Plattegrond van de set van THUIS

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Plattegrond van de set van THUIS

Berichtdoor jorah69 » za 01 dec 2018, 23:59

Ik zag een tijdje terug een achter-de-schermen-filmpje en begon me af te vragen of er eigenlijk ergens een plattegrond was terug te vinden van de set van Thuis. Het antwoord was 'nee'. Ik ben dan beginnen zelf een plattegrond op te stellen aan de hand van alle filmpjes, terug te vinden op het internet, waarin de gangen van de set te zien zijn. Ik heb aardig wat sets hun plaatsing tegenover elkaar kunnen vinden en heb iets proberen op te stellen.

Zoals voor de meesten bekend is is de opnamestudio van Thuis de "Manhattan Studio's" te Leuven. Studio 4, is degene die meestal op reportages of posts te zien is, aangezien het de meest bekende decors bevat.

Afbeelding

Studio 2 is een uitbreidingsstudio, die niet vaak te zien is op posts, maar wel gebruikt werd voor de "Waar is Waldek"-filmpjes.

Afbeelding

Maar er ontbreken nog een paar sets, namelijk:
* Advocatenkantoor De Decker en Baert (vermoedelijk langs ziekenhuis op Gang B?)
* Boowie (vermoedelijk langs ziekenhuis op Gang B?)
* Villa van Steven (Appartement van Rosa is te klein om te hebben vervangen? Of verdwijnt huis van Tom nog?)

Zijn er mensen die al gefigureerd hebben en hier een aanvulling aan kunnen geven? Zou leuk zijn om een "officiƫle" plattegrond te kunnen verkrijgen van de set op deze manier... :bye: :yup:
Laatst bijgewerkt door jorah69 op ma 03 dec 2018, 22:51, in totaal 1 keer bewerkt.
Gebruikers-avatar
jorah69
Nog geen rang

Heeft bedankt: 15 keer
Is bedankt: 60 keer

Re: Plattegrond van de set van THUIS

Berichtdoor pnele » ma 03 dec 2018, 12:56

Ik heb nog gefigureerd maar dat is ondertussen al meer dan een jaar geleden en dus zijn er al aanpassingen gebeurt aan de sets sindsdien.
Aangezien je als figurant enkel maar in studio 4 (of was het 5?) komt (hier gang A) ken ik die andere studio niet. Maar mij lijkt jouw plattegrond toch redelijk juist met wat ik mij nog herinner.
Ik weet nog wel zeker dat je de studio binnenkomt langs de slaapkamer van het gemeenschapshuis. Recht tegenover de Frens zat vroeger 'de loft'. Ik weet niet wat ze daar intussen van gemaakt hebben. Maar daar is dus wel nog redelijk wat ruimte over voor een decor.
Gebruikers-avatar
pnele
Nog geen rang

Heeft bedankt: 22 keer
Is bedankt: 48 keer

Berichtdoor jorah69 » ma 03 dec 2018, 22:32

Bedankt Pnele! Ik heb zo kunnen vinden dat "Gang A" inderdaad Studio 4 van de Manhattan Studio's is. En de tweede gang is dus Studio 2 (zie technische fiche http://www.videohouse.be/PDF/StudioManhattan_2.pdf).

Ik zal de loft nog aanvullen! Ik vermoed dat er nu het advocatenkantoor gevestigd is, aangezien het min of meer dezelfde grootte is van decor.
Gebruikers-avatar
jorah69
Nog geen rang

Berichtdoor jorah69 » ma 03 dec 2018, 22:38

Ik heb inmiddels ook gevonden dat het decor van het doktershuis voor de komst van het huis van Sam en Tim op die plaats gevestigd was. Maar met de nieuwe meubels van Tom en Judith moest het doktershuis toch half ontleed worden, dus hebben ze het maar verplaatst om meer praktische redenen; ik neem aan aangezien Sam vaker ook moest binnenwandelen bij het gemeenschapshuis?
Gebruikers-avatar
jorah69
Nog geen rang

Keer terug naar Thuis Algemeen