Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Re: Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Berichtdoor ikke » za 15 sep 2018, 07:46

satine schreef:Over kolerieke Nancy, het ontzettend drukke leven in de Withoeve, Tamara die zin heeft in iets anders en de mierzoete romance van Steven en Rosa.

En daar ging het gisteren ook weer over. Och, wat zijn we in de wolken met het op handen zijnde droomhuwelijk! :nope:
En Tamara zei (efkes) van "NEE", maar peisde wel van "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA" en daar was de boze heks Karin net op het voor Dries en Tamara meest ongeschikte moment Oei, oei, wat een voldaan gezicht trok Karin, die zal zeker niet lang wachten om een stok in 't hoenderhok te gooien.
Is ook wel nodig want er is momenteel geen "beweging" in Thuis. Kan het echt niet ietsie pietsie minder voorspelbaar?
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1875 keer
Is bedankt: 1797 keer

Berichtdoor satine » za 15 sep 2018, 15:07

Tel daarbij Eddy die eindelijk beseft dat Dieter zijn vijand niet is en dat ze uiteindelijk hetzelfde doel hebben wat Britney betreft: haar gelukkig zien.
En dan Sam die (alweer) verongelijkt moet doen omdat zij niet degene is die het 't best weet.
Al bij al niet veel soeps.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1717 keer
Is bedankt: 3828 keer

Berichtdoor tvx1 » za 15 sep 2018, 15:09

ikke schreef:
satine schreef:Over kolerieke Nancy, het ontzettend drukke leven in de Withoeve, Tamara die zin heeft in iets anders en de mierzoete romance van Steven en Rosa.

En daar ging het gisteren ook weer over. Och, wat zijn we in de wolken met het op handen zijnde droomhuwelijk! :nope:
En Tamara zei (efkes) van "NEE", maar peisde wel van "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA" en daar was de boze heks Karin net op het voor Dries en Tamara meest ongeschikte moment Oei, oei, wat een voldaan gezicht trok Karin, die zal zeker niet lang wachten om een stok in 't hoenderhok te gooien.
Is ook wel nodig want er is momenteel geen "beweging" in Thuis. Kan het echt niet ietsie pietsie minder voorspelbaar?

Tja, er zijn nu eenmaal enkele elementen die de laatste tien jaar vast in elk seizoen moeten voorkomen. Een huwelijk en een zwangerschap (al dan niet met een geboorte tot gevolg).
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 444 keer
Is bedankt: 584 keer

Berichtdoor martha » za 15 sep 2018, 17:33

Once you went black, you never go back :mrgreen:
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 492 keer
Is bedankt: 801 keer

Berichtdoor ikke » ma 17 sep 2018, 09:55

martha schreef:Once you went black, you never go back :mrgreen:

Ik ken iemand die daarvan afgestapt is. ;-)
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor satine » di 25 sep 2018, 10:34

Veel valt er niet te vertellen:
Tamara eet van twee walletjes, waarmee Dries blijkbaar bij Karin stijgt in de achting
Dries doet alsof hij en Bob best buddies zijn
Lowie neemt een stukje Luc mee naar Shangai
Philippe heeft een oogje op Kaat
Bij de taxi's wordt het personeelstekort echt nijpend en er is geen enkele geschikte kandidaat (in en rond het thuisdorp wonen geen taxichauffeurs, geen koks en geen loodgieters blijkbaar)
Tom en Judith zijn in begrafenisstemming omdat Stan naar de instelling moet (of het om een open of gesloten instelling gaat is mij nog steeds niet duidelijk, maar ik vind wel dat hij er nogal goed vanaf komt. Al zal hij in die instelling niet veel positieve dingen leren, vrees ik).
Wat gekibbel tussen Leo en Marianne
En Tania blijkt Tom te kennen van vroeger.

Is er eigenlijk iets gebeurd in de aflevering van gisteren? :mrgreen:
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1717 keer
Is bedankt: 3828 keer

Berichtdoor Christel » di 25 sep 2018, 14:14

tvx1 schreef:Tja, er zijn nu eenmaal enkele elementen die de laatste tien jaar vast in elk seizoen moeten voorkomen. Een huwelijk en een zwangerschap (al dan niet met een geboorte tot gevolg).

Dat is waar, net zoals er ook al vanaf het eerste moment periodes bij zitten waarin er weinig gebeurt :yup:

Persoonlijk heb ik daar nooit problemen mee gehad. Sterker nog; ik zag meestal 10x liever een "normale" thuissituatie met de alledaagse problemen die daarbij horen, dan de opgeklopte cliffhangers waar van tevoren van wordt gezegd dat hemel en aarde zal vergaan en wij niet weten wat ons overkomt, maar die achteraf meestal teleurstellen, niet in de laatste plaats omdat de verwachtingen op voorhand sowieso al totaal niet haalbaar waren.

Waar ik de laatste tijd wél een probleem mee heb, is dat geen enkele situatie en geen enkel personage nog uitgediept wordt. Die interessante en mooi geacteerde scènes komen amper nog voor. Wat we daarvoor terugkrijgen zijn extreme situaties die ons maandenlang aan de buis moeten kluisteren, om ze vervolgens in de doofpot te gooien zodra de schrijvers beslissen dat de focus weer op wat anders (of op andere personages) moet komen liggen. Er zit wat mij betreft ook geen continuïteit meer in de verhaallijnen en het gedrag wat daar logischerwijs op zou moeten volgen. :nope:

Tegenwoordig zijn het ook echt personages die voorbij komen, vind ik, en geen mensen van vlees en bloed meer. Waar je vroeger echt mee begon te leven met de beslommeringen van Frank, Simonneke, Marianne en Rosa, zit ik me nu meestal te bedenken dat ze weer zo'n afgezaagde verhaallijn voor die mensen verzonnen hebben dat het mij verbaast dat ze dat nog enigszins geloofwaardig gespeeld krijgen.
Het zijn karikaturen geworden, die afzonderlijk van elkaar kleine toneelstukjes opvoeren...

Thuis is wat mij betreft niet "echt" en puur meer, wat het jarenlang wel geweest is.
Helaas... :(
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 4052 keer
Is bedankt: 2567 keer

Berichtdoor jessie V. » di 25 sep 2018, 21:06

Wat ik nou eens leuk vond: Kaat die de fles bier onder haar vader zijn neus hield om te kijken of hij echt sliep. Ik verwachtte eigenlijk dat hij overeind zou schieten :lol:
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1931 keer
Is bedankt: 1851 keer

Berichtdoor ikke » wo 26 sep 2018, 07:02

Christel schreef:
tvx1 schreef:Tja, er zijn nu eenmaal enkele elementen die de laatste tien jaar vast in elk seizoen moeten voorkomen. Een huwelijk en een zwangerschap (al dan niet met een geboorte tot gevolg).

Dat is waar, net zoals er ook al vanaf het eerste moment periodes bij zitten waarin er weinig gebeurt :yup:

Persoonlijk heb ik daar nooit problemen mee gehad. Sterker nog; ik zag meestal 10x liever een "normale" thuissituatie met de alledaagse problemen die daarbij horen, dan de opgeklopte cliffhangers waar van tevoren van wordt gezegd dat hemel en aarde zal vergaan en wij niet weten wat ons overkomt, maar die achteraf meestal teleurstellen, niet in de laatste plaats omdat de verwachtingen op voorhand sowieso al totaal niet haalbaar waren.

Waar ik de laatste tijd wél een probleem mee heb, is dat geen enkele situatie en geen enkel personage nog uitgediept wordt. Die interessante en mooi geacteerde scènes komen amper nog voor. Wat we daarvoor terugkrijgen zijn extreme situaties die ons maandenlang aan de buis moeten kluisteren, om ze vervolgens in de doofpot te gooien zodra de schrijvers beslissen dat de focus weer op wat anders (of op andere personages) moet komen liggen. Er zit wat mij betreft ook geen continuïteit meer in de verhaallijnen en het gedrag wat daar logischerwijs op zou moeten volgen. :nope:

Tegenwoordig zijn het ook echt personages die voorbij komen, vind ik, en geen mensen van vlees en bloed meer. Waar je vroeger echt mee begon te leven met de beslommeringen van Frank, Simonneke, Marianne en Rosa, zit ik me nu meestal te bedenken dat ze weer zo'n afgezaagde verhaallijn voor die mensen verzonnen hebben dat het mij verbaast dat ze dat nog enigszins geloofwaardig gespeeld krijgen.
Het zijn karikaturen geworden, die afzonderlijk van elkaar kleine toneelstukjes opvoeren...

Thuis is wat mij betreft niet "echt" en puur meer, wat het jarenlang wel geweest is.
Helaas... :(

Alweer exact verwoord hoe ik er ook over denk.
En toch blijven we't maar volgen,hé?! Hoe is dat mogelijk!
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Christel » wo 26 sep 2018, 10:24

:lol: Geen idee... :razz:
Ik hoop gewoon nog altijd dat het beter zal worden. En tot die tijd staat het hier aan als achtergrondgeluid bij andere bezigheden, gewoon omdat ik dat gewend ben om 20:00uur.

Maar als je mij vraagt wat er precies gebeurd is de afgelopen tijd, dan moet ik wat de meeste onderwerpen betreft het antwoord inmiddels schuldig blijven :oops: ;)
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor GIL » wo 26 sep 2018, 10:37

Dat jullie er nog naar kijken is al een verdienste op zich ,het is duidelijk dat zowel de scenaristen als de ouderdomsdekens onder de acteurs nog zeker willen doorgaan tot hun rechtmatig pensioen en dit zelfs ten koste van hun geloofwaardigheid als acteur,en eventueel gaan de deuren van "familie" later nog open als verzorgings tehuis . Lamentabele televisie op kosten van de volgzame burger ,voor mij in ieder geval een zap moment naar betere oorden ondertussen.
GIL
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 15 keer

Berichtdoor jessie V. » wo 26 sep 2018, 12:06

Ik geloof niet dat de geloofwaardigheid van de acteurs in het geding is. Het zijn de verhaallijnen en de personages.
Als je als acteur een ongeloofwaardige idioot moet spelen dan doe je dat.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1931 keer
Is bedankt: 1851 keer

Berichtdoor heidiw » wo 26 sep 2018, 12:37

De mens is een gewoontedier. We blijven kijken omdat we het gewoon zijn, hoe onnozel het verhaal bij momenten ook wordt. Meer moet je daar niet achter zoeken denk ik.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 476 keer
Is bedankt: 798 keer

Berichtdoor martha » wo 26 sep 2018, 16:25

:lol: Die Tania zorgt voor de eindelijk nodige animo :lol: en is de aanzet voor de zoveelste oorlog tussen broer en zus.
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 492 keer
Is bedankt: 801 keer

Berichtdoor Christel » do 27 sep 2018, 10:05

Daar heb ik gisteren ook wel plezier in gehad inderdaad. :lol: Ziet er een veelbelovend personage uit :thumbup:
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

VorigeVolgende

Keer terug naar Thuis Algemeen