Paulien Snackaert (Tina Maerevoet)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
vdbemdsa
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 20

Bericht door vdbemdsa » wo 21 apr 2021, 13:18

heidiw schreef:
wo 21 apr 2021, 13:12
"Boehoehoehoe, jullie hebben Jacques die altijd zo aardig was al veroordeeld en er zijn niet eens bewijzen, alleen maar vermoedens, boehoehoe..."
Als ze zelf eens nadenkt, als Jacques niets te verbergen heeft, waarom vlucht hij dan?
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 8
x 210

Bericht door Tiboko » wo 21 apr 2021, 14:31

heidiw schreef:
wo 21 apr 2021, 13:12
Euh, neen. Bij vermoedens word je uitgenodigd voor verhoor.
Ik vraag me sowieso af wanneer ze ons die bewijzen gaan tonen die ze dan al hebben, want voorlopig is het maar pover.

-Jacques was in Spanje toen Deploige verongelukte. Wellicht was dit moord, want een tijd later kreeg hij veel geld van Reinhilde.
-Bij zijn verhoor toonden we Jacques een foto van drugsdealer Roxanne en een paar dagen nadien werd ze vermoord. Dat kan niet anders dan Jacques geweest zijn, die bang werd dat ze hem erbij ging lappen.
-Jasper werd het laatst gezien aan het atelier van de Kabouters. En we vonden zijn bloed op de werkvloer. Dan kan alleen Jacques de moordenaar zijn. Zijn motief? Dat vinden we later wel.

Zoiets ongeveer ?
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 239
x 432
Contacteer:

Bericht door daffy duck » wo 21 apr 2021, 17:37

Tiboko schreef:
wo 21 apr 2021, 14:31
Zoiets ongeveer ?
Jup, Jansen en Janssens smijten er een beetje met hun 'politieklakke' naar! Moet kunnen in Thuis! :yup:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Thom
Poster rang 1
Poster rang 1
x 35
x 55

Bericht door Thom » di 04 mei 2021, 21:19

Zucht , je zou naderhand nog gaan afvragen wat erger aan haar is, haar naïviteit of haar verwende slachtoffergedrag :roll: Onbegrijpelijk dat iemand zo onvolwassen nog op het laatste moment in aanmerking kwam voor adoptie.
1 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 8
x 210

Bericht door Tiboko » di 04 mei 2021, 23:50

Je zou ook kunnen denken hoe wanhopig die agenten wel niet zijn, dat ze na maanden onderzoek nog steeds niets concreet hebben en dus maar hopen dat Paulien hen naar Jacques zal leiden.

Zoals ze terecht zegt doen ze bijna alsof ze medeplichtig is. Hoezo, het enige dat ze heeft is een afscheidsbrief en daarin stond volgens mij helemaal geen bekentenis.
0 x

Thom
Poster rang 1
Poster rang 1
x 35
x 55

Bericht door Thom » wo 05 mei 2021, 00:50

Ergens snap ik hun wel , als je ziet hoe Paulien net niet uitvliegt , telkens als iemand het heeft wat haar idool zoal heeft uitgestoken., en niet alleen Peppi en Kokki die "toevallig" steeds in de buurt waren , wanneer Jacques zijn ware gezicht eventjes liet zien.

Trouwens , ze houdt die brief achter , ongeacht of het betekenis heeft of niet , ze houdt informatie achter en gezien haar houding ga ik er vanuit dat ze ook het idee hebben dat Jacques hoe dan ook contact met haar gezocht heeft of andersom.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 239
x 432
Contacteer:

Bericht door daffy duck » wo 05 mei 2021, 07:59

Thom schreef:
wo 05 mei 2021, 00:50
als je ziet hoe Paulien net niet uitvliegt ,
Wat een ongelooflijk en 'unbeliever' is dit toch geworden! Haar gezicht staat op kreng zijn!
2 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1
x 27

Bericht door johan1969 » do 06 mei 2021, 08:55

Ik erger me ook heel hard aan Paulien. Hoe ze tegenover Tim deed, die haar niet kwam verhoren maar helpen. En iedereen is zogezegd tegen haar. Net goed dat Kobe haar zaken zo cool en onpersoonlijk teruggaf. 'En als je weggaat, leg dan de sleutel op tafel'.
1 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 239
x 432
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 06 mei 2021, 10:18

johan1969 schreef:
do 06 mei 2021, 08:55
En als je weggaat, leg dan de sleutel op tafel'.
1 x
Dat is inderdaad heel koel, maar zoals ze hem behandeld heeft: wel verdiend! Ze kan in geen betere omgeving terechtkomen en toch is ze weer Tim aan het afblaffen, die alleen maar het beste met haar voorheeft! Wat een moeilijk mens is dit toch geworden.
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1
x 27

Bericht door johan1969 » do 06 mei 2021, 11:05

Ja, vind ik ook. Alles draait om haar en zij is het slachtoffer en ze kan zich niet voorstellen dat Jacques iets mispeuterd heeft. Dat ze ook nog wat van Jacques gehoord had, maar verzwegen, is ook niet correct.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 8
x 210

Bericht door Tiboko » do 06 mei 2021, 11:36

Wat heeft ze van Jacques vernomen? Eén brief, intussen twee weken geleden - met daarin zijn versie van de feiten.

Ik snap niet zo goed eigenlijk hoe die brief het onderzoek - dat duidelijk vastzit - vooruit zou kunnen helpen. Het is niet dat Jacques er een adres of iets dergelijks ingezet heeft hé. En voor zover ik weet wéét Paulien ook niks over wat haar ex-baas heeft uitgespookt. Dus ook daar kan ze niet helpen. Wat verwacht Tim eigenlijk van haar ??

En logisch dat ze wat Tim betreft argwanend is, ze heeft zes maand niks van hem gehoord of gezien en nu hij bezig is met de verdwijning van Jacques, staat hij bijna elke dag aan haar deur. En dan niet om over Kobe of Charlie te praten, maar over Jacques :smile:
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 757
x 291

Bericht door Christel » do 06 mei 2021, 13:18

Tiboko schreef:
do 06 mei 2021, 11:36
Wat verwacht Tim eigenlijk van haar ??
Het minimale, denk ik, en dat is dat ze zijn waarschuwingen in elk geval serieus neemt. Daarbij hoopt hij waarschijnlijk ook dat ze het hem zegt als ze iets meer weet en vertrouwt hij haar niet, wat ik door haar gedrag wel kan begrijpen.

Tim en Paulien hebben al een hele tijd niet veel contact meer, dat is waar, maar Tim en zij zijn ooit nog goede vrienden geweest, dus kan ik wel begrijpen dat hij blijkbaar nog met haar in zit.
In mijn ogen siert hem dat juist, want Paulien doet letterlijk niks om die bezorgdheid te verdienen. Integendeel eerder...
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 262
x 444

Bericht door satine » do 06 mei 2021, 15:48

Tiboko schreef:
di 04 mei 2021, 23:50
Zoals ze terecht zegt doen ze bijna alsof ze medeplichtig is. Hoezo, het enige dat ze heeft is een afscheidsbrief en daarin stond volgens mij helemaal geen bekentenis.
Het is dan wel opmerkelijk dat ze die brief achterhoudt.
Het was ook vanaf dat ze de brief (en de sleutel!) ontvangen heeft, dat Paulien zo arrogant begon te doen tegen Tim.
Zo maakt ze zich alleen maar verdacht, maar vermits ik denk dat haar hoofddoel nog altijd haar 'atelier' is, zal ze over die brief niets zeggen.
Ook niet als Jacques terug met haar contact opneemt, want als Jacques gearresteerd wordt, is ze haar 'droom' kwijt.

Verder denk ik dat Tim vermoedt dat Paulien nog altijd steevast in Jacques' onschuld gelooft.
En dat ze daarom eender wat zal zeggen om Jacques - en dus ook haar cadeau - te sparen.
2 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 93
x 191

Bericht door heidiw » do 06 mei 2021, 18:39

johan1969 schreef:
do 06 mei 2021, 08:55
Net goed dat Kobe haar zaken zo cool en onpersoonlijk teruggaf. 'En als je weggaat, leg dan de sleutel op tafel'.
Inderdaad, koekje van eigen deeg. Paulien heeft ook de gewoonte onbruikbaar geworden mensen bij het grof vuil te zwieren. Net goed dat ze het nu ook eens meemaakt.
3 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 8
x 210

Bericht door Tiboko » vr 07 mei 2021, 14:44

satine schreef:
do 06 mei 2021, 15:48
...want als Jacques gearresteerd wordt, is ze haar 'droom' kwijt.
Nu kunnen we haar terecht omschrijven als een egoïstisch kreng en iemand die (gelukkig figuurlijk) over lijken gaat - zie Adil, zie Kobe... - maar niet dat ze dom is. Na wat ze van Tim & co gehoord heeft, moet ze toch beseffen dat die droom voorgoed in de vuilbak ligt?

Ze liep gisteren met Lowie in dat huis alsof het hare was, ze wil er zelfs geld insteken om die ruimte te renoveren, terwijl ze die nooit zal kunnen gebruiken. Want ofwel wordt Jacques op een dag (ik gok op de finale in juni) gevonden, ofwel blijft hij voorgoed weg (kan hij altijd weer in het verhaal geschreven worden, indien nodig) en in dat geval kan ze dat pand ook niet gebruiken, want blijft het verzegeld.

Bovendien woont ze nu bij Lowie, maar is ze normaal gezien haar inkomen kwijt, want ik vermoed dat als voortvluchtige zijn rekeningen geblokkeerd werden door de onderzoeksrechter ??
0 x

Plaats reactie