Paulien Snackaert (Tina Maerevoet)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 18
x 47

Bericht door ThuisStan123 » zo 16 mei 2021, 12:29

Ik had eerlijk gezegd al maanden het vermoeden dat Paulien vroeg of laat op Julia zou gaan lijken. Ik wou het toen nog afwachten, want vermoeden kan uiteraard bedriegen, maar het begint erop te lijken dat ik deze keer goed zat.

Ook die ene keer, toen ze zo reageerde op Hannah, ik hoop maar dat dat geen voorbode is.
0 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 352
x 407

Bericht door heidiw » di 25 mei 2021, 19:57

En toch, het frangske viel maar echt op het moment dat Zakske stelde dat ze Kobe voor hem verlaten had. Daarvoor was het eerder briefjesgeld dat dwarrelde.
1 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 456
x 610
Contacteer:

Bericht door daffy duck » di 25 mei 2021, 20:09

ThuisStan123 schreef:
zo 16 mei 2021, 12:29
maar het begint erop te lijken dat ik deze keer goed zat.
toch vind ik dat ze min of meer tot het besef gekomen is dat ze rats verkeerd zat. Ze heeft toch ook Tim ingelicht en is kalm gebleven bij Zakske z'n bezoek. Ze speelde het enkel mee om zichzelf in veiligheid te brengen. Ze heeft al donkerder zones en momenten gehad dat ik aan haar twijfelde. Het is eerder hij die met die illusie leefde, dat ze Kobe verlaten heeft voor hem. .
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1512
x 578

Bericht door Christel » wo 26 mei 2021, 10:19

daffy duck schreef:
di 25 mei 2021, 20:09
Het is eerder hij die met die illusie leefde, dat ze Kobe verlaten heeft voor hem. .
Hij lijkt inderdaad niet echt door te hebben dat Paulien, Kobe niet verlaten heeft voor hem, maar dat ze eerder een toekomst als moeder van "Charlie" heeft ingeruild voor een toekomst als topfotografe. En dat is ook wat Paulien nu rauw op haar dak valt waarschijnlijk, en wat er voor zorgde dat ze maar zo mondjesmaat tot het besef leek te komen dat Jacques echt de psychopaat is waar iedereen haar nou al een hele tijd voor waarschuwt; ze ziet haar hele fantasiewereldje in elkaar storten. Nu heeft ze niks meer...

Eigenlijk vind ik niet dat Paulien zo ontzettend op Julia lijkt. Julia stond altijd klaar voor andere mensen en dopte qua werk en inkomsten ook haar eigen boontjes. Het klopt dat ze op een gegeven moment ontzettend ontspoord en doorgeslagen is, maar daar ging wel een heel andere historie aan vooraf dan het huidige gedrag van Paulien. Julia werd op korte tijd enorm teleurgesteld door verschillende mensen die dicht bij haar stonden.

Paulien laat al jarenlang zien dat ze opportunistisch in elkaar steekt en andere mensen vooral beoordeelt op wat ze voor haar (toekomst) kunnen betekenen. En als dat dan tegenvalt, dan is ze wel eens heel depressief geworden, ja, maar een depressie vind ik op geen enkele manier te vergelijken met het gedrag wat Julia heeft laten zien...
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 24
x 454

Bericht door Tiboko » wo 26 mei 2021, 12:59

Ik vraag me af waar ze nu haar studio gaat inrichten, want dat huis zal nu wel naar Jacques' erfgenaam gaan en dat is euh Rosa :think:
0 x

ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 18
x 47

Bericht door ThuisStan123 » wo 26 mei 2021, 21:49

Ja, maar ik zie Rosa er zeker voor aan Paulien het huis te geven en daar zou ik niets op tegen hebben.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 541
x 786

Bericht door satine » do 27 mei 2021, 09:20

En wie betaalt dan de successierechten?
Vermits Rosa geen familie van Jacques is en ze niet getrouwd waren, kunnen die wel eens behoorlijk oplopen.

Persoonlijk zou ik het wel een beetje erover vinden dat Paulien uiteindelijk nog het cadeau krijgt waar het haar al de hele tijd om te doen was.
Ik vind niet dat ze dat verdient. :nope: :nope: :nope:
2 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1512
x 578

Bericht door Christel » do 27 mei 2021, 12:04

satine schreef:
do 27 mei 2021, 09:20
Ik vind niet dat ze dat verdient. :nope: :nope: :nope:
Dat vind ik ook. :yup:
Sterker nog; ik vind dat ze al heel erg in haar handjes mag knijpen met de hoeveelheid begrip die ze van iedereen krijgt. Het is niet de eerste keer dat Paulien zo'n beetje alle mensen schoffeert die het goed met haar voor hebben, om vervolgens het deksel op haar neus te krijgen en met hangende pootjes (en een paar krokodillentranen) terug te komen, en toch blijft haar omgeving haar collectief steunen.
Dat is echt niet zo vanzelfsprekend, dat zou mevrouw wel eens mogen beseffen...
0 x

ikke
x 359

Bericht door ikke » do 27 mei 2021, 12:51

ThuisStan123 schreef:
wo 26 mei 2021, 21:49
Ja, maar ik zie Rosa er zeker voor aan Paulien het huis te geven en daar zou ik niets op tegen hebben.
Ik zie niet in waarom Rosa dat huis (wat eigenlijk nog niet zeker voor Rosa zal zijn) zomaar aan Paulien zou geven. Kobe verdient eigenlijk meer steun en begrip dan Paulien.
Maar afgezien daarvan vind ik het niet realistisch dat een huis zomaar wordt weggegeven.
1 x

jeff
Nog geen rang
x 12

Bericht door jeff » wo 22 sep 2021, 22:23

Voor zij die er op hoopten, we zijn nog lang niet af van Paulien.
Na haar relatie met Kobe lijkt ze haar pijlen nu terug op Adil te richten en ik heb zo de indruk dat ze op die manier denkt eindelijk toch aan een kind (Jaan) te geraken.
Hoe gevoelig is Adil voor de zonder twijfel hernieuwde belangstelling door Paulien? En wat dan met Adil en Christine?
2 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 24
x 454

Bericht door Tiboko » wo 22 sep 2021, 23:25

Vermits Adil een watje is, zal het niet lang duren voor hij haar hulp inroept. Het gelukzalig lachje op haar mond zei genoeg...

En Christine, die belandt wellicht voor een tijdje (vijf maand ?) bij Pauliens mama in de psychiatrie. Wellicht keert ze daarna terug om wraak te nemen op wie haar kind "gestolen" heeft...
2 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 456
x 610
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 23 sep 2021, 08:20

Tiboko schreef:
wo 22 sep 2021, 23:25
Het gelukzalig lachje op haar mond zei genoeg...
Vond ik ook er duchtig over. Leep lachje dat niet teveel goeds voorspelt! Adil...hou je vast! Je zult meer dan genoeg problemen hebben met J.........n! :thumbdown:
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 541
x 786

Bericht door satine » do 23 sep 2021, 09:09

Misschien moest Adil eens met Tim gaan praten?
Want Paulientje zal wel weer bepaalde 'dingen verkeerd interpreteren', zoals toen Sam weg was.
En meer dan waarschijnlijk is het haar alleen te doen om mama te kunnen spelen.
Ze is waarschijnlijk al lang vergeten hoe smerig ze Adil toen behandeld heeft. En hij jammer genoeg ook.
Die gelooft nog in de goedheid van de arme Paulien - want zij begrijpt hem...
Alleen toen niet, integendeel. :roll:
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1512
x 578

Bericht door Christel » do 23 sep 2021, 10:38

satine schreef:
do 23 sep 2021, 09:09
Ze is waarschijnlijk al lang vergeten hoe smerig ze Adil toen behandeld heeft. En hij jammer genoeg ook.
Die gelooft nog in de goedheid van de arme Paulien - want zij begrijpt hem...
Alleen toen niet, integendeel. :roll:
Inderdaad! Ik heb daar gisteren met grote verbazing naar zitten kijken, eerlijk gezegd. Dan heb je een ex, die je als een soort vieze vuilniszak aan de kant heeft gekwakt na het verlies van je kind, om daar vervolgens nooit nog een fatsoenlijk woord over te willen reppen. En dan is dát juist degene bij wie je je ei kwijt wil als het niet goed met je gaat? Serieus?? :crazy: :-?
4 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 81

Bericht door tvx1 » do 23 sep 2021, 17:50

jeff schreef:
wo 22 sep 2021, 22:23
Voor zij die er op hoopten, we zijn nog lang niet af van Paulien.
Na haar relatie met Kobe lijkt ze haar pijlen nu terug op Adil te richten en ik heb zo de indruk dat ze op die manier denkt eindelijk toch aan een kind (Jaan) te geraken.
Hoe gevoelig is Adil voor de zonder twijfel hernieuwde belangstelling door Paulien? En wat dan met Adil en Christine?
Er is niet altijd een slechte bijbedoeling bij vriendelijk zijn. Er is nog altijd zoiets als gewoon vriendschap. En in nood leert men net zijn vrienden kennen. Thilly werd er ook al van verdacht Adil te willen binnen doen, maar die hare kop staat nu toch gewoon bij Harry (al wil ze dat niet toegeven aan zichzelf). Trouwens als Paulien zo wanhopig een kind wilde, dan had ze dat al lang kunnen hebben. Ze had immers goedkeuring gekregen van een rechter om een adoptieprocedure te starten.
0 x

Plaats reactie