Personage waar ik mij het meest aan erger

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 136
x 60

Bericht door Christel » ma 10 feb 2020, 23:30

Tiboko schreef:
ma 10 feb 2020, 11:58
Zonder dat geroddel en al die misverstanden (Tamara die zogezegd iets "had" met Leo - kwam van Nancy) zou Thuis natuurlijk geen soap zijn, maar gewoon een saaie serie waar niemand nog naar keek.
Mja, maar dat maakt het niet minder ergerlijk...
Als we alle dingen die in Thuis voorbij komen zo zouden bekijken (het is een soap, daar hoort dat gewoon bij), dan zou hier eigenlijk nergens meer op gereageerd kunnen worden. ;)
Hetzelfde geldt voor de rol van Marianne, eigenlijk, want wat zij ook doet of zegt; het maakt de manier waarop de rest daarover loopt te roddelen alsof ze zelf geen leven hebben, niet minder bekrompen.

Maar goed, terug ontopic: Ik heb me vanavond groen en geel geërgerd aan meester Teerlynck. Wat een verschrikkelijk arrogant kreng is dat... :boo:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 3
x 10

Bericht door ThuisStan123 » di 11 feb 2020, 16:51

Ik weet niet goed aan wie ik me het meest moet ergeren. Aan Bob en Lowie, die ergens wel gelijk hebben om voorzichtig te zijn maar Tania's voorstel zonder boe of bah van de kaart vegen, of Tania die per se haar zin wou doordrijven.

Wat Isolde betreft heb ik alleen het stukje gezien waarin ze zich verontschuldigt voor haar dochter, maar mijn haren komen overeind als ze nog maar in het beeld loopt.
0 x

Kiki_Dee
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 16

Bericht door Kiki_Dee » di 11 feb 2020, 20:51

Lowie, hij was heel fel tegen Tania 'gij hebt hier niets te zeggen' :naughty:
0 x
I do not have a bitch resting face. I am a mom. I just have a bitch face. There is no resting going on here!

Thom
Poster rang 1
Poster rang 1
x 21
x 34

Bericht door Thom » di 11 feb 2020, 21:19

Onze bange jongetjes zoals Tania het mooi verwoord heeft.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 136
x 60

Bericht door Christel » wo 12 feb 2020, 10:04

Ook hier aan de "bange jongetjes", en deze keer met name aan Lowie...
Ik begrijp dat Bob en Lowie voorzichtig zijn met Tania, want haar kracht is ook gelijk iets waar die 2 mee op moeten letten: ze is ambitieus en heeft aan één vinger meer ervaring in de zakenwereld dan zij aan tien, dus het is voor haar een koud kunstje om hen te vertrappelen.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ze het zich maar moeten laten welgevallen dat Tania zo goed als alles regelt als beide heren het te druk hebben met hun privé beslommeringen, om haar vervolgens maar meteen de pas af te snijden als ze toevallig zelf weer eens tijd en zin gevonden hebben om zich op hun werk te richten. Ik vond het dan ook absoluut niet mooi hoe Lowie haar duidelijk maakte dat "zij daar niks te zeggen heeft".
Dat kon sowieso op een héél andere manier (een beetje respectvoller, bijvoorbeeld...), en volgens mij werken ze daar nog altijd met z'n allen samen...
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 62
x 99

Bericht door satine » wo 12 feb 2020, 10:15

Ook al vond ik het ergerlijk dat Bob en Lowie het voorstel van Tania blijkbaar geen kans (willen) geven, vond ik het niet slim van haar om dat tekstje op de voorpagina te zetten.
Hoeveel ze ook van elkaars leven afweten en hoe ongedwongen ze ook met elkaar omgaan, de heren blijven wel haar bazen.
Als ze ernstig genomen wil worden, kan ze beter zakelijk blijven als ze met een voorstel aan komt zetten.
Ze wist op voorhand dat de heren niet meteen geneigd waren om uit te breiden, dan ga je niet meteen al op pagina 1 olie op het vuur gooien.
En ze kwam - buiten haar opmerking dan - ook wel betweterig en dwingend over.
Had ze het neutraal gehouden en gewoon gezegd dat ze toch een voorstel had uitgewerkt, was dit - volgens mij - heel anders uitgedraaid.
En om dan meteen die uren 'terug te nemen' - dit was haar initiatief, dus heeft ze dat in haar vrije tijd gemaakt, niet tijdens 'werkuren'.
Ik ben fan van Tania en Bob en Lowie zouden echt moeten durven hun nek uit te steken en leren luisteren naar anderen, maar Tania zat er wat mij betreft ook naast.
2 x

apestaart
Poster rang 2
Poster rang 2
x 13

Bericht door apestaart » wo 12 feb 2020, 12:33

Dat klopt dat Bob en Lowie haar bazen zijn en als die 2 heren dat niet zien zitten om het bedrijf uit te breiden dan moet Tania er zich bij neerleggen en als zij daar niet kan mee leven dan moet zij maar haar conclusies uittrekken en ontslag nemen.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 136
x 60

Bericht door Christel » wo 12 feb 2020, 16:28

satine schreef:
wo 12 feb 2020, 10:15
Hoeveel ze ook van elkaars leven afweten en hoe ongedwongen ze ook met elkaar omgaan, de heren blijven wel haar bazen.
Als ze ernstig genomen wil worden, kan ze beter zakelijk blijven als ze met een voorstel aan komt zetten.
Ze wist op voorhand dat de heren niet meteen geneigd waren om uit te breiden, dan ga je niet meteen al op pagina 1 olie op het vuur gooien.
En ze kwam - buiten haar opmerking dan - ook wel betweterig en dwingend over.
Dat is zeker zo :yup:
Maar ik vrees dat Bob en Lowie dat zelf zo'n beetje veroorzaakt hebben door meer niet dan wel op het werk te verschijnen, en er zelfs dan nog niet bepaald met hun hoofd bij te zijn. Tania trekt daar al een heel tijdje zo goed als alleen de kar, en als de heren dan een keer een demonstratie o.i.d. moeten geven, dan gaat dat meestal niet zonder slag of stoot. De laatste keer dat Lowie bijvoorbeeld op pad is geweest, leek zijn kroegentocht belangrijker dan het evenement waarop hij moest spreken, dus tsja... :-?

Ik keur die vrijpostigheid van Tania normaal gesproken ook niet goed hoor, verre van, maar ik vind het wel best dubbel dat Lowie en Bob zich Tania's "zelfstandigheid" zo lekker laten welgevallen als het hen uit komt, maar als puntje bij paaltje komt gaan staan roepen dat ze daar niks te zeggen heeft.
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 29

Bericht door Tiboko » wo 12 feb 2020, 17:26

Christel schreef:
wo 12 feb 2020, 16:28
Tania trekt daar al een heel tijdje zo goed als alleen de kar.
Nu overdrijf je toch wel hé.

Tania is heel goed in anderen vertellen wat ze moeten doen, maar ze is en blijft een werknemer van de heren die Boowie uit de grond hebben gestampt, toen zij nog keukens verkocht. Dus een beetje respect mag wel, volgens mij.

En als de baas (in dit geval Bob, die heeft daar toch het geld van dat huis dat hij erfde ingestoken) eens zijn privé-leven voortrekt, wie is Tania om dat te bekritiseren. Als je dat op een echte werkplek zou doen, zou je een serieuze uitbrander krijgen.

En vermits zij geen financiële risico's loopt, is het logisch dat Bob & Lowie uiteindelijk zelf mogen beslissen of ze al dan niet nieuwe werknemers aannemen, hoeveel dossiertjes Tania ook aanlegt.
1 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 15

Bericht door jessie V. » wo 12 feb 2020, 21:53

Ik kan mij voorstellen dat Tania met haar wel of niet terechte ambities zich dood ergert aan die twee. Vooral Lowie gedraagt zich nou niet direct als een serieuze zakenman. Maar hij heeft wel de grootste mond. Het is daar net als bij alle andere werkgevers in Thuis. Iedereen komt en gaat wanneer hij/zij zin heeft. Bob was steeds afwezig als zijn vorige lief hem "nodig had". En Lowie grijpt iedere gelegenheid aan om te "feesten" . Ze komen vaak te laat en gaan weg als ze daar zin in hebben.
Ze schrokken zich alle twee een ongeluk van Tania haar voorstel. Net zoals ze schrokken van het aantal cliënten dat ze opeens dreigden te krijgen.

Ik erger me ook aan de bemoeizucht van veel personages. Dries pakt gewoon de phone van Marianne en dat zie je ook vaak bij anderen. Adil vindt het nodig om zijn ideeën over het handelen van Jacques met Waldek te bespreken. Dan denk ik: waar bemoei je je mee.
1 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 29

Bericht door Tiboko » do 13 feb 2020, 01:09

Marianne. Die voor de 36ste keer met Dries in een chique restaurant zit. Intussen klagend over Tom en Karin. En hem bij het afscheid vraagt of hij vrijdagavond iets te doen heeft. Om wéér samen te gaan eten?

Zou het niet fijn zijn als de scenaristen nog eens een "geloofwaardige" verhaallijn bedenken voor dit ooit zo interessante personage?
2 x

Kiki_Dee
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 16

Bericht door Kiki_Dee » do 13 feb 2020, 07:45

Tiboko schreef:
do 13 feb 2020, 01:09
Zou het niet fijn zijn als de scenaristen nog eens een "geloofwaardige" verhaallijn bedenken voor dit ooit zo interessante personage
Volledig mee eens!!
0 x
I do not have a bitch resting face. I am a mom. I just have a bitch face. There is no resting going on here!

Thom
Poster rang 1
Poster rang 1
x 21
x 34

Bericht door Thom » vr 14 feb 2020, 21:03

Lowie. Voor iemand van halverwege de 20 is zijn gedrag tenenkrommend puberaal.
2 x

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 47
x 69
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 15 feb 2020, 17:04

Sam. Angèleke is misschien niet de meest begiftigde persoon als het op zaken voeren aankomt, maar ze is toch wel enthousiast als werkneemster. :yup: Dan telkens die afkeurende blik en dat neerkijkend gedoe bij elk initiatief van haar door Sam vind ik soms beschamend. Veel nieuwe ideeën en dynamiek voor de zaak heb ik van Sam nog niet gezien! :denk:
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 29

Bericht door Tiboko » za 15 feb 2020, 17:48

Peter & Femke

Kwamen daar aan in Bar Madame alsof ze hun medeleven kwamen betuigen.
0 x

Plaats reactie