Britney Van Notegem (Apollonia Sterckx)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 44
x 1012

Bericht door Tiboko » vr 14 mar 2025, 10:39

Ik kan me vergissen, maar dat "vertellen" aan Britt leek me een bewuste zet van Karin, wetende dat die dat sowieso aan haar doodsbange mama (of Dieter) zou zeggen, waardoor die nu voor een mega dilemma staat - het verzwijgen of een hoop gedoe, ook naar de collega's toe.

Ik vermoed dat dit onder de mat gaat geveegd worden, opgeruimd (in Dieter's filosofie) staat netjes.
0 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 909
x 1452

Bericht door heidiw » vr 14 mar 2025, 12:28

"Iedere gestelde overheid, ieder openbaar officier of ambtenaar die in de uitoefening van zijn ambt kennis krijgt van een misdaad of van een wanbedrijf, is verplicht daarvan dadelijk bericht te geven aan de procureur des Konings bij de rechtbank binnen wier rechtsgebied die misdaad of dat wanbedrijf is gepleegd of de verdachte zou kunnen worden gevonden, en aan die magistraat alldesbetreffende inlichtingen, processen-verbaal en akten te doen toekomen."

Als je daartoe niet behoort, moet je dus geen wanbedrijf of misdaad aangeven. Maar er is geen strafrechtelijke sanctie als je het niet doet, misschien wel een tuchtrechtelijke.

Je wordt niet medeplichting door het louter verzwijgen van wanbedrijven of misdaden.
artikel 29 wetboek van strafvordering van toepassing/juridischforum.be

Het zou dus idd een bewuste zet van Karin kunnen geweest zijn omdat ze wist dat niet Britt maar wel Dieter medeplichting wordt als hij zwijgt (net als Tim destijds met Joren). En ze weet ook heel goed dat Dieter alles zou doen om Britt te beschermen.
Maar voor welke reden ze het verteld heeft maakt mij niet uit. Britt is veilig en kan weer met een gerust hart naar buiten.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1315
x 1673
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 14 mar 2025, 16:37

ja, beetje zoals Tim met Joren. Doet een belletje rinkelen. Daardoor verloor Tim ook z'n titel van hoofdinspecteur. Nu nog Didi! ook gedegradeerd dan en onze alleswetende Tilly kan dan daar de boel gaan runnen.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 44
x 1012

Bericht door Tiboko » vr 14 mar 2025, 19:08

Dieter was al eens gedegradeerd van hoofdinspecteur naar gewone, ik denk na die toestand toen met Maité - die hij gewoon liet lopen omdat hij op dat moment dacht dat ze zwanger van hem was.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1315
x 1673
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 14 mar 2025, 19:59

Tiboko schreef:
vr 14 mar 2025, 19:08
Dieter was al eens gedegradeerd
Heeft hij dan opnieuw z'n graad teruggekregen?? Ik kijk deze avond eens speciaal naar z'n graad op z'n uniform: 2 sterren= inspecteur, 2 kroontjes= hoofdinspecteur. Zonder uniform= rechercheur.
En Britney. Ja, het moet een grote opluchting zijn nu ze niet steeds meer over haar schouder moet kijken. Aan de andere kant zal de bekentenis van Karen nog heel lang nazinderen.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 44
x 1012

Bericht door Tiboko » za 15 mar 2025, 09:48

Karin en Britney zijn precies vergeten dat het niet alleen Jean-Marc was daar in die bewuste horrorkamer. "Niemand zal hem missen" betekent ineens ook wel dat die andere daders wellicht vrijuit gaan, want diegene die hen aan de galg kon praten is er niet meer. En de rest kan ook nog altijd nieuwe feiten plegen, want ze voelen zich nu veilig...

Zo zwart wit is het dus allemaal niet...
0 x

Level10
Nog geen rang
x 137
x 22

Bericht door Level10 » ma 02 jun 2025, 22:18

Die moet toch slagen met onderscheiding, want dat is al maanden dat ze moet studeren als iemand vraagt om iets te gaan doen :lol:
0 x

bragolin-01
Nog geen rang
x 12

Bericht door bragolin-01 » di 03 jun 2025, 11:07

Ik vrees meer dat het hakken over de sloot wordt of misschien nog slechter, Vergeet niet dat ze door haar dyslexie veel harder moet werken dan andere studenten om dezelfde hoeveelheid leerstof te verwerken.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1643
x 2498

Bericht door satine » di 03 jun 2025, 12:35

Dyslexie of niet - veel studenten moeten in het eerste jaar hogere studies hun draai en een goede werkmethode nog vinden. Er is zoveel verschil bij het verwerken van de leerstof tegenover het middelbaar. En ja, dat is niet iets wat ge efkes de laatste dag(en) gaat bekijken.
Haar resultaten van het eerstte semester waren ook lang niet schitterend en met wat er allemaal gaande is, vrees ik er ook deze keer wat voor.
Jammer, want aan haar inzet en goede wil zal het niet liggen.
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 69

Bericht door hannanaske » wo 04 jun 2025, 18:43

Ik ken er ondertussen ALLES van :mad: Ik ben zélf student en zit in mijn eerste jaar bachelor sociaal werk. Omdat het een knelpuntberoep is zitten we met redelijk wat mensen tussen de 30 en de 50 jaar, en natuurlijk ook héél wat jonge studentjes :-)
Wel eventjes nuanceren: Ik heb vroeger beroeps secundair onderwijs gedaan. Dus het was initieel mijn plan om een graduaat te doen; Iets dat enkele jaren geleden werd ingericht omdat véél studenten uit het Bso toch verder wilden studeren, maar dat die slaagkans niet zo groot was, en dat ze iets wouden inrichten dat meer praktijkgericht was.

Probleem is dat vanuit de overheid (of de vdab) dit dan wéér niet erkend heeft als knelpuntberoep, dus ik zit dan toch in een bachelor! Mijn leven is nu vooral; opstaan, eten, studeren, eten, studeren, eten, thuis kijken en in slaap vallen!
Moest ik het aanpakken zoals Britney..... :lol: :lol: :lol: Die was nog een paar weken geleden aan't werken terwijl ik al stress had voor die examens! :lol: :lol: :lol: In mijn klas van de jonge studentjes is er praktisch niemand die een vakantiewerk heeft!

Ik was eerlijk gezegd al in mijn handjes aan't wrijven toen Britney in januari drie herexamens had en ik amper eentje! :lol:
1 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1643
x 2498

Bericht door satine » wo 04 jun 2025, 19:27

Wow, knap Hannanaske!
Het is inderdaad sowieso al een grote aanpassing heb ik hier bij mijn kroost ook ondervonden, maar als er dan nog een aantal jaren tussenuit zijn...
Succes met alles!
En inderdaad, het wordt allemaal serieus onderschat - het is heel wat anders dan het secundair, zelfs als je uit het ASO komt.

Als je dan zoals Britt, ook nog heel wat bijkomende sores aan je hoofd hebt, is het helemaal niet meer simpel.
Hopelijk wordt ze niet ontmoedigd door haar cijfers - ik had hier ook geen studenten die een modeltraject aflegden, maar uiteindelijk zijn de diploma's er wel gekomen.
Dus ik hoop op veel begrip van de entourage van Britt. Ze is sowieso een pioniersstudent, dat maakt het allemaal nog een beetje minder voor de hand liggend.
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 69

Bericht door hannanaske » wo 04 jun 2025, 20:01

Als ervaringsdeskundige valt het ook op dat hun aanpak van studeren wél verder ligt dan mijn aanpak! Die zitten precies de hele tijd op een blad te staren! :lol: Ik heb mijn laptop voor mijn neus staan, overal blaadjes en arceerstiften rond mijn, en zelfs een beertje die het slachtoffer is om mijn leerstof aan te vertellen :lol: En Chatgpt is een rivaal als je gewoon heel uw samenvatting erin smijt, maar wel je beste vriend als je heel veel vragen stelt. :lol:

Ik weet ook niet of ik goed zou kunnen studeren als ik zo'n geheim met me meedroeg! Maar los daarvan; ging britney eigenlijk ooit naar de les. Die stond precies elke dag aan die desk in het ziekenhuis! :yup:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1643
x 2498

Bericht door satine » do 05 jun 2025, 12:26

Natuurlijk ging Britt wel naar de colleges - maar een personage in een aula zien zitten is veel saaier dan haar zien in een setting waar ze interactie heeft met andere personages.
Hetzelfde voor het 'studeren'. Voor mij hoeft dat niet realistisch worden weergegeven.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 44
x 1012

Bericht door Tiboko » di 10 jun 2025, 23:39

Hoe naïef ze nog altijd blijft, na alles wat ze heeft meegemaakt.

"Karin heeft mij gered en ik heb haar verraden"...

Nee Vince en haar papa hebben haar van Abel gered. Vince is er net zelfs voor veroordeeld - maar heeft hij ooit van haar een bedankje gehad? Hem nu haar spijt betuigd dat hij veroordeeld werd? Nee.

Karin heeft het proces tegen Jean-Marc gewonnen, maar met de bewijslast die er tegen hem was hadden ook Tom of Dries die zaak gewonnen. Ze werd - zoals Niels zei - er óók voor betaald, het was haar job.

Karin heeft haar ook niet "gered" van Jean-Marc, maar vooral zichzelf. Dat was een pijnlijk ongeval, maar ze deed het niet voor Britt (die denkt dat Karin dit voor haar deed). Waaruit Karin zich "gered" heeft door Dieter en half Britt's familie deelgenoot te maken van haar grote geheim, dat ze Jean-Marc heeft laten verdwijnen. Anders was die zaak nooit naar Fast gegaan (was Dieter's werk).

Ja Thilly speelde een vals spel, maar ook Karin is niet de heilige waarvoor Britt haar nu precies aanziet, het is niet zo zwart-wit als Britt denkt.
0 x

Plaats reactie