de toekomst van Eddy in Thuis...

Hier kan je speculeren over wat er mogelijk nog kan gebeuren in Thuis. Spoilers zijn hier NIET welkom!
Foruminfo
In dit subforum kan je speculeren over wat er mogelijk nog staat te gebeuren in Thuis. Opgelet: spoilers horen thuis in het spoilerforum

Re: Eddy Van Notegem (Daan Hugaert)

Berichtdoor Soapseut » zo 26 maart 2017, 09:24

Hij zit nog altijd in de begingeneriek, maar ik kan me niet inbeelden dat we hem drie tot vijf jaar telkens in die cel gaan zien... Ofwel krijgt hij een ziekte en wordt hij er op die manier uitgeschreven, ofwel beginnen we in september "drie jaar later" en komt hij vrij.
Soapseut
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 132 keer
Is bedankt: 279 keer

Berichtdoor vdbemdsa » ma 27 maart 2017, 10:22

Soapseut schreef:Hij zit nog altijd in de begingeneriek, maar ik kan me niet inbeelden dat we hem drie tot vijf jaar telkens in die cel gaan zien... Ofwel krijgt hij een ziekte en wordt hij er op die manier uitgeschreven, ofwel beginnen we in september "drie jaar later" en komt hij vrij.

Gevangenisstraffen kunnen altijd verminderen he, hier in dat belgenlandje toch.
vdbemdsa
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 20 keer

Berichtdoor annekeHU » ma 27 maart 2017, 10:35

vdbemdsa schreef:
Soapseut schreef:Hij zit nog altijd in de begingeneriek, maar ik kan me niet inbeelden dat we hem drie tot vijf jaar telkens in die cel gaan zien... Ofwel krijgt hij een ziekte en wordt hij er op die manier uitgeschreven, ofwel beginnen we in september "drie jaar later" en komt hij vrij.

Gevangenisstraffen kunnen altijd verminderen he, hier in dat belgenlandje toch.

wanneer zou hij eigenlijk ten vroegste kunnen vrijkomen? Als je dus rekening houdt met voorhechtenis, en de wet Lejeune( of is nu al afgeschaft?)
Hij heeft dus 5 jaar gekregen, maar hoelang zat hij al vast?
annekeHU
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 287 keer
Is bedankt: 422 keer

Berichtdoor satine » ma 27 maart 2017, 10:42

Hij zit vast van begin maart 16
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1362 keer
Is bedankt: 3034 keer

Berichtdoor Christel » ma 27 maart 2017, 11:07

Weegt het voor die wet ook niet mee of iemand al eerder in de fout is gegaan? Want Eddy's strafblad was van tevoren ook al niet brandschoon natuurlijk...

Hoe dan ook is er van zijn berouwvolle houding inderdaad niet veel meer te merken, dus wat zijn reintegrate in de samenleving betreft, heb ik er een hard hoofd in. Eddy zal wel nooit echt veranderen...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3151 keer
Is bedankt: 2104 keer

Berichtdoor satine » ma 27 maart 2017, 11:18

Er zijn inderdaad voorwaarden verbonden aan een vervroegde vrijlating, goed gedrag is er eentje van.
Wat ik online vind over recidive is dit:
- Mensen die werden veroordeeld tot een straf van drie jaar of minder, kunnen vrijkomen nadat ze een derde van de straf hebben ondergaan.
- Mensen die een straf zwaarder dan drie jaar hebben gekregen, kunnen in principe ook vrijkomen na een derde. Als er sprake is van recidive, dan wordt dat opgetrokken tot twee derde.
- Iemand die veroordeeld is tot een straf van 30 jaar of meer, kan maar vervroegd vrijkomen na 15 jaar. Dat wordt 19 jaar in geval van recidive.

bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2614465
Het is echter niet duidelijk of het hier gaat om eerdere veroordelingen of veroordelingen voor dezelfde feiten.
Iemand anders die hier meer over weet?

Maar we zijn hier wel duchtig aan het speculeren... :oops:
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ikke » ma 27 maart 2017, 11:32

Christel schreef:Weegt het voor die wet ook niet mee of iemand al eerder in de fout is gegaan? Want Eddy's strafblad was van tevoren ook al niet brandschoon natuurlijk...

Hoe dan ook is er van zijn berouwvolle houding inderdaad niet veel meer te merken, dus wat zijn reintegrate in de samenleving betreft, heb ik er een hard hoofd in. Eddy zal wel nooit echt veranderen...

Maar hij begaat toch iedere misstap maar één keer? :mrgreen:
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1561 keer
Is bedankt: 1490 keer

Berichtdoor Christel » ma 27 maart 2017, 12:15

:lol:
Da's waar! Dat moet toch een hele geruststelling voor de samenleving zijn. Het saboteren van een voertuig kan dus van het lijstje geschrapt worden... :mrgreen: ;)

Normaal gesproken betekent recidive letterlijk "Herhaling van strafbaar gedrag", dus in dat geval zouden Eddy's eerdere veroordelingen ook mee moeten tellen. Hoe daar i.v.m. die wet Lejeune naar gekeken wordt, durf ik ook niet te zeggen.
Toch kan ik me maar moeilijk voorstellen dat het helemaal niet meeweegt, en dat ze alleen maar kijken naar exact dezelfde vergrijpen... :-?
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor vdbemdsa » ma 27 maart 2017, 12:42

satine schreef:Er zijn inderdaad voorwaarden verbonden aan een vervroegde vrijlating, goed gedrag is er eentje van.
- Mensen die werden veroordeeld tot een straf van drie jaar of minder, kunnen vrijkomen nadat ze een derde van de straf hebben ondergaan.
- Mensen die een straf zwaarder dan drie jaar hebben gekregen, kunnen in principe ook vrijkomen na een derde. Als er sprake is van recidive, dan wordt dat opgetrokken tot twee derde.
- Iemand die veroordeeld is tot een straf van 30 jaar of meer, kan maar vervroegd vrijkomen na 15 jaar. Dat wordt 19 jaar in geval van recidive.

Het is echter niet duidelijk of het hier gaat om eerdere veroordelingen of veroordelingen voor dezelfde feiten.

Zoals ik me nog herinner van mijn tijd als administratief medewerkster in de gevangenis tellen de voorgaande misfeiten niet als het niets te maken heeft me de misdaad waarvoor hij nu zijn straf uitzit, en 5 jaar is dus 60 maanden, 1/3 de daarvan is dus 20 maanden, dus gaat hij normaal dit jaar nog vrijkomen he!
vdbemdsa
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 20 keer

de toekomst van Eddy in Thuis...

Berichtdoor annekeHU » ma 27 maart 2017, 14:37

oeps .. dat stond hier fout!
Laatst bijgewerkt door annekeHU op ma 27 maart 2017, 21:27, in totaal 1 keer bewerkt.
annekeHU
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 287 keer
Is bedankt: 422 keer

Re: de toekomst van Eddy in Thuis...

Berichtdoor Soapseut » ma 27 maart 2017, 17:50

Er is ook al gespeculeerd rond de Wet Lejeune, maar het is niet helemaal duidelijk hoe die werkt. Hij is veroordeeld tot 5 jaar, maar voorhechtenis telt mee zeker? Trek daar dan strafvermindering vanaf en iemand suggereerde dat hij dit jaar nog kan vrijkomen.

Ik zou hem liever niet meer terug zien. Hoewel ik de acteur graag heb, kan ik Eddy niet rieken of zien. Ik vind hem té marginaal en krapuleus... heb het gehad met hem. Maar toch vraag ik mij af hoe ze het gaan oplossen.

Want als hij vrijkomt, gaat hij achter Nancy aan, en we weten allemaal dat die zich hoe dan ook weer door hem zal laten inpakken.
Soapseut
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 132 keer
Is bedankt: 279 keer

Berichtdoor tvx1 » ma 27 maart 2017, 19:09

vdbemdsa schreef:
satine schreef:Er zijn inderdaad voorwaarden verbonden aan een vervroegde vrijlating, goed gedrag is er eentje van.

Zoals ik me nog herinner van mijn tijd als administratief medewerkster in de gevangenis tellen de voorgaande misfeiten niet als het niets te maken heeft me de misdaad waarvoor hij nu zijn straf uitzit, en 5 jaar is dus 60 maanden, 1/3 de daarvan is dus 20 maanden, dus gaat hij normaal dit jaar nog vrijkomen he!

Je moet wel in Thuismaanden rekenen, hé. 20 maanden vanaf maart 2016 in Thuis is tot maart 2018.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 434 keer
Is bedankt: 554 keer

Berichtdoor satine » di 28 maart 2017, 08:51

Soapseut schreef:Er is ook al gespeculeerd rond de Wet Lejeune, maar het is niet helemaal duidelijk hoe die werkt. Hij is veroordeeld tot 5 jaar, maar voorhechtenis telt mee zeker? Trek daar dan strafvermindering vanaf en iemand suggereerde dat hij dit jaar nog kan vrijkomen.

Ik zou hem liever niet meer terug zien. Hoewel ik de acteur graag heb, kan ik Eddy niet rieken of zien. Ik vind hem té marginaal en krapuleus... heb het gehad met hem. Maar toch vraag ik mij af hoe ze het gaan oplossen.

Want als hij vrijkomt, gaat hij achter Nancy aan, en we weten allemaal dat die zich hoe dan ook weer door hem zal laten inpakken.

Ik zit ook niet te wachten op de vrijlating van Eddy.
Een tijd lang heb ik hem wel ok gevonden, had hij blijkbaar zijn draai terug gevonden, maar vanaf zijn haatactie tegen Peggy, mocht hij wat mij betreft vertrekken.
Hij is een wolf in schaapsvacht en of wat hij doet nu zijn bedoeling was of niet maakt niet veel verschil.
De feiten blijven wat ze zijn.

Nadat hij zo theatraal gezegd heeft dat de sleutel van zijn cel moest weggegooid worden, heb ik maar weinig zin in 'de herovering van Nancy' - met alle gevolgen van dien, ook voor Peter en Femke.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Christel » di 28 maart 2017, 09:38

^ Daar sluit ik me helemaal bij aan.
Met pijn in het hart, moet ik eerlijk zeggen, want ik vind wel dat Eddy schitterend gebracht wordt.

Probleem is alleen dat Eddy al eens is veranderd van een "bruut" naar iemand die min of meer normaal omgaat met andere mensen. Toen viel dat nog te verkroppen, omdat mensen nou eenmaal milder kunnen worden met de jaren en dan op zich ook wel opnieuw een kans verdienen van hun omgeving.
Maar om dat nu nog een keer te zien gebeuren, na alles wat hij de laatste tijd heeft uitgespookt, dat gaat er bij mij ook echt niet meer in... :nope:
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor tvx1 » di 28 maart 2017, 17:55

Eddy zijn Wit-Rusland avontuur is voor mij het bewijs dat hij niet leert uit het verleden. Hij heeft daar anderhalf jaar onschuldig in de gevangenis gezeten in onmenselijke omstandigheden. Toen hij uiteindelijk vrijkwam keerde hij terug als een getraumatiseerde hervormde mensen die verdorie een praktiserende katholiek was geworden. Iedere verstandige mens zou na zo een ervaring elke soort daad die een terugkeer naar een gevangenis zou kunnen betekenen schuwen. Zeker iemand die een (toen) vijfjarig kind heeft. Een dochter die hem ongelofelijk hard nodig had. Maar wat doet Eddy? Hij hervalt binnen de kortste keren in zijn oude gewoontes en zijn daden kosten zelfs het leven aan Jack en Lucas. En zelfs nu is het duidelijk dat hij niet uit zijn fouten leert. Iedereen verdient wel een tweede kans, maar Eddy is al heel lang voorbij dat stadium. Hij heeft meer dan genoeg kansen gehad en ze allemaal verprutst.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 434 keer
Is bedankt: 554 keer

Volgende

Keer terug naar Speculaties