Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Re: Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Berichtdoor apestaart » zo 14 okt 2018, 01:09

ikke schreef:Ben ik de enige die luidop in de lach schoot toen Frank opeens , zomaar uit het niets, een revolver onder z'n neus geduwd kreeg?
Niet te doen; 't was een perfecte intro voor "Midsummer murders". moehaha.
Je kon het al van ver ruiken dat er iets te gebeuren stond: wie betaalt nu nog 3000 euro cash uit? Dat mag ook zomaar niet meer... Maar ja, in Thuis vegen ze zowat aan alles hun ***

Tot € 3000 mag nog in cash betaald worden, alles daar boven niet meer dus gestrikt genomen niet meer vanaf € 3000,01.
Gebruikers-avatar
apestaart
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 6 keer

Berichtdoor apestaart » zo 14 okt 2018, 01:13

martha schreef:Toen Frank die kaasbol in zijn pollen gestopt werd, dacht ik al, ai ai ai, daar komt miserie van en dan die uitleg van die man dat hij niet met de computer kan werken. Het is een commerçant. Tegenwoordig gaat alles via internet (boekhouding etc.) of moeten zijn klanten ook altijd cash betalen :doh: En toen ze die man nog toonden toen Frank wegreed, wist ik al : foute boel. Dacht of denk dat er misschien wel drugs in die kaasbol zitten.

Misschien vertrouwt die handelaar de banken niet en wat die drugs in die kaasbol betreft: teveel naar Miami Vice gekeken zeker? Dat is een beetje vergezocht.
Gebruikers-avatar
apestaart
Nog geen rang

Berichtdoor satine » zo 14 okt 2018, 11:24

Ik kijk nooit naar Miami Vice en toch zegt mijn buikgevoel dat er iets met die kaas is.
Frank lust geen kaas, als die man dan toch zo dankbaar is en Frank een plezier wil doen, waarom geeft hij hem dan geen paar biertjes of zo?

Wat ik mij wel afvraag: heeft zo'n bestelwagen geen centrale deurvergrendeling?
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1636 keer
Is bedankt: 3636 keer

Berichtdoor Christel » zo 14 okt 2018, 14:02

satine schreef:Wat ik mij wel afvraag: heeft zo'n bestelwagen geen centrale deurvergrendeling?

Normaal wel idd.. :)
Geen idee of dat bij alle bestelwagens hetzelfde werkt, maar die van ons schiet op slot zodra je aanrijdt en gaat pas weer open als je zelf de deur van binnenuit open maakt.
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3865 keer
Is bedankt: 2473 keer

Berichtdoor Christel » zo 14 okt 2018, 14:15

apestaart schreef:
martha schreef:Toen Frank die kaasbol in zijn pollen gestopt werd, dacht ik al, ai ai ai, daar komt miserie van en dan die uitleg van die man dat hij niet met de computer kan werken. Het is een commerçant. Tegenwoordig gaat alles via internet (boekhouding etc.) of moeten zijn klanten ook altijd cash betalen :doh: En toen ze die man nog toonden toen Frank wegreed, wist ik al : foute boel. Dacht of denk dat er misschien wel drugs in die kaasbol zitten.

Misschien vertrouwt die handelaar de banken niet en wat die drugs in die kaasbol betreft: teveel naar Miami Vice gekeken zeker? Dat is een beetje vergezocht.

Zo ver gezocht is dat niet hoor, als je ziet waar die rommel tegenwoordig allemaal in verstopt wordt. Zelfs als je gewoon het nieuws volgt zie je wel dat zoiets helaas vaker voorkomt.

En wat betreft dat cash afrekenen; ik denk dat het betrouwbaarder is om je geld gewoon op de bank te zetten (waar je ziet wat ermee gebeurt en dat ook zelf onder controle hebt) dan dat je met grote hopen contant geld rondrijdt. Dat gebeurt gewoon echt niet meer, daar heeft Martha overschot van gelijk in. Het is zelfs zo dat ze in veel winkels niet eens (groot) contant geld meer aannemen omdat ze dat niet in de kassalade willen. Probeer bijvoorbeeld in een tankstation maar eens af te rekenen met groot geld, dat accepteren ze niet meer om toestanden zoals nu met Frank te voorkomen. Die mensen staan 's avonds niet voor hun plezier de kassa te bedienen achter kogelvrij glas. ;)

Ik vind het ook allemaal maar vreemd, en vooral ook dat Peter & Femke meegegaan zijn in dat contant afrekenen van zoveel geld.
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor heidiw » zo 14 okt 2018, 20:35

Ik dacht eerst dat Frank met het raam open reed maar inderdaad in slomo zie je dat de deur opengerukt wordt. Raar dat op die camionette geen centrale vergrendeling zit.
Ook raar dat Peter, gezien de manier waarop hij Luc voor zijn zwartparkeren buitenwerkte nu ook cash geld aanneemt. Of zou er een kleurtje aan aanhangen?
En die kaasbol, daar zaten "kruiden" in... maar welke?
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 436 keer
Is bedankt: 687 keer

Berichtdoor ikke » ma 15 okt 2018, 10:16

heidiw schreef:Ik dacht eerst dat Frank met het raam open reed maar inderdaad in slomo zie je dat de deur opengerukt wordt. Raar dat op die camionette geen centrale vergrendeling zit.

Wij rijden ook met auto's die niet op slot zijn als wij erin zitten... Dus zo raar vind ik het niet dat de deur van buitenaf kan opengemaakt worden.
Maar dat daartegenover Frank Cash mocht betaald worden, dat vind ik hoogst merkwaardig.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1829 keer
Is bedankt: 1727 keer

Berichtdoor martha » ma 15 okt 2018, 16:50

Bij deze : ik kijk NOOIT naar Miami vice, vroeger niet en nu niet :yup: Dus die "zeker" mag weggelaten worden.
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 475 keer
Is bedankt: 773 keer

Berichtdoor ikke » di 16 okt 2018, 08:55

martha schreef:Bij deze : ik kijk NOOIT naar Miami vice, vroeger niet en nu niet :yup: Dus die "zeker" mag weggelaten worden.

Van mij mag die "ZEKER" ook weg.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor satine » di 16 okt 2018, 10:33

Sam krijgt bloemen, het zoontje van Lander zit bij juf Olivia in de klas en Frank zijn oude koleire stak nog eens de kop op.
Femke en Peter zijn bezorgd en Rosa is zenuwachtig.

Soms vraag ik mij toch af waarom ik nog kijk. ;)
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1636 keer
Is bedankt: 3636 keer

Berichtdoor heidiw » di 16 okt 2018, 11:43

Frank zag er niet uit alsof hij een rammeling had gekregen maar eerder een zonneslag had opgelopen. :lol:
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 436 keer
Is bedankt: 687 keer

Berichtdoor Christel » di 16 okt 2018, 13:50

:lol:
Dat dacht ik ook meteen toen ik zijn glanzend rode snoetje zag. Alsof hij net iets te lang van het najaarszonnetje genoten had. Maar ja, wie weet ook hoe lang hij daar buiten op straat gelegen heeft hè? :lol: ;)
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ikke » wo 17 okt 2018, 06:36

Wat ik vond van de aflevering van dinsdag 16 oktober 2018?
Amai, wat een "bladvulling". Nu, na het (her)bekijken van die aflevering snap ik heel goed dat er zo goed als geen commentaar werd gepost.

Mijnheer Backaert zet het al meteen op een lopen bij het zien van Tim en Dieter. Dat is al zoveel als bekennen? Of op z'n minst serieus last hebben van zijn geweten. Tsss.

Het kan dus nog slechter. Niet te geloven!
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Christel » wo 17 okt 2018, 10:33

Inderdaad... :doh:

En dan Frank die probeerde zijn trauma weg te slapen op de bank; dat trauma zagen we natuurlijk al van ver aankomen, maar ze hebben het Nancy gelukkig nog eens even extra in de verf laten zetten voor de minder oplettende kijker die het eventueel heel misschien gemist zou kunnen hebben. Dat daarmee weer een minuut of 5 aan aflevering gevuld is, was waarschijnlijk mooi meegenomen. :thumbup:

Heel eerlijk; de tijd dat ik nog precies kon zeggen waar de aflevering van de vorige avond over ging, is toch al een tijdje voorbij. Van gisteravond is letterlijk en figuurlijk zo goed als niks blijven hangen... :oops: (en om bepaalde opmerkingen voor te zijn :mrgreen: : voor de rest ben ik niet vergeetachtiger geworden of zo :razz: )
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor apestaart » wo 17 okt 2018, 12:35

ikke schreef:Wat ik vond van de aflevering van dinsdag 16 oktober 2018?
Amai, wat een "bladvulling". Nu, na het (her)bekijken van die aflevering snap ik heel goed dat er zo goed als geen commentaar werd gepost.

Mijnheer Backaert zet het al meteen op een lopen bij het zien van Tim en Dieter. Dat is al zoveel als bekennen? Of op z'n minst serieus last hebben van zijn geweten. Tsss.

Het kan dus nog slechter. Niet te geloven!

Als die Backaert gaat lopen is dat een teken dat hij iets te verbergen heeft, het zou me niet verwonderen dat hij die overvaller is.
Gebruikers-avatar
apestaart
Nog geen rang

VorigeVolgende

Keer terug naar Thuis Algemeen