Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 132

Bericht door Tiboko » zo 14 feb 2021, 16:28

martha schreef:
zo 14 feb 2021, 16:25
En waar waren Judith en Emma toen Thilly en Eddy blijkbaar de ganse nacht en deel van de dag onnozel hebben zitten/staan doen in het doktershuis ?

Die hadden toen geen draaidag 🥳
0 x

Lydiaclemance
Nog geen rang
x 1

Bericht door Lydiaclemance » di 16 feb 2021, 00:08

De verrijzenis van Jenny,Tom aan de telefoon met Robin!
1 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 30

Bericht door apestaart » di 16 feb 2021, 01:28

Tom wil nu nog een huisbatterij laten plaatsen, ik hoop voor hem dat hij over een vette bankrekening beschikt want dat zal een dure factuur worden achteraf, waterpomp installeren, zonnepanelen en nu nog nog een huisbatterij, allee het kan precies niet op en die premies dat hij zal krijgen zal geen vetpot zijn.
De politie luistert het telefoongesprek tussen Lowie en Harry af, Lowie zal dus binnenkort uit een vuile pollepel mogen eten. :thumbdown:
Het is al zover gekomen dat Paulien haar tanden in de keuken moet poetsen omdat Karin de badkamer lang bezet houdt want het is immers HAAR huis, geloof me binnenkort zal de bom nog eens barsten. :thumbdown:
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 132

Bericht door Tiboko » di 16 feb 2021, 01:37

Niet dat ik ervan wakker lig... maar voorlopig hebben Tim en Dieter niks concreet tegen Harry, buiten dat er mogelijk in zijn club drugs verhandeld worden.

En toch krijgen ze van de onderzoeksrechter toestemming om Harry's telefoon af te luisteren.
1 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 188
x 317

Bericht door satine » di 16 feb 2021, 09:38

Lydiaclemance schreef:
di 16 feb 2021, 00:08
De verrijzenis van Jenny
Jenny is toch niet dood, die woont toch gewoon bij haar halfzus Aïsha? :denk: ;)
apestaart schreef:
di 16 feb 2021, 01:28
Het is al zover gekomen dat Paulien haar tanden in de keuken moet poetsen omdat Karin de badkamer lang bezet houdt want het is immers HAAR huis, geloof me binnenkort zal de bom nog eens barsten
Die zouden daar beter eens gelijk volwassenen samen rond de tafel gaan zitten, zodat ze 1 en ander kunnen uitpraten.
Nu beperken de grieven van Kobe en Paulien zich vooral tot veel zure gezichten, veel gezeur tegen elkaar en veel drama-toestanden.
Of ze kunnen tijdelijk een appartement huren - ik zou niet in hun plaats willen zijn, maar is het en blijft nu Karins huis.
Maar dat jong koppel heeft heel veel in de schoot gegooid gekregen, blijkbaar zijn mensen dat snel gewoon.
Karin is nu eenmaal geen zeemzoete Rosa met Polleke hier en Polleke daar...
Tiboko schreef:
di 16 feb 2021, 01:37
Niet dat ik ervan wakker lig... maar voorlopig hebben Tim en Dieter niks concreet tegen Harry, buiten dat er mogelijk in zijn club drugs verhandeld worden.
Maar ze weten ook dat Jasper van een lijntje (of meerdere) niet vies was, dus dat er een verband zou kunnen zijn tussen de Impulse en de dood van Jasper.
Over Jasper weten ze ook niet veel, buiten wat Chantal en Viv vertellen.
Voor hetzelfde geld dealde Jasper ook of had hij grote schulden bij zijn dealer en was zijn dood een afrekening binnen het milieu.

Uiteindelijk is het voor de kijkers simpel, wij weten wie Thilly verkracht heeft en Jasper de kop ingeslagen.
En dat vind ik soms heel jammer - want dit maakt de hele verhaallijn niet spannend, maar langdradig.
1 x

vdbemdsa
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 14

Bericht door vdbemdsa » di 16 feb 2021, 10:22

Lydiaclemance schreef:
di 16 feb 2021, 00:08
De verrijzenis van Jenny,Tom aan de telefoon met Robin!
Dat is het dochtertje van Mo en Bianca, is vernoemd naar haar oma.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 132

Bericht door Tiboko » di 16 feb 2021, 21:25

Toen Jasper vermoord werd terug gevonden, was het niet de moeite om een serieus onderzoek te voeren (volgens Tim kregen ze zelfs geen toestemming voor een huiszoeking in de Impulse, ondanks aanwijzingen dat hij daar zijn drugs kocht).

Nu Dieter en Lexi daar één keertje undercover zijn geweest (met vage aanwijzingen van druggebruik/handel daar - ik dacht een paar wazige foto's van Lexi) én het betrappen - buiten de discotheek - van wat bezoekers op het bezit van drugs (zonder bewijs dat ze die in de Impulse gekocht hebben), is het ineens de zaak van de eeuw. Met agenten die dag en nacht klaar staan om een inval te doen.

Straf. Zoveel middelen inzetten voor een zaak waarvan amper één verdachte is (Roxanne) en voorlopig géén link met een moord.

Nu kijk ik wel eens naar graag naar thrillerseries, waarin ook drugs regelmatig aan bod komen. Al die "dealers" hebben één ding gemeen, ze lopen altijd met meerdere wegwerp gsm's op zak - plus anonieme simkaarten.

Hier vinden we Harry die zijn enige telefoon gebruikt om zowel zijn legale als illegale zaken te regelen.
2 x

Frederique
Nog geen rang
x 5
x 14

Bericht door Frederique » wo 17 feb 2021, 00:32

Helemaal akkoord met Tiboko.
Mijn grootste probleem met dit politieonderzoek is dat het allemaal niet bijster relevant is. Wij weten ondertussen al maanden dat Jacques de dader is van de moord op Jasper & dat zijn dood niks met drugs te maken heeft. Hoe moet dit onderzoek de politie ooit naar Jacques leiden?
Vervolgens weten we ook al een tijdje dat Harry en Roxanne drugs dealen. Als die twee straks gearresteerd worden kan je onmogelijk van een grote verrassing spreken.
Het zou pas leuk worden als ze die Roxanne straks dood zouden aantreffen. Overdosis of moord? Dat zou al een pak spannender zijn dan al dat geleuter over warmtepompen en zonnepanelen. :roll:
1 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 30

Bericht door apestaart » wo 17 feb 2021, 09:13

Tiboko schreef:
di 16 feb 2021, 21:25
Al die "dealers" hebben één ding gemeen, ze lopen altijd met meerdere wegwerp gsm's op zak - plus anonieme simkaarten.
In België kan men al enige tijd geen anonieme SIM kaarten meer aankopen tenzij men die dingen in Nederland of een ander land koopt waar dat wel nog mogelijk is.
Frederique schreef:
wo 17 feb 2021, 00:32
Het zou pas leuk worden als ze die Roxanne straks dood zouden aantreffen. Overdosis of moord? Dat zou al een pak spannender zijn dan al dat geleuter over warmtepompen en zonnepanelen.
In zekere zin akkoord maar andere dingen zoals dat geleuter over die waterpompen en het reukvermogen van Eddy moeten ook aan bod komen want Thuis is immers een soapserie en geen politieserie à la Flikken (Maastricht of Rotterdam).
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 132

Bericht door Tiboko » wo 17 feb 2021, 10:30

Criminelen gebruiken natuurlijk versleutelde apps als Telegram enz.

Het gebeurt raar of zelden dat ze hun mede criminelen bellen met hun "gewone" dagdagelijkse smartphone.

Wat dit betreft is Harry dus ofwel onschuldig (niks te verbergen) ofwel een naieve amateur.

Anyway. De oogst van al die politie acties zal zijn dat een paar dealers van de straat verdwijnen, want nooit vinden ze een link tussen de dader van de moord (Jacques) en de dealer (Roxanne/Harry). Gewoon omdat er geen is.
1 x

Frederique
Nog geen rang
x 5
x 14

Bericht door Frederique » do 18 feb 2021, 01:26

apestaart schreef:
wo 17 feb 2021, 09:13
In zekere zin akkoord maar andere dingen zoals dat geleuter over die waterpompen en het reukvermogen van Eddy moeten ook aan bod komen want Thuis is immers een soapserie en geen politieserie à la Flikken (Maastricht of Rotterdam).
Van mij mag alles aan bod komen, maar het moet wel een béétje boeiend blijven. Als ik wil geïnformeerd worden over zonnepanelen, dan kijk ik wel naar het journaal. Van mijn dagelijkse soap verwacht ik vooral ontspanning, geen verveling. :-)

Wat de aflevering van woensdag betreft: wat zou er aan de hand zijn met Peter?
1 x

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 189
x 27

Bericht door nounake » do 18 feb 2021, 08:08

Ik ben het koppel Angèle et Eddy dik beu aan 't worden ...wat een gezever over die geur en dat "ge-beer" :boo: :boo: :boo:
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 335
x 142

Bericht door ikke » do 18 feb 2021, 19:59

Frederique schreef:
do 18 feb 2021, 01:26
Wat de aflevering van woensdag betreft: wat zou er aan de hand zijn met Peter?
Hij is ook bezig met een louche zaak om geld in 't laatje te krijgen?
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 188
x 317

Bericht door satine » vr 19 feb 2021, 09:45

't Is in ieder geval vreemd dat in de Withoeve, waar het altijd druk-druk-druk is, waar de manden de deur uit vliegen en waar nog nooit een woord over geldgebrek gevallen is, nu opeens in slechte papieren zou zitten?
Zoiets komt toch ook niet van vandaag op morgen?
Ik ben benieuwd wat hier achter zit.

Verder was ik gecharmeerd door Adil die zo lief was om Paulien persoonlijk op de hoogte te brengen, ook al hoefde dat helemaal niet.
Ze reageerde wel positief, dat vond ik dan wel leuk om te zien - dat ze opnieuw een min of meer normaal gesprek konden hebben.
Later op de avond, toen ze kwam vertellen hoe moe ze wel was, was ze dan weer de Paulien die we kennen.
Misschien kan ze eens alles voor zichzelf op een rijtje beginnen zetten en zich afvragen uit welke hand ze eet.
Of hoe ze het gaat aanpakken als hun kleine Charlie iets doet dat niet in haar kraam past. Ziek worden bijvoorbeeld.
Gaat ze dan ook constant dat Mater Dolorosa gezicht opzetten?

Het gedoe over de reukzin van Eddy wordt wel heel breed uitgesmeerd.
Hoe graag ik hem ook zie, het is een beetje veel.
Hoewel ik wel moest lachen toen Rosa vroeg of Eddy dan met zijn neus naar de fitness moest.
Ik dacht meteen aan een loopneus...

En alle respect voor Bob en voor iedereen die kanker in realiteit moet meemaken, maar die scènes zijn echt wel heel deprimerend.
Niet alleen door de ziekte of de behandeling zelf, maar door het martelaarsgezicht van de zieke.
Ok, Bob is altijd een binnenvetter geweest, maar nu is het toch wel heel erg.
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren eer Tamara er onder door gaat.
Niet dat ik daar zit op te wachten, maar dat zwijgen en dat stiekeme gedoe achter haar rug over toch wel belangrijke dingen, terwijl zij 24/7 voor hem en Leo'tje klaar staat - dat houdt niemand vol.
Misschien kan Bob psychologische begeleiding overwegen?
Of hij kan nog een keer extra langs Judith gaan, want in Thuis zijn de huisdokters toch altijd allround. :mrgreen:
Maar dit opkroppen en 'ik wil niemand tot last zijn' slaat nergens op.
1 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 61
x 96

Bericht door jessie V. » vr 19 feb 2021, 10:19

IK vind het gedrag van Bob ook nogal onbegrijpelijk. Zo stoot hij Tamara steeds verder van zich af als hij zo doorgaat. Ze kan geen goed doen.
0 x

Plaats reactie