Het Hoge Noorden

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Plaats reactie
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1
x 23

Het Hoge Noorden

Bericht door johan1969 » za 16 jan 2021, 15:05

Ik volg deze serie die vertelt over Belgische gezinnen die naar Noorwegen verhuizen sinds afl 1. Ik vind het wel interessant om te zien hoe mensen daar leven. De landschappen zijn ook heel mooi. Wel enkele bedenkingen over de koppels.

- Adriaan en zijn Noorse vrouw en hun kindje zijn volgens mij de enigen die het daar gaan 'maken', (financieel) kunnen overleven en daar blijven wonen. Adriaan woont er dan ook al 10 jaar, heeft n vrouw en kindje en zijn moeder woont daar ook. Hij nam dan ook de boerderij van zijn ouders over. Met 450 schapen kan je wel je brood verdienen denk ik. Hij maakt zich ook populair door n manusje van alles te zijn op het eiland.

- Veerle en Eddy : een gezin met 7 (!) kinderen dat 4 kinderen in de Belgische woning achterlaat en 'zelfbedruipend' wil leven in Noorwegen. Wat Eddy er gaat doen als job is niet duidelijk. En Veerle wil een 'levensschool' oprichten … lijkt me allemaal nogal zweverig en idealistisch. Ik vind het vooral erg dat de tienerdochters hier alles moeten achterlaten om op n eiland te gaan wonen waar niks te beleven valt en enkel oude mensen wonen. En het lijkt me ook dat de verhuis een soort redding van de relatie moet zijn ? Anderzijds lijken ze mij wel n mooi koppel.

- Karine en Benjamin : ze stoppen met hun reisbureau en nemen n hotel over zonder enige ervaring in de horeca. Het hotel biedt plaats aan 35 man maar in het begin zijn er maar 2 klanten. Lijkt me wel n recipe for disaster zeker in coronatijden. Jammer want het zijn toffe mensen

- Marijke en Kris : Marijke is n boekhoudster en gaat alpaca's kweken hoewel ze er geen verstand van heeft … Lijkt me ook niet echt n rendabele business. Kris werkt zich te pletter in Belgie en Noorwegen maar krijgt stank voor dank. Het koppel is dan ook al gescheiden ondertussen.

Wat denken jullie ?
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 340
x 142

Het Hoge Noorden

Bericht door ikke » ma 18 jan 2021, 09:25

Ik kijk niet omdat ik geen fan van Annemie. Sorry.
Maar je opmerkingen over de koppels die het Noorse avontuur aangaan lijken mij wel juist. Je moet niet "zomaar" verhuizen naar een land dat je niet kent. Het is hard (over)leven als het 6 maand op een jaar donker en koud blijft. Tijdens de zomer is het er zalig, dan wordt het gewoonweg niet donker... Maar dan moet in een korte tijd ook alles gebeuren: genoeg verdienen(in de horeca) om de eenzame dagen zonder toeristen te kunnen doorkomen. En niet te vergeten :voldoende energie en vitamienen opdoen tijdens de zomer Enz.
Ik ken iemand ie nu naar Finland is verhuisd, maar die is gehuwd met een Finse die het klappen van de zweep dus kent en hem erin kan helpen. Die zullen slagen, daar ben ik van overtuigd. Maar die andere koppels die je beschrijft... hmm, die zullen terugkeren naar 't koude, natte Belgenland, denk ik.
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1
x 23

Het Hoge Noorden

Bericht door johan1969 » di 19 jan 2021, 09:39

Afl van vandaag : de 16-jarige dochter van Veerle en Eddy begint het moeilijk te krijgen op het eiland … Lijkt me ook maar normaal, haar vrienden en vriendinnen missen en op t eiland is niks te doen.

Marijke en Kris zijn gescheiden maar moeten wel het huis delen wat voor de nodige problemen zorgt. Die Marijke lijkt met wel een b****, zit ze dan liever moederziel alleen ?
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1
x 23

Het Hoge Noorden

Bericht door johan1969 » di 19 jan 2021, 09:41

Ergens doet heel de situatie me denken aan Belgische koppels die niet voor n baas kunnen/willen werken, niet met de collega's overweg kunnen etc wegens een 'moeilijk karakter' en dan zelf maar n zaak starten (horeca, kledingwinkel, taxibedrijf, fotozaak, weddingplanner ...) maar niet de nodige kennis hebben en na n half jaar failliet zijn. En niemand van hun vrienden of familie had het hun afgeraden.
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1
x 23

Het Hoge Noorden

Bericht door johan1969 » di 19 jan 2021, 23:34

Aflevering van vandaag gezien. Zoals verwacht (?) zijn Marijke en Kris gescheiden. Marijke vroeg de scheiding aan maar heeft t er blijkbaar moeilijk mee dat Kris zo snel iemand anders heeft gevonden. Kris zei ook dat hun relatie nooit echt 'opengebloeid' was terwijl ze getrouwd waren ???? Marijke deed heel moeilijk over een kaasschaaf en n schijfje komkommer, leef met zoiets samen …

En ook zoals verwacht hebben 2 van de 3 tienerdochters van Veerle en Eddy het moeilijk op het eiland ...
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 340
x 142

Het Hoge Noorden

Bericht door ikke » wo 20 jan 2021, 07:55

Weer niet gekeken, en als ik hier lees wat er te zien was, motiveert het mij alleszins niet om toch eens een aflevering mee te pikken.
Veel kijkgenot verder!
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1
x 23

Het Hoge Noorden

Bericht door johan1969 » wo 20 jan 2021, 08:46

Ik vind vooral de landschappen mooi en t is boeiend om te zien hoe mensen elders leven. In deze aflevering was iemand nieuw te zien, Soetkin, een zangeres die in 2008 nog meedeed aan t Songfestival voor Belgie. Ze doet het daar goed blijkbaar !
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 340
x 142

Het Hoge Noorden

Bericht door ikke » wo 20 jan 2021, 12:29

Ik ga liever zelf op vakantie naar Skandinavië. Duimen maar dat we erheen mogen deze zomer.
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1
x 23

Het Hoge Noorden

Bericht door johan1969 » wo 27 jan 2021, 12:31

IK vond het wel triest dat één van de tienerdochters van Veerle en Eddy het zo moeilijk had op school.
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1
x 23

Het Hoge Noorden

Bericht door johan1969 » zo 07 feb 2021, 09:53

Kris en Marijke zijn gescheiden, geen verrassing. Blijkbaar is Marijke met het geld gaan lopen ? Daar zie ik haar wel toe in staat. Haar 'bevriende buurman' is wel wat meer dan n vriend denk ik …
0 x

Plaats reactie