Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
vdbemdsa
Nog geen rang

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Bericht door vdbemdsa » vr 09 nov 2018, 11:42

Christel schreef:
martha schreef:toen Dieter binnenkwam stonden de kasten nog tegen de muur en hingen ook de kaders nog aan de muur. :doh: En is dat nu misschien de trend om het nieuwe behangpapier boven op het oude te plakken ? :denk: Ik heb altijd geweten dat men eerst het oude moest verwijderen en dat was het meeste werk :whistle:
Inderdaad! "Gezellig" afkrabben en in de weer met de plantenspuit of een stoommachine... :doh: :sick: :silent:
Ik vond het ook wel raar dat ze het gewoon laag over laag plakten, moet ik zeggen, maar voor de sfeer zal dit toch het best geweest zijn :razz: ;)
Als er nog maar 1 laag hangt, kan dat geen kwaad, en hopelijk hebben ze iets anders voorzien voor de onderkant.

martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door martha » wo 21 nov 2018, 17:07

Vraag me af wat de bedoeling is van Marianne door Tom en Ann uit te nodigen voor een etentje. Misschien zet zij beiden aan het werk om opnieuw te behangen en dat zonder bobbeltjes :lol:

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » wo 21 nov 2018, 17:07

martha schreef:Vraag me af wat de bedoeling is van Marianne door Tom en Ann uit te nodigen voor een etentje. Misschien zet zij beiden aan het werk om opnieuw te behangen en dat zonder bobbeltjes :lol:
Misschien gaan ze eerst proberen de bobbeltjes weg te werken?

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Christel » wo 21 nov 2018, 17:34

:lol:
En ik vraag me dan weer af of het wel goedkomt met dat behang als Tom of Ann zich daarmee gaan bemoeien. Tot op heden leek Ann alleen maar goed in het slopen van meubels, en op de een of andere manier heb ik in Tom's "kluskwaliteiten" ook niet heel veel vertrouwen... :mrgreen: :razz:

Marianne kan het toch niet laten om te hopen op die uiteindelijke "one big happy family", blijkbaar. Ik hoop voorzichtig voor haar dat dat goedkomt, maar hoop tegelijkertijd dat ze daar niet weer in gaat verzanden en dat het haar hele leven gaat beheersen. Tom en Ann hebben al vaker bewezen dat ze wispelturig en egoïstisch zijn op dat vlak, en daar heb ik het eerlijk gezegd wel echt mee gehad inmiddels, met die kinderachtige familieruzies elke keer... :oops:

Het feit dat Leo haar zo vakkundig negeert zal er ook wel voor iets tussen zitten, want Marianne heeft verder niet veel meer om handen, hè?

Ik zou zo graag eens zien dat Marianne hen allemaal in hun sop laat gaarkoken en iets gaat doen wat ze zelf leuk vindt. Maar dat is ijdele hoop, vrees ik...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

heidiw
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door heidiw » do 20 dec 2018, 10:38

2 koffieslurpende kletsmajoors geposteerd aan de ingang van het winkelcentrum :crazy:
Wel opvallend dat Marianne eigenlijk niets denigrerends zei over Tamara.

martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door martha » do 20 dec 2018, 17:02

toch wel : ze zei toch "is dat niet dat serveuzeke uit de frens" ? De manier waarop Marianne het zei klonk in mijn ogen toch denigrerend. Maar ik had toch de indruk dat Leo er niet op gerekend had dat Marianne er bij ging zijn en toen Tamara vroeg om zijn hand op haar buik te leggen, vond hij het toch erover. Blijkbaar wil hij Marianne niet kwijt, was het hem enkel te doen om Nancy eens een ferme kl**t af te trekken.
Laatst gewijzigd door martha op do 20 dec 2018, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.

kingpietro105
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door kingpietro105 » do 20 dec 2018, 17:05

martha schreef:toch wel : ze zei toch "is dat niet dat serveuzeke uit de frens" ? De manier waarop Marianne het zei klonk in mijn woorden toch denigrerend. Maar ik had toch de indruk dat Leo er niet op gerekend had dat Marianne er bij ging zijn en toen Tamara vroeg om zijn hand op haar buik te leggen, vond hij het toch erover. Blijkbaar wil hij Marianne niet kwijt, was het hem enkel te doen om Nancy eens een ferme kl**t af te trekken.
heel goed gezien. Hij heeft nog steeds een boontje voor haar daarom dat hij meespeelde om haar jaloers te maken.

heidiw
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door heidiw » do 20 dec 2018, 21:07

martha schreef:toch wel : ze zei toch "is dat niet dat serveuzeke uit de frens" ? De manier waarop Marianne het zei klonk in mijn ogen toch denigrerend.
Ja, dingske dat serveuzeke van de Frens. Ik vond eerder dat ze het zo zei omdat ze Tamara niet echt kent. En als het op gemene opmerkingen aankomt zijn we van Marianne toch een ander kaliber gewoon :eh:

apestaart
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door apestaart » do 20 dec 2018, 23:00

heidiw schreef:
martha schreef:toch wel : ze zei toch "is dat niet dat serveuzeke uit de frens" ? De manier waarop Marianne het zei klonk in mijn ogen toch denigrerend.
Ja, dingske dat serveuzeke van de Frens. Ik vond eerder dat ze het zo zei omdat ze Tamara niet echt kent. En als het op gemene opmerkingen aankomt zijn we van Marianne toch een ander kaliber gewoon :eh:
Marianne is nu eenmaal een kampioen in mensen schofferen.

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door jessie V. » do 20 dec 2018, 23:03

Ik snap nooit dat Marianne zich zo mee laat slepen door Nancy, in allerlei "vreemde"situaties Gaat ze daar met Nancy zitten gluren naar dat malle gedoe van Tamara en Leo. Het doet haar ook geen goed, je kunt zien dat Leo nog helemaal niet uit haar systeem is. Dan denk ik: mens doe jezelf dat niet aan.

kingpietro105
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door kingpietro105 » vr 21 dec 2018, 06:34

jessie V. schreef:Ik snap nooit dat Marianne zich zo mee laat slepen door Nancy, in allerlei "vreemde"situaties Gaat ze daar met Nancy zitten gluren naar dat malle gedoe van Tamara en Leo. Het doet haar ook geen goed, je kunt zien dat Leo nog helemaal niet uit haar systeem is. Dan denk ik: mens doe jezelf dat niet aan.
Ik denk dat ze dat ook niet wou maar dat ze gewoon van nacy haar gezeur af wilt zijn. Nancy blijft maar zeuren en het topic aanhalen waardoor ze uiteindelijk toch nieuwsgierig wordt. Je zag duidellijk dat ze in het begin nancy negeerde en zij wil er niks van horen.

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Christel » vr 21 dec 2018, 10:36

jessie V. schreef:Ik snap nooit dat Marianne zich zo mee laat slepen door Nancy, in allerlei "vreemde"situaties Gaat ze daar met Nancy zitten gluren naar dat malle gedoe van Tamara en Leo. Het doet haar ook geen goed, je kunt zien dat Leo nog helemaal niet uit haar systeem is. Dan denk ik: mens doe jezelf dat niet aan.
Volgens mij laat ze zich vooral zo meeslepen door Nancy omdat ze anders toch maar alleen thuis zit.

Ik heb iig op geen enkel moment het idee gehad dat Marianne ook maar enigszins het idee had dat er een kern van waarheid zit in de woorden van Nancy, en op een bepaald moment leek ze zich er zelfs aan te storen.

Maar Marianne heeft verder eigenlijk niemand, en door de jaren heen is al wel gebleken dat ze sowieso moeilijk alleen kan zijn. Het was daar thuis altijd de zoete inval met patiënten en mensen die (tijdelijk) in kwamen wonen e.d., dus dat contrast met nu is ook wel extreem groot...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Tiboko » vr 21 dec 2018, 11:11

Gelukkig klikt het weer met Ann en Tom.

Daar heeft toch ook Tania een beetje een aandeel in :))

satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door satine » vr 21 dec 2018, 11:11

Zo denk ik er ook over.
Marianne was niet echt geïnteresseerd in het verhaal van Nancy.
Zelfs niet nadat ze terug in de Withoeve waren, ik had eerder de indruk dat ze zich moest inhouden om niet tegen Nancy te zeggen dat ze moest stoppen met stoken.
Maar ze wil haar enige vriendin niet kwijt - maar ze kent ze ook al wel ondertussen.
Eenzaamheid is inderdaad een belangrijke factor in deze vreemde vriendschap.

Ik had ook niet de indruk dat ze meteen geloofde dat Leo en Tamara een relatie hebben en dat hij de vader is van haar kindje.
Ik vind ook niet dat ze denigrerend over Tamara sprak toen ze haar 'dat serveuzeke' noemde, ze kon gewoon niet op de naam komen.
Als ze echt iets had willen zeggen had ze dat wel gedaan.
Zo kennen we haar wel.

Ik moest wel lachen toen ze zei dat ze honger had en zo met 1 banaal zinnetje Nancy de mond snoerde. :D

satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door satine » vr 21 dec 2018, 11:13

Tiboko schreef:Gelukkig klikt het weer met Ann en Tom.

Daar heeft toch ook Tania een beetje een aandeel in :))
En Thilly en Judith ergens ook wel - door de veranderde houding van Judith heeft Ann ook ingezien dat het soms het beste is om het verleden los te laten en in het nu te leven.

Plaats reactie