Els Vervloet ( Marilou Mermans)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 46
x 68
Contacteer:

Bericht door daffy duck » zo 10 nov 2019, 08:26

tvx1 schreef:
za 09 nov 2019, 19:54
Ik vind dat dat eigenlijk nog meevaalt qua brokken. Niets dat totaal niet meer te lijmen
Ik denk dat het je hele leven bijblijft als je zo degenererend behandeld werd zoals Els gedaan heeft met Femke. En dat Femke wel erg vergevingsgezind is en er licht overgaat. :denk: Ze had in de tijd weinig respect voor Femke en Peter!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 134
x 60

Bericht door Christel » ma 11 nov 2019, 14:00

Denk dat het ook heel erg meeweegt hoe de relatie met je moeder was voordat ze zich ging moeien met je "verkering" (want meer was het nog niet, destijds).

Peter's relatie met Els stelde helemaal niks voor toen ze de eerste keer naar België kwam. Ze had Peter (en zijn vader) verlaten voor een andere man en Peter hoorde nooit wat van haar. Als zo iemand dan eindelijk ineens wat interesse komt tonen, en zowat het eerste wat ze doet is zich (op een negatieve / opdringerige manier) gaan lopen moeien met jou en je nieuwe vriendin, dan kan ik me wel voorstellen dat je daar als zoon weinig tot geen geduld mee hebt. Of ze nou wel of geen gelijk had wat Femke betreft (in mijn ogen had ze destijds idd ook wel wat treffende punten, maar toch); ik kan me indenken dat Peter vooral vond dat het haar allemaal niks aanging.

Er is niks positiefs om tegenover haar negativiteit / (over)bezorgdheid te zetten, gewoon omdat ze zich voorheen nooit als moeder gedragen heeft...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 46
x 68
Contacteer:

Bericht door daffy duck » ma 11 nov 2019, 17:39

Christel schreef:
ma 11 nov 2019, 14:00
Er is niks positiefs om tegenover haar negativiteit / (over)bezorgdheid te zetten, gewoon omdat ze zich voorheen nooit als moeder gedragen heeft...
En dat is wat na jaren zeker niet overgaat...littekens blijven. Dus ik kan Peter geen ongelijk geven dat hij zo wantrouwig is. Iemand die in haar leven zo egoÏstisch geweest is zal zeker niet zomaar plots sociaal worden. Is het doorbrengen van je laatste dagen zoals Els nu doet bij haar zoon, voor haarzelf of voor haar zoon Peter?? :denk:
0 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 18
x 53

Bericht door heidiw » ma 11 nov 2019, 21:09

daffy duck schreef:
ma 11 nov 2019, 17:39
littekens blijven
Inderdaad.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 134
x 60

Bericht door Christel » di 12 nov 2019, 12:02

^ Ook ik denk zeker dat dergelijke littekens blijven. Je kunt jarenlange verwaarlozing nou eenmaal niet wegpoetsen, en dat verzuurt automatisch al de rest. Denk dat zelfs een bloedband daar niet zoveel meer aan kan redden. Dat kan het in mijn ogen in dit geval zelfs alleen maar erger maken, want dat maakt de vroegere acties van Els alleen maar pijnlijker.
daffy duck schreef:
ma 11 nov 2019, 17:39
Is het doorbrengen van je laatste dagen zoals Els nu doet bij haar zoon, voor haarzelf of voor haar zoon Peter?? :denk:
Voor haarzelf, lijkt me, want Peter zat er totaal niet meer op te wachten en laat dat ook nu nog steeds heel goed merken.
Fan van Peter zal ik nooit worden, maar in dit geval kan ik hem ook echt wel begrijpen. :yup:
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 26

Bericht door Tiboko » di 12 nov 2019, 12:32

Christel schreef:
di 12 nov 2019, 12:02
Voor haarzelf, lijkt me, want Peter zat er totaal niet meer op te wachten en laat dat ook nu nog steeds heel goed merken.
Fan van Peter zal ik nooit worden, maar in dit geval kan ik hem ook echt wel begrijpen.
Uiteraard voor haar zelf. Wie wil er nu niet de laatste maanden van zijn leven doorbrengen met de personen waarmee je het dichtst verwant bent (ook al was er in dit geval een kink in de kabel). Omgekeerd hebben zowel zij als Peter nu de kans om een en ander bij te leggen. Of ze die ook nemen, ligt natuurlijk volledig bij hen.

Dacht dat Bram ook zoiets dergelijks meemaakte met zijn (terminale) pa, die ooit nog een ex-lief was van Simonne. Hij verscheen ook plots weer in Brams leven en die wou er eerst niks mee te maken hebben, maar gaandeweg leerden ze elkaar weer kennen en uiteindelijk was het toch heel heftig, dat afscheid.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 134
x 60

Bericht door Christel » wo 13 nov 2019, 09:58

Dat klopt inderdaad. :yup:
En Peter lijkt inmiddels ook al wat bij te draaien, dus misschien kunnen ze allebei toch nog iets positiefs uit hun hernieuwd contact halen. :)
0 x

Kiki_Dee
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 15

Bericht door Kiki_Dee » wo 13 nov 2019, 10:37

Ik blijf hopen dat ze wat stookt tussen Femke en Peter, gaat al veel te lang goed :D
0 x
I do not have a bitch resting face. I am a mom. I just have a bitch face. There is no resting going on here!

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 14

Bericht door jessie V. » vr 27 dec 2019, 22:26

Heb ik dat goed begrepen: Is Els om financiële redenen naar Peter gekomen? Hij draait dus voor die operatie op?
Dan moest ze natuurlijk wel aardig zijn. Slim dat ze hem dat nu pas vertelt.
Ik heb het vast verkeerd begrepen :denk:
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 26

Bericht door Tiboko » za 28 dec 2019, 01:44

jessie V. schreef:
vr 27 dec 2019, 22:26
Ik heb het vast verkeerd begrepen.
Je hebt dat correct begrepen.

Toen ze hoorde van de dokters dat de kansen op genezen zo goed als onbestaande waren, heeft ze er al haar geld doorgejaagd. Toen alles tot op de laatste cent op was, herinnerde ze zich plots dat ze ook een zoon had. Om de laatste strohalm (die operatie) te kunnen financieren, moest ze dus wel weer dringend vriendjes worden. Heel benieuwd hoe Peter deze nieuwe mokerslag gaat verwerken.
0 x

ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 2
x 9

Bericht door ThuisStan123 » za 28 dec 2019, 10:26

Vooruit, de heks is haar heksen dus toch niet verleerd. Als ik niets van haar achtergrond had geweten, zou ik gedacht hebben dat ze oprecht aardig was.
0 x

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 46
x 68
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 28 dec 2019, 10:38

Dat is nu toch niet te geloven dat ze voordien, voor ze naar het hospitaal ging, niet heeft over gesproken! :eek: Er was nochtans gelegenheid genoeg!
0 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 14

Bericht door jessie V. » za 28 dec 2019, 11:08

Dat was natuurlijk niet de bedoeling, dat ze voor de operatie zou spreken over het feit dat ze geen geld meer had.
0 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 18
x 53

Bericht door heidiw » za 28 dec 2019, 15:32

Tiboko schreef:
za 28 dec 2019, 01:44
Toen ze hoorde van de dokters dat de kansen op genezen zo goed als onbestaande waren, heeft ze er al haar geld doorgejaagd.
Dat komt wel meer voor. Dan ga je leven alsof elke dag écht je laatste is. En dan dient er zich toch nog een uitweg aan...
daffy duck schreef:
za 28 dec 2019, 10:38

Dat is nu toch niet te geloven dat ze voordien, voor ze naar het hospitaal ging, niet heeft over gesproken! Er was nochtans gelegenheid genoeg!
Daar geef ik haar nu eens alle pluimen van de wereld voor. Het zoneke krijgt eindelijk eens een rekening gepresenteerd, of een koekje van eigen deeg, of hoe je het wil noemen... ik hoop dat velen haar voorbeeld mogen volgen :twisted:
0 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 14

Bericht door jessie V. » vr 03 jan 2020, 21:19

Toch vertrouw ik die vrouw niet. Ze heeft precies de juiste persoon uitgekozen om haar zielige verhaaltje tegen af te steken. "Ik denk dat ik maar vertrek". Ze is 0,0 van plan om te vertrekken. Als Peter niet deugt, dan heeft hij dat toch niet van een vreemde.
0 x

Plaats reactie