Frank Bomans (Pol Goossen)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Frank Bomans (Pol Goossen)

Berichtdoor satine » za 05 mei 2018, 13:29

Ik herinner mij dat Florke een keer vertelde dat Frank al van kort na de geboorte vond dat zijn broertje maar terug moest gaan naar vanwaar hij gekomen was.
Dat ze die twee ook nooit alleen kon laten en dat ze daardoor altijd Luc wat beschermd heeft.
Terwijl ik daarvoor jaren gedacht heb dat Luc de oudste was.
Maar Florke kon voor Luc ook heel hard zijn, ik herinner mij de scène waar Luc vergiffenis vraag aan haar nadat zij gezegd had dat hij haar zoon niet meer was.

Ondertussen zijn beide heren al lang geen kinderen meer - ze hadden het al lang geleden moeten bijleggen.
Of elkaar compleet moeten mijden.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1627 keer
Is bedankt: 3614 keer

Berichtdoor heidiw » za 05 mei 2018, 14:01

Oei, dat herinner ik mij totaal niet maar er zijn inderdaad wel enkele seizoenen die ik niet volledig gezien heb.

Maar je hebt meer dan een punt, ze hadden elkaar moeten blijven mijden zoals voor Luc's zelfmoordpoging. Maar toen moest alles plots weer koek en ei zijn.
En ik heb eigenlijk ook altijd gedacht dat Luc de oudste was.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 429 keer
Is bedankt: 680 keer

Berichtdoor jessie V. » za 05 mei 2018, 17:06

Ik denk toch dat Frank zichzelf geweld aan heeft moeten doen om zo aardig en bezorgd voor Luc te doen de laatste tijd.
Dat bleek wel uit zijn uitval tegen Luc gisteravond.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1890 keer
Is bedankt: 1768 keer

Berichtdoor Duimelijntje » zo 06 mei 2018, 15:02

Wat een uitval van Frank!
Natuurlijk allemaal waar wat hij eruit gooide, Luc heeft niet zo een fraai verleden, en hij leek lange tijd overal mee weg te komen. Zijn zelfmoordpoging komt uit de periode dat zijn geluk ineens keerde.
Maar hij heeft zelf wel altijd lustig meegedaan aan de verwennerij van Luc. Al die bezoejes aan zijn broer, zijn verzet tegen de euthanasie plannen...
En dan nu deze uitbarsting, met, allemaal ware feiten. Maar waarom beseft hij dat nu pas, waarom is hij dan zelf al die tijd meegegaan in al die plannen? Dat begrijp ik niet zo goed
En dat laatste beeld met die foto buiten... Wat ontzettend triestig...
Gebruikers-avatar
Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 1532 keer
Is bedankt: 333 keer

Berichtdoor ikke » zo 06 mei 2018, 15:58

Duimelijntje schreef:Wat een uitval van Frank!
Natuurlijk allemaal waar wat hij eruit gooide, Luc heeft niet zo een fraai verleden, en hij leek lange tijd overal mee weg te komen. Zijn zelfmoordpoging komt uit de periode dat zijn geluk ineens keerde.
Maar hij heeft zelf wel altijd lustig meegedaan aan de verwennerij van Luc. Al die bezoejes aan zijn broer, zijn verzet tegen de euthanasie plannen...
En dan nu deze uitbarsting, met, allemaal ware feiten. Maar waarom beseft hij dat nu pas, waarom is hij dan zelf al die tijd meegegaan in al die plannen? Dat begrijp ik niet zo goed
En dat laatste beeld met die foto buiten... Wat ontzettend triestig...

Exact wat ik ook dacht! 100%! Ik begrijp het helemaal niet, die uitval van Frank naar Luc toe.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1821 keer
Is bedankt: 1717 keer

Berichtdoor Tiboko » zo 06 mei 2018, 20:20

Hij had medelijden, dacht dat Luc veranderd was. Helaas, ondanks zijn mentale handicap is Luc niet veranderd. Hij is nog steeds de manipulatieve egoïst die hij vroeger ook was.

Frank die zichzelf ook een heldenrol had toebedeeld als de man die ervoor zou zorgen dat het levensmoe zijn van zijn (nooit door hem geliefde) broer zou keren en dat hij terug zou genieten.

Nu beseft hij dat die reis een zoveelste gril was van de opper-egoïst, die niet gewoon efkens een euthanasiepilleke kan pakken, maar eerst nog even een leuke roadtrip wil maken. Mét op zijn schoot de foto van zijn overleden moeder.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 145 keer

Berichtdoor heidiw » ma 07 mei 2018, 00:12

En het was ook al wel heel lang geleden dat Frank nog zó zat was... En dan komen narigheden naar boven... En vallen remmingen weg... En barst de bom.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 429 keer
Is bedankt: 680 keer

Berichtdoor Christel » ma 07 mei 2018, 00:19

^Dat zeker inderdaad, die drank heeft Frank zeker over de streep geholpen...

Maar waarom Frank in eerste instantie heeft meegedaan aan het pamperen van Luc, vatte ik eigenlijk helemaal anders op, vooral door het bezoekje aan het kerkhof en uiteindelijk het buitengooien van Florke's foto.
Volgens mij heeft Frank dat alles voor haar gedaan. Ter nagedachtenis aan haar, omdat hij wel wist dat Florke het verschrikkelijk gevonden had als ze wist dat Luc zich ellendig genoeg voelde om zelfmoord te plegen.
Florke bleef Luc altijd steunen, ook al was het soms met frisse tegenzin zoals Satine al aanhaalde (bijvoorbeeld na de verkrachting van Simonne). Dat deed ze Frank overigens ook, want haar 2 zoons waren alles voor haar.

Ik denk dat Frank uit een soort verwrongen plichtsbesef tegenover zijn moeder heeft gemeend dat hij zich ook zo vergevingsgezind op moest stellen tegenover Luc. Dat hij nu als het ware voor hem moest zorgen, omdat zij het niet meer kan.
Hoeveel moeite hem dat blijkbaar gekost heeft, bleek wel uit zijn uitbarsting vrijdag, en het buitengooien van Florke's foto liet wat mij betreft zien dat hij het niet meer volhield om naar haar maatstaven te leven...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3836 keer
Is bedankt: 2445 keer

Berichtdoor ikke » ma 07 mei 2018, 13:06

Christel schreef:^Dat zeker inderdaad, die drank heeft Frank zeker over de streep geholpen...

Maar waarom Frank in eerste instantie heeft meegedaan aan het pamperen van Luc, vatte ik eigenlijk helemaal anders op, vooral door het bezoekje aan het kerkhof en uiteindelijk het buitengooien van Florke's foto.
Volgens mij heeft Frank dat alles voor haar gedaan. Ter nagedachtenis aan haar, omdat hij wel wist dat Florke het verschrikkelijk gevonden had als ze wist dat Luc zich ellendig genoeg voelde om zelfmoord te plegen.
Florke bleef Luc altijd steunen, ook al was het soms met frisse tegenzin zoals Satine al aanhaalde (bijvoorbeeld na de verkrachting van Simonne). Dat deed ze Frank overigens ook, want haar 2 zoons waren alles voor haar.

Ik denk dat Frank uit een soort verwrongen plichtsbesef tegenover zijn moeder heeft gemeend dat hij zich ook zo vergevingsgezind op moest stellen tegenover Luc. Dat hij nu als het ware voor hem moest zorgen, omdat zij het niet meer kan.
Hoeveel moeite hem dat blijkbaar gekost heeft, bleek wel uit zijn uitbarsting vrijdag, en het buitengooien van Florke's foto liet wat mij betreft zien dat hij het niet meer volhield om naar haar maatstaven te leven...

Dat is voor mij de enige aanvaardbare reden(en)/verklaring(en) van het gedoe rond de gehandicapte Luc.
Bedankt, Christel, wat zouden wij zonder jou doen?
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor satine » ma 07 mei 2018, 15:28

Ik denk dat er nog meer factoren mee spelen:
Het moest een plezierreisje worden, dat vooral moest gaan zoals Frank het wou.
En hij ging bewijzen dat Luc nog wel zin had in het leven.
Maar nu blijkt dat Luc serieus is, mede door het bezoek aan het kerkhof, hij is echt afscheid aan het nemen.

Daarbij vindt Frank ook al wie niet tegen drank kan, geen echte vent.
Hij vindt Luc gewoon een zielig mannetje dat opeens zijn Moe niet kan missen en weent en kotst.
En dat past niet in het Musketier-verhaal van Frank.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Christel » ma 07 mei 2018, 16:16

Dat klinkt ook wel logisch, inderdaad. Frank is er de man niet naar om andermans zin te doen en om zijn ongelijk toe te geven.
En dat hij ongelijk heeft gehad over de situatie met Luc, dat blijkt wel steeds duidelijker... :yup:
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3836 keer
Is bedankt: 2445 keer

Berichtdoor ikke » di 08 mei 2018, 07:32

Zat die nu te grienen omdat ie spijt had van zijn uitval of omdat ie eindelijk beseft dat Luc's leven een einde neemt?
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ranske » di 08 mei 2018, 10:39

De foto van ons Moe, waarna de drank volstond voor Frank om diepe frustraties op te hoesten. Hij kon niets
goed doen, Luc werd verwend. Op die bank had hij spijt omdat het zo verliep met ons Moe of omdat hij Luc
dat nu in zijn gezicht gooide ? Enfin, Luc zal het goed begrepen hebben maar Frank mag eens dimmen.
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1360 keer
Is bedankt: 578 keer

Berichtdoor jessie V. » di 08 mei 2018, 13:39

Gaat de reis naar Valencia nou gewoon door? :roll:
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1890 keer
Is bedankt: 1768 keer

Berichtdoor satine » do 10 mei 2018, 11:36

Ik dacht niet dat ik het ooit nog ging zeggen, maar gisteren had ik toch te doen met Frank.
Zo plots, het is niet niks.

Ik hoop nu maar dat hij niet gaat denken dat het allemaal zijn schuld is, door de combinatie van de drank en de medicijnen.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages