Tom De Decker (Wim Stevens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 21
x 85

Bericht door heidiw » do 19 mar 2020, 15:56

Tom is inderdaad een slappeling en dat hij het momenteel niet makkelijk heeft doet hij vooral zichzelf aan. Van iemand die een masterdiploma heeft verwacht je toch enig verstand en helaas hangt dat bij Tom al zowat zijn hele leven tussen zijn benen. En dan nog geloven dat Karin zo met Robin inzit :crazy: Tuurlijk wel, enkel en alleen omdat ze weet dat ze Marianne er het bloed van onder de nagels mee haalt.
Bovendien ben ik benieuwd of Tom ook aan Robin zal durven toegeven dat Karin ladderzat was toen ze Marianne ondersteboven vlamde (wat nog altijd niet bewezen is maar kom...)
1 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 44

Bericht door Tiboko » do 19 mar 2020, 16:34

Inderdaad.

Nog niet bewezen 😁

Na alles wat er in het verleden gebeurde, zou Marianne moeten weten dat ze deze strijd nooit kan winnen.

Ze wist al een hele tijd dat ze niet meer welkom is bij Tom. Om dan een onschuldig kind te gebruiken om alsnog binnen te geraken op een feest waar je niet uitgenodigd bent is laag.

En tijdens het feest de partner van haar zoon ook nog gaan uitkafferen (serpent e.d,).

Moet je daar 72 jaar voor zijn?
0 x

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 62
x 93
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 19 mar 2020, 17:13

Tiboko schreef:
do 19 mar 2020, 16:34
Om dan een onschuldig kind te gebruiken om alsnog binnen te geraken op een feest waar je niet uitgenodigd bent is laag.
Ik denk niet dat Marianne wist dat er een feestje was. Zelfs Tom wist van niks vermits het een verrassing was.
Dat kafferen was er inderdaad over: het was niet de plaats of tijd om dit te doen met Robin in de buurt.
Maar dat Karin een serpent is...daar had ze niet helemaal ongelijk in ! :nope:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 19

Bericht door jessie V. » do 19 mar 2020, 17:46

Ze doen qua serpent gehalte niet voor elkaar onder: Karin en Marianne
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 183
x 80

Bericht door Christel » vr 20 mar 2020, 15:27

Karin en Marianne gedragen zich allebei waardeloos, daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar de reden waarom Marianne zich zo gedraagt (eenzaamheid), is wel anders dan de reden waarom Karin zich zo gedraagt (wraak), en ik vind het heel jammer (bij gebrek aan een beter woord) dat Tom daar niet een klein beetje meer rekening mee houdt...

Al vanaf het eerste moment dat hij Robin mee naar huis genomen heeft vanuit Marokko, lijkt hij er een sport van te maken om Marianne overal zo veel mogelijk buiten te houden. Tot op zekere hoogte begrijp ik dat wel, want Marianne is gewoon ongezond bemoeizuchtig, maar had hij er ook niet een héél klein beetje aan kunnen denken dat ze wel heel erg eenzaam is? Dat haar familie alles voor haar is, en dan met name haar kleinkinderen waarvan ze er nog maar zo kort eentje moet missen door een verschrikkelijk ongeval?
Had hij daar een beetje bij nagedacht, en het er wat minder ingewreven dat hij liever eender wie liet oppassen i.p.v. zijn moeder, dan zou Marianne's gedrag waarschijnlijk ook wel veel minder fel geweest zijn. Dan had ze geen reden gehad om zich zo verschrikkelijk wanhopig vast te klampen aan alles wat met Robin te maken heeft.

En vooral: Karin is absoluut geen onschuldige bijstander in dit hele verhaal. Iets waar Tom volledig van op de hoogte is, dus hij werkt daar bewust aan mee en maakt op die manier zijn moeders oude dag tot een hel.
Je moet het maar voor elkaar krijgen, als zoon zijnde...

Ik vind de hele situatie schrijnend onplezierig om te zien.
"#teammarianne" ben ik ook al lang niet meer, maar dat neemt niet weg dat ik meer met haar te doen heb dan met de rest van dat wespennest.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 62
x 93
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 20 mar 2020, 17:22

Christel schreef:
vr 20 mar 2020, 15:27
dat neemt niet weg dat ik meer met haar te doen heb dan met de rest van dat wespennest.
Hier een beetje hetzelfde gevoel; ik kijk er niet naar uit als thuis begint, om met die schrijnende Marianne situatie opnieuw geconfronteerd te worden. :|
Had Tom van de start duidelijke grenzen en regels gesteld met haar, dan was het nooit zover gekomen. Marianne is bemoeizuchtig en zeker geen gemakkelijk mens, maar hij kent haar en moest vanaf het begin duidelijk afgesproken hebben waar het op stond en wat toelaatbaar was. :denk:
En zeker geen Karin hebben die nog een bijkomende storende factor is.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 6

Bericht door tvx1 » vr 20 mar 2020, 18:57

Christel schreef:
Karin en Marianne gedragen zich allebei waardeloos, daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar de reden waarom Marianne zich zo gedraagt (eenzaamheid), is wel anders dan de reden waarom Karin zich zo gedraagt (wraak), en ik vind het heel jammer (bij gebrek aan een beter woord) dat Tom daar niet een klein beetje meer rekening mee houdt...
Het is bij Marianne niet alleen eenzaamheid. Iemand een proces aandoen wegens poging tot moord doe je niet simpelweg uit eenzaamheid.
Christel schreef:
Al vanaf het eerste moment dat hij Robin mee naar huis genomen heeft vanuit Marokko, lijkt hij er een sport van te maken om Marianne overal zo veel mogelijk buiten te houden. Tot op zekere hoogte begrijp ik dat wel, want Marianne is gewoon ongezond bemoeizuchtig, maar had hij er ook niet een héél klein beetje aan kunnen denken dat ze wel heel erg eenzaam is? Dat haar familie alles voor haar is, en dan met name haar kleinkinderen waarvan ze er nog maar zo kort eentje moet missen door een verschrikkelijk ongeval?
Had hij daar een beetje bij nagedacht, en het er wat minder ingewreven dat hij liever eender wie liet oppassen i.p.v. zijn moeder, dan zou Marianne's gedrag waarschijnlijk ook wel veel minder fel geweest zijn. Dan had ze geen reden gehad om zich zo verschrikkelijk wanhopig vast te klampen aan alles wat met Robin te maken heeft.
Dat Marianne haar familie hoog in het vaandel houdt mag duidelijk zijn. Maar het probleem is dat het begrip familie bij haar strict tot bloedverwanten is beperkt. Karin is lang niet de enige schoondochter met wie ze het al aan de stok gekregen heeft. En ze lijkt dat helaas gewoon niet te (willen) beseffen. Met Tania klikt het vooralsnog wel, maar als die één voet verkeerd durft te zetten zal ook zij het bij Marianne verkorven hebben. Dat hele gedoe zou er gewoon niet zijn moest Marianne eens eindelijk willen aanvaarden dat haar kinderen hun eigen keuzes kunnen maken en dat als die een relatie hebben het enige dat telt is dat de partners elkaar graag zien.
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 44

Bericht door Tiboko » vr 20 mar 2020, 19:29

tvx1 schreef:
vr 20 mar 2020, 18:57
Dat Marianne haar familie hoog in het vaandel houdt mag duidelijk zijn. Maar het probleem is dat het begrip familie bij haar strict tot bloedverwanten is beperkt. Karin is lang niet de enige schoondochter met wie ze het al aan de stok gekregen heeft.

Inderdaad, hoeveel vriendinnen van Ann kregen keer op keer tegenwerking. Remember hoe Mayra (toen die nog okee was) de wind van voor kreeg. En toen was Marianne echt nog niet eenzaam.

Van je kinderen houden, houdt ook in dat je hun partners accepteert en die les moet Marianne op intussen heel gevorderde leeftijd nog altijd leren. Misschien kan ze eens advies vragen aan Frank, die had het ook niet altijd makkelijk met de "lovers" van Franky/Kaat - maar na een tijd kon hij hen wel aanvaarden. Zo hoort het.

Tot ze dat leert krijgt ze van mij géén medelijden.

Dus dat Tom voor zijn lief kiest (hoe "slecht" die in onze ogen ook is), verdient dus iets meer begrip.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 183
x 80

Bericht door Christel » vr 20 mar 2020, 21:41

Mayra kreeg de wind niet van voren van Marianne toen ze zich nog "normaal" gedroeg. Sterker nog; toen Mayra's sierraden gestolen werden uit haar atelier, was Marianne de eerste om haar een hele lading nieuwe onderdelen te geven zodat ze haar bestellingen op tijd af kon maken. Om maar even een voorbeeld te noemen dat ook dat conflict écht niet zomaar bij Marianne begonnen is en alleen aan haar lag.

Als die schoondochters zich niet als feeks opstelden, ging het met Marianne helemaal prima.

Sandrine is daar nog wel het beste voorbeeld van. Zij werd door Marianne zelfs als een eigen dochter behandeld en in huis gehaald, en ze is daar alleen maar heel erg goed voor geweest. Hetzelfde geldt voor Manon, waar ze (na de eerste schok dat Ann op vrouwen bleek te vallen) ook uitzonderlijk goed mee door een deur kon.

Ik ga hier echt niet beweren dat Marianne een makkelijk mens is. De laatste tijd zou ik haar regelmatig zelfs het liefst achter het behang plakken, en ze is zeker veel te bemoeizuchtig.
Maar de schoondochters waar ze het mee aan de stok gehad heeft zijn ook allesbehalve onschuldige schaapjes. Iets wat zowel Tom als Ann dondersgoed weten als ze even eerlijk en objectief nadenken.

Om dan elke keer de zaken op 't spits te drijven en hun moeder te straffen door haar buiten te sluiten en haar van haar kleinkinderen weg te houden, vind ik gewoon beneden alle peil.
2 x

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 62
x 93
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 21 mar 2020, 08:39

Tiboko schreef:
vr 20 mar 2020, 19:29
Van je kinderen houden, houdt ook in dat je hun partners accepteert en die les moet Marianne op intussen heel gevorderde leeftijd nog altijd leren.
Dat is inderdaad zo, maar ook hieraan zijn er grenzen. En misschien heeft ze op gevorderde leeftijd al zoveel negatieve ervaringen gehad met schoondochters dat haar leerfase overgegaan is naar een verzuurde houding. Hetgeen natuurlijk jammer genoeg niet zomaar gekeerd kan worden met nog meer tegenslagen al of niet terecht. :shock:
Christel schreef:
vr 20 mar 2020, 21:41
Iets wat zowel Tom als Ann dondersgoed weten als ze even eerlijk en objectief nadenken.

Om dan elke keer de zaken op 't spits te drijven en hun moeder te straffen door haar buiten te sluiten en haar van haar kleinkinderen weg te houden, vind ik gewoon beneden alle peil.
Marianne was niet zo, ze hebben haar in de loop der jaren zo gemaakt: vaak te kritisch en op haar hoede. Moet soms, jammer genoeg niet altijd even aangenaam. :denk:
1 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 44

Bericht door Tiboko » za 21 mar 2020, 16:48

Christel schreef:
vr 20 mar 2020, 21:41

Want Marianne zélf drijft de zaken niet op de spits.

-Iemand (vooralsnog vals, want niet bewezen) beschuldigen van poging tot moord.
-Ondanks het aandringen van Peter niet voor diplomatie kiezen (Peter is de ideale go between) maar de zaken op de spits drijven door af te komen met "ik wil mijn zoon onterven".

Was het niet dat ze dankzij Tom nog leeft (die nier, uit de tijd van dokter Smeekens) - had ik er nog begrip voor. Nu :thumbdown:
0 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 21
x 85

Bericht door heidiw » do 26 mar 2020, 12:15

Slappeling!!! Hij zegt het nog letterlijk tegen Karin "je laat je cliënt een valse verklaring afleggen en dat is strafbaar". Waarom doet hij er dan niets tegen??? Een typisch voorbeeld van een vakidioot zonder kennis van de universiteit van het leven :crazy:
2 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 183
x 80

Bericht door Christel » do 26 mar 2020, 14:58

Inderdaad, hoe stom kun je zijn?? :-?
Ook al maakt liefde blind, dan nog begrijp ik totaal niet dat Tom hier op geen enkele manier aan de rem trekt. Karin zet zijn hele persoonlijke én professionele leven compleet op de helling, en Tommeke stond erbij en keer ernaar... :crazy:
0 x

apestaart
Poster rang 2
Poster rang 2
x 17

Bericht door apestaart » do 26 mar 2020, 18:22

En hij zegt dan nog tegen haar: "Het is te hopen dat die zaak niet in uw gezicht ontploft" maar hij vergeet dat het ook in zijn gezicht zal ontploffen: de reputatie van het advocatenkantoor zou wel eens hiermee beschadigd worden.
1 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 44

Bericht door Tiboko » do 26 mar 2020, 23:51

apestaart schreef:
do 26 mar 2020, 18:22
De reputatie van het advocatenkantoor zou wel eens hiermee beschadigd worden.

Dat zal wellicht nog wel meevallen. Iedereen in Thuis vindt het maar "normaal" dat een advocaat liegt en bedriegt en "de klanten" hebben Karins vorige zaak ook maar gewoon zozo gelaten.

Ze mocht na haar schorsing zelfs gewoon blijven verder werken aan hun dossiers.
0 x

Plaats reactie