Wat vond je van de seizoensfinale

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Re: Wat vond je van de seizoensfinale

Berichtdoor satine » za 16 jun 2018, 16:57

Hier nummer 3 - ik ben erg geschrokken van alle negativiteit hier.
Vooral inderdaad door mensen die hier anders nooit komen en alleen maar gal komen spuwen.

Dus daarom hou ik mijn mening nog even voor mezelf.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1722 keer
Is bedankt: 3829 keer

Berichtdoor tisaltijdiets » zo 17 jun 2018, 12:19

martha schreef:Neen Ikke, je moet je helemaal niet schamen. Je bent een echte thuisfan of niet. Ik heb tot nu toe niet willen reageren omdat ik iedere keer misselijk werd van al die negativiteit hier op het forum :sick: Pas op : geen kwaad woord over de trouwe forummers die gans het voorbije seizoen hun licht hebben doen schijnen over de personages en verhaallijnen maar wel de andere die hier nooit (meer) kwamen of zich zelfs speciaal registreerden om hun gal te spuwen. Voila, dit moest er ook eens uit.

Ik ben zo een van die mensen waar je het over hebt denk ik. Ik lees heel het jaar door mee op het forum, maar ik heb vaak geen tijd om actief deel te nemen aan gesprekken. Voor de seizoensfinale maak ik graag een uitzondering omdat dat het hoogtepunt zou moeten zijn in het thuis-jaar. En als ik die dan toevallig niet goed vond durf ik dat ook gewoon te zeggen. Maar als jullie liever hebben dat hier enkel gereageerd wordt door 'echte' forummers is dat een duidelijke boodschap. Wij, de minder actieve leden, horen er niet bij en kunnen beter zwijgen als we niet super positief zijn.
tisaltijdiets
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 21 keer

Berichtdoor ikke » zo 17 jun 2018, 15:21

tisaltijdiets schreef:
martha schreef:Neen Ikke, je moet je helemaal niet schamen. Je bent een echte thuisfan of niet. Ik heb tot nu toe niet willen reageren omdat ik iedere keer misselijk werd van al die negativiteit hier op het forum :sick: Pas op : geen kwaad woord over de trouwe forummers die gans het voorbije seizoen hun licht hebben doen schijnen over de personages en verhaallijnen maar wel de andere die hier nooit (meer) kwamen of zich zelfs speciaal registreerden om hun gal te spuwen. Voila, dit moest er ook eens uit.

Ik ben zo een van die mensen waar je het over hebt denk ik. Ik lees heel het jaar door mee op het forum, maar ik heb vaak geen tijd om actief deel te nemen aan gesprekken. Voor de seizoensfinale maak ik graag een uitzondering omdat dat het hoogtepunt zou moeten zijn in het thuis-jaar. En als ik die dan toevallig niet goed vond durf ik dat ook gewoon te zeggen. Maar als jullie liever hebben dat hier enkel gereageerd wordt door 'echte' forummers is dat een duidelijke boodschap. Wij, de minder actieve leden, horen er niet bij en kunnen beter zwijgen als we niet super positief zijn.

Dat is heel cru gesteld. Ik zou er minder moeite mee hebben als er tussendoor ook eens iets positiefs geschreven wordt. Zoveel tijd kost het toch niet om tussendoor eens wat leuks te posten?
Ik ben ook bijlange geen superfan. Als 't niet goed is, is 't niet goed. Maar...
Stel je voor dat je een familielid amper één keer per jaar ziet een dat die dan uitgerekend die ene keer alleen maar vertelt wat hem/haar niet zint.
Tof?
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1878 keer
Is bedankt: 1797 keer

Berichtdoor Duimelijntje » zo 17 jun 2018, 15:48

Ook ik vond de seizoensfinale best ok.
Niet super-superspannend, maar wel aangenaam om naar te kijken.
In mijn omgeving zijn de commentaren nogal wisselend. Sommigen vonden het erg goed, anderen rotslecht..

Wat ik opmerk is dat veel mensen een finale verwachten, of leuk vinden waarbij iedereen op dezelfde plek is en er dan iets groots gebeurd.
Persoonlijk vind ik het wel leuk dat er verschilldende pistes zijn en dat er een aantal dingen tegelijk gebeuren, zoals dit jaar, grote en kleine dingen.
Ik vind het wel altijd leuk als alle personages aan bod komen in de finale. Heb ik er overheen gekeken, of zijn Frank en Simonne niet in beeld geweest in de finale?

Ik ben blij dat we nu een pauze hebben van Thuis, maar ik kijk zeker uit naar het vervolg in september.
Af en toe mopper ik ook wel dat het allemaal niet erg realistisch is, maar na al die jaren (sinds de allereerste aflevering), kijk ik toch nog steeds, zo slecht zal het dus wel niet zijn.
Laatst bijgewerkt door Duimelijntje op zo 17 jun 2018, 15:55, in totaal 2 keer bewerkt.
Gebruikers-avatar
Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 1598 keer
Is bedankt: 334 keer

Berichtdoor jessie V. » zo 17 jun 2018, 15:50

Groot gelijk Martha. Ik denk er precies hetzelfde over.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1932 keer
Is bedankt: 1854 keer

Berichtdoor martha » zo 17 jun 2018, 18:36

Frank en Simonne waren er niet bij : zijn die niet naar Amerika om de as van Luc uit te strooien ? Alhoewel ik me de bedenking maak hoe ze in godsnaam met die urne door de security gaan komen of dat gaan uitleggen aan de (strenge) immigrations in de USA :denk: Julia deed ook niet mee : daar had ik wel iets van verwacht maar dat kan nog altijd komen.

Wat ik niet had zien aankomen in de finale was de verzoening van Marianne en haar kinderen.
Wat ik wel had zien aankomen was dat er iets dramatisch ging gebeuren tussen Mayra, Waldek en Zoe.

Er zijn genoeg teasertjes gelegd om uit te kijken naar het volgende seizoen : Stan die zijn motorhelm pakt en wegvlucht; zullen de hulpdiensten op tijd zijn om Mayra, Waldek en Zoe te redden ?; hoe zal Peter reageren op de kus van Kobe ? Hoe moet het verder met Waldek en Zoe nu de waarheid aan het licht is gekomen ? Hoe lang gaat het duren eer Steve terugkeert naar Karin .....
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 495 keer
Is bedankt: 801 keer

Berichtdoor tisaltijdiets » ma 18 jun 2018, 00:07

jessie V. schreef:Groot gelijk Martha. Ik denk er precies hetzelfde over.

Fijn! Dat laat ons (minder actieve leden) zeer welkom voelen op dit forum. Ik lees al jaren mee en ik ben toch wel wat teleurgesteld in de niet-zo-fijne reacties op onze meningen. Ik begrijp niet waarom je het nodig vindt om dat nog eens extra te benadrukken aangezien het ons zeker niet motiveert om actiever deel te nemen.
tisaltijdiets
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 21 keer

Berichtdoor ikke » ma 18 jun 2018, 08:22

tisaltijdiets schreef:
jessie V. schreef:Groot gelijk Martha. Ik denk er precies hetzelfde over.

Fijn! Dat laat ons (minder actieve leden) zeer welkom voelen op dit forum. Ik lees al jaren mee en ik ben toch wel wat teleurgesteld in de niet-zo-fijne reacties op onze meningen. Ik begrijp niet waarom je het nodig vindt om dat nog eens extra te benadrukken aangezien het ons zeker niet motiveert om actiever deel te nemen.

Naar mijn gevoel beoordeel je de commentaren(ook) 100%negatief. Mijn reactie is bedoeld om mensen, die alleen de slechte kant van "Thuis" bespreken, te bewegen om zo af en toe iets goeds over "Thuis" te posten.
Ik ben blind noch doof voor onrealistische verhaallijnen, maar alleen maar daarover kritiek spuien, resulteert in een zwartgallig forum.
En dat is wat ik kost wat kost wil vermijden.
Voor mij moet je niet wegblijven, maar ik zou wel willen dat je 'n efforke doet om het hier gezellig te houden.

Dank je wel bij voorbaat
mvg Ikke (en ik spreek enkel uit eigen naam. maw neem het de anderen niet kwalijk als in mijn bericht iets staat wat je tegen de borst stoot.)
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1878 keer
Is bedankt: 1797 keer

Berichtdoor satine » ma 18 jun 2018, 13:46

Vermits het hier over de seizoensfinale gaat, ook even mijn duit in het zakje doen:

Nancy en Dieter: blij dat ze het weer bijgelegd hebben, ook al was het beeldvulling.
Ik ben benieuwd of ze zich volgend seizoen allebei (!) aan de afspraak houden.

Marianne en Ann: ondanks het feit dat ik vrees dat deze nieuwe vrede niet lang zal stand houden, toch een mooie scène.

Rosa en Steven: ik begrijp dat iemand niet alleen wil zijn en dat vanaf een bepaalde leeftijd de vis in de vijver alsmaar schaarser wordt.
Maar ik vind het jammer dat Rosa niet gewoon vertrokken is - als Steven echt meende wat hij zei, had hij voor mij wat meer moeite mogen doen.
Zoals hij Karin ter plaatse dumpte, daar had ik toch echt geen goed gevoel bij.
En ik vraag me af hoelang hij gaat twijfelen of hij wel de juiste beslissing genomen heeft.
Ik moest wel lachen toen Rosa naar zichzelf verwees als 'fijnproeversmenu' en Karin was dan de 'hamburger'.
Zo frank had ik Rosa niet verwacht. :D

Peter en Kobe: ik had al een Brokeback Mountain-gevoel toen ze afspraken om opnieuw te gaan vissen.
Dat het echt die kant op zou gaan, had ik niet vermoed.
Vraag is natuurlijk wat er na deze 'toenadering' is gebeurd, want ik heb geen echte kus gezien, net niet...
Wat me wel opviel: Polly, de vriendin van Britney woonde 'maar twee straten verder', maar Britney fietste wel door het bos.

Paulien en Adil: Gelukkig geen Julia die om de hoek kwam piepen.
Wel moesten ze weer het nieuws meteen melden, zodat Paulien achteraf weer op iedereen slechtgezind kan zijn omdat ze hun bezorgdheid uiten of met haar meeleven.

Jacques: ik had gehoopt dat het hele 'Secrets'-gedoe ons bespaard zou blijven, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.
En hoezeer ik ook met de man te doen heb: een cursus anger management zou geen overbodige luxe zijn.
Zo'n kort lontje!!!

Leo en Stan: dat er iets met Stan zou gebeuren was wel voorspelbaar.
Ik had echter niet verwacht dat het dit zou zijn.
Hopelijk beseft hij snel zelf dat het de verkeerde kant opgaat en dat hij zichzelf in nesten gewerkt heeft door zijn onbeschoftheid.
Dikke lap voor Tom, die met al zijn geslijm het zo ver heeft laten komen.

Mayra en Waldek: ik had niet gedacht dat ze het toch nog ging opbiechten.
Ze leek niet helemaal zichzelf, vandaar waarschijnlijk - en dan de klap van het ongeval...
Maar het is er uit nu.
En pater Waldek, die zichzelf de heiligste van heel Thuis vindt, deed niet eens meer de moeite om de twee dames uit de auto te halen.
(want zat Mayra haar voet niet vast? Of hebben ze die los gekregen? Dat heb ik gemist denk ik)
Maar ergens werd ik warm noch koud van de scènes tussen die twee - het had al te lang geduurd.
Het enige wat ik hierbij dacht was dat Waldek vorig jaar twee maanden in de kelder heeft gezeten, nu zit hij het merendeel van de zomer in een brandende auto.
Hoeveel pech kan je hebben? :lol:

Al bij al vond ik het een goede finale, er kwamen dingen in die niet te voorspelbaar waren en er is genoeg gebeurd om in september op verder te borduren.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1722 keer
Is bedankt: 3829 keer

Berichtdoor Christel » ma 18 jun 2018, 14:08

^ Dit is 100% hoe ik ook over de seizoensfinale dacht.

Het afgelopen seizoen vond ik over het algemeen genomen niet heel sterk, dus ik had van de seizoensfinale niet heel veel verwachtingen.
Uiteindelijk heb ik me er wel mee vermaakt, maar ben ik tegelijkertijd blij dat we een tijdje pauze kunnen nemen.
Om hopelijk in september dan weer fris en fruitig en vol goede moed aan een (hopelijk wat uitgebalanceerder en boeiender) nieuw seizoen te beginnen :thumbup: ;)

satine schreef:(want zat Mayra haar voet niet vast? Of hebben ze die los gekregen? Dat heb ik gemist denk ik)

Mayra's voet zat inderdaad vast en die hebben ze (bij mijn weten) ook niet los gekregen. Daar hebben ze ook niet veel moeite voor gedaan, want Mayra had het te druk met uitleggen welke weg ze het afgelopen seizoen met Zoë/Magaly heeft afgelegd... :mrgreen: :razz:
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 4058 keer
Is bedankt: 2576 keer

Vorige

Keer terug naar Thuis Algemeen