bezorgde moeder

bezorgde moeder

Berichtdoor Rosalia » di 19 sep 2017, 15:48

Graag zou ik aan de scenario schrijvers vragen om eens te laten zien dat mensen met een alcoholverslaving op restaurant gewoon hun wijnglazen kunnen omdraaien en zo de obers laten weten dat ze geen alcohol wensen te drinken. Dit is een code die elke restaurantuitbater zou moeten kennen. Of eens laten zien dat een alcoholvrij aperitief ook kan gevraagd worden. Eens een positief signaal geven dat men niet verlegen moet zijn geen alcohol te drinken. De mensen die daar voor uitkomen eens een duwtje in de rug geven door een belangrijk personage te laten zeggen dat hij of zij het moeilijk heeft met alcohol . Ik heb een zoon die momenteel aan het vechten is tegen deze verslaving en heel erg zijn best doet te
ontwennen, vandaar dit berichtje. Dank u voor het luisterend oor.
Rosalia
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 2 keer

Re: bezorgde moeder

Berichtdoor Sandertje » wo 20 sep 2017, 11:08

Ik denk dat er zeker ruimte voor zo'n verhaallijnen dient gemaakt te worden.

Vroeger is het wel eens aan bod gekomen (Dr. Dré) en naar mijn mening zeer goed en correct in beeld gebracht. Maar het is en blijft iets dat mee groeit met de maatschappij en daarom op tijd en stond nog eens kan opgevoerd worden.

Soms moet ik me al eens ergeren aan het overmatig drankgebruik van sommige personages, zodat de andere kant van de medaille even goed in beeld mag komen. :thumbup: Zeer goeie suggestie en veel sterkte in de ondersteuning van uw zoon in zijn strijd.
Sandertje
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 16 keer

Berichtdoor tvx1 » vr 22 sep 2017, 23:32

Rosalia schreef:Graag zou ik aan de scenario schrijvers vragen om eens te laten zien dat mensen met een alcoholverslaving op restaurant gewoon hun wijnglazen kunnen omdraaien en zo de obers laten weten dat ze geen alcohol wensen te drinken. Dit is een code die elke restaurantuitbater zou moeten kennen. Of eens laten zien dat een alcoholvrij aperitief ook kan gevraagd worden. Eens een positief signaal geven dat men niet verlegen moet zijn geen alcohol te drinken. De mensen die daar voor uitkomen eens een duwtje in de rug geven door een belangrijk personage te laten zeggen dat hij of zij het moeilijk heeft met alcohol. Ik heb een zoon die momenteel aan het vechten is tegen deze verslaving en heel erg zijn best doet te
ontwennen, vandaar dit berichtje. Dank u voor het luisterend oor.

Dat is wel waar, maar dat wil ook nog niet meteen zeggen dat het verkeerd is om één glas wijn te drinken of om er iemand één te zien drinken. Men kan ook wel echt met mate van alcohol genieten. Van verslaving naar geen alcoholgebruik is ook wel van het éné extreme naar het andere. En ze hebben toch al eens met Eddy getoond dat overdaad echt wel levensgevaarlijk kan zijn. Anderzijds ben ik zelf wel geheelonthouder. Heb nooit een probleem gehad om daar voor uit te komen. Nooit enige behoefte gehad om te drinken. Beide niettegenstaande mijn vader brouwer is en al ik naar ontelbare recepties en evenementen in de brouwerswereld ben geweest.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 438 keer
Is bedankt: 576 keer

Berichtdoor ikke » za 23 sep 2017, 07:30

tvx1 schreef:Dat is wel waar, maar dat wil ook nog niet meteen zeggen dat het verkeerd is om één glas wijn te drinken of om er iemand één te zien drinken. Men kan ook wel echt met mate van alcohol genieten. Van verslaving naar geen alcoholgebruik is ook wel van het éné extreme naar het andere. En ze hebben toch al eens met Eddy getoond dat overdaad echt wel levensgevaarlijk kan zijn. Anderzijds ben ik zelf wel geheelonthouder. Heb nooit een probleem gehad om daar voor uit te komen. Nooit enige behoefte gehad om te drinken. Beide niettegenstaande mijn vader brouwer is en al ik naar ontelbare recepties en evenementen in de brouwerswereld ben geweest.

Daarin heb je 100% gelijk. Maar er werd toch niet geopperd dat Thuis alcoholvrij moet worden?
Anderzijds: voor veel ex-alcoholverslaafden(voor hen die echt geen mate kunnen houden), is het verdict 0% alcohol.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1824 keer
Is bedankt: 1720 keer

Berichtdoor Caligula » za 23 sep 2017, 13:17

Thuis MOET alcoholvrij zijn,dat is nu eenmaal zo. Alcohol is slecht! verbannen! Alleen water! ook geen frisdranken he want teveel suiker! Dus water en nog maar water tot we verzuipen.Dat is toch zo fijn hé? :boo:
Potentia Principatum
Gebruikers-avatar
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 927 keer
Is bedankt: 2265 keer
{ BANNED_USER_STATUS }

Berichtdoor satine » za 23 sep 2017, 14:01

Als je er op let, wordt er inderdaad wel veel alcohol gedronken in Thuis.
Voor mij maakt dat niet zoveel uit, maar ik kan me voorstellen dat dit voor sommige mensen echt wel moeilijk is.

Veel sterkte voor jou en je zoon, Rosalia!
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1634 keer
Is bedankt: 3630 keer

Berichtdoor Captain Cuckoo » za 23 sep 2017, 15:01

Ook ik drink nooit alcohol. Als iemand in een TV-serie, of zelfs vlak voor mijn neus aan dezelfde tafel dat wèl doet, zal dat niets aan mijn gedrag veranderen.
Lost het iets op om alcohol van TV te verbannen terwijl bedrog, overspel en onmenselijk geweld wèl dagelijks, zelfs overvloedig te zien zijn? Of gaan we dat ook allemaal verbannen?
Helemaal akkoord dat TV een voorbeeldfunctie moet hebben, maar door van onze nationale zender een soort Kerk & Leven-TV te maken, worden de gulzige kijkers alleen naar elders gejaagd, vrees ik.
Gebruikers-avatar
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 594 keer
Is bedankt: 1142 keer

Berichtdoor tvx1 » za 23 sep 2017, 16:09

Caligula schreef:Thuis MOET alcoholvrij zijn,dat is nu eenmaal zo. Alcohol is slecht! verbannen! Alleen water! ook geen frisdranken he want teveel suiker! Dus water en nog maar water tot we verzuipen.Dat is toch zo fijn hé? :boo:

En eten doen we ook maar weg zeker. Want al die Thuispersonage zo zien smullen zet toch alleen maar aan tot zwaarlijvigheid... Volgens mij zijn al die overdadige kookprogramma's een veel groter probleem bij het aanzetten tot eetproblemen.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 438 keer
Is bedankt: 576 keer

Berichtdoor Caligula » za 23 sep 2017, 16:30

Wel ja,doe vlees ook maar weg. Vlees is slecht! Archislecht! Het is door vlees te eten dat we van zowat 300 miljoen in het jaar 4000 BC uitgegroeid zijn tot zowat 7 miljard. Dus weg met vlees, weg met alcohol (drooglegging zoals in de VS in de jaren 30) en weg met frisdranken,weg met Piet Huysentruyt,weg met Peter Goossens dat zijn verdomme echte criminelen die onze westerse beschaving aan het ondermijnen zijn!
Ik heb een vrij goede "oude" leeftijd bereikt door van al die lekkernijen te smullen en heb ik daardoor enkele jaren van mijn o zo belangrijke statische levens verwachting afgedaan. Dat kan zijn,maar ik heb tenminste geleefd!
Niet dat ik niet inzit met de bezorgde moeder hoor,maar met alles en nog wat te verbieden ga je het probleem heus niet oplossen.
Potentia Principatum
Gebruikers-avatar
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

{ BANNED_USER_STATUS }

Berichtdoor Christel » za 23 sep 2017, 23:36

Er wordt toch nergens gezegd dat er iets verbannen moet worden? :-?
Maar eens de andere kant laten zien, dus in dit geval bijvoorbeeld een personage wat duidelijk aangeeft dat hij/zij geen alcohol drinkt, vind ik eigenlijk ook wel een leuke suggestie. Die mensen zijn er in het dagelijks leven toch ook genoeg? Als je bijvoorbeeld in dit topic kijkt, wordt door bijna de helft aangegeven dat ze nooit alcohol drinken (zelf drink ik het ook niet, gewoon omdat ik het absoluut niet lekker vind), dus ook van mij zou dat best eens aangekaart mogen worden in Thuis. Niemand heeft er last van, het laat perfect zien hoe het er in de maatschappij aan toegaat, en als iemand daar steun uit kan halen is dat naar mijn mening alleen maar heel mooi meegenomen :thumbup:
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3854 keer
Is bedankt: 2467 keer

Berichtdoor Captain Cuckoo » zo 24 sep 2017, 08:43

Christel schreef:Er wordt toch nergens gezegd dat er iets verbannen moet worden? :-?
Maar eens de andere kant laten zien, dus in dit geval bijvoorbeeld een personage wat duidelijk aangeeft dat hij/zij geen alcohol drinkt, vind ik eigenlijk ook wel een leuke suggestie. Die mensen zijn er in het dagelijks leven toch ook genoeg? Als je bijvoorbeeld in dit topic kijkt, wordt door bijna de helft aangegeven dat ze nooit alcohol drinken (zelf drink ik het ook niet, gewoon omdat ik het absoluut niet lekker vind), dus ook van mij zou dat best eens aangekaart mogen worden in Thuis. Niemand heeft er last van, het laat perfect zien hoe het er in de maatschappij aan toegaat, en als iemand daar steun uit kan halen is dat naar mijn mening alleen maar heel mooi meegenomen :thumbup:

In de Frens en bij hem thuis is het meermaals gebeurd dat Adil vriendelijk alcohol weigerde omwille van zijn geloof. Dat werd telkens door alle personages in zijn gezelschap probleemloos aanvaard, zelfs zonder daar enigszins lacherig over te doen.
Gebruikers-avatar
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 594 keer
Is bedankt: 1142 keer

Berichtdoor Caligula » zo 24 sep 2017, 11:47

Christel schreef:Er wordt toch nergens gezegd dat er iets verbannen moet worden? :-?

Als het zo verder gaat vrees ik dat het ooit gaat gebeuren.
Potentia Principatum
Gebruikers-avatar
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

{ BANNED_USER_STATUS }

Keer terug naar Thuis Algemeen