Tim Cremers (Jeroen Lenaerts)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 480
x 658

Bericht door satine » za 30 apr 2022, 10:03

Chris wil 'vervelende situaties vermijden met die camerabeelden, vooral voor Tim'.
Maar het geld dat hij Tim gegeven heeft, dat is toch langer geleden dan 2 weken?
En Tim staat daar nog met zo'n verfbakje in zijn hand - zwartwerk is niet toegelaten, maar ook geen halsmisdaad.
Als het smeergeld zou zijn, vanwaar dan het verfbakje?
Weer zo'n verhaallijn die langs alle kanten rammelt en Tim laat zich gewillig inpakken.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 22
x 414

Bericht door Tiboko » za 30 apr 2022, 12:32

Dat verfbakje in de hand bewijst natuurlijk niet dat Tim daar ook effectief geverfd heeft hé. En het ging wel om veel geld (2500 euro?) voor een zogezegde verfklus. Dat het bovendien 's nachts gefilmd werd, wijst ook niet in Tims voordeel.

Op zich is het geen halsmisdaad, maar samen met die alcoholcontrole zou het op een patroon kunnen wijzen. En Dieter mag dan wel zijn vriend zijn, maar uit de zaak van Ilias (toen met die motorfiets e.d.) weten we dat zijn rechtvaardigheidsgevoel voor familie en vrienden gaat.

Bovendien wist Dieter (en heel Thuis-dorp) dat Tim en Sam in financiële problemen zaten en dan plots voorbij waren. Nee als dit uitkomt, ziet het er heel slecht uit voor Tim.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 480
x 658

Bericht door satine » za 30 apr 2022, 12:48

Even een offtopic vraag - want hier heb ik helemaal geen ervaring mee:
Als iemand blaast bij een alcoholcontrole, wordt dat dan geregistreerd door de politie?
Wordt ergens genoteerd wie geblazen heeft en wie niet?
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 22
x 414

Bericht door Tiboko » za 30 apr 2022, 14:59

Nog nooit een alcoholcontrole gehad, mocht steeds meteen doorrijden :smile:

Maar ik kijk wel eens reality tv (Alloo en zo) en dan zie je toch dat ze eerst de autodocumenten opvragen, de nummerplaat checken bij de centrale (om zeker te zijn dat het voertuig niet gestolen is) en pas dan die ademtest doen. Dus lijkt me normaal (ook al werd het niet in beeld gebracht) dat dit bij de controle van Chris' auto ook zo is gegaan...

Maar of ze ook noteren dat die mens effectief geblazen heeft? Zelfs in dat geval had Tim dat zogezegd wel genoteerd, want Dieter stond toen uit de verte op zijn vingers te kijken.
0 x

Julia56
Nog geen rang
x 2
x 1

Bericht door Julia56 » do 12 mei 2022, 12:48

Wellicht wel! Ze houden dit wel bij in een database, maar of dit effectief gevolgen heeft (ingevolge strafblad, ...) lijkt me onwaarschijnlijk.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 480
x 658

Bericht door satine » vr 13 mei 2022, 11:25

Tim daalt nog een beetje meer in mijn achting. En dat terwijl ik hem lange tijd als 1 van de 'meest normalen' in Thuis zag.
In plaats van ineens alles te vertellen... Nee, hij vertelt maar weer een klein stukje.
En dan het stukje dat Dieter eigenlijk zelf al wel doorhad.
Pffffff!
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1411
x 520

Bericht door Christel » vr 13 mei 2022, 11:53

satine schreef:
za 30 apr 2022, 12:48
Even een offtopic vraag - want hier heb ik helemaal geen ervaring mee:
Als iemand blaast bij een alcoholcontrole, wordt dat dan geregistreerd door de politie?
Wordt ergens genoteerd wie geblazen heeft en wie niet?
Tiboko schreef:
za 30 apr 2022, 14:59
Maar of ze ook noteren dat die mens effectief geblazen heeft?
Hier in NL niet in elk geval. Enkel wanneer je promillage te hoog is, maar dan krijg je natuurlijk ook een boete en/of rijontzegging, dus dat wordt geregistreerd. Met het opvragen van je autodocumenten kijken ze hier alleen of je de belastingen betaald hebt, of de auto verzekerd is en op wiens naam hij staat. Dat is verder niet gelinkt aan de blaastest. Geen idee of dat in België hetzelfde geregeld is. :)
satine schreef:
vr 13 mei 2022, 11:25
Tim daalt nog een beetje meer in mijn achting. En dat terwijl ik hem lange tijd als 1 van de 'meest normalen' in Thuis zag.
In plaats van ineens alles te vertellen... Nee, hij vertelt maar weer een klein stukje.
En dan het stukje dat Dieter eigenlijk zelf al wel doorhad.
Pffffff!
Daar sluit ik me volledig bij aan. :yup:
Dacht gisteren even dat ik misschien iets gemist had (en dat hij dus wel echt alles verteld had), maar blijkbaar niet dus. Vind het heel zwak van Tim en had ook meer van hem verwacht. Mooie "vriend" is dat tegenover Dieter. En daarmee valt zijn excuus (dat hij Dieter niet met dat geheim wilde belasten) ook in het water, eigenlijk, want nu gaf Dieter hem expliciet de kans om open kaart te spelen, en deed hij het nog niet.
Zo laf...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Julia56
Nog geen rang
x 2
x 1

Bericht door Julia56 » vr 13 mei 2022, 22:24

Ik hoop dat het zal uitdraaien dat Tim reeds een tijdje undercover werkt om zo Chris er in te luizen. Anders jammer en totaal ongeloofwaardig
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 480
x 658

Bericht door satine » vr 20 mei 2022, 08:11

Gisteravond had ik het gevoel dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben.
Hij stond daar wel heel relaxed, tegenover de vorige keren dat hij contact had met Chris.
0 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 263
x 235

Bericht door jessie V. » vr 20 mei 2022, 08:36

Er was toch al sprake van een soort val voor Chris uit te zetten. Als ik het goed heb zit Harry ook in het complot.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 480
x 658

Bericht door satine » vr 20 mei 2022, 09:50

Ja, dat is inderdaad zo.
Maar ik vond Tim gisteren opvallend relaxed en meegaand in zijn rolletje als 'de corrupte flik'.
En Chris, die anders een neus heeft voor dingen die voor hem belangrijk kunnen zijn, had niks door.
Een beetje vreemd.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 22
x 414

Bericht door Tiboko » vr 20 mei 2022, 12:50

Hum. Ik vraag me af waarom hij in deze situatie nog "undercover" zou moeten gaan.

Hij heeft enerzijds de getuigenis van Harry en anderzijds de berg aanwijzingen tegen Chris. Met de info van Frank zouden ze makkelijk een observatieteam voor Harry's hoeve kunnen zetten en hen op heterdaad betrappen, de volgende keer dat er drugs geleverd worden. Maar nee, Tim verwittigt Chris dat er verdachte dingen in zijn hoeve plaatsvinden en dat mensen dat opgemerkt hebben...

Doet me eerder denken dat ze de zaak nog een week of vier willen rekken, tot de finale eraan komt.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 424
x 542
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 20 mei 2022, 14:59

Tiboko schreef:
vr 20 mei 2022, 12:50
Maar nee, Tim verwittigt Chris dat er verdachte dingen in zijn hoeve plaatsvinden en dat mensen dat opgemerkt hebben...
die jongen is aan het sparen voor het Lentefeest van z'n dochter! :D
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 646
x 64

Bericht door nounake » vr 20 mei 2022, 15:33

Eventjes dacht ik dat hij GEEN geld meer zou aannemen ....
0 x

Renée
Nog geen rang
x 1
x 13

Bericht door Renée » di 24 mei 2022, 07:49

satine schreef:
vr 20 mei 2022, 09:50
Ik hoop dat het zal uitdraaien dat Tim reeds een tijdje undercover werkt om zo Chris er in te luizen. Anders jammer en totaal ongeloofwaardig
Ik denk dat je gelijk hebt: als je deze piste volgt vallen puzzelstukjes ineen: waarom hij Dieter maar de halve waarheid vertelt, hij zo gemakkelijk en zonder schroom info doorgeeft aan Chris, waarom hij naar zijn overste belt ivm Dieter….Tim weet toch ook wel dat als dit allemaal uitkomt hij zijn job zou verliezen en waarschijnlijk nog een gevangenisstraf zou krijgen.
0 x

Plaats reactie