Paulien Snackaert (Tina Maerevoet)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
ikke
x 359

Bericht door ikke » do 23 sep 2021, 17:56

tvx1 schreef:
do 23 sep 2021, 17:50
En in nood leert men net zijn vrienden kennen.
Juist: Paulien heeft Adil- de vorige keer toen hij (en zij samen) in nood was/waren- koelbloedig laten stikken.
Laatst gewijzigd door ikke op do 23 sep 2021, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

ikke
x 359

Bericht door ikke » do 23 sep 2021, 17:57

tvx1 schreef:
Ze had immers goedkeuring gekregen van een rechter om een adoptieprocedure te starten.
Ja, en toen liet ze Kobe, haar man die alles voor haar over had, zitten. Zo'n vriendin ben je beter kwijt dan rijk, mijn gedacht!
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 81

Bericht door tvx1 » do 23 sep 2021, 18:05

ikke schreef:
do 23 sep 2021, 17:56
Juist: Paulien heeft Adil- de vorige keer toen hij (en zij samen) in nood was/waren- koelbloedig laten stikken.
Mensen maken nu eenmaal fouten. Paulien moest toen zelf een immens drama verwerken. Dat ze dan helemaal niet redelijk wak is erg menselijk. Dat deze twee nu desondanks normaal tegen elkaar kunnen doen is net mooi. Vooruit kijken levert veel meer op dan in het verleden blijven hangen.
Laatst gewijzigd door tvx1 op do 23 sep 2021, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

ikke
x 359

Bericht door ikke » do 23 sep 2021, 18:06

tvx1 schreef:
do 23 sep 2021, 18:05
Vooruit kijken levert veel meer op dan in het verleden blijven hangen.
Het verleden speelt een grote rol in het heden!
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 81

Bericht door tvx1 » do 23 sep 2021, 18:08

ikke schreef:
do 23 sep 2021, 18:06
Het verleden speelt een grote rol in het heden!
Dat speelt net zoveel rol als je wilt dat het speelt. Als je niet wilt dat het een rol speelt, speelt het er geen.
0 x

ikke
x 359

Bericht door ikke » do 23 sep 2021, 18:14

tvx1 schreef:
do 23 sep 2021, 18:08
Dat speelt net zoveel rol als je wilt dat het speelt. Als je niet wilt dat het een rol speelt, speelt het er geen.
Dikke vette bullshit, je kunt je verleden niet wissen. Je kan het hoogstens proberen te vergeten als het je niet bevalt, maar 't overvalt je op momenten dat je't minst verwacht. Je moet er leren mee leven, dat is de enige goede manier om ermee om te gaan.
Laatst gewijzigd door ikke op do 23 sep 2021, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

ikke
x 359

Bericht door ikke » do 23 sep 2021, 18:15

Levenservaring doe je ook maar op met de jaren... Paulien deugt niet!
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 24
x 454

Bericht door Tiboko » do 23 sep 2021, 19:54

tvx1 schreef:
do 23 sep 2021, 18:08
In de soap Thuis speelt het verleden altijd een belangrijke rol. Neem recent het voorbeeld van Nina. Niks nieuwe start met dochter, het verleden achterhaalde haar en dus moest ze uiteindelijk op de vlucht.

En zie de belangrijkste plot van vorig seizoen. Het was nadat Jacques als een gek tegen die vlaggemast stond te trappen, dat supercop Dieter in zijn "verleden" ging duiken en ontdekte dat daar een en ander niet pluis was.

Het derde voorbeeld is dokter Ann. Was die randdebiel Xander niet opgedaagd, was ze wellicht nog steeds gewoon huisarts in Thuisdorp. Het verleden van Tania (de verkrachting) zorgde voor een aardbeving ten huize Bastiaens.

Terug on topic naar Paulien - haar verleden zal ervoor zorgen dat ze niet normaal op de situatie Adil-Christine zal kunnen reageren.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 541
x 786

Bericht door satine » vr 24 sep 2021, 09:40

Het verleden kan je misschien aan de kant zetten, een kinderwens daarom nog niet.
tvx1 schreef:
als Paulien zo wanhopig een kind wilde, dan had ze dat al lang kunnen hebben. Ze had immers goedkeuring gekregen van een rechter om een adoptieprocedure te starten.
Ze mocht inderdaad een adoptieprocedure starten, maar vermits haar 'liefde voor Kobe' opeens weg was, veranderden ook de omstandigheden en dan wordt alles herbekeken.
Als ze bij Kobe was gebleven, zat ze nu nog steeds in die procedure, want zo'n dingen kunnen jaren aanslepen.
tvx1 schreef:
do 23 sep 2021, 18:05
Mensen maken nu eenmaal fouten. Paulien moest toen zelf een immens drama verwerken. Dat ze dan helemaal niet redelijk wak is erg menselijk. Dat deze twee nu desondanks normaal tegen elkaar kunnen doen is net mooi.
Inderdaad, Paulien moest toen een drama verwerken, maar Adil ook en ze heeft hem als een stuk vuil behandeld.
En Tamara ook, want die had wat zij niet kon hebben. 'Niet helemaal redelijk' is hier echt wel een understatement.
En dat deze twee nu normaal kunnen doen tegen elkaar is inderdaad wel mooi, maar niet belangeloos van Pauliens kant.

Als ik denk aan hoe ze zich gedroeg toen Jacques haar met een job, een auto en haar eigen atelier/studio in de watten legde, zie ik daar toch een behoorlijk opportunistische jonge vrouw. Weinig van wat ze doet of zegt is niet in het voordeel van Paulien.

Just my two cents.
2 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1512
x 578

Bericht door Christel » vr 24 sep 2021, 10:00

^ Inderdaad...

Buiten dat het verleden in Thuis inderdaad regelmatig een aanmerkelijk aandeel heeft (als het zo uitkomt wordt er weer eens wat uit de mottenballen getrokken :mrgreen: ), is het in het dagelijks leven ook wel zo dat gedrag uit het verleden wel degelijk iets zegt over de toekomst, vind ik.

Moet iemand zijn/haar hele leven op dat verleden afgerekend worden? Dat vind ik niet. Maar bepaalde acties zeggen wel iets over iemands karakter, en een karakter verandert niet zo snel en is toch wel iets waar je rekening mee blijft houden in mijn ogen. Natuurlijk leren mensen door de jaren heen bij en zal er een en ander veranderen, maar in de grond is iemand zoals hij/zij is.
Als iemand dat door de jaren heen al bewezen heeft, is dat Paulien wel.

Ze is in elk geval nog nooit een vriendin door dik en dun geweest, voor niemand, of het nou om vrienden of partners ging. :nope:

De manier waarop ze afhaakt als mensen of situaties haar niks meer brengen, zit dus in haar karakter. En hoewel ik het mooi vond dat Adil over alle ellende uit het verleden heen gestapt was en haar weer vriendelijk behandelde, vind ik wat hij nu doet het andere uiterste en ook redelijk onbegrijpelijk.
Dat zie ik in het dagelijks leven (gelukkig) echt niet zo snel gebeuren.

Met open ogen naar de toekomst kijken en bagage achterlaten, vind ik iets helemaal anders dan een ezel die zich opnieuw aan dezelfde steen stoot...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 82

Bericht door apestaart » vr 24 sep 2021, 18:52

Christel schreef:
vr 24 sep 2021, 10:00
Adil over alle ellende uit het verleden heen gestapt was en haar weer vriendelijk behandelde, vind ik wat hij nu doet het andere uiterste en ook redelijk onbegrijpelijk.
Dat zie ik in het dagelijks leven (gelukkig) echt niet zo snel gebeuren.
Inderdaad, moest Paulien mij dumpen als een stuk vuil wel ik bekijk dat vrouwmens nooit meer met andere woorden voor mij bestaat zij niet meer. :mad: :bye:
0 x

Lucske_Bomans
Nog geen rang
x 2
x 9

Bericht door Lucske_Bomans » za 25 sep 2021, 12:45

Het zou mij ook niks verbazen moest Paulien nu proberen een onmisbare factor te worden voor Adil en Jaan, om vervolgens compleet door te draaien als Christine binnen enkele maanden terugkeert uit de psychiatrie en haar plekje binnen het gezin (terecht) terug opeist.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 456
x 610
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 25 sep 2021, 19:42

Lucske_Bomans schreef:
za 25 sep 2021, 12:45
moest Paulien nu proberen een onmisbare factor te worden voor Adil en Jaan,
Denk eerder dat Tilly die rol op zich zal nemen.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 541
x 786

Bericht door satine » do 14 okt 2021, 09:16

Paulien als rouw- en verliesconsulente? :lol:
0 x

ikke
x 359

Bericht door ikke » do 14 okt 2021, 10:00

satine schreef:
do 14 okt 2021, 09:16
Paulien als rouw- en verliesconsulente?
Tegenwoordig kun je jezelf al rap als ervaringsdeskundige zien, hé?! Alleen nog de nodige papieren behalen om dat te bewijzen. In "Thuis" is dat maar een formaliteit.
0 x

Plaats reactie