Steven Lambrechts (Ben Van Ostade)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Steven Lambrechts (Ben Van Ostade)

Berichtdoor Christel » di 30 jan 2018, 15:14

satine schreef:Ergens begrijp ik hem wel - hij takelt af en zijn dagen zijn geteld.
Natuurlijk wil je dan dat de zoon die je zoveel jaren niet gekend hebt, goed terecht komt - als je er niet meer bent.

Dat begrijp ik ook heel goed. Ik snap alleen niet waarom Steven het nodig vindt om elke keer alle schuld op Karin te steken. Of dat nou om het verleden gaat. of om wat er nu met Kobe gebeurt.
Net als Kobe lijkt hij niet in staat te zijn om ook eens naar zijn eigen acties te kijken wanneer er iets mis gaat...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3943 keer
Is bedankt: 2505 keer

Berichtdoor jessie V. » do 01 feb 2018, 21:49

Dat gemekker van Steven ben ik nou onderhand wel zat.
Hij zal alles betalen. Eigenlijk is het een zielig ventje.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1913 keer
Is bedankt: 1815 keer

Berichtdoor ranske » vr 02 feb 2018, 02:26

Het is zijn zoon aan wie hij al die jaren niets kon geven, en nu wil hij helpen kost wat kost.
Zielig ja daar lijkt het lijkt het op maar misschien is het verantwoordelijkszin als vader ?
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1416 keer
Is bedankt: 580 keer

Berichtdoor Christel » vr 02 feb 2018, 02:33

Voor een deel lijkt het mij ook wel verantwoordelijkheidszin als vader, voor een deel ook een soort afkoopgedrag voor de jaren waarin hij er niet was voor Kobe, maar ik vind het ook wel met de dag ergerlijker worden eerlijk gezegd. Vooral de drammerige manier waarop Steven meent dat alles NU opgelost en besproken dient te worden, en het feit dat Karin ook vanavond weer de schuld kreeg van het feit dat Kobe hem nu even niet wil zien. Steven zou inmiddels moeten beseffen dat Kobe zich door niemand wat laat voorschrijven, dus ook door Karin niet.
Of het moet zijn dat Steven net zo vaak met Karin in zijn hoofd zit als met Kobe.
Da's wel leuk voor Rosa dan... :whistle: ;)
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor xJxLxTx » vr 02 feb 2018, 12:18

Ik vind Steven nog altijd een verstandige mens, een zachte mens met een goeie inborst. Die de malchance heeft gekend dat hij de kans niet gekregen heeft z'n zoon op te voeden naar zijn waarden en het nu mag stellen met een egoïstisch smeerlapje.
Nu dit terzijde, vond ik het ook wel ongepast dat hij bij Frank aan de deur stond. Daar had hij beter nog wat mee gewacht in m'n visie..
xJxLxTx
Nog geen rang

Heeft bedankt: 28 keer
Is bedankt: 24 keer

Berichtdoor jessie V. » vr 02 feb 2018, 14:04

Dat hij de kans niet heeft gekregen om zijn zoon op te voeden is zijn eigen schuld.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1913 keer
Is bedankt: 1815 keer

Berichtdoor xJxLxTx » vr 02 feb 2018, 14:36

jessie V. schreef:Dat hij de kans niet heeft gekregen om zijn zoon op te voeden is zijn eigen schuld.

Hoe is dit zijn eigen schuld als Karin hem nooit inlichtte van het feit dat ze zwanger was of hij vader was geworden?
xJxLxTx
Nog geen rang

Heeft bedankt: 28 keer
Is bedankt: 24 keer

Berichtdoor Tiboko » vr 02 feb 2018, 19:49

xJxLxTx schreef:
jessie V. schreef:Dat hij de kans niet heeft gekregen om zijn zoon op te voeden is zijn eigen schuld.

Hoe is dit zijn eigen schuld als Karin hem nooit inlichtte van het feit dat ze zwanger was of hij vader was geworden?

Hoe vaak zien we in real life dat de man die al een partner heeft panikeert als hij ontdekt dat zijn (minderjarige) minnares zwanger is van hem? En aanstuurt op abortus.

Dus ik denk niet dat als Karin hem had ingelicht, de "overspelige" en carrière gerichte Steven de vrouw waarmee hij ging trouwen zou dumpen voor een zwangere 17-jarige scholiere.

Het had dus niets veranderd en ik denk dat Kobe zich dat ook wel realiseert. Bovendien is het wat zielig hoe hardnekkig Steven zich aan zijn "nieuwe" zoon opdringt. Niet één sms of telefoontje, maar zeven of acht. En dan nog boos zijn als Kobe niet meteen iets terugstuurt.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 161 keer

Berichtdoor Christel » za 03 feb 2018, 02:08

Tiboko schreef:Dus ik denk niet dat als Karin hem had ingelicht, de "overspelige" en carrière gerichte Steven de vrouw waarmee hij ging trouwen zou dumpen voor een zwangere 17-jarige scholiere.

Dat denk ik eigenlijk ook niet...
En als hij zijn verloofde al gedumpt zou hebben voor Karin, dan zou dat enkel en alleen zijn geweest omdat Karin zwanger van hem was, want hij had haar al laten blijken dat hij zo (dus zonder die zwangerschap) nooit voor haar zou kiezen.
Ik kan me voorstellen dat Karin dat vooruitzicht totaal niet zag zitten, en gezien haar toenmalige leeftijd en de verschrikkelijk eenzame en verwarrende situatie waarin ze zat, verdient ze echt wel wat meer begrip en inlevingsvermogen van Steven dan ze tot nu toe heeft mogen ontvangen, vind ik.

Hij brengt het allemaal heel zoetgevooisd en lieflijk, maar in de grond vind ik het een heel egoïstische man...
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor satine » ma 19 feb 2018, 10:55

Steven vergeet blijkbaar dat Kobe nog een proces voor de boeg heeft.
Hem voorstellen een eigen zaak te beginnen lijkt me op dit moment toch niet het beste idee.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1683 keer
Is bedankt: 3715 keer

Berichtdoor Tiboko » di 20 feb 2018, 16:35

satine schreef:Steven vergeet blijkbaar dat Kobe nog een proces voor de boeg heeft.
Hem voorstellen een eigen zaak te beginnen lijkt me op dit moment toch niet het beste idee.

Wellicht weet Steven dat gerechtelijke straffen in Thuis quasi nooit worden uitgezeten (Luc & co)
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor Soapseut » di 20 feb 2018, 20:00

Steven en Rosa... Ik zie het niet. Ik heb toch echt het gevoel dat ze eender wie op eender wie zetten. Alléé, die passen nu toch niet bij elkaar?
Soapseut

Berichtdoor Robin23 » di 20 feb 2018, 23:40

Toen Steven zo over Luc aan het vertellen was dacht ik:
heeft hij het nu over Luc of over de acteur Mark Willems. :smile:
Robin23
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 15 keer

Berichtdoor heidiw » wo 21 feb 2018, 00:44

Waarom blijft die eigenlijk op het appartement van Rosa kwakkelen? Hij heeft een kast van een huis dat al (deels) aangepast is aan zijn behoeften tgv zijn ziekte.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 446 keer
Is bedankt: 733 keer

Berichtdoor Tiboko » wo 21 feb 2018, 01:10

heidiw schreef:Waarom blijft die eigenlijk op het appartement van Rosa kwakkelen? Hij heeft een kast van een huis dat al (deels) aangepast is aan zijn behoeften tgv zijn ziekte.

Die villa mogen ze contractueel slechts één keer per maand gebruiken hé :lolno:

Maar natuurlijk, die bedenking heb ik me ook gemaakt. Het was sowieso een heel rare scène, waarin hij over de wil om te sterven van Luc sprak en tegelijk ook even liet doorschijnen wat hij in zijn geval (met zijn ziekte) zou doen.

Aan Rosa als verpleegster om even tot de uitvoering over te gaan...
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages