Rosa Verbeeck (Annick Segal)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » vr 22 mar 2019, 09:39

Tegelprutser schreef:
do 21 mar 2019, 23:13
Rosa kan in de toekomst voor waarzegster gaan.
Dan kunnen we met z'n allen meegaan met Rosa, want wie heeft nu niet het gevoel dat Steven zijn project niet zal verwezenlijkt zien bij leven en "welzijn"?
Afgezien daarvan kunnen we Rosa alleen maar gelijk geven als ze Steven niet tegenspreekt, hij is momenteel niet voor rede vatbaar.

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Tiboko » vr 22 mar 2019, 13:35

Tegelprutser schreef:
do 21 mar 2019, 23:13
Rosa kan in de toekomst voor waarzegster gaan. Ze weet nu al dat Steven gaat sterven voordat de wijnwinkel af is.
Daar moet je geen waarzegster voor zijn.

Aan het tempo dat Steven nu achteruit gaat, zou het wel eens vlug afgelopen kunnen zijn.

En waar staan ze nu? Bouwvergunning moet nog ingediend worden, niet door Boowie, maar door een erkend architect. Reken op minstens 2 à 3 weken. Pas daarna kunnen ze beginnen afbreken en weer opbouwen. Dat duurt ook nog zeker een week. Dus moet ergens half mei zijn als dat boeltje kan opgestart worden. Maar dan heb je enkel die winkel, nog geen wijn. Voor hun eigen wijn wordt het wachten tot eind dit jaar of daaromtrent.

pnele
Nog geen rang

Bericht door pnele » vr 22 mar 2019, 14:38

Volgens mij zal zijn overlijden rond de seizoensfinale zijn. Het moet toch echt wel lukken om die winkel klaar te hebben tegen dan. Zo heel veel werk is dat niet en, buiten dat ze nu nog moeten wachten op die bouwvergunning, kunnen die werken ook geen maanden meer duren. Ik zie op mijn werk genoeg dergelijke interieurwerken die binnen de maand klaar zijn.

heidiw
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door heidiw » do 28 mar 2019, 10:55

Ik kan er nu eens echt geen gram compassie voor opbrengen. Ze wist waar ze aan begon. Ze wist dat ze van de ene op de andere dag vervangbaar was voor een beter exemplaar. Ze wist dat ze maar tweede keuze was en probeerde dit met haar constante gedram te verdoezelen. Ze wist wat een egoïst het was en hoe hij reageerde als hij zijn zin niet kreeg. In plaats van eens keihard op tafel te kloppen en voor zichzelf op te komen heeft ze hem steeds maar bepamperd zoals ze met Luc deed. Dat ze er nu compleet doorzit begrijp ik wel, maar compassie, neen. De liefde komt van 1 kant, de bepampering pakt niet en ondanks haar ontkennend gedrag wordt ze nu met haar neus keihard op de feiten gedrukt.

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Christel » do 28 mar 2019, 11:03

Tsja, daar ben ik het eigenlijk volledig mee eens...
Dat Steven zich nu zo opstelt, kan voor Rosa niet als een verrassing komen. En als de liefde van 2 kanten komt, dan heb je dat graag voor iemand over, maar in hun geval is het al tijdenlang duidelijk dat dat niet het geval is...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » do 28 mar 2019, 12:26

Idem dito.

heidiw
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door heidiw » vr 29 mar 2019, 21:00

Eindelijk, en dan nog op zo'n indrukwekkende manier die kleuter naar het hoekje verwijzen :clap: :clap: :clap:

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » za 30 mar 2019, 08:35

heidiw schreef:
vr 29 mar 2019, 21:00
Eindelijk, en dan nog op zo'n indrukwekkende manier die kleuter naar het hoekje verwijzen
Toch wreed jammer dat ze dat pas deed nadat Kobe zo onrechtvaardig werd behandeld door zijn liefhebbende vader. Steven heeft nu idd de keuze, maar Kobe zal deze scène nooit kunnen vergeten. Vergeven misschien ooit wel, maar vergeten, niet, en dat is vreselijk jammer.

Kiki_Dee
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Kiki_Dee » wo 18 sep 2019, 20:35

Rosa ziet Kobe precies liever samen met Kaat dan met Paulien
I do not have a bitch resting face. I am a mom. I just have a bitch face. There is no resting going on here!

Tegelprutser
Nog geen rang

Bericht door Tegelprutser » wo 16 okt 2019, 21:32

Rosa (en Kobe) klagen over de grote som geld die ze moeten betalen, het hypotikeert de toekomstplannen van hun winkeltje. Was manlief (en vaderlief) geen CEO van een scheepvaartbedrijf? Die zal wel meer verdient hebben dan 25000 Euro... per maand.

daffy duck
Poster rang 3
Poster rang 3
Contacteer:

Bericht door daffy duck » wo 16 okt 2019, 23:16

Na alles wat ze gespendeerd hebben aan de wijnshop en het wijnbedrijf zal die 25000 euro maar een peulschil zijn denk ik en ze hebben daar precies al meer wijn weggegeven dan ze verkocht hebben.
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Kiki_Dee
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Kiki_Dee » do 17 okt 2019, 07:10

Ik denk inderdaad dat al het geld gespendeerd is aan de Wijnshop en dat ze niet veel meer over hebben.
Misschien zal Paulien de redding brengen met het geld van de verkoop van de Frens
I do not have a bitch resting face. I am a mom. I just have a bitch face. There is no resting going on here!

satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door satine » do 17 okt 2019, 09:35

Als ik het goed begrijp hebben ze de hele erfenis van Steven in de wijnbusiness gestoken.
Kobe heeft nog wat geld op zijn spaarboekje, maar dat is ook maar genoeg om een paar maanden van te leven.
Wat zou er gebeurd zijn met het geld dat Rosa gekregen heeft van Marianne?

heidiw
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door heidiw » do 17 okt 2019, 12:43

Tegelprutser schreef:
wo 16 okt 2019, 21:32
Rosa (en Kobe) klagen over de grote som geld die ze moeten betalen, het hypotikeert de toekomstplannen van hun winkeltje. Was manlief (en vaderlief) geen CEO van een scheepvaartbedrijf? Die zal wel meer verdient hebben dan 25000 Euro... per maand.
Het gaat niet over hoeveel man-/vaderlief verdiend heeft als CEO maar over hoeveel hij gesjoemeld heeft. Kort na zijn overlijden was er zelfs een huiszoeking in de woning in het kader van het onderzoek naar het financieel gefoefel van Steven. Die 25000 euro is de boete die voor deze fraude moet betaald worden.
Laatst gewijzigd door heidiw op do 17 okt 2019, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Christel » do 17 okt 2019, 13:54

Inderdaad...

En als je dan ziet dat Steven zodanig gesjoemeld heeft dat hij er zelfs een 2e huis in Frankrijk aan over heeft gehouden (want dat zat toch ook in de erfenis inbegrepen geloof ik?), dat die €25.000,- toch nogal een meevaller is. Ik vind het - na alles wat er een tijd geleden over gezegd is geweest - toch geen onoverkomelijk bedrag iig.

Wat het geld van Marianne betreft, denk ik dat Rosa niet zo heel veel meer over heeft. Ze heeft er destijds sowieso een nieuwe auto van gekocht volgens mij, en Rosa zat heel erg krap door haar studies, dus misschien is de rest dan ook wel met de rapen de pot in gegaan? Ik heb ook geen idee meer hoeveel ze destijds eigenlijk van Marianne gehad heeft... :think:
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Plaats reactie