Hij heeft toch een goede band met al het andere personeel. Het wordt tijd dat hij open kaart speelt over al z'n problemen, ook z'n gokproblemen.
Ilias Pauwels (Bram Spooren)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 577
- x 787
- Contacteer:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- satine
- Poster rang 5
- x 803
- x 1213
Ik ben nooit echt fan geweest van Ilias, het is een tijdje beter gegaan, maar sinds zijn fietsenverhaal is mijn sympathie weer weg.
Er zal wel weer een magische oplossing uit de bus komen en iedereen gaat weer alles toedekken met de mantel der liefde.
Want hij bedoelde het allemaal goed en het is verder zo'n lieve jongen...
Er zal wel weer een magische oplossing uit de bus komen en iedereen gaat weer alles toedekken met de mantel der liefde.
Want hij bedoelde het allemaal goed en het is verder zo'n lieve jongen...

1 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 1969
- x 858
^ Daar vrees ik ook voor...
Terwijl het onderliggende probleem van Ilias eigenlijk veel groter is dan alleen niet met geld om kunnen gaan.
Hij laat keer op keer zien dat hij niet schroomt om te liegen en bedriegen, ook niet tegenover zijn vrienden en mensen die het goed met hem voorhebben. Eerst over allerlei andere dingen, en nu over geld natuurlijk, maar eigenlijk maakt de reden waarom niet echt uit: het is gewoon een bedrieger.
Geld "lenen" gaat in zo'n geval dan ook al snel over in geld stelen. Het is dus maar goed dat Simonne hem betrapt heeft, maar ik hoop wel dat ze er dan ook echt iets mee gaat doen, anders zou het wel eens kunnen dat het Ilias alleen nog maar verder over het randje helpt wanneer hij er nu (makkelijk) mee weg komt.

Terwijl het onderliggende probleem van Ilias eigenlijk veel groter is dan alleen niet met geld om kunnen gaan.
Hij laat keer op keer zien dat hij niet schroomt om te liegen en bedriegen, ook niet tegenover zijn vrienden en mensen die het goed met hem voorhebben. Eerst over allerlei andere dingen, en nu over geld natuurlijk, maar eigenlijk maakt de reden waarom niet echt uit: het is gewoon een bedrieger.
Geld "lenen" gaat in zo'n geval dan ook al snel over in geld stelen. Het is dus maar goed dat Simonne hem betrapt heeft, maar ik hoop wel dat ze er dan ook echt iets mee gaat doen, anders zou het wel eens kunnen dat het Ilias alleen nog maar verder over het randje helpt wanneer hij er nu (makkelijk) mee weg komt.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- Poster rang 2
- x 2
- x 45
Heeft Simonne nu niet gehoord dat die weer bezig was over een studio huren, die wist toch dat hij zogezegd al een studio had, en ze stelt haar daar ook geen vragen bij?
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 577
- x 787
- Contacteer:
Ja, heb me daar ook vragen bij gesteld. En het is altijd hetzelfde met Ilias, hij blijft maar liegen over de ware reden waarom hij het gedaan heeft en is te trots om uitleg te geven. Hij werkt zich altijd maar verder in de problemen. Moet toch een stresserend leven zijn.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- Christel
- Poster rang 5
- x 1969
- x 858
Is dat omdat hij te trots is, zoals hij gisteren inderdaad tegenover Frank aangaf? Of is dat gewoon een gemakkelijke uitleg voor hem?daffy duck schreef: ↑wo 01 mar 2023, 17:50hij blijft maar liegen over de ware reden waarom hij het gedaan heeft en is te trots om uitleg te geven.
Want ik heb niet echt het idee dat Ilias normaal gesproken heel trots is, als ik zijn acties in het verleden meeweeg. Hij staat wat dat betreft heel zorgeloos in het leven en het interesseert hem allemaal niet zoveel.
Maar hij is wel heel makkelijk uitgevallen, hebben we ook al vaak kunnen zien, waarbij hij vaak nét niet letterlijk zegt dat een ander zijn problemen maar op moet lossen.
Ik vrees dus dat zijn ge-lieg daar meer vandaan komt; omdat hij altijd de weg van de minste weerstand opzoekt.
Met alle gevolgen van dien nu, uiteraard, maar daarvoor heeft hij deze keer Frank weer voor zijn kar gespannen, dus dat komt ook vast wel weer goed...

0 x
-
- Poster rang 2
- x 2
- x 45
Euh, hij heeft Frank niet voor zijn kar gespannen, Frank heeft zelf alles voorgesteld.
1 x
-
- Poster rang 2
- x 131
- x 209
Maar het kwam hem maar al te goed uit. Zo een oplossing op een presenteerblaadje voorgeschoteld, niet moeten opdraaien voor zijn eigen problemen, laat iemand anders dat maar doen. Hij is er toch weer mooi in geslaagd Frank te manipuleren met dat zielig verhaaltje. In Frank zijn plaats had ik hem gewoon daar gelaten en zijn plan getrokken, want hoe hij iedereen beliegt en manipuleert om zijn zin te krijgen, verdient hij het niet om geholpen te worden. 

3 x
- satine
- Poster rang 5
- x 803
- x 1213
Dat klopt, maar hij heeft ook (alweer) niet echt zijn verantwoordelijkheden genomen.
Eerst wat zelfmedelijden en dan als een schaapje achter Frank aan. Niks eigen inbreng.
Het was maar al te makkelijk, Frank ging zelfs mee om te proberen Silke te overtuigen.
Dus eigenlijk was hij weer aan het manipuleren.
Misschien niet bewust, maar hij weet hoe hij moet proberen mensen te bespelen.
En bij wie dat nog lukt.
Ik denk dat het ergens diep vanbinnen een goede jongen is, maar hij is niet de geweldige kerel die hij zelf denkt te zijn.
Dat komt nog, mits goede begeleiding - niet door mensen die zijn handje vasthouden en zijn leugens toedekken en er nog meer creëren.
1 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 1969
- x 858
Frank kwam met een voorstel om hem te helpen, Ilias begon te mekkeren dat hij dat geen goede oplossing vond, Frank kwam met een ander voorstel, Ilias begon te sputteren dat niemand mocht weten van zijn problemen, Frank kwam met wéér een ander voorstel, en Ilias stond nog net niet te huilen dat niet uit mag komen dat hij zijn geld vergokt heeft. Kortom; hij heeft Frank helemaal de juiste richting in gedirigeerd als je het mij vraagt, en dus op die manier voor zijn kar gespannen. Frank heeft zelf de voorzet gegeven door hem alleen maar uit de penarie te willen helpen, inderdaad. Dat wel.
Hij had ook tegen Ilias kunnen zeggen dat hij het dan zelf maar uit moest zoeken omdat hij niet iedereen voor wilde liegen, en ik vind het jammer dat hij dat niet gedaan heeft.
Foutjes maken en jeugdzondes hebben, kent zijn grenzen, en die is Ilias in mijn ogen al heel lang over...
2 x
-
- Poster rang 2
- x 2
- x 45
Denk dat Frank hier wil rechtzetten wat hij op het begin fout heeft gedaan bij de transitie van zijn zoon naar dochter, hij voelt hem nu precies verantwoordelijk om zowel voor Lowie, Joren en Ilias altijd klaar te staan.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 803
- x 1213
De laatste tijd erger ik mij behoorlijk aan Ilias, zo vol van zichzelf, heeft van niemand hulp nodig - zeker niet van zijn vader, gelukkig is Frank er wel om hem uit de spreekwoordelijke str*nt te trekken anders lag hij nu ergens bijna in een goot, maar verder is hij helemaal geweldig bezig en doet hij alles zelf.
Ik kan me voorstellen dat het verschrikkelijk is om net op je verjaardag je vader afgevoerd te zien, waar al je vriendjes bij zijn - maar hoe vaak is hij zelf al vergeven door anderen voor zijn stommiteiten? Hoeveel 'tweede kansen' heeft hij zelf al gekregen?
Hij hoeft zijn vader niet in de armen te vliegen, maar een klein beetje mildheid zou Ilias toch niet misstaan. Zo ver zou hij op deze leeftijd toch al moeten zijn, vind ik.
En dan zijn opgefokt gedoe als hij in de buurt van Silke is. Hij bedoelt het (natuurlijk) allemaal goed, maar zo verstikkend! Ik was al lang gillend weg gelopen denk ik, bij zo'n overdreven klef en plakkerig gedoe.
Soms denk ik dat Zihame en Robin (die dan toch de 'pubers' moeten voorstellen), stukken volwassener zijn dan hij.
Dus ik zou het fijn vinden als hij eens een beetje minder met zichzelf zou bezig zijn.
Leuk dat Frank hem helpt en die man doet echt zijn best om Ilias met de voetjes terug op de grond te krijgen en daar te houden.
Maar Ilias blijft mij irriteren.
Ik kan me voorstellen dat het verschrikkelijk is om net op je verjaardag je vader afgevoerd te zien, waar al je vriendjes bij zijn - maar hoe vaak is hij zelf al vergeven door anderen voor zijn stommiteiten? Hoeveel 'tweede kansen' heeft hij zelf al gekregen?
Hij hoeft zijn vader niet in de armen te vliegen, maar een klein beetje mildheid zou Ilias toch niet misstaan. Zo ver zou hij op deze leeftijd toch al moeten zijn, vind ik.
En dan zijn opgefokt gedoe als hij in de buurt van Silke is. Hij bedoelt het (natuurlijk) allemaal goed, maar zo verstikkend! Ik was al lang gillend weg gelopen denk ik, bij zo'n overdreven klef en plakkerig gedoe.
Soms denk ik dat Zihame en Robin (die dan toch de 'pubers' moeten voorstellen), stukken volwassener zijn dan hij.
Dus ik zou het fijn vinden als hij eens een beetje minder met zichzelf zou bezig zijn.
Leuk dat Frank hem helpt en die man doet echt zijn best om Ilias met de voetjes terug op de grond te krijgen en daar te houden.
Maar Ilias blijft mij irriteren.
3 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 1969
- x 858
Dat was ook wat bij mij door m'n hoofd schoot toen hij dat gisteren tegen Vince zei. Heel rot voor Ilias, maar hij heeft er toch inmiddels wel de leeftijd naar om bepaalde dingen enigszins te kunnen relativeren, zou je denken. Maar dat is bij hem blijkbaar niet zo.satine schreef: ↑vr 10 mar 2023, 08:53Ik kan me voorstellen dat het verschrikkelijk is om net op je verjaardag je vader afgevoerd te zien, waar al je vriendjes bij zijn - maar hoe vaak is hij zelf al vergeven door anderen voor zijn stommiteiten? Hoeveel 'tweede kansen' heeft hij zelf al gekregen?
Net zo goed als dat hij maar stommiteit op stommiteit blijft stapelen.
Het is ook niet dat hij compleet zonder begeleiding is opgegroeid, want Vicky is toch een goeie en lieve moeder voor hem geweest volgens mij.
Al bij al irriteert hij mij dus ook meer en meer, en dan vooral zijn houding tegenover anderen. Maakt niet uit wie hij tegenover zich heeft, het moet altijd om hem draaien...
2 x
- johan1969
- Poster rang 5
- x 3
- x 105
Ik vind dat Ilias Vince wel mag vergeven na al die tijd. Het blijft toch zijn vader. En die moord/doodslag had ook niks met Ilias te maken en was eerder een ongeval als ik het goed gevolgd heb.
1 x
- johan1969
- Poster rang 5
- x 3
- x 105
Straf dat Silke zoveel sms't met Dries maar niet met Ilias... Dat zegt genoeg.
0 x