, 07:14

jessie V. schreef:De blindedarminfectie van An bracht Marianne op de volgende stap in haar strategie. Moeiteloos werd Sandrine voor een paar dagen meegegeven aan Peggy (!). Oma, An, Sandrien, Tom en Bianca verenigd aan het ziekbed.
Maar ook Peggy en Rosa, die thuis nu alle tijd krijgen om voor Sandrine te zorgen en dus ook tijd om zich nog meer aan haar te hechten. En dat na alles wat er in de rechtbank gezegd en gedaan is...
Eerlijk gezegd begrijp ik deze stap in Mariannes strategie niet echt. :|
Of het moet zijn dat ze die hele situatie rond de "omgangsregeling" voor Sandrine ook op de spits wil drijven.
0 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 30

Bericht door jessie V. » do 03 feb 2011, 12:49

Ze neemt Peggy nu even voor lief, maar die loopt nu alleen nog in de weg. Het doel was Tom met Sandrien bij An te krijgen, waar ook Bainca was. "Gezellige familie bijeen."
Het is wel interessant om te volgen, wat gaat ze nog meer allemaal uithalen en hoe loopt het af,
als het ooit afloopt :lol:
0 x

Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers » do 03 feb 2011, 16:12

Bianca beseft nu gewoon dat haar kindje niet echt een papa heeft voor als haarzelf (Bianca) iets zou overkomen. Terwijl Sandrine wel een opvang heeft voor als er iets met Ann is gebeurd, nl. Femke, de natuurlijke moeder.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 81
x 134

Bericht door satine » do 03 feb 2011, 16:13

Crackers schreef:Bianca beseft nu gewoon dat haar kindje niet echt een papa heeft voor als haarzelf (Bianca) iets zou overkomen. Terwijl Sandrine wel een opvang heeft voor als er iets met Ann is gebeurd, nl. Femke, de natuurlijke moeder.
Maar hij heeft nog wel een stiefvader en grootouders, da's meer dan de mijne hebben. :mrgreen:
0 x

Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers » do 03 feb 2011, 16:18

satine schreef:
Crackers schreef:Bianca beseft nu gewoon dat haar kindje niet echt een papa heeft voor als haarzelf (Bianca) iets zou overkomen. Terwijl Sandrine wel een opvang heeft voor als er iets met Ann is gebeurd, nl. Femke, de natuurlijke moeder.
Maar hij heeft nog wel een stiefvader en grootouders, da's meer dan de mijne hebben. :mrgreen:
Bianca zal nu uiteindelijk toch aan Mo vragen om het officieel vaderschap op zich te nemen. En dan beginnen we weer van voor af aan: oplaaiende vetes tussen Tom en Bianca, tussen Tom en Peggy, tussen Tom en Mo, tussen Mo en Marianne, tussen Marianne en Jenny, tussen Rosa en Marianne, tussen Peggy en Marianne, enz...

Een verhaallijn die voor mijn part eens wat mag gaan rusten, want het begint tegen te steken :roll:
0 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 30

Bericht door jessie V. » do 03 feb 2011, 18:35

Femke?
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 215
x 92

Bericht door Christel » vr 04 feb 2011, 00:20

imséha schreef:
Crackers schreef:
satine schreef:
Bianca zal nu uiteindelijk toch aan Mo vragen om het officieel vaderschap op zich te nemen. En dan beginnen we weer van voor af aan: oplaaiende vetes tussen Tom en Bianca, tussen Tom en Peggy, tussen Tom en Mo, tussen Mo en Marianne, tussen Marianne en Jenny, tussen Rosa en Marianne, tussen Peggy en Marianne, enz...

Een verhaallijn die voor mijn part eens wat mag gaan rusten, want het begint tegen te steken :roll:
Rusten??? Gij zij nie goe, zeker, stoppen moet dat, die zever!
Daar kan ik me alleen maar voor de volle 100% bij aansluiten! Dat getouwtrek over en weer, wat maar blijft duren en duren... :roll:
Alle partijen hebben zich inmiddels zo ergerlijk opgesteld, dat het mij persoonlijk eigenlijk geen barst meer kan schelen waar die kinderen op gaan groeien. Om over het "belachelijkheidsgehalte" van die hele situatie nog maar te zwijgen. Ann adopteert het kind van de buurvrouw en haar broer, die haar vervolgens voor de rechtbank slepen en voor rotte vis verslijten, maar na verloop van tijd dan toch nog een bezoekregeling cadeau krijgen, zodat Sandrine nu opgroeit bij Ann én "mama Peggy"...
Hoe verzinnen ze het! :roll:
En om het hele circus draaiende te houden, is die idiote bezoekregeling voor Peggy natuurlijk niet genoeg meer nu... *zucht*
En nou dacht ik nog wel dat die dubbelganger-verhaallijn van Frank destijds ver gezocht was. Het kan dus nog erger! :mrgreen:
0 x

Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers » vr 04 feb 2011, 13:27

Laat die kleinmannen gewoon ontvoeren of zo, dan zijn we van heel die rimram af!
0 x

Plaats reactie